Tant Renfe com Rodalies discrimina a la gent amb mobilitat reduïda a les línies R13, R14, R15, RT1 i RT2.
En aquestes línies no hi ha cap tren adaptat per persones amb mobilitat reduïda, en canvi a les línies R1, R2, R3, R4, R7, R8, R11, R12, R16 i RG1 quasi tots els trens estan adaptats per PMR.
La indignació creix quant veus a una persona amb cadira de rodes intentant pujar a una unitat 448 i 470 pq a totes les estacions no tenen el servei Atendo.
Ja que Renfe no posarà el servei Atendo a les estacions petites com es el cas de Vila-seca, Marçà - Falset, Montblanc, Riba-roja d'Ebre i etc.
També es indignant veure unitats doble 449 amb PMR en direcció Figueres i Portbou mig buides (sense ofendre als usuaris de la línia R11), quant es podria fer un bon repartiment d'aquesta sèrie de trens per totes les línies de Regionals o demanar una comanda nova de trens nous aptes per PMR.
Que opineu de la minsa oferta de trens PMR a les línies R13, R14, R15, RT1 i RT2.
Per quin motiu Renfe no vol comprar més trens 449 o trens nous aptes per persones amb mobilitat reduïda.
Renfe te prou diners per comprar trens nous aptes per persones amb mobilitat reduïda i deixar de fer experiments amb els trens 448 que s'espatllen cada dos per tres últimament, es mes que les 448 PMR son una auténtica xapusa.
Trens Dignes sense barreres si us plau.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Ja et dic jo que en el cas de la R3, amb prou feines hi circulen unitats 447 PMR. I si circula un 465 el cap de setmana, ja es molt.trensmat ha escrit:Tant Renfe com Rodalies discrimina a la gent amb mobilitat reduïda a les línies R13, R14, R15, RT1 i RT2.
En aquestes línies no hi ha cap tren adaptat per persones amb mobilitat reduïda, en canvi a les línies R1, R2, R3, R4, R7, R8, R11, R12, R16 i RG1 quasi tots els trens estan adaptats per PMR.
I a la R4 tampoc en son tants els trens adaptats que hi circulen.
A la R3. en el tram Vic Ripoll, potser en circulen una cinquena al dia. En el tram Ripoll - LaTour de Carol, crec que amb prou feines han passat de Ribes les unitats adaptades. Quan arribes a LaTour, et cauen els bemolls a terra, quan veus una unitat ZGC que realitza serveis TER a Toulouse, adaptada 100%, i en canvi quan baixes de la 447, has de fer un salt de gairebé mig metre des de la plataforma.
No ens fem cap bé, tirant-nos els plats pel cap entre diferents territoris, i sempre amb la cançoneta de "i tu més", que ja va cansant, comença a ser repetitiva. El que s'ha de fer es reclamar tots a una, l'adaptació dels trens a PMR, cosa que ja fa temps que es fa gradualment. No es pot fer de cop una reforma de més de 150 trens de rodalies, i uns altres tants de regionals.
A més, a les línies que esmentes, com les R13, 14 i 15, si no vaig equivocat, molts trens son de la sèrie 448. Si no vaig errat, crec que hi ha segur una unitat 448 amb plataforma per a PMR, i no sé si n'hi ha alguna altra amb característiques semblants.
Siusplau, no cometem l'error d'atacar-nos entre territoris per què uns tenen uns trens determinats, i altres no. Pensem bé les coses abans de dir-les, siusplau

Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Jo no tinc cap intenció d'atacar a ningú i si algú s'ha sentit ofès demano disculpes, sobre les 448 PMR només són dues que poden estar fent un Lleida - Zaragoza o un Zaragoza - Logroño.UT440_132M ha escrit:Ja et dic jo que en el cas de la R3, amb prou feines hi circulen unitats 447 PMR. I si circula un 465 el cap de setmana, ja es molt.trensmat ha escrit:Tant Renfe com Rodalies discrimina a la gent amb mobilitat reduïda a les línies R13, R14, R15, RT1 i RT2.
I a la R4 tampoc en son tants els trens adaptats que hi circulen.
A la R3. en el tram Vic Ripoll, potser en circulen una cinquena al dia. En el tram Ripoll - LaTour de Carol, crec que amb prou feines han passat de Ribes les unitats adaptades. Quan arribes a LaTour, et cauen els bemolls a terra, quan veus una unitat ZGC que realitza serveis TER a Toulouse, adaptada 100%, i en canvi quan baixes de la 447, has de fer un salt de gairebé mig metre des de la plataforma.
No ens fem cap bé, tirant-nos els plats pel cap entre diferents territoris, i sempre amb la cançoneta de "i tu més", que ja va cansant, comença a ser repetitiva. El que s'ha de fer es reclamar tots a una, l'adaptació dels trens a PMR, cosa que ja fa temps que es fa gradualment. No es pot fer de cop una reforma de més de 150 trens de rodalies, i uns altres tants de regionals.
A més, a les línies que esmentes, com les R13, 14 i 15, si no vaig equivocat, molts trens son de la sèrie 448. Si no vaig errat, crec que hi ha segur una unitat 448 amb plataforma per a PMR, i no sé si n'hi ha alguna altra amb característiques semblants.
Siusplau, no cometem l'error d'atacar-nos entre territoris per què uns tenen uns trens determinats, i altres no. Pensem bé les coses abans de dir-les, siusplau.
Es mes les 448 PMR son gaire bé tant inútils que les 447 PMR prototip, eren aquelles que tenien un elevador que era un trasto inútil i que cap maquinista sabia com funcionava o que s'espatllava molt sovint.
Jo lo que vull dir que Renfe te prous diners per comprar nous trens 449, adaptar les 470 per persones amb mobilitat reduïda i comprar trens nous, però per desgràcia no li ve de gust complir la normativa europea ferroviària que acaba al 2020.
Temps al temps, 470 i 448 cauran aviat, la tecnologia de motors de corrent continu està obsoleta i el manteniment es dispara.
Les queixes pel tema material, a Fomento
Les queixes pel tema material, a Fomento
N'hi ha quatre reformades.UT440_132M ha escrit:Si no vaig errat, crec que hi ha segur una unitat 448 amb plataforma per a PMR, i no sé si n'hi ha alguna altra amb característiques semblants.
De totes maneres, a les 470 i les 448 (lamentablement) no els queden massa anys en servei, ja que prompte seran substituïdes per nous trens de regionals. El mateix passarà amb les 450 i 451.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.