Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Saturació al Tram
A certes hores del matí, la saturació al Tram és un problema greu des de fa ja anys. Potser aquestes setmanes el tram ha absorbit passatgers del bus pel tall de Laureà Miró per les obres del nou centre comercial.
La T3 per Laureà Miró no trigará a fer-se realitat i l'augment de la demanda pot ser més que significatiu. I el dia que la línia es prolongui fins al centre de Sant Feliu l'increment serà de rècord.
En tot cas, l'arribada de la L3 a Pont d'Esplugues comença a ser urgent per a descongestionar el tram entre aquest punt i Palau Reial o Maria Cristina. D'altra banda, quan Ernest Lluch L5 s'obri no sé si la situació millorarà o empitjorarà encara més...
La T3 per Laureà Miró no trigará a fer-se realitat i l'augment de la demanda pot ser més que significatiu. I el dia que la línia es prolongui fins al centre de Sant Feliu l'increment serà de rècord.
En tot cas, l'arribada de la L3 a Pont d'Esplugues comença a ser urgent per a descongestionar el tram entre aquest punt i Palau Reial o Maria Cristina. D'altra banda, quan Ernest Lluch L5 s'obri no sé si la situació millorarà o empitjorarà encara més...
Ah Han tallat aquell tram?Javi M ha escrit:A certes hores del matí, la saturació al Tram és un problema greu des de fa ja anys. Potser aquestes setmanes el tram ha absorbit passatgers del bus pel tall de Laureà Miró per les obres del nou centre comercial.
La T3 per Laureà Miró no trigará a fer-se realitat i l'augment de la demanda pot ser més que significatiu. I el dia que la línia es prolongui fins al centre de Sant Feliu l'increment serà de rècord.
En tot cas, l'arribada de la L3 a Pont d'Esplugues comença a ser urgent per a descongestionar el tram entre aquest punt i Palau Reial o Maria Cristina. D'altra banda, quan Ernest Lluch L5 s'obri no sé si la situació millorarà o empitjorarà encara més...
Sí, han tallat l'avinguda al trànsit rodat entre Molí i Benavent en sentit Besòs, que encara dura des del Maig. Les obres són per l'accés a l'aparcament del centre comercial, i han aprofitat el tall per a fer un nou col·lector. Paral·lelament també es va tallar el sentit Llobregat durant unes setmanes del Setembre, pel mateix motiu.
Els busos anaven desviats per Molí, Cedres i Av. Torrent. Ara els L50 i L62 se salten alguna parada més i van per Av. Païssos Catalans i pel pont de Sant Mateu fins a Benavente.
No sé si encara dura el tall d'Av. Cornellà entre Pl. Montesa i Pl. Sardana, que també afectava els busos i no al Tram, traspassant-ne passatgers.
Els busos anaven desviats per Molí, Cedres i Av. Torrent. Ara els L50 i L62 se salten alguna parada més i van per Av. Païssos Catalans i pel pont de Sant Mateu fins a Benavente.
No sé si encara dura el tall d'Av. Cornellà entre Pl. Montesa i Pl. Sardana, que també afectava els busos i no al Tram, traspassant-ne passatgers.
Justamente en medio?? Qué bueno, como una vez que un 67 híbrido de la línea 41 se quedó clavado en el medio de la Gran Via.metring ha escrit:

Y por cierto, la 57 ya no existe señores del TRAM.

https://beteve.cat/mobilitat/accident-trambesos-ferits/
Quatre persones han resultat ferides aquest dimecres al matí com a conseqüència d’un accident al TRAM, al final de la línia T4 del Trambesòs. Per causes que encara es desconeixen el comboi del tramvia no ha frenat i ha xocat amb el topall de final de línia. La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Tres dels accidentats pateixen ferides lleus, mentre que la conductora del comboi, que es trobava atrapada a conseqüència de l’accident al TRAM, ha estat alliberada pels bombers i traslladada amb ambulància a l’Hospital Vall d’Hebron (tot i que inicialment s’havia dit que era a Can Ruti). La dona, de 41 anys, està ferida greu i té traumatisme facial i toràcic, i una fractura en una extremitat inferior. Dues dones ferides més, de 45 i 56 anys, han estat traslladades a l’Hospital de l’Esperit Sant de Santa Coloma amb policontusions. L’altra ferida, una dona de 33 anys amb una contusió al front, ha rebut l’alta voluntària.
Quatre persones han resultat ferides aquest dimecres al matí com a conseqüència d’un accident al TRAM, al final de la línia T4 del Trambesòs. Per causes que encara es desconeixen el comboi del tramvia no ha frenat i ha xocat amb el topall de final de línia. La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Tres dels accidentats pateixen ferides lleus, mentre que la conductora del comboi, que es trobava atrapada a conseqüència de l’accident al TRAM, ha estat alliberada pels bombers i traslladada amb ambulància a l’Hospital Vall d’Hebron (tot i que inicialment s’havia dit que era a Can Ruti). La dona, de 41 anys, està ferida greu i té traumatisme facial i toràcic, i una fractura en una extremitat inferior. Dues dones ferides més, de 45 i 56 anys, han estat traslladades a l’Hospital de l’Esperit Sant de Santa Coloma amb policontusions. L’altra ferida, una dona de 33 anys amb una contusió al front, ha rebut l’alta voluntària.
Sabia que tard o d'hora passaria això per no posar topalls de via.
A més, els Citadis no incorporen topalls; doncs no s'han contemplat les col·lisions amb finals de via al seu disseny.
Això portarà a repensar algun sistema anti-topada (amortiguació, balissament o ambdós).

A més, els Citadis no incorporen topalls; doncs no s'han contemplat les col·lisions amb finals de via al seu disseny.
Això portarà a repensar algun sistema anti-topada (amortiguació, balissament o ambdós).
Salvem l'Estació de França!
En la ciudad de Mexico el Tren Ligero de Xoximilco tiene unas cuantas ruedas de neumaticos al final de la via y todos contentos.m.h.t. ha escrit:Sabia que tard o d'hora passaria això per no posar topalls de via.![]()
A més, els Citadis no incorporen topalls; doncs no s'han contemplat les col·lisions amb finals de via al seu disseny.
Això portarà a repensar algun sistema anti-topada (amortiguació, balissament o ambdós).
No se que podrian hacer, Yo de momento esperare a saber por que el Tranvia no ha frenado y la velocidad del impacto.
Saludos.
Sí, els Citadis sí que incorporen topalls. I a més ben gran i resistents, però van amagats sota la carrosseria.
Són un perfil IPN (que a vista semblen de 200 o superiors), col·locats horitzontalment just per sota dels fanals. Queden a l'altura dels para-xocs dels cotxes (mesura estandarditzada), per tal de minimitzar els danys a tots dos vehicles en cas de col·lisió.
També funcionen "bé" en un xoc amb una superfície plana (com els blocs-topall de formigó a Sant Feliu | Consell Comarcal). Però amb un xoc amb un post vertical, es pleguen per la meitat i no hi tenen res a fer...
Són un perfil IPN (que a vista semblen de 200 o superiors), col·locats horitzontalment just per sota dels fanals. Queden a l'altura dels para-xocs dels cotxes (mesura estandarditzada), per tal de minimitzar els danys a tots dos vehicles en cas de col·lisió.
També funcionen "bé" en un xoc amb una superfície plana (com els blocs-topall de formigó a Sant Feliu | Consell Comarcal). Però amb un xoc amb un post vertical, es pleguen per la meitat i no hi tenen res a fer...
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 02/01/2019 16:09, en total s’ha editat 1 vegada.
En el finaL de la vía hay unos topes en el carril para frenar al tram, como se los ha saltado?
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Yo creo que los vi cuando iban Trams en doble. Respecto a la falta de muros de cemento en Gorg, Sant Adrià y Ciutadella, será que hacer un bloque de hormigón cueste un riñón, vamos... Y porque estaba el palo de la Catenaria que si no el Tram acaba en BAdalona...Javi M ha escrit:Sí, els Citadis sí que incorporen topalls. I a més ben gran i resistents, però van amagats sota la carrosseria.
Són un perfil IPN (que a vista semblen de 200 o superiors), col·locats horitzontalment just per sota dels fanals. Queden a l'altura dels para-xocs dels cotxes (mesura estandarditzada), per tal de minimitzar els danys a tots dos vehicles en cas de col·lisió.
També funcionen "bé" en un xoc amb una superfície plana (com els blocs-topall de formigó a Sant Feliu | Consell Comarcal). Però amb un xoc amb un post vertical, es pleguen per la meitat i no hi tenen res a fer...



Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Y qué sugieres, guigui? Un posible despiste de la conductora?Guigui ha escrit:Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Ten en cuenta que para estamparse como lo ha hecho, debía ir a una buena velocidad.
A 10 por hora no se queda el tram así de destrozado atrapando a la conductora además.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Jo no suggereixo res, perquè per una banda no disposo de prou informació, i per l'altra no sóc expert en la matèria. Ara bé, m'he limitat a opinar sobre una hipòtesi que publiquen (potser alegrement, i l'historial dels respectius no ho fa descartar del tot) els mitjans de comunicació, precisament d'acord amb els coneixements relativament escassos que tinc sobre la matèria. Res més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Segons he llegit, l'home mort actua al cap de 6 segons. 6 segons a 30 km/h són 50 metres, als quals hem de sumar la distància de fre. Un mínim de 60 metres que se te'n va el comboi.Guigui ha escrit:Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
En Guigui té tota la raó. És lleig especular, però que l'accident s'hagi produït per indisposició de la conductora és altament improbable gràcies a l'home mort.
Als Citadis cal prémer la pletina del manipulador o el pedal de l'home mort cada 3 segons. Si no es fa, el fre d'emergència s'activa als 5 segons (no sé si són 5 segons a comptar des del venciment del cicle de 3 segons d'inactivitat, o bé 5 segons a comptar des de l'última acció realitzada).
En tot cas, tant si són 5 o 8 segons, que cadascú tregui les seves conclusions sobre si és probable o no que un desmai pugui resultar en un accident així.
Als Citadis cal prémer la pletina del manipulador o el pedal de l'home mort cada 3 segons. Si no es fa, el fre d'emergència s'activa als 5 segons (no sé si són 5 segons a comptar des del venciment del cicle de 3 segons d'inactivitat, o bé 5 segons a comptar des de l'última acció realitzada).
En tot cas, tant si són 5 o 8 segons, que cadascú tregui les seves conclusions sobre si és probable o no que un desmai pugui resultar en un accident així.
Només recordar que el tramvia d'Alacant sí que té topalls de final de via, com a mínim a la parada final de la T2 a Sant Vicent del Raspeig.
I de fet, no sé si és l'únic que en té. El de València... la veritat és que no ho recordo, si en té o no.
Per què el de Barcelona no en té? Misteri.
I de fet, no sé si és l'únic que en té. El de València... la veritat és que no ho recordo, si en té o no.
Per què el de Barcelona no en té? Misteri.
A València hi ha topalls als quatre únics llocs on calen: a Marítim-Serrería, a Tossal del Rei, a la via apartada entre Empalme i Palau de Congressos i a Lloma Llarga-Terramelar. A la resta de capçaleres no, perquè hi ha un bucle per als tramvies monocabina.437.001 ha escrit:Només recordar que el tramvia d'Alacant sí que té topalls de final de via, com a mínim a la parada final de la T2 a Sant Vicent del Raspeig.
I de fet, no sé si és l'únic que en té. El de València... la veritat és que no ho recordo, si en té o no.
Per què el de Barcelona no en té? Misteri.
fgc113 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 09/01/2019 19:22, en total s’ha editat 1 vegada.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html
Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram
De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven
La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.
Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.
La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram
De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven
La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.
Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.
La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.