Us poso una altra foto de la sèrie 5046 austrĂaca que, al meu parer, presenta ben poques semblances amb el 1000 de l'FMB. I no ho dic pel compartiment d'equipatges.aim ha escrit:He estat buscant una mica per Railfaneurope i el mĂ©s semblant a un 1000 que he trobat Ă©s això: http://www.railfaneurope.net/pix/at/die ... 01_Str.jpg
És semblant al que ha posat abans en Guigui però dièsel.
Series 1000 inspirades per unitats DB?
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
5046 i 1000, poc semblants
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Posats a trobar semblances, per el tamany i forma de les finestres de la cabina a m amb fan recordar el frontal de les granotes mes que del 1000, sense tenir res a veure es clar
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Em penso que forceu massa les coses en buscar una semblança entre aquestes velles glòries i la desapareguda sèrie 1000 del FMB. 
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial" Soci nĂşm. 2
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
he estat llegint, el que ja sabĂem, que els primers 1000 van ser fabricats a Alemanya i desprĂ©s portats a Barcelona en vaixell. El que no sabĂa era que els 1000 van estar desenvolupats conjuntament amb unitats per als U-bahn de Munich i Hamburg i voltant una mica he trobat aixĂł:
U-bahn Munich:



U-Bahn Hamburg:


U-bahn Munich:



U-Bahn Hamburg:


Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
No, definitivament no sonen igual, encara que això no significa que no hagin estat desenvolupats conjuntament. Sobre la mateixa base, després es poden muntar els equips preferits per cada explotació. Una cosa semblant als 5000 del FCMB i als del Metro de Roma.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Trobo que s'hi assemblen poc. A més hi ha detalls que aixà ho certifiquen: aquests són més quadradots, si us fixeu les portes s'obren cap enfora en comptes d'escamotejar-se dins de la paret del tren, etc.

PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial" Soci nĂşm. 2
-
tren250
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
O sigui, un estil de 400/600, a mi m'ha donat aquest aspecte a primera vista.
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Vox ha escrit:Nota de l'administraciĂł: fil resultant de la combinaciĂł dels temes Series 1000 inspirades per unitats DB?i Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro
Hola,
Ahir vaig decidir entrar altre cop (feia setmanes que no hi donava una ullada) a la web de'n wefer i la de Trenscat i a la primera vaig llegir que les Serie 1000 arrivades al 1970 (en vaixell!) estaven inspirades en unitats de la DB alemanya, les 624 o alguna cosa aixĂ.
I em va recordar un catà leg que tinc, de l'empresa de maquetes de tren ROCCO (un pel mes currada que Ibertren, que ara tenen unes Suisses PRECIOSES!!), de l'any 1985, on sortien tres trens idèntics (un vermell, un taronja i un blau) i recordo que de petit vaig pensar "coi, si son clavats al metro de la L4!) (llavors la L5 no la coneixia gens). I encara que no se on tinc aquell catà leg, se que eren DB.
Teniu alguna foto de les DB originals? encara circulen?
Vox
Doncs si que tens raó. Segons la BS els 1000 eren:"unitats de tren que tenien un disseny exterior molt similar als dels automotors de la sèrie 624 dels ferrocarrils alemanys".






- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Sèrie 624 DB
Segons la Viquipèdia alemanya, el primer prototipus de la sèrie 624 va circular el 1961, i la producció en sèrie va ser entre 1964 i 1968, per MAN, evidentment. La DB va retirar-la de circulació el 2005, i una part del parc va passar a la PKP polonesa.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
DB 420
Viendo este hilo no se mencionó un modelo que le da un aire al diseño de los 1000/1100, en este caso me refiero a la serie 420 de la DB.
Los 420 tienen un diseño más aerodinámico y no tienen puerta en el frontal, pero las primeras versiones fueron entregadas en 1969-1970, más o menos al mismo tiempo que los 1000 que entraron en 1970.
Una curiosidad, las Ăşltimas versiones de los 420 fueron entregadas entre 1993-1997.
Los 420 tienen un diseño más aerodinámico y no tienen puerta en el frontal, pero las primeras versiones fueron entregadas en 1969-1970, más o menos al mismo tiempo que los 1000 que entraron en 1970.
Una curiosidad, las Ăşltimas versiones de los 420 fueron entregadas entre 1993-1997.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
-
U-bahn de BCN
- N5

- Entrades: 91
- Membre des de: 06 gen. 2011, 22:23
Re: Series 1000 inspirades per unitats DB?
Els constructors inicials des 1000 van ser MAN (de Nuremberg) i BrownBoveri de Suïssa. Es van fabricar fora d'Espanya els 4 primers trens (de dos cotxes). Van arribar al port de BCN amb el vaixell Helios cap el març abril de 1970
Jo relacionaria mĂ©s la fesomia d'aquest material amb el del metro de MilĂ (lĂnia 1), contruits a partir de 1962. Veure: https://it.wikipedia.org/wiki/Elettromo ... _di_Milano
Queda clar que no sĂłn els mateixos fabricants però si pot donar una lĂnia estètica pels 1000 i per la sèrie A del metro de Munich. TambĂ© s'hi sembla la sèrie DT1 del metro de NĂĽremberg, que va ser oberta el 1972. Al menys tot això Ă©s material urbĂ i no de lĂnia ferroviĂ ria. L'estètica interior si varia. A TMB suposo es va demanr port d'intercirculaciĂł, cosa molt estranya en els metros clĂ ssics alemanys, inclosos els S-Bahn.
Tornant a la sèrie 1, vull fer notar que els trens van circular a SuĂŻssa en proves cap el febrer de 1970, en concret entre les estacions de Bremgarten West i Wohlen. El motiu de fer-ho en aquesta rebuscada lĂnia era la tensiĂł d'electrificaciĂł. Evidentment van circular remolcats per altres bandes de la xarxa suĂŻssa. AllĂ no hi tants problemes...
Jo relacionaria mĂ©s la fesomia d'aquest material amb el del metro de MilĂ (lĂnia 1), contruits a partir de 1962. Veure: https://it.wikipedia.org/wiki/Elettromo ... _di_Milano
Queda clar que no sĂłn els mateixos fabricants però si pot donar una lĂnia estètica pels 1000 i per la sèrie A del metro de Munich. TambĂ© s'hi sembla la sèrie DT1 del metro de NĂĽremberg, que va ser oberta el 1972. Al menys tot això Ă©s material urbĂ i no de lĂnia ferroviĂ ria. L'estètica interior si varia. A TMB suposo es va demanr port d'intercirculaciĂł, cosa molt estranya en els metros clĂ ssics alemanys, inclosos els S-Bahn.
Tornant a la sèrie 1, vull fer notar que els trens van circular a SuĂŻssa en proves cap el febrer de 1970, en concret entre les estacions de Bremgarten West i Wohlen. El motiu de fer-ho en aquesta rebuscada lĂnia era la tensiĂł d'electrificaciĂł. Evidentment van circular remolcats per altres bandes de la xarxa suĂŻssa. AllĂ no hi tants problemes...


