Canfranc
-
- N4
- Entrades: 57
Re: Canfranc
¿Por qué dices que es imposible reabrirlo? Según los del Creloc, la reapertura del túnel al tráfico ferroviario se haría instalando raíles tipo tranvía lo que lo haría compatible con su uso como galería de emergencia del túnel de la carretera. Y si el problema es el laboratorio de partículas de la Universidad de Zaragoza, eso sí podría construirse en una instalación aparte, menos costosa que todo un túnel nuevo.
Aunque se construyese una galeria de emergencia nueva para el tunel carretero no se podria recuperar el servicio de tren, porque la actual galería no cumpliría con las normas de seguridad actuales de la Union Europea en cuanto a túneles ferroviarios.
La única opción de reapertura es una galería totalmente nueva, cuyo alto coste disuade a las autoridades
La única opción de reapertura es una galería totalmente nueva, cuyo alto coste disuade a las autoridades
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
M'estranyaria molt que això complís la normativa, tot i no conèixer-la.Intercanviador ha escrit:Según los del Creloc, la reapertura del túnel al tráfico ferroviario se haría instalando raíles tipo tranvía lo que lo haría compatible con su uso como galería de emergencia del túnel de la carretera.
No ens enganyem: ni Espanya ni molt menys França (i una empresa privada ni en somnis) es gastaran la milionada que costaria fer un túnel nou.
La única (i extremadament remota) possibilitat de que es reobri el pas ferroviari de Canfranc seria si Catalunya i el País Basc fossin independents, però això ja és un altre tema.
A veure, si us plau, expliqueu-me això de la impossibilitat d'emprar el túnel del Somport.
El projecte de túnel de carretera ja contemplava l'ús ferroviari del túnel antic. I encara més, el túnel de carretera ja és previst des del seu projecte com a via d'emergència del túnel del tren. Són totalment complementaris, i així és previst des del minut zero.
Entre un túnel i l'altre hi ha uns grans vestíbuls aïllables que permeten refugiar la gent que s'escapa d'un túnel amb tota seguretat mentre l'altre túnel queda buit. La via en placa del túnel del tren és prevista per poder fer-hi circular vehicles d'emergències sobre pneumàtics.
Després d'haver tingut tot plegat en compte en els projectes de la carretera... què és el que dieu que no es pot fer?
El projecte de túnel de carretera ja contemplava l'ús ferroviari del túnel antic. I encara més, el túnel de carretera ja és previst des del seu projecte com a via d'emergència del túnel del tren. Són totalment complementaris, i així és previst des del minut zero.
Entre un túnel i l'altre hi ha uns grans vestíbuls aïllables que permeten refugiar la gent que s'escapa d'un túnel amb tota seguretat mentre l'altre túnel queda buit. La via en placa del túnel del tren és prevista per poder fer-hi circular vehicles d'emergències sobre pneumàtics.
Després d'haver tingut tot plegat en compte en els projectes de la carretera... què és el que dieu que no es pot fer?
Tornar el trànsit de trens a l'actual túnel. No compliria les normes de seguretat, ventilació i tamany que preveu l'actual normativa europea de túnels, bastant més severa que quan es van redactar els plans.awe ha escrit:A veure, si us plau, expliqueu-me això de la impossibilitat d'emprar el túnel del Somport.
El projecte de túnel de carretera ja contemplava l'ús ferroviari del túnel antic. I encara més, el túnel de carretera ja és previst des del seu projecte com a via d'emergència del túnel del tren. Són totalment complementaris, i així és previst des del minut zero.
Entre un túnel i l'altre hi ha uns grans vestíbuls aïllables que permeten refugiar la gent que s'escapa d'un túnel amb tota seguretat mentre l'altre túnel queda buit. La via en placa del túnel del tren és prevista per poder fer-hi circular vehicles d'emergències sobre pneumàtics.
Després d'haver tingut tot plegat en compte en els projectes de la carretera... què és el que dieu que no es pot fer?
El tunel Ferroviario tambien se uso de escombrera del tunel de Carretera y con las obras del laboratorio, ya me gustaria ver a mi como a quedado la galeria.
Hubo varios documentales de Trenes que apuntaban a que con las obras del nuevo tunel el ferroviario era imposible abrirlo de nuevo.
Pero vamos que si nos ponemos cabezones nos gastamos un dineral y lo volvemos a abrir que en españa para estas cosas nos sobra el dinero, ademas meter una nueva partida de "x" Millones para renovar todo el trazado desde Canfranc a Ayerbe por que la linea esta que se cae sola, con descarrilamientos de trenes de Mercancias, ya sean de Renfe o de otras operadoras.
El Canfranero es una linea espectacular lo reconozco y la Estacion es un sitio al que hay que ir de visita por lo menos una vez, pero por la desidia casi todo esta perdido, la estacion es de la Junta de Aragon y problemas para restaurar el imenso edificio.
Todo el tema de Canfranc es muy complicado, el sueño de la reapertura esta hay pero a la hora de la verdad se dara de frente con el muro de la realidad, a no ser que nuestros politicos vean un filon de votos y saquen su cabezoneria y su manga ancha para tirar nuestro dinero (otra cosa es que hagan un proyecto razonable pero eso lo veo dificil en este pais).
Asi lo veo Yo, Saludos.
Hubo varios documentales de Trenes que apuntaban a que con las obras del nuevo tunel el ferroviario era imposible abrirlo de nuevo.
Pero vamos que si nos ponemos cabezones nos gastamos un dineral y lo volvemos a abrir que en españa para estas cosas nos sobra el dinero, ademas meter una nueva partida de "x" Millones para renovar todo el trazado desde Canfranc a Ayerbe por que la linea esta que se cae sola, con descarrilamientos de trenes de Mercancias, ya sean de Renfe o de otras operadoras.
El Canfranero es una linea espectacular lo reconozco y la Estacion es un sitio al que hay que ir de visita por lo menos una vez, pero por la desidia casi todo esta perdido, la estacion es de la Junta de Aragon y problemas para restaurar el imenso edificio.
Todo el tema de Canfranc es muy complicado, el sueño de la reapertura esta hay pero a la hora de la verdad se dara de frente con el muro de la realidad, a no ser que nuestros politicos vean un filon de votos y saquen su cabezoneria y su manga ancha para tirar nuestro dinero (otra cosa es que hagan un proyecto razonable pero eso lo veo dificil en este pais).
Asi lo veo Yo, Saludos.
Però aquesta normativa no seria aplicable per a túnels nous, i no per a túnels existents?albe6 ha escrit:Tornar el trànsit de trens a l'actual túnel. No compliria les normes de seguretat, ventilació i tamany que preveu l'actual normativa europea de túnels, bastant més severa que quan es van redactar els plans.awe ha escrit:A veure, si us plau, expliqueu-me això de la impossibilitat d'emprar el túnel del Somport.
El projecte de túnel de carretera ja contemplava l'ús ferroviari del túnel antic. I encara més, el túnel de carretera ja és previst des del seu projecte com a via d'emergència del túnel del tren. Són totalment complementaris, i així és previst des del minut zero.
Entre un túnel i l'altre hi ha uns grans vestíbuls aïllables que permeten refugiar la gent que s'escapa d'un túnel amb tota seguretat mentre l'altre túnel queda buit. La via en placa del túnel del tren és prevista per poder fer-hi circular vehicles d'emergències sobre pneumàtics.
Després d'haver tingut tot plegat en compte en els projectes de la carretera... què és el que dieu que no es pot fer?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Preval la data de redacció del projecte d'obres, independenment de si aquest contempla només obra nova i/o aprofitament d'altres infraestructures
-
- N4
- Entrades: 58
¿Porqué es imposible reabrir el túnel de Somport?. Sí que es posible, de hecho está en buen estado según parece.ortegote ha escrit:Y si reabren la linea, como haran para cruzar por los Pirineos?
El tunel de Somport es imposible reabrirlo y quereis decir que se gastaran una millonada en un tunel nuevo?
Yo lamentablemente creo que no.
Saludos.
Algu sap si oficialment la linea de Canfranc a frontera (o sigui tunel Somport) esta oficialment tancada? O nomes trafic suspes? A la reobertura fins Bedous hi ha algún pas a nivell (Fotos obres. I crec que desde fa anys no es poden instalar nous pasos a nivell. Este tenen que fer pasos a diferent nivell.
Per exemple Sineu (Mallorca) hi ha un pas nivell a la linea Inca Manacor. Pero com entre 1981 y 2003 la linea va estar suspesa y no tancada, es va poder restaurar el pas nivell on era.
En un simil, si el tunel de Somport esta suspes, la normativa de reobertura es molt mes senzilla.
Apart la normativa de tunel europea de tunels llargs requereix que hi ha hagi un tunel de evacució i galeries que els comuniquin. Casualment el tunel de ferroviari de Somport es la galeria de evacuació del tunel carreter. Per tant el tunel ferroviaria ja te una galeria de evacuació y galeries de comunicació. Per tant ja tenim la majoria de la feina feta de cara la reobertura.
Per exemple Sineu (Mallorca) hi ha un pas nivell a la linea Inca Manacor. Pero com entre 1981 y 2003 la linea va estar suspesa y no tancada, es va poder restaurar el pas nivell on era.
En un simil, si el tunel de Somport esta suspes, la normativa de reobertura es molt mes senzilla.
Apart la normativa de tunel europea de tunels llargs requereix que hi ha hagi un tunel de evacució i galeries que els comuniquin. Casualment el tunel de ferroviari de Somport es la galeria de evacuació del tunel carreter. Per tant el tunel ferroviaria ja te una galeria de evacuació y galeries de comunicació. Per tant ja tenim la majoria de la feina feta de cara la reobertura.
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
De quan l'accident del pont de l'Estanguet, la línia restà suspesa, però no pas clausurada. Ara bé, que posteriorment es declarés oficialment com a "clausurada", ja és un altre tema que se m'escapa.davida ha escrit:Algu sap si oficialment la linea de Canfranc a frontera (o sigui tunel Somport) esta oficialment tancada? O nomes trafic suspes? A la reobertura fins Bedous hi ha algún pas a nivell (Fotos obres. I crec que desde fa anys no es poden instalar nous pasos a nivell. Este tenen que fer pasos a diferent nivell.
Per exemple Sineu (Mallorca) hi ha un pas nivell a la linea Inca Manacor. Pero com entre 1981 y 2003 la linea va estar suspesa y no tancada, es va poder restaurar el pas nivell on era.
En un simil, si el tunel de Somport esta suspes, la normativa de reobertura es molt mes senzilla.
Apart la normativa de tunel europea de tunels llargs requereix que hi ha hagi un tunel de evacució i galeries que els comuniquin. Casualment el tunel de ferroviari de Somport es la galeria de evacuació del tunel carreter. Per tant el tunel ferroviaria ja te una galeria de evacuació y galeries de comunicació. Per tant ja tenim la majoria de la feina feta de cara la reobertura.
-
- N4
- Entrades: 58
Sense saber quina qualificació legal li han donat els francesos al tram Bedous - Canfranc, dubto molt que la línia estigui "clausurada" ja que la connexió està subjecta a una tractat internacional i per tant aquesta no seria una decisió que ells puguin pendre tant fàcilment. Espanya podria demanar accedir a França amb base al tractat i legalment (i teòricament) els francesos no es podrien negar sense incomplir el tractat.Ganz ha escrit:De quan l'accident del pont de l'Estanguet, la línia restà suspesa, però no pas clausurada. Ara bé, que posteriorment es declarés oficialment com a "clausurada", ja és un altre tema que se m'escapa.davida ha escrit:Algu sap si oficialment la linea de Canfranc a frontera (o sigui tunel Somport) esta oficialment tancada? O nomes trafic suspes? A la reobertura fins Bedous hi ha algún pas a nivell (Fotos obres. I crec que desde fa anys no es poden instalar nous pasos a nivell. Este tenen que fer pasos a diferent nivell.
Per exemple Sineu (Mallorca) hi ha un pas nivell a la linea Inca Manacor. Pero com entre 1981 y 2003 la linea va estar suspesa y no tancada, es va poder restaurar el pas nivell on era.
En un simil, si el tunel de Somport esta suspes, la normativa de reobertura es molt mes senzilla.
Apart la normativa de tunel europea de tunels llargs requereix que hi ha hagi un tunel de evacució i galeries que els comuniquin. Casualment el tunel de ferroviari de Somport es la galeria de evacuació del tunel carreter. Per tant el tunel ferroviaria ja te una galeria de evacuació y galeries de comunicació. Per tant ja tenim la majoria de la feina feta de cara la reobertura.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Mentrestant està a punt de reprendre's-se la circulació aquest mateix mes en el tram Oloron - Bedous:
http://www.crefco.org/201506256145/La-r ... -comenzado


A 30 km de Canfranc en línia recta...
http://www.crefco.org/201506256145/La-r ... -comenzado


A 30 km de Canfranc en línia recta...
A la Declaración de Red de l'Adif NO consta Canfranc com a punt de connexió amb França, la qual cosa em porta a pensar que el tram internacional està tot donat de baixa
Em sorprèn aquesta foto, jo pensava que la linia havia estat deselectrificada. La tornaran a electrificar?wefer ha escrit:Mentrestant està a punt de reprendre's-se la circulació aquest mateix mes en el tram Oloron - Bedous:
La linia la reobren de moment sense electrificar; suposo que aquests suports seran per a xarxa de protecció sobre la via envers esllavissades
Aixo no es res de electrificació. Son per detectar desprendiments. Les he vist a moltes linies no electrificades franceses
ok no m'hi havia fixat prou, aixo té més logica, efectivament els suports són diferents que els de la catenària.albe6 ha escrit:La linia la reobren de moment sense electrificar; suposo que aquests suports seran per a xarxa de protecció sobre la via envers esllavissades
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Si fos catenària, hi hauria més distància entre pal i pal. A la imatge que ens ha penjat wefer, es veuen a molt poca distància, per ser de catenària.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Bearn: lo tren es tornat en Val d’Aspa
Trenta sièis ans puèi, se restablís aital la circulacion dels trens d’Auloron a Bedós
Trenta sièis ans puèi, lo tren es arribat a la Val d’Aspa (Bearn). Se restablís aital la circulacion dels trens d’Auloron a Bedós, una linha de tren que foguèt barrada en 1980, e que fins en 1970 traversava la frontièra d’Aragon. [...]
FONT: Jornalet (text en occità)
Reobre o tramo de tren entre Olorón y Bedós
Unatro paso mas dica a buega con Aragón
[...] A reobridura ye o fruito de dos anyos de treballos en a linia que han teniu una valor de 102 millons y han estau sufragaus por o Gubierno d’Aquitania. O resultau ye un trayecto de 25 kilometros de distancia en o qual os trens pueden circular a una velocidat de 80 kilometros por hora de meya. En o recorriu se crucean 17 pasos a ran, 31 puents ferroviarios y numerosos túnels. [...]
FONT: Arredol (text en aragonès)
Trenta sièis ans puèi, se restablís aital la circulacion dels trens d’Auloron a Bedós
Trenta sièis ans puèi, lo tren es arribat a la Val d’Aspa (Bearn). Se restablís aital la circulacion dels trens d’Auloron a Bedós, una linha de tren que foguèt barrada en 1980, e que fins en 1970 traversava la frontièra d’Aragon. [...]
FONT: Jornalet (text en occità)
Reobre o tramo de tren entre Olorón y Bedós
Unatro paso mas dica a buega con Aragón
[...] A reobridura ye o fruito de dos anyos de treballos en a linia que han teniu una valor de 102 millons y han estau sufragaus por o Gubierno d’Aquitania. O resultau ye un trayecto de 25 kilometros de distancia en o qual os trens pueden circular a una velocidat de 80 kilometros por hora de meya. En o recorriu se crucean 17 pasos a ran, 31 puents ferroviarios y numerosos túnels. [...]
FONT: Arredol (text en aragonès)
Salvem l'Estació de França!