Jo crec que la llançadora serà com l'antiga R10, és a dir, arribarà fins EdF o SAC, depenent del que decideixin, ja que tenen prou més capacitats per fer inversions de marxa.ortegote ha escrit:Para terminar comentar que la idea de la Lanzadora al Prat, ya veremos si se la queda FGC es hasta Passeig de Gracia y en ese caso a saber como realizaran la maniobra para el regreso del Tren, no creo que sea dificil si existe una diagonal pero mi duda es si afectara al servicio de las otras lineas.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Eso seria lo logico, pero siempre hablan Aeropuerto/Passeig de Graciaadriaesc ha escrit:Jo crec que la llançadora serà com l'antiga R10, és a dir, arribarà fins EdF o SAC, depenent del que decideixin, ja que tenen prou més capacitats per fer inversions de marxa.ortegote ha escrit:Para terminar comentar que la idea de la Lanzadora al Prat, ya veremos si se la queda FGC es hasta Passeig de Gracia y en ese caso a saber como realizaran la maniobra para el regreso del Tren, no creo que sea dificil si existe una diagonal pero mi duda es si afectara al servicio de las otras lineas.
Saludos.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Si es fa tal llançadora, crec que hauria de passar una línia més o que passi només aquesta línia d'alta freqüència de Rodalies, la R4 per exemple......
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
Doncs vagin on vagin les llençadores després de PdG tindria sentit que hi anessin amb passatge, pero la nostra classe política volen trens buits i autobusos plens.ortegote ha escrit:Eso seria lo logico, pero siempre hablan Aeropuerto/Passeig de Graciaadriaesc ha escrit:Jo crec que la llançadora serà com l'antiga R10, és a dir, arribarà fins EdF o SAC, depenent del que decideixin, ja que tenen prou més capacitats per fer inversions de marxa.ortegote ha escrit:Para terminar comentar que la idea de la Lanzadora al Prat, ya veremos si se la queda FGC es hasta Passeig de Gracia y en ese caso a saber como realizaran la maniobra para el regreso del Tren, no creo que sea dificil si existe una diagonal pero mi duda es si afectara al servicio de las otras lineas.
Saludos.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Como dice Maquinistilla con tantas chapuzas hechas por ADIF en la Red Ferroviaria de Barcelona, tanto la línea R2 y las líneas de Regionales del Sur están condenadas a muerte.
La solución es las construcciones de la Estación Central de la Sagrera y el Tercer Túnel de Cercanías por la Diagonal.
Que soluciones proponéis.
La solución es las construcciones de la Estación Central de la Sagrera y el Tercer Túnel de Cercanías por la Diagonal.
Que soluciones proponéis.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Solucionar abans els problemes que tenim a RENFE per fer millores als serveis actuals, com desdoblaments de vies, nous horaris, nous serveis d'explotació, nous trens, i després d'això, noves estacions, nous túnels i etc.trensmat ha escrit: La solución es las construcciones de la Estación Central de la Sagrera y el Tercer Túnel de Cercanías por la Diagonal.
Que soluciones proponéis.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- 593Dromedario
- N6
- Entrades: 225
- Ubicació: BCN Sant Andreu
Ambdues coses són necessàries. Que els serveis actuals funcionin una mica millor, amb alguns desdoblaments i horaris millor cadenciats, hauria de ser asequible. Però, fins que no es faci un tercer túnel de rodalies, la capacitat serà limitada i les millores del transport públic que entra i surt de Barcelona seran pegots ("apaños", "parches", com vulgueu dir-ne). Que serviran per optimitzar la infraestructura, això sí, però en comparació de curt abast.Carlos González ha escrit:Solucionar abans els problemes que tenim a RENFE per fer millores als serveis actuals, com desdoblaments de vies, nous horaris, nous serveis d'explotació, nous trens, i després d'això, noves estacions, nous túnels i etc.trensmat ha escrit: La solución es las construcciones de la Estación Central de la Sagrera y el Tercer Túnel de Cercanías por la Diagonal.
Que soluciones proponéis.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Fer un tercer túnel on encara no s'ha dit res, perquè no se sap quines línies passaràn, a quin lloc al final serà el trajecte (tot i que la majoria digui per la Diagonal) i no han posat ni data.... només veig que és una suposició....593Dromedario ha escrit: Ambdues coses són necessàries. Que els serveis actuals funcionin una mica millor, amb alguns desdoblaments i horaris millor cadenciats, hauria de ser asequible. Però, fins que no es faci un tercer túnel de rodalies, la capacitat serà limitada i les millores del transport públic que entra i surt de Barcelona seran pegots ("apaños", "parches", com vulgueu dir-ne). Que serviran per optimitzar la infraestructura, això sí, però en comparació de curt abast.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Actualment els R5 i R6 paren a quasi totes les estacions, i crec que per donar millor servei al trajecte Manresa/Igualada-Barcelona cal que el tram de Martorell-BCN només parin les parades importants, com Sant Boi, L'Hospitalet Av. Carrilet, Sant Vicenç dels Horts... per nombrar algunes.... (també la S4 podria ser un suburbà diferent a la resta ja que podria para a 6 parades menys)
He utilitzat el Paint per fer el dibuix de la proposta amb un mapa de termòmetres existent

Cliqueu per veure l'imatge en gran....
Les importants parades (en aquest cas les que podrien parar els R5 i R6) son especialment on baixa més gent i on són els intercamviadors del Carrilet (i on hi hauràn en el futur)
Pl. Espanya
Europa | Fira
L'Hospitalet-Av Carrilet
Sant Boi
Sant Vicenç dels Horts
Sant Andreu de la Barca
Martorell-Central
He utilitzat el Paint per fer el dibuix de la proposta amb un mapa de termòmetres existent

Cliqueu per veure l'imatge en gran....
Les importants parades (en aquest cas les que podrien parar els R5 i R6) son especialment on baixa més gent i on són els intercamviadors del Carrilet (i on hi hauràn en el futur)
Pl. Espanya
Europa | Fira
L'Hospitalet-Av Carrilet
Sant Boi
Sant Vicenç dels Horts
Sant Andreu de la Barca
Martorell-Central
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Si se cuadruplicara todo el trayecto de Barcelona hasta Martorell...
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No tiene por qué Renfe 445, los FGC del Vallès hacen paradas diferentes al tramo de Sant Cugat-BCN, y son dos vías sólo (como el tramo de Martorell-BCN)....
Esto de la cuadruplicación de vías se debe proyectar, pero esto lo pueden hacer digamos "el día siguiente o mañana" como la R1 hasta Cerdanyola Universitat...
Esto de la cuadruplicación de vías se debe proyectar, pero esto lo pueden hacer digamos "el día siguiente o mañana" como la R1 hasta Cerdanyola Universitat...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Como ya he explicado muchas veces antes de la idea del "Metro" los trenes solo paraban en:Carlos González ha escrit:Actualment els R5 i R6 paren a quasi totes les estacions, i crec que per donar millor servei al trajecte Manresa/Igualada-Barcelona cal que el tram de Martorell-BCN només parin les parades importants, com Sant Boi, L'Hospitalet Av. Carrilet, Sant Vicenç dels Horts... per nombrar algunes.... (també la S4 podria ser un suburbà diferent a la resta ja que podria para a 6 parades menys)
He utilitzat el Paint per fer el dibuix de la proposta amb un mapa de termòmetres existent
Cliqueu per veure l'imatge en gran....
Les importants parades (en aquest cas les que podrien parar els R5 i R6) son especialment on baixa més gent i on són els intercamviadors del Carrilet (i on hi hauràn en el futur)
Pl. Espanya
Europa | Fira
L'Hospitalet-Av Carrilet
Sant Boi
Sant Vicenç dels Horts
Sant Andreu de la Barca
Martorell-Central
Martorell Enllaç
Sant Andreu de la Barca
Sant Boi
l'Hospitalet av Carrilet
Ildefons Cerda
Barcelona Plaça Espanya
Supongo que ahora añadiria:
Martorell Central
Europa Fira
Por que quito Sant Vicenç dels Horts por la misma razon que no digo Moli Nou, ya tienen su servicio de Trenes ademas de la S8/S4.
Creo que Cuadriplicar las vias no es necesario pero si es necesario reajustar frecuencias (se tendria que eliminar algunas) y volver a hacer adelantamientos en linea (coa que actualmente no pasa)
En este pais ya sea Renfe o FGC parece que les de miedo gestionar Trenes y lo que con ello conlleva, adelantamientos, Cizallamientos y maniobras varias en las Estaciones.
Aqui todo es jugar a los Trenecitos unos detras de otros y no complicarse la vida.
Vayas al pais que vayas de Europa veras multitud de maniobras, mucha mas info directa al pasajero y personal uniformado como dios manda por casi todas las estaciones.
Saludos.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
ortegote..La diferencia es que Sant Vicenç dels Horts es una estación situada en el centro, en dónde es otra más utilizada, Molí Nou es una parada para un barrio de Sant Boi
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Por esa regla de tres Palleja tambien esta en el centro y antes no paraban.Carlos González ha escrit:ortegote..La diferencia es que Sant Vicenç dels Horts es una estación situada en el centro, en dónde es otra más utilizada, Molí Nou es una parada para un barrio de Sant Boi
Por mucho que Moli nou sea un Barrio es cabecera/termino de la L8 (antes ya lo era no recuerdo la nomenclatura del sericio) asi que su importancia tiene pero tampoco nunca habian parado los Trenes de Igualada y Manresa.
Si tienen lineas exclusivas que sigan parando esas lineas pero los R5/R6 deberian volver a parar en muy pocas estaciones apartir de Martorell y entonces quizas entonces la gente regrese al Tren mientras tanto la sombra del cierre del ramal de Igualada siempre estara vivo, el de Manresa desconozco el uso.
Saludos.
Veig molt bé la proposta de les R5 i R6 fer-les semidirectes, deixant només una parada per municipi. Afegiria Cornellà, Santa Coloma i Pallejà.
Inclús li donaria una volta més. Seria allargar la L8 fins El Palau, com l'antiga S7, i convertir els S8 com S4 allargant-los fins Olesa i reducció de parades. Seria tenir 16 trens hora fins al Palau, 6 trens hora fins Olesa, i 2 trens hora a Manresa i Igualada.
Al Vallés intentaria fer el mateix. Les S1 i S2 deixar de parar a Peu, Baixador, les Planes, la Floresta, Vollpalleres i Bellaterra. Aquestes estacions serien fetes per la L6 fins Universitat Autonoma. Quedaria amb la S1 i S2 amb 5 trens hora i la L6 amb 10 trens hora en un inici.
Inclús li donaria una volta més. Seria allargar la L8 fins El Palau, com l'antiga S7, i convertir els S8 com S4 allargant-los fins Olesa i reducció de parades. Seria tenir 16 trens hora fins al Palau, 6 trens hora fins Olesa, i 2 trens hora a Manresa i Igualada.
Al Vallés intentaria fer el mateix. Les S1 i S2 deixar de parar a Peu, Baixador, les Planes, la Floresta, Vollpalleres i Bellaterra. Aquestes estacions serien fetes per la L6 fins Universitat Autonoma. Quedaria amb la S1 i S2 amb 5 trens hora i la L6 amb 10 trens hora en un inici.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Ara que s'ha reordenat els serveis per nomenclatures ordenades, he fet un petit canvi a com pot ser l'explotació del Carrilet...
És cutre el dibuix, ho sé, com l'altre mapa de termòmetre que vaig trobar a internet i després editar-ho al Paint, ho he fet amb aquest de la pàgina d'en Trenscat.
[img]https://2.bp.blogspot.com/-2Jvm4yrUFPg/WXECp9nKDHI/AAAAAAAAAig/5FggBsbbn_Ml714qlU-twSm5HQZdYGmwwCLcBGAs/s1600/FGC%2BLlobregat%2BAnoia%2B%2528Nova%2BIdea%2529.png][/img]
La diferència de l'altre mapa, és que indica els rodalies R50 i R60, on a més de fer parar al tram comú on crec que han de parar, als rodalies semidirectes paren només dels ramals (Manresa/Igualada) les parades importants, els R60 en canvi podria tenir nous traçats més directes per fer les parades que indico a tal mapa dibuixat, i vaig fer amb el Google Maps tal proposta fa un temps..... https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 58036&z=12
És cutre el dibuix, ho sé, com l'altre mapa de termòmetre que vaig trobar a internet i després editar-ho al Paint, ho he fet amb aquest de la pàgina d'en Trenscat.
[img]https://2.bp.blogspot.com/-2Jvm4yrUFPg/WXECp9nKDHI/AAAAAAAAAig/5FggBsbbn_Ml714qlU-twSm5HQZdYGmwwCLcBGAs/s1600/FGC%2BLlobregat%2BAnoia%2B%2528Nova%2BIdea%2529.png][/img]
La diferència de l'altre mapa, és que indica els rodalies R50 i R60, on a més de fer parar al tram comú on crec que han de parar, als rodalies semidirectes paren només dels ramals (Manresa/Igualada) les parades importants, els R60 en canvi podria tenir nous traçats més directes per fer les parades que indico a tal mapa dibuixat, i vaig fer amb el Google Maps tal proposta fa un temps..... https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 58036&z=12
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Seguro que mejor que lo que tenemos ahora es.Carlos González ha escrit:Ara que s'ha reordenat els serveis per nomenclatures ordenades, he fet un petit canvi a com pot ser l'explotació del Carrilet...
És cutre el dibuix, ho sé, com l'altre mapa de termòmetre que vaig trobar a internet i després editar-ho al Paint, ho he fet amb aquest de la pàgina d'en Trenscat.
[img]https://2.bp.blogspot.com/-2Jvm4yrUFPg/WXECp9nKDHI/AAAAAAAAAig/5FggBsbbn_Ml714qlU-twSm5HQZdYGmwwCLcBGAs/s1600/FGC%2BLlobregat%2BAnoia%2B%2528Nova%2BIdea%2529.png][/img]
La diferència de l'altre mapa, és que indica els rodalies R50 i R60, on a més de fer parar al tram comú on crec que han de parar, als rodalies semidirectes paren només dels ramals (Manresa/Igualada) les parades importants, els R60 en canvi podria tenir nous traçats més directes per fer les parades que indico a tal mapa dibuixat, i vaig fer amb el Google Maps tal proposta fa un temps..... https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 58036&z=12
Saludos.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
En aquest fil he llegit que varis usuaris proposen fer el TRAM també per la Gran Via.... jo personalment, crec que ara per ara no faria falta, i per la Diagonal n'és suficient, però si s'arriba a fer, el dubte que sempre he tingut és per on poden parar com a destinació les línies o el traçat del TRAM que vagin a Gran Via....
Poden ser aquestes opcions
A: Gornal
B: Hospital de Bellvitge
C: Motors
D: Pl. Espanya
Saludos
Poden ser aquestes opcions
A: Gornal
B: Hospital de Bellvitge
C: Motors
D: Pl. Espanya
Saludos
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Si fuera en plaza Espanya podria seguir por la Av Maria cristina y cerca de las fuentes ser el Termino, asi tambien daria servicio a la Fira.Carlos González ha escrit:En aquest fil he llegit que varis usuaris proposen fer el TRAM també per la Gran Via.... jo personalment, crec que ara per ara no faria falta, i per la Diagonal n'és suficient, però si s'arriba a fer, el dubte que sempre he tingut és per on poden parar com a destinació les línies o el traçat del TRAM que vagin a Gran Via....
Poden ser aquestes opcions
A: Gornal
B: Hospital de Bellvitge
C: Motors
D: Pl. Espanya
Saludos
Saludos.
Todo recto hasta Gornal. Mejor sustituir por completo la dichosa H12 para dar paso a tranvías con muchísima más capacidad y más comodidades.