437.001 ha escrit:A la foto del Twitter mateix, no cal ser cap geni per adonar-se que és perfectament possible fer-hi un pas inferior per trà fic rodat.
A més, no gaire més lluny direcció Molins hi ha dos passos inferiors per trà fic rodat, o sigui que el pas a nivell es podria simplement clausurar.
Doncs no, per desgrà cia no es pot. El carrer de la dreta de la foto és paral·lel a les vies (no perpendicular), i del de l'esquerra, el trà nsit ve/va tant del carrer perpendicular com del paral·lel, de manera que el pas hauria de ser en diagonal respecte de les vies, i hauria d'haver-hi tres rampes. A més a més, les rampes no deixarien espai per al trà nsit que circula per aquells carrer i que no ha de creuar les vies.
Certament, el pas a nivell es podria clausurar. De cotxes per allà hi circulen pocs, d'una banda perquè qui ha de creuar sap que de cada 60', 50' el pas està tancat i prefereix fer la volta ja d'entrada; i d'una altra, perquè l'Ajuntament ha fet diversos canvis de sentit de carrers i algunes altres modificacions per tal de fer difÃcil que el camà més rà pid entre dos punts de la ciutat passi pel pas a nivell, fomentant aixà fer servir els altres pasos inferiors. Pel que fa a quests pasos, però, el principal problema és que són de gà lib reduït l'un, i de gà lib molt reduït l'altre. Això és un bon problema per a qualsevol vehicle que no sigui un cotxe (i amb un cotxe gran ja pases por creuant per un d'ells), i és un inconvenient especialment gran per a la xarxa de bus, que és d'allò més ineficaç, en només poder creuar els busos per les carreteres Laureà Mirò i Sà nson, totes dues a la perifèria del nucli urbà .
Realment el pas a nivell és el menys important. El veritable problema és la discontinuïtat que crea la infraestructura en si mateixa, al seu pas per alguns barris molt densament poblats. La via del tren a Sant Feliu és un cas molt particular a tota la xarxa, i necessita una adequació profunda (digues-li soterrament, o digues-li qualsevol altre tipus d'adaptació que sigui eficaç).
wefer ha escrit:Evidentment, però com que aquà som tan llestos preferim cremar-los soterrant un tren 400 metres per posar-hi a sobre una avinguda plena de cotxes, un aparcament, un pipican i un parc perquè els ninis hi vagin a fer "botellón". Molt millor, home, molt millor, on vas a parar!!!
D'una banda, on has consultat aquestes dades de 400 m i 125 M€? No sé si són certes, però si ho són, sà que seria llençar els diners a la paperera, perquè el soterrament total si no recordo malament eren més de 1.200 m i costava "una mica" més, 195 M€.
De l'altra, molt demagògic això subratllat, a l'altura dels pro-soterrament de Montcada o d'altres d'absuds totalment. D'entrada, a l'avinguda s'hi vol fer un tramvia, i servirà per a millorar enormement la xarxa de bus, res de "plena de cotxes". I pel que fa a "per a que els ninis vagin a fer botellón", crec que no val la pena comentar-ho.