El relat oficial és vendre que La Sagrera assumirà els regionals i no parlen mai de l'EdF. Però, la realitat (per sort) pot ser-ne una altra ben diferent:Carlos González ha escrit:Segons el pla i la idea de la nova Sagrera... És que desapareixi l'EdF i que els Regionals tornin a morir per Sant Andreu Comtal (quan es faci suposo la nova estació)

La nova St. Andreu Comtal (SAC) no pot assumir ser terminal de gaires trens al disposar només de 4 vies. Abans era una gran estació; ara serà un baixador. Només pot ser terminal de trens mentre s'usin 2 vies passats; però volen utilitzar-ne les 4 (2 cap a Granollers i 2 cap a Ramal Aigües), per tant les 4 seran passants d'aquí a un temps.
La Sagrera, com ja hem dit, disposarà de 8 vies en ibèric; 4 han de ser passants. Igual que Sants. No cal afegir massa cosa més.

I tenim Estació de França (EdF), en plena reforma. Elevació de totes les andanes, renovació total de sostre, renovació de la subestació que alimenta l'estació i el seu ramal, fa poc renovació total del túnel i vies d'aquest, canvi d'enllumenat en breu, etc. L'Adif no invertiria una milionada a l'EdF si aquesta no comptés pel futur. Està clar que l'EdF tindrà un paper actiu a la nova configuració ferroviària, però, no en diuen res per què cal promocionar i justificar una nova Sagrera que s'està engolint totes les inversions.
Una cosa és el discurs oficial i la propaganda. Una altra, la realitat i les necessitats reals d'una xarxa que clama capacitat d'estacionament.
