Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » 25 des. 2016, 20:23

Jo ho deia pel fet de podria passar un altre línia que no sigui només la L8 fins a Gràcia quan estigui feta l'ampliació o comencin a fer-la.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 25 des. 2016, 21:14

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 90424&z=14
Bueno, aquí deixo un mapa de com pot ser el transport metropolità de BCN (metro i tramvia)

Metro:
L1: El Prat Estació - Badalona Estació
L2: Aeroport T1 (semidirecte) - Badalona Pompeu Fabra
L3: Pont d'Esplugues - Trinitat Vella
L4: La Sagrera Meridiana - Trinitat Nova
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L6: Sant Joan de Déu - Pl. Catalunya
L7: Pl. Catalunya - Av. Tibidabo
L8: Molí Nou-Ciutat Cooperativa - Gràcia
L9: Aeroport T1 - Can Zam
L10: Polígon Pratenc - Gorg
L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs

TRAM
T1: Casablanca - Francesc Macià
T2: Llevant-Les Planes (semicircular) - Francesc Macià
T3: Bon Viatge - Glòries
T4: Sant Feliu Centre - Glòries
T5: Ernest Lluch - Estació de Sant Adrià
T6: Arc de Triomf - Gorg
T7: Ciutadella | Vila Olímpica - Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Estació de Sant Adrià - Arc de Triomf (per Diagonal)
T9: Gorg - Ernest Lluch



Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » 26 des. 2016, 14:27

Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 90424&z=14
Bueno, aquí deixo un mapa de com pot ser el transport metropolità de BCN (metro i tramvia)

Metro:
L1: El Prat Estació - Badalona Estació
L2: Aeroport T1 (semidirecte) - Badalona Pompeu Fabra
L3: Pont d'Esplugues - Trinitat Vella
L4: La Sagrera Meridiana - Trinitat Nova
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L6: Sant Joan de Déu - Pl. Catalunya
L7: Pl. Catalunya - Av. Tibidabo
L8: Molí Nou-Ciutat Cooperativa - Gràcia
L9: Aeroport T1 - Can Zam
L10: Polígon Pratenc - Gorg
L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs

TRAM
T1: Casablanca - Francesc Macià
T2: Llevant-Les Planes (semicircular) - Francesc Macià
T3: Bon Viatge - Glòries
T4: Sant Feliu Centre - Glòries
T5: Ernest Lluch - Estació de Sant Adrià
T6: Arc de Triomf - Gorg
T7: Ciutadella | Vila Olímpica - Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Estació de Sant Adrià - Arc de Triomf (per Diagonal)
T9: Gorg - Ernest Lluch
Coses a dir:
Primer de tot, encara que jo també crec que amb l'ampliació de la L2 s'hauria d'aprofitar per estalviar-se unes quantes parades al Prat, veig massa túnel nou amb alguns girs innecessaris)
Segon, veig innecessària la ampliació/desviació de la T1 fins a Casablanca quan per a la zona Sant-Boi/Viladecans/Gavà, desde el meu punt de vista, seria més adient una nova línia de Metro Lleuger o fins i tot de Rodalies.
Tercer, en el tram ampliat de L1, veig que en gran part està calcat del tram Av. dels vents/Av.Bufalà, aquest fet fa que hi hagi algun gir que es podria suavitzar i que no aprofitis per desplaçar 100m la parada de Montigalà|Loreda per plantar-la més a prop del Centre Comercial Mntigalà.
A part de tot això, les demés propostes que fas m'agraden, sobretot, que fagis pasar el Tram per Laureà Miró/N-340 :)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 26 des. 2016, 15:35

1-Sobre de la resta de les coses que m'has dit, suposo que tens raó.
2-Si mires altre enllaç que tinc per els Rodalies de BCN segons la meva opinió, veuràs que el traçat de Cornellà-Castefa està proposat :)
3-El traçat de la T1 fins a Sant Boi, no serà un despropòsit ja que n'hi hauria connexió des d'Esplugues ja que no hi han bones connexions allà



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » 26 des. 2016, 18:59

Et diria el mateix, la L2 aprofitar vies, com a molt saltar-se la volta d'el Prat, la resta ok. La resta d'amplicions també bé, només trobo a faltar el tram a Drassanes.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » 26 des. 2016, 20:08

Ok a la idea que la L2 se salti la volta pel Prat de Llobregat, però encara es podria anar més enllà, fent l'accés a l'Aeroport per la T1. Aquí va un esquema de com podria anar la línia de tren que comunicaria Sants amb l'Aeroport i després continuaria passant cap a l'oest, direcció Tarragona. Es podria fer una parada just al Prat, a la plaça d'Andalusia (just davant de la Nissan) i preveure també la parada de la terminal satèl·lit.

I la connexió T1 i T2 s'hauria de fer per un altre servei independent. Ja hi ha la L9 que connecta les dues terminals però si calgués es podria fer una llançadora en un túnel sota les pistes per cobrir el 1,5 Km que en línia recta hi ha entre les dues terminals
tren_aeroport.jpg
tren_aeroport.jpg (228.49 KiB) Visualitzat 9278 cops



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 29 des. 2016, 19:00

He arribat a la conclusió de que el tram de RENFE de Sant Cugat hauria de passar un altre línia, actualment passen les línies R8 i la R7 finalitza a Cerdanyola Universitat, però crec que la R2 podria passar també, es a dir, els trens CIVIS, a Madrid fan un trajecte CIVIS de la C2 des de Chamartín arribant directament a Sant Fernando de Henares, lo que no sé si seria interessant o una pèrdua de temps ja que n'hi ha la R8 diguem-ne.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » 31 des. 2016, 03:19

Carlos González ha escrit:He arribat a la conclusió de que el tram de RENFE de Sant Cugat hauria de passar un altre línia, actualment passen les línies R8 i la R7 finalitza a Cerdanyola Universitat, però crec que la R2 podria passar també, es a dir, els trens CIVIS, a Madrid fan un trajecte CIVIS de la C2 des de Chamartín arribant directament a Sant Fernando de Henares, lo que no sé si seria interessant o una pèrdua de temps ja que n'hi ha la R8 diguem-ne.
Mmm... El que jo penso que s'hauria de fer és allagar la línia R8 per ambdos costats i possar-hi més freqüència de pas. Si en laborables hi haguessin St. Celoni - Vilafranca cada 15-20', ja estaria bé. En caps de setmana cada 20-30'.

Encara que... No costaria res allagar encara una mica més la línia i que faci Maçanet-UAB-SVC. Seria l'alternativa en Rodalies (i directe, no ho oblidem!) de fer de punta a punta la corona de Rodalies sense passar per la capital.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 06 gen. 2017, 12:26

Tinc un altre idea per els túnels de BCN, a veure què us sembla

Túnel Pl. Catalunya: R1, R7
Túnel d'Aragó: R2, Regionals, Intercity
Túnel de Travessera de Gràcia: R3, R4



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » 06 gen. 2017, 22:50

Carlos González ha escrit:Tinc un altre idea per els túnels de BCN, a veure què us sembla

Túnel Pl. Catalunya: R1, R7
Túnel d'Aragó: R2, Regionals, Intercity
Túnel de Travessera de Gràcia: R3, R4
Bé, molt bé.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 06 gen. 2017, 22:56

És un altre idea, de fet em conformo tant al mapa que el vaig dibuixar com en aquest comentari que he fet :D :)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 25 gen. 2017, 20:04

Una pregunta, aquí en el fòrum es veu que es parla sobre de l'altíssima freqüència que hauria de tenir Sabadell i Terrassa, i què penseu de la idea del TRAMVallès, que sembla que no es parla gens????



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4546
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 25 gen. 2017, 20:36

¿Podría sustituir algunas líneas "B" de Moventis?


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 25 gen. 2017, 20:57

Renfe445 ha escrit:¿Podría sustituir algunas líneas "B" de Moventis?
¿Qué líneas "B"? ¿Es que acaso hay líneas de buses innecesarias allí?



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4546
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 25 gen. 2017, 23:22

B1, B2, Bx... Yo no sé si son innecesarias si existe ese tranvía.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 25 gen. 2017, 23:54

Aquesta seria la idea per el tren-tram del Vallès Occidental, o TRAMVallès.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 50546&z=12



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1923
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » 31 gen. 2017, 13:24

Hola, em preguntava si vegeu bé que els FGC B-V s'ampliïn en el futur fins a Matadepera.



marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » 31 gen. 2017, 18:45

Jo perllongaria, abans, la línia de Sabadell fins a Castellar. Encara que se segurament deu ser més car pel terreny, pot servir a més població.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » 01 feb. 2017, 14:03

Jo tinc unes propostes per l'àrea de Barcelona en matèria de ferroviària (Renfe, FGC, Metro i Tram).

Proposta 1: Creació de Hub ferroviari a l'estació de Sants on haurà una correspondència amb FGC que seria necessari i molt beneficiós.

Proposta 2: Retorn de la línia L6 a Reina Elisenda i prolongació de la línia L6 fins Molins de Rei.

Proposta 3: Creació de la línia T7 entre Ciutadella Vila Olímpica - Ciutat Meridiana.

Proposta 4: Ampliació de la línia L8 fins Vallirana i adaptació de la línia L8 al ample UIC.

Proposta 5: Creació del ramal sur entre l'aeroport i Gavà per conectar amb el sud de Catalunya.

Proposta 6: Estudi de FGC creació de la línia Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » 01 feb. 2017, 21:13

trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes per l'àrea de Barcelona en matèria de ferroviària (Renfe, FGC, Metro i Tram).

Proposta 1: Creació de Hub ferroviari a l'estació de Sants on haurà una correspondència amb FGC que seria necessari i molt beneficiós.

Proposta 2: Retorn de la línia L6 a Reina Elisenda i prolongació de la línia L6 fins Molins de Rei.

Proposta 3: Creació de la línia T7 entre Ciutadella Vila Olímpica - Ciutat Meridiana.

Proposta 4: Ampliació de la línia L8 fins Vallirana i adaptació de la línia L8 al ample UIC.

Proposta 5: Creació del ramal sur entre l'aeroport i Gavà per conectar amb el sud de Catalunya.

Proposta 6: Estudi de FGC creació de la línia Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers.
Hay cosas que me gustan pero si no me equivoco en el limbo esta la idea de la linia orbital Mataro/Granollers/Martorell/Vilafranca/Vilanova i la Geltru, por lo tanto optaria mas por hacer Mataro/Granollers en ancho iberico y asi tener otro tramo mas de este proyecto que no se si estara olvidado o todavia se acuerdan de el.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”