Quin va ser el primer metro?
Pujo el fil i refaig l'enquesta, arrel d'un article d'ahir a La Vanguardia a on es deia que el primer metro de BCN va ser el Transversal 
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... -anos.html
Así era un viaje en el metro hace 90 años
Un convoy de 1924 realiza un recorrido para recordar el funcionamiento de La Transversal, la primera línea que tuvo Barcelona

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... -anos.html
Así era un viaje en el metro hace 90 años
Un convoy de 1924 realiza un recorrido para recordar el funcionamiento de La Transversal, la primera línea que tuvo Barcelona

- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Al Punt-Avui, fa un parell d'anys (potser llavors no era clarament enllaçable), el titular ja era "lo más":
El metro de Londres i el de Barcelona fan 150 anys
http://www.elpuntavui.cat/article/4-eco ... -anys.html
El metro de Londres i el de Barcelona fan 150 anys
http://www.elpuntavui.cat/article/4-eco ... -anys.html
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
quan es va cobrir el tram descobert del Tren de Sarrià ?
Creo que en el 1929.uriol108 ha escrit:quan es va cobrir el tram descobert del Tren de Sarrià ?
Em sembla que ja vàrem estar parlant d'aquest tema en un altre fil, i allà vaig dir que el metro de Londres i el FC de Sarrià no tenien res a veure, almenys fins a 1929. El London Underground es va construir ja en subterrani des de l'origen, i aquesta va ser la novetat/originalitat que va tenir, i que no tenia, per descomptat, el tren de Sarrià. Per això, el primer metro de Barcelona va ser el Gran Metro.Fran-Ikarus ha escrit:Al Punt-Avui, fa un parell d'anys (potser llavors no era clarament enllaçable), el titular ja era "lo más":
El metro de Londres i el de Barcelona fan 150 anys
http://www.elpuntavui.cat/article/4-eco ... -anys.html
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ja, però a data d'avui està perfectament acceptat con a metro un que no tingui ni tan sols una part del seu recorregut soterrada, no? (malgrat que no deuen haver-hi gaires exemples, suposo)
Cosa que no vol dir que estigui considerant el Tren de Sarrià d'aquella època com a metro, que no ho faig.
Cosa que no vol dir que estigui considerant el Tren de Sarrià d'aquella època com a metro, que no ho faig.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Un ferrocarril metropolità no ha d'esser soterrat, pot ser perfectament aeri o en plataforma independent a l'aire lliure.WMD626 ha escrit:Em sembla que ja vàrem estar parlant d'aquest tema en un altre fil, i allà vaig dir que el metro de Londres i el FC de Sarrià no tenien res a veure, almenys fins a 1929. El London Underground es va construir ja en subterrani des de l'origen, i aquesta va ser la novetat/originalitat que va tenir, i que no tenia, per descomptat, el tren de Sarrià. Per això, el primer metro de Barcelona va ser el Gran Metro.Fran-Ikarus ha escrit:Al Punt-Avui, fa un parell d'anys (potser llavors no era clarament enllaçable), el titular ja era "lo más":
El metro de Londres i el de Barcelona fan 150 anys
http://www.elpuntavui.cat/article/4-eco ... -anys.html
Els primers trams del metro de London no eren precisament soterrats, algun túnel tenien i trams amb els sitema de "cut and cover", però la majoria era a cel obert i realitzat amb locomotores de vapor, des del 1863 fins ben entrat el segle XX, van ser les línies conegudes com a Metropolitan Railway i District Railway. De fet com a metro soterrat fins l'aparició de les primeres línies del Tube, la primera el 1890 The City & South London. Actualment només un 45% del total de línies son soterrades. Salut!
El sistema de cut and cover es fa precisament per fer túnels ("talles i cobreixes"). Si s'hagués fet en superfície, no hagués calgut. Certament, es van fer galeries que encara existeixen per a la ventilació. Qüestió diferent és que, anys més tard, s'ampliessin les línies pel voltant, i llavors sí, es van construir estacions en superfície que encara existeixen. També el Tube (la Central Line) , que es va construir inicialment tot en soterrani, té des de fa anys un llarg tram en superfície.
En tot cas, això no treu que haguem de considerar el Gran Metro com el primer metro de Barcelona.
En tot cas, això no treu que haguem de considerar el Gran Metro com el primer metro de Barcelona.
Sí, és clar. La major part de metros acostumen a sortir a la superfície o a trams elevats quan deixen el centre de la ciutat (a l'AMB no, que és pecat!!!)Fran-Ikarus ha escrit:Ja, però a data d'avui està perfectament acceptat con a metro un que no tingui ni tan sols una part del seu recorregut soterrada, no? (malgrat que no deuen haver-hi gaires exemples, suposo)
Cosa que no vol dir que estigui considerant el Tren de Sarrià d'aquella època com a metro, que no ho faig.