Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
43%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
16
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
5%
Altres (expliqueu)
3
8%
 
Vots totals: 37
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1959

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Entrada Autor: sag470 » Dijous 14/04/2016 21:05

Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 14/04/2016 23:14

sag470 ha escrit:Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
Però de debò cal donar de baixa ja 3400, 3000 i 3100? Però si són dels busos que millor es conserven de l'empresa, especialment els 3400...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1959

Entrada Autor: sag470 » Divendres 15/04/2016 18:42

Miquel ha escrit:
sag470 ha escrit:Ho dubto. Zona rebrà els 18 Man per donar de baixa els 13A. Els 40 Solaris/Volvo segurament vagi a Triangle i donar de baixa els 30A, 31 i 33A que quedin, i començaran a donar de baixa algun 33B i 34A.
Però de debò cal donar de baixa ja 3400, 3000 i 3100? Però si són dels busos que millor es conserven de l'empresa, especialment els 3400...
Els 30A i 31 són de 2001 i l'any que ve en tindran 16 anys. Normal que se li busqui relleu, encara que no tots vagin donats de baixa, de mica en mica aniran caient, com pasa ara amb els 26A, 29A i 79. Els 33B i 34A (que són també de 2001) pot pasar com actualment amb els 13 i 17. Si algun li pasa alguna cosa, baixa i peces pels demés.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 15/04/2016 18:51

No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 15/04/2016 20:00

metring ha escrit:No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Tot i que el concepte de la NXB no es dolent, senzillament no funciona sense una bona freqüencia i regularitat, i a Barcelona no en tenim ninguna de les dues coses. Els trajectes bus > bus son lentíssims i nul·lament competitius.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

premixero  
N8
N8
Entrades: 800

Entrada Autor: premixero » Divendres 15/04/2016 20:03

totalmente de acuerdo.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 15/04/2016 20:47

Don Ramón ha escrit:
metring ha escrit:No sé com us va a vosaltres el tema dels intercanvis de línies, però per la meva experiència és un bluf. Molts cops m'he trobat que per enllaçar amb el V27 venint de l'H10, baixes del primer a l'àrea de Bac de Roda, i t'has d'esperar un quart d'hora, sobretot a la tornada, això és un intercanvi eficient? Així no val la pena, l'altre dia del V27 al H10 vaig veure que tardava això, i vaig optar per agafar la L2 del metro. Us hi heu trobat casos així amb altres línies?
Tot i que el concepte de la NXB no es dolent, senzillament no funciona sense una bona freqüencia i regularitat, i a Barcelona no en tenim ninguna de les dues coses. Els trajectes bus > bus son lentíssims i nul·lament competitius.
No obstant, hi ha línies amb freqüències absurdament baixes, dijous passat per la tarda, la V3 cada 3-4 minuts per posar un exemple. Ni taant amunt, ni taan abaix.

Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 15/04/2016 21:11

Doncs això són coses que es poden dir a l'Enquesta de Satisfacció (se suposa que si la fan és per fer-ne cas...): http://www.tmb.cat/ca/enquesta-de-satisfaccio.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 15/04/2016 21:40

Miquel ha escrit:Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer :nose
Sí que es poden fer coses: carrils bus amples, prioritat semafòrica... Res d'això s'ha fet.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 15/04/2016 21:45

Parlant de prioritat semafòrica... algun cop s'ha comentat per aquí, si no erro. Seria possible i factible posar un sensor als autobusos i als semàfors, en els carrers amb carril bus, i modificar els cicles semafòrics per permetre a l'autobús no parar-se als semàfors, o parar-se el mínim temps possible?

A altres llocs on sí hi ha prioritat semafòrica per a autobusos (Berlín, per exemple), quin sistema utilitzen?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 15/04/2016 22:13

Guigui ha escrit:
Miquel ha escrit:Jo en general no em queixo pel tema freqüència a la NXB ja que realment es acceptable, si algun bus triga més en venir es per que hi ha hagut cap problema pel camí, i contra això, poc es pot fer :nose
Sí que es poden fer coses: carrils bus amples, prioritat semafòrica... Res d'això s'ha fet.
Em referia més aviat a incidències amb el bus, desviacions, etc. Això es el que pot tirar a la brossa la regularitat en un moment i zona determinat.

Això no treu que el que comentes, afavoreixi el recorregut en condicions normals, però òbviament, no interessa llevar espai al cotxe.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 16/04/2016 12:43

Adolescent barceloní ha escrit:A altres llocs on sí hi ha prioritat semafòrica per a autobusos (Berlín, per exemple), quin sistema utilitzen?
Sé que hubo uno que probaron en la (antes) 92, que probaron parte de la serie D90, consiste en un sensor de infrarrojos instalado en el autobús encima de la puerta delantera que controla las señales que tiene delante. Fuente: OMSI. :D

Deberían probar algo parecido a esto, un sensor que reconocen los semáforos y cambian el disco a favor del autobús.

Para aumentar la "velocidad comercial" debería de ir bastante bien.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1959

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 16/04/2016 18:52

Recordar que ja hi ha alguns punts amb preferencia semafórica. No se com funciona, pero diria que va per SAE i el GPS, ja que no és per posició, sino que dona preferencia per la regularitat del cotxe (és a dir, només modifica el semàfor si el cotxe va tard). Ara que m'en recordi, hi ha un a Alfons Comín i un a Drasanes.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 16/04/2016 20:18

El d'Alfonso Comín, si no m'equivoco, s'acciona mitjançant una balisa al terra; almenys això tinc entès. És així?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 17/04/2016 2:47

Adolescent barceloní ha escrit:El d'Alfonso Comín, si no m'equivoco, s'acciona mitjançant una balisa al terra; almenys això tinc entès. És així?
A la sortida de la parada d'Alfons X sentit sud hi ha un pas de vianants on hi ha un semàfor per a autobusos amb el triangle parpadejant a la part superior. Entenc que és un punt amb preferència semafòrica.
El podeu veure al street view:
https://www.google.es/maps/@41.4121976, ... 312!8i6656



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 17/04/2016 10:12

Entenc que això funcionarà amb alguna balisa al terra, perquè que jo sàpiga els busos no tenen cap sensor. Ara bé, al terra si m'hi fixo tampoc veig cap balisa ni res que se li assembli... Però imagino que el sistema serà aquest, semblant al que usen els tramvies...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 17/04/2016 14:51

A Fabra i Puig cantonada Santapau hi ha un semafor normal, amb el triangle adicional. Mai l'he vist encès.
Avui m' sorprès veure a Santa Eulàlia de Ronçana 2 semàfors amb un llum adicional amb una "B" que tambe semblaven per donar prioritat al bus



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 17/04/2016 15:51

Jo diria que el del triangle a la Ronda del Mig, serveix per detectar el bus i permetre-li fer el gir al carril de l'esquerra per entrar al pas inferior.


El metro de Barcelona amb motoristes!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 17/04/2016 19:27

A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 17/04/2016 19:52

oriolp13 ha escrit:A la Av. Diagonal, davant el Corte Inglés, on el bus H6 gira cap a l'esquerra per agafar la Ronda del Mig hi ha un semàfor per a bus, i a sobre hi ha un panell blanc quadrat que sembla com un captador de senyal (no sé si detecta alguna senyal emissora del bus o el conductor activa un comandament). Aquest mateix receptor hi és en el semàfor anterior, just a la parada del TRAM de Maria Cristina, però allà el bus no té semàfor específic.
No ho sè ja que aquell gir el fan tambè el L79 (Oliveras) i L97 (Mohn) i el semàfor crec triga lo mateix que si és un H6. Si algú pot confirmar-ho...



Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”