Ja quan es va projectar la tercera pista del Prat alguns dèiem que ja estava construïda: a Girona i a Reus. I llavors no hi havia la línia de l'AVE a 500 metres de l'edifici de la terminal de Vilobí, sinó que ens plantejàvem la construcció d'un ramal ferroviari de 4.5 km fins a l'estació de Riudellots de La Selva. I amb aquest ramal i una reinstauració del servei a la Reus-Roda, implantar una llançadora Figueres - Girona - Aeroport de Girona - Barcelona - Aeroport del Prat - Tarragona - Reus - Aeroport de Reus - Camp de Tarragona (AVE). Ho explicava en un antic post de 2007
enllaç on discutiem el creixement aeroportuari de Barcelona cap al Bages.
La gràcia de posar més pistes a un aeroport és permetre la operació simultània per les dues pistes. Per a això cal unes distàncies mínimes, com la que hi ha entre les dues pistes paral·leles actuals del Prat. I, per tant, o bé el Prat construeix una quarta pista damunt el mar o bé les operacions d'aproximació sobrevolen àrees densament habitades. La quarta pista està a Girona i la cinquena a Reus. Tos dos aeroports amb grans possibilitats de creixement.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.