
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
La línea 3 mejor que se quede en Trinitat Vella (dijiste Trinitat Nova
). De ahí ya tienes la línea 1 para ir hasta Santa Coloma, y tomar la línea 9 o los autobuses de la tusgsal.

- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Em sembla bé que es pugui fer el servei de metro de Barcelona com el Subway de Nova York, si era lo que intentaves fer marc_bcn_2, lo bó d'això es que no s'hauria de fer transbord a algunes línies de metro i que comparteixin via em sembla una bona idea. L9/10 n'és un exemple.
I si es fa així, jo allargaria la L3 fins a Fondo, que es actualment el final de la L1.
I si es fa així, jo allargaria la L3 fins a Fondo, que es actualment el final de la L1.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
..............Carlos González ha escrit:Em sembla bé que es pugui fer el servei de metro de Barcelona com el Subway de Nova York, si era lo que intentaves fer marc_bcn_2, lo bó d'això es que no s'hauria de fer transbord a algunes línies de metro i que comparteixin via em sembla una bona idea. L9/10 n'és un exemple.
I si es fa així, jo allargaria la L3 fins a Fondo, que es actualment el final de la L1.
L3 i L1 tenen amples de via diferents, i tensions diferents.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Miquel ha escrit:
..............
L3 i L1 tenen amples de via diferents, i tensions diferents.


És cert, un es d'ample ibèric antic i l'altre d'ample UIC, però la resta de TMB són d'ample UIC, llavors d'aquests sí que podrian compartir via.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
La resta poden compartir via.Carlos González ha escrit:Miquel ha escrit:
..............
L3 i L1 tenen amples de via diferents, i tensions diferents.![]()
, tens raó, no havia caigut, l'he pifiat
És cert, un es d'ample ibèric antic i l'altre d'ample UIC, però la resta de TMB són d'ample UIC, llavors d'aquests sí que podrian compartir via.
Però compartir via implica que en els trams separats, la freqüència serà el doble d'alta, cosa que a Barcelona, que si fa no fa tot està molt compacte a nivell d'urbanització, no veig que sigui gaire bona idea (més enllà del morbo, mateix exemple com fer que L3 passi a L4 per Urquinaona i aquestes coses).
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ara mateix no, em refereixo quan es solucioni el caos dels Rodalies, etc.
Per canviar de tema, segueixo sense entendre perquè el ramal de Reina Elisenda l'opera un altre línia que no pas la L6?
Per canviar de tema, segueixo sense entendre perquè el ramal de Reina Elisenda l'opera un altre línia que no pas la L6?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.Carlos González ha escrit:Ara mateix no, em refereixo quan es solucioni el caos dels Rodalies, etc.
Per canviar de tema, segueixo sense entendre perquè el ramal de Reina Elisenda l'opera un altre línia que no pas la L6?
El metro de Barcelona amb motoristes!
És cert que compartir túnel entre dues o varies línies de metro és una cosa molt usual. A Barcelona mai s'havia fet fins ara perquè tenim una xarxa amb estacions molt juntes, trens bastant curts i de poca capacitat, i per tant altes freqüències. No obstant, amb els sistemes de seguretat moderns, això ja ha deixat de ser una excusa.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Per què no pot? Per saber-ho i per curiositat.Miquel ha escrit:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Noi, si t'agraden els trens fan ""mal"" aquestes preguntesCarlos González ha escrit:Per què no pot? Per saber-ho i per curiositat.Miquel ha escrit:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.

Si un tren no pot entrar, es que no hi ha itinerari possible de Via 1 a Via 3, ergo, no existeix cap desviament que ho permeti a causa de la nova distribució, ni per un costat ni per l'altre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Tampóc cal dir-ho d'aquesta manera, sóc un ésser humà, no un robot 

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Es broma home.Carlos González ha escrit:Tampóc cal dir-ho d'aquesta manera, sóc un ésser humà, no un robot

Revisa't el tema de la explotació futura de la B-Vallès al subfòrum corresponent i tindràs tota la informació i crec que corria un plànol i tot

El metro de Barcelona amb motoristes!
Després de la reforma de Sarrià, perquè un tren vagi de Plaça Catalunya a Reina Elisenda hauria d'anar a contravia des de l'entrada de La Bonanova fins a Sarrià, impossible amb la freqüència actual de trens. Per això, FGC ha dividit l'antiga L6 en dos línies: L6 Pl. Catalunya - Sarrià i L12 Sarrià - Reina Elisenda. Aquí tens un esquema de vies actual: http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... es-l12.gif.Carlos González ha escrit:Per què no pot? Per saber-ho i per curiositat.Miquel ha escrit:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ja ho sé que era broma jejejMiquel ha escrit: Es broma home.![]()
Revisa't el tema de la explotació futura de la B-Vallès al subfòrum corresponent i tindràs tota la informació i crec que corria un plànol i tot

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Això no justifica res de res. La pregunta és, més aviat, quina és la causa tècnica que va obligar a fer la reforma d'aquesta manera. En principi, no hi ha raó aparent per la qual la via de la L6 (ara L12) no pugui estar enllaçada amb la via sentit Vallès, a l'entrada costat Barcelona de l'estació. He estat revisant els plànols de les platges de vies (pàgines 40 i 41), i de veritat que no hi trobo explicació.Miquel ha escrit:Un tren procedent de Gràcia no pot entrar a la nova via del Ramal de Reina Elisenda. Per tant, no hi ha manera de prestar el servei complet entre Catalunya i Reina Elisenda.
Si un tren no pot entrar, es que no hi ha itinerari possible de Via 1 a Via 3, ergo, no existeix cap desviament que ho permeti a causa de la nova distribució, ni per un costat ni per l'altre.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Espero que torni tard o d'hora la L6 a fer el seu traçat (es a dir de Reina Elisenda - Pl. Catalunya). Si no, doncs es lo que hi ha.fgc113 ha escrit:
Després de la reforma de Sarrià, perquè un tren vagi de Plaça Catalunya a Reina Elisenda hauria d'anar a contravia des de l'entrada de La Bonanova fins a Sarrià, impossible amb la freqüència actual de trens. Per això, FGC ha dividit l'antiga L6 en dos línies: L6 Pl. Catalunya - Sarrià i L12 Sarrià - Reina Elisenda. Aquí tens un esquema de vies actual: http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... es-l12.gif.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Igualmente, en las horas punta de los días lectivos el servicio L6 se limitaba a recorrer la parábola de Sarrià a Reina Elisenda. Sólo que ahora esto es un servicio "permanente", llamado "L12" (hasta que no hagan algo para volver a hacer un servicio L6 de Plaça Catalunya a Reina Elisenda...)Carlos González ha escrit:Espero que torni tard o d'hora la L6 a fer el seu traçat (es a dir de Reina Elisenda - Pl. Catalunya). Si no, doncs es lo que hi ha.fgc113 ha escrit:
Després de la reforma de Sarrià, perquè un tren vagi de Plaça Catalunya a Reina Elisenda hauria d'anar a contravia des de l'entrada de La Bonanova fins a Sarrià, impossible amb la freqüència actual de trens. Per això, FGC ha dividit l'antiga L6 en dos línies: L6 Pl. Catalunya - Sarrià i L12 Sarrià - Reina Elisenda. Aquí tens un esquema de vies actual: http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... es-l12.gif.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Si no l'importa en marc_bcn_2, volia editar la proposta que ha fet, en aquest cas per parlar sobre d'intentar que els túnels de la xarxa de metro pugui passar més d'una líniamarc_bcn_2 ha escrit:Avui us porto una nova proposta per aconseguir una L4 circular i una L11 amb un trajecte una mica més interessant.
- L4 s'uneix el tram Trinitat Nova - La Pau passant per les estacions Foradada, Baró de Viver (L1), La Maquinista, Bon Pastor (L9N i L10) i Santander (L11).
- Les andanes s'allargarien a la L11, per tant, si fos possible, intenaria unir les estacions de Can Cuiàs i Ciutat Meridiana i les de Trinitat Nova i Casa de l'Aigua.
- L11 arriba fins La Pau allargant-la des de Trinitat Nova passant per Rio de Janeiro, Porta, Fabra i Puig (L1 i Renfe), Congrés (L5), Meridiana (L1, L5, L9N, L10 i Renfe), La Sagrera (L9N, L10 i Renfe), Santander (L4) i La Pau (L2 i L4).
- La L3 s'allargaria com a mínim fins a Trinitat Vella i en una segona fase fins Can Zam o Santa Coloma.
Us deixo aquí el mapa de com quedaria: https://drive.google.com/open?id=1FNlHV ... sp=sharing
Excepte la L1 i la L8 (que es de l'ample ibèric antic i l'altre mètric) la resta de les línies podrien fer bifurcacions, no totes les línies, la aventatge d'això es per no fer transbord, i a més estalvies temps també.
Els exemples són moltes línies del metro de Nova York, o l'antiga línia 1 del MetroValència, o la L9/L10 i la L6/L7 del metro de Barcelona, en el mapa ho veureu, i veureu unes vies que serien la idea de les bifurcacions de tals línies.
(L2, L9)
(L9, 10)
(L6, L7)
(L4, L5, L9, L10, L11)
En el mapa ho entendreu millor https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... b-4uDW5wbE
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Com veurieu de recuperar, a llarg termini, el projecte de la LAV pel litoral a Barcelona (la primera alternativa de la foto) però sense encaminament cap a Sants? És a dir, fent de l'Estació d'El Prat l'estació d'AV del sud de Barcelona, Sagrera la del nord i deixant Sants només per a serveis convencionals. TAV a França desde EdF (vies 3 a 6) parant a Sagrera, TAV a Espanya desde Sagrera parant a El Prat. A El Prat, en teoria hi convergiran Metro L1 L2 L9, Rodalies i Regionals sud.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
A veure, ara realment seria llençar els diners. La infraestructura ja està feta, amb la bogeria de l'estació de la Sagrera i tal. Però a parer meu s'ha de recuperar el traçat ferroviari del litoral de Barcelona. El problema de l'AV és que fer una obra tant a prop del mar és molt costós.Lluis ha escrit:Com veurieu de recuperar, a llarg termini, el projecte de la LAV pel litoral a Barcelona (la primera alternativa de la foto) però sense encaminament cap a Sants? És a dir, fent de l'Estació d'El Prat l'estació d'AV del sud de Barcelona, Sagrera la del nord i deixant Sants només per a serveis convencionals. TAV a França desde EdF (vies 3 a 6) parant a Sagrera, TAV a Espanya desde Sagrera parant a El Prat. A El Prat, en teoria hi convergiran Metro L1 L2 L9, Rodalies i Regionals sud.
Fer sortides des d'EdF i parar a Sagrera és una tonteria. O surt tot de Sagrera o tot des d'EdF, o des de Sants (dir. Sud) i Sagrera (dir. nord), si m'apures....