Tres dies més tard, el 8 d'octubre, circulà la primera composició portant 400 passatgers. Les proves foren un èxit. El 28 d'octubre s'inaugura oficialment el servei regular de ferrocarril de Barcelona a Mataró.
Una empresa que el seu promotor, Miquel Biada, no va poder veure acabada, doncs morí mesos abans el mateix any 1848. Però, va saber preveure amb encert la seva viabilitat; doncs continua sent de les línies més exitoses i amb més passatge de tot l'Estat Espanyol.
(*) Fou el segón d'Espanya, ja que la primera línia de l'Estat fou La Habana-Bejucal-Güimes, anys abans. Llavors Cuba encara era territori espanyol.
Tota la història, ben acurada, la teniu al magnífic i complet documental d'en José Luis García, titulat "170 años del primer tren en España: Barcelona-Mataró 1848-2018" [47 min]. Un dels millors reculls de la història de la línia en format vídeo que podreu veure:
Falten 3 setmanes per l'aniversari oficial i encara no se sap de cap acte commemoratiu.
