Necessitariem trens bitensió.Lluis ha escrit:Creieu que el túnel de Provença podria ser compartit entre AV i Rodalies? Caldria posar un sistema de tercer rail, que no sé ben be si seria massa complicat tècnicament. Però sobretot, no se quina serà l'ocupació del túnel per AV un cop obert Sagrera.bigcoaster ha escrit:Quan Sagrera estigui feta el túnel podria passar a ser de Regionals i algun rodalies, d'aquesta manera tindriem dues terminals d'AV, una pel sud i una pel nord que podria ser EdF i un tren llançadora (que seria les línies de regionals i rodalies) entre les dues estacions.Ganz ha escrit:Tenim un túnel ben bonic i modern, molt infrautilitzat i que costà Déu i ajuda construir. Es tracta del Túnel d'AV de Provença.
Jo em pregunto si creieu que seria una solució útil per Rodalies d'utilitzar-lo a mitjà-llarg plaç per aquest tipis de serveis...
Però realment no ho veig, perdem la possibilitat de trens Lleida-Figueres sense transbord i tots els trens internacionals i cap a Girona des de Sants i tots els trens cap a Espanya i lleida des de Sagrera.
Per mi, no compensa.
Si pogués fer-se jo faria passar-hi la R4 i la R7. Entrant per Meridiana enllaçar amb el túnel AV en tercer rail a l'alçada del Carrer Mallorca. Parada a Provença i a Sants (Vies 3 i 4) i a l'alçada de Torrassa desenllaçar de la línia AV i arribar pel túnel de Gornal fins a l'Hospitalet. R4 i R7 seguirien per la línia de Vilafranca. En canvi, R3 i R1 passarien perl túnel de Plaça Catalunya i acabarien a L'Hospitalet per les vies actuals, o a l'Aeroport via intercanviador de la Torrassa.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
He fet la meva proposta de la xarxa Barcelona-Vallès com si fos un termòmetre, a veure què us semblen les línies que proposo i les ampliacions,
accepto comentaris o altres solucions

https://4.bp.blogspot.com/-mc-rXKW3hkY/ ... %2BFGC.png
accepto comentaris o altres solucions


https://4.bp.blogspot.com/-mc-rXKW3hkY/ ... %2BFGC.png
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
El tema dels serveis, jo ho distribuiria així:
L6 i L7, línies de metro, aqui cap problema.
S1 - trens a Terrassa
S2- trens a Sabadell
S5 - trens a Sant Cugat/Rubí/UAB
És més senzill i fàcil d'entendre. Ja en tenim prou amb la LL-A que és un cacau de serveis impossible d'entendre per una persona de fora.
L6 i L7, línies de metro, aqui cap problema.
S1 - trens a Terrassa
S2- trens a Sabadell
S5 - trens a Sant Cugat/Rubí/UAB
És més senzill i fàcil d'entendre. Ja en tenim prou amb la LL-A que és un cacau de serveis impossible d'entendre per una persona de fora.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
L'ampliació a Castellar, que em dius d'això bigcoaster?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Que està bé, i de cara al futur s'haurà de fer, però ara per ara no, hi ha moltes altres coses a millorar (cua de maniobres, per exemple, i acabar Sabadell, i fins i tot duplicar Provença amb dues vies més.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bueno, malgrat això que has dit, és cert, a més, només es una proposta de com pot ser la xarxa B-V però sempre a vegades canvio d'idea
Exemple: L6 Pont d'Esplugues, L3 tal com està
Exemple: L6 Pont d'Esplugues, L3 tal com està
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
L'ampliació fins a Castellar si no m'equivoco entrava dins dels plans de la Generalitat, però de moment es troba al calaix. No obstant, la veig necessària ja que aquest municipi fa anys que reclama el tren.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No sabia que fa anys, Castellar volia un servei de tren
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
I per acabar, mostro com podria ser la xarxa d'FGC (Llobregat-Anoia), amb les destinacions que proposo, i línies que proposo
Accepto comentaris

https://1.bp.blogspot.com/-Ru15CPN41_M/ ... %2BFGC.png
Accepto comentaris


https://1.bp.blogspot.com/-Ru15CPN41_M/ ... %2BFGC.png
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Un problema l'ample de L10 no es ample UIC???Oriolix ha escrit:Per a la proposta de convertir EdF en estació passant
- 2 vies s'enfonsarien a l'entrada de l'estació. D'allí sortirien en corba pel Pg.Isabel II cap al Pla de Palau (600m)
- Passarien per sota L4. Aquí la sort és que la L4 es va fer a cel obert i passa a molt poca profunditat
- Continuem cap a Moll de la Fusta. Aquí proposo que el tren vagi per l'actual parking que hi ha al costat de la Ronda Litoral. Si cal fer un parking, ja trobaran algun edifici gran i poc útil pel Pg.Colom (600m més)
- Arribant a Colom, túnel per la part superior, direcció Montjuïc fins la Carbonera. Com que no hem de passar per sota de Ronda Litoral no hi ha massa problema (400m)
- Passades les Drassanes, estació on hi ha la plaça de la Carbonera, on hi ha espai de sobra. Evidentment, enllaç amb L3-Drassanes (quedarà a uns 250m)
- Sortint de la nova estació "Rodalies-Drassanes", continuar túnel sota Pg.Carner. Arribant a la desviació de Miramar, el túnel passa Ronda Litoral per sota, i arriba a les vies de mercaderies del port. (800m)
- Per les vies del Port, fins Pg.Zona Franca, amb estació enllaç amb L10 (2.800m de vies ja existents)
- Aleshores segueix pel ramal final de L10, el que va en viaducte, fins la ZAL (3.000m ja existents)
- De Zal a l'Aeroport en línia recta per vies noves, amb pont sobre el Llobregat (6 km nous)
- A l'Aeroport surt per l'actual accés, pero amb enllaç més o menys a Viladecans per continuar direcció Tarragona (3 km ja existents, només caldria l'enllaç)
Així fem una línia passant, amb relativament poca inversió i aprofitant vies ja existents, de mercaderies, de L10 i de l'accés a l'Aeroport. La línia total seria d'uns 20km (EdF-Viladecans), dels quals 1,8Km serien noves vies en túnel, 6,6km noves vies en superfície i la resta aprofitant vies existents.
La nova línia permetria serveis amb accés també passant a l'Aeroport, donant servei tant als que vinguin del Maresme i de la línia de Girona, com també als que vénen de Tarragona
-
- N4
- Entrades: 43
La propuesta presentada es absolutamente imposible de llevar a cabo. Para empezar, la inversión sería bastante importante ya que construir un túnel por Barcelona y remodelar de esa forma EdF no sale baratito. Después, las vías de la L10 no son utilizables para los trenes convencionales ya que el ancho de vía de estos es de 1668mm frente a los 1435mm (UIC) de la L10, porque la tensión de catenária de los trenes convecionales es de 3000v frente a los 1200v de la L10 y porque básicamente las vías de la L10 no pertenecen a ADIF ni a la RFIG. Bastante descabellada la ideaortegote ha escrit:Un problema l'ample de L10 no es ample UIC???Oriolix ha escrit:Per a la proposta de convertir EdF en estació passant
- 2 vies s'enfonsarien a l'entrada de l'estació. D'allí sortirien en corba pel Pg.Isabel II cap al Pla de Palau (600m)
- Passarien per sota L4. Aquí la sort és que la L4 es va fer a cel obert i passa a molt poca profunditat
- Continuem cap a Moll de la Fusta. Aquí proposo que el tren vagi per l'actual parking que hi ha al costat de la Ronda Litoral. Si cal fer un parking, ja trobaran algun edifici gran i poc útil pel Pg.Colom (600m més)
- Arribant a Colom, túnel per la part superior, direcció Montjuïc fins la Carbonera. Com que no hem de passar per sota de Ronda Litoral no hi ha massa problema (400m)
- Passades les Drassanes, estació on hi ha la plaça de la Carbonera, on hi ha espai de sobra. Evidentment, enllaç amb L3-Drassanes (quedarà a uns 250m)
- Sortint de la nova estació "Rodalies-Drassanes", continuar túnel sota Pg.Carner. Arribant a la desviació de Miramar, el túnel passa Ronda Litoral per sota, i arriba a les vies de mercaderies del port. (800m)
- Per les vies del Port, fins Pg.Zona Franca, amb estació enllaç amb L10 (2.800m de vies ja existents)
- Aleshores segueix pel ramal final de L10, el que va en viaducte, fins la ZAL (3.000m ja existents)
- De Zal a l'Aeroport en línia recta per vies noves, amb pont sobre el Llobregat (6 km nous)
- A l'Aeroport surt per l'actual accés, pero amb enllaç més o menys a Viladecans per continuar direcció Tarragona (3 km ja existents, només caldria l'enllaç)
Així fem una línia passant, amb relativament poca inversió i aprofitant vies ja existents, de mercaderies, de L10 i de l'accés a l'Aeroport. La línia total seria d'uns 20km (EdF-Viladecans), dels quals 1,8Km serien noves vies en túnel, 6,6km noves vies en superfície i la resta aprofitant vies existents.
La nova línia permetria serveis amb accés també passant a l'Aeroport, donant servei tant als que vinguin del Maresme i de la línia de Girona, com també als que vénen de Tarragona

-
- N5
- Entrades: 119
- Ubicació: L1 Santa Coloma
Ara que s'està debatent l'apertura de la L10 sud, jo porto una proposta de funcionament que és la que em sembla, a priori, la més senzilla.
Recorregut:
- Zona Franca | ZAL
- Foc Cisell
- Foneria
- Ildefons Cerdà
- Can Tries | Gornal
- Torrassa
- Collblanc (Via 2 Superior)
Fent acabar la L10 Sud a Collblanc, ens estalviem de moment el problema de la via única fins a Zona Universitària. Crec que tal com estem, ens hem de plantejar aquesta línia provisionalment com una llançadora per connectar una part de la ciutat amb la resta de la xarxa de metro. No és la millor proposta, però em sembla que és la més sensata, sincerament.
Què us sembla?
Recorregut:
- Zona Franca | ZAL
- Foc Cisell
- Foneria
- Ildefons Cerdà
- Can Tries | Gornal
- Torrassa
- Collblanc (Via 2 Superior)
Fent acabar la L10 Sud a Collblanc, ens estalviem de moment el problema de la via única fins a Zona Universitària. Crec que tal com estem, ens hem de plantejar aquesta línia provisionalment com una llançadora per connectar una part de la ciutat amb la resta de la xarxa de metro. No és la millor proposta, però em sembla que és la més sensata, sincerament.
Què us sembla?
Ho trobo molt bé i a més em sembla una solució raonable i molt viable fins que no es sol·lucioni el problema de la via única entre Collblanc i Zona Universitària. A més, amb aquest sistema tothom hi surt guanyant (Generalitat, veïns Marina-Zona Franca, Ajuntament).marc_bcn_2 ha escrit:Ara que s'està debatent l'apertura de la L10 sud, jo porto una proposta de funcionament que és la que em sembla, a priori, la més senzilla.
Recorregut:
- Zona Franca | ZAL
- Foc Cisell
- Foneria
- Ildefons Cerdà
- Can Tries | Gornal
- Torrassa
- Collblanc (Via 2 Superior)
Fent acabar la L10 Sud a Collblanc, ens estalviem de moment el problema de la via única fins a Zona Universitària. Crec que tal com estem, ens hem de plantejar aquesta línia provisionalment com una llançadora per connectar una part de la ciutat amb la resta de la xarxa de metro. No és la millor proposta, però em sembla que és la més sensata, sincerament.
Què us sembla?
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
La L8 com seria millor per vosaltres, arribant fins a Besòs Parc o a Gràcia?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Bueno, la L8 realmente es un parcial de la línea de Catalans que recorre toda la zona 1 del ATM, no es un servicio de metro metro, como la L6 o la L7. Es un caso que no se puede comparar al resto de líneas de metro "normales".
Haciendo que todos los servicios lleguen a Gràcia y que la L8 tenga continuidad hasta el Parc del Besòs, ahí se tendría que reformar su frecuencia para que sea un servicio de metro.
Haciendo que todos los servicios lleguen a Gràcia y que la L8 tenga continuidad hasta el Parc del Besòs, ahí se tendría que reformar su frecuencia para que sea un servicio de metro.
Impossible is nothing...FactorCirculación ha escrit:La propuesta presentada es absolutamente imposible de llevar a cabo. Para empezar, la inversión sería bastante importante ya que construir un túnel por Barcelona y remodelar de esa forma EdF no sale baratito. Después, las vías de la L10 no son utilizables para los trenes convencionales ya que el ancho de vía de estos es de 1668mm frente a los 1435mm (UIC) de la L10, porque la tensión de catenária de los trenes convecionales es de 3000v frente a los 1200v de la L10 y porque básicamente las vías de la L10 no pertenecen a ADIF ni a la RFIG. Bastante descabellada la idea
La inversió és reformar EdF com han fet a Madrid-Atocha o volen fer a València-Estació del Nord, fent passar línies per sota de l'estructura actual
Túnels s'haurien de fer des d'EdF fins a Pla de Palau, i per superar Colom. He vist coses més difícils
I cert, no poden conviure trens Renfe i metro per vies de L10. No ho pensava. Senzillament parlava d'aprofitar l'actual estructura per a L10, que crec que serà més útil com a via del tren directe a l'aeroport. De totes maneres, un altre post proposava continuar el traçat ferroviari actual fins a l'alçada de l'autovia per allà connectar amb la línia de Vilanova. Evidentment, per aconseguir anar directe a l'Aeroport, es podria aprofitar aquest tram inicial, però després passar pel sud del Prat per anar directament cap a la T1 (en un traçat que també podrien aprofitar els trens que vinguessin de Sants)
En tot cas, és només una proposta. Òbviament
Oriolix l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 18/03/2016 18:56, en total s’ha editat 1 vegada.
La L10 hauria d'unir Collblanc amb Sant Pau directament per sota la Travessera de Les Corts i la Travessera de Gràcia. Així tindria sentit, i cobriria el forat negre "Numància-Francesc Macià-Aribau". Clar que això són molts km de túnel i un traçat tan bo -absolutament recte i que podria tenir poques estacions - deixaria en ridícul el traçat "costes de Garraf - style" de la L9 pel seu tram central.Renfe451 ha escrit:Ho trobo molt bé i a més em sembla una solució raonable i molt viable fins que no es sol·lucioni el problema de la via única entre Collblanc i Zona Universitària. A més, amb aquest sistema tothom hi surt guanyant (Generalitat, veïns Marina-Zona Franca, Ajuntament).marc_bcn_2 ha escrit:Ara que s'està debatent l'apertura de la L10 sud, jo porto una proposta de funcionament que és la que em sembla, a priori, la més senzilla.
Recorregut:
- Zona Franca | ZAL
- Foc Cisell
- Foneria
- Ildefons Cerdà
- Can Tries | Gornal
- Torrassa
- Collblanc (Via 2 Superior)
Fent acabar la L10 Sud a Collblanc, ens estalviem de moment el problema de la via única fins a Zona Universitària. Crec que tal com estem, ens hem de plantejar aquesta línia provisionalment com una llançadora per connectar una part de la ciutat amb la resta de la xarxa de metro. No és la millor proposta, però em sembla que és la més sensata, sincerament.
Què us sembla?
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Cada cop que mostro una proposta sobre d'ampliar la LL-A fins a Berga i Solsona, i fent bifurcació a Manresa, alguns usuaris em diuen de que el traçat de Martorell-Barcelona es té que desdoblar en quatre vies, i que és tècnicament impossible
Si arriba el cas de que es faci les quatre vies, com les farien?
Si arriba el cas de que es faci les quatre vies, com les farien?

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Jo només dic això: "Japó".Carlos González ha escrit:Cada cop que mostro una proposta sobre d'ampliar la LL-A fins a Berga i Solsona, i fent bifurcació a Manresa, alguns usuaris em diuen de que el traçat de Martorell-Barcelona es té que desdoblar en quatre vies, i que és tècnicament impossible
Si arriba el cas de que es faci les quatre vies, com les farien?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
No cal anar tant lluny, Londres: Metropolitan line i Jubilee line, o bé els rodalies semidirectes a la Southern.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.