Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Túnel de rodalia pel litoral?
Túnel de rodalia pel litoral?
No sé si aquest és el fil més adient (sinó és així, disculpes ) però en algun lloc d'aquest fòrum vaig llegir que Adif tenia una proposta de túnel de rodalies pel litoral, que permetria augmentar la capacitat de la xarxa suposant una alternativa low cost al túnel per sota la Diagonal, fent una estació passant aprop d'Estació de França i Barceloneta, un intercanviador a Drassanes/Port i potser alguna estació per la Zona Franca?
No sé si n'heu sentit alguna cosa més i que us semblaria aquesta idea... Per quines línies seria, R2? O es podria plantejar una R7 circular?
Gràcies i bon any!
No sé si n'heu sentit alguna cosa més i que us semblaria aquesta idea... Per quines línies seria, R2? O es podria plantejar una R7 circular?
Gràcies i bon any!
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
Això em sembla que és més una cosa de CiU/PDeCAT que d'Adif, però es veu que Adif no va dir que no.
Em sembla una bajanada bastant gran.
En comptes de parlar de "grandes obras y grandes eventos a la Camps/Barberá", haurien de fer obres menys cridaneres, però que resolguéssin coses més pràctiques a més curt termini.
Ara com ara, a Barcelona de moment ja n'hi ha prou amb que intentin acabar la L9/L10, que ja és prou tela.
Em sembla una bajanada bastant gran.
En comptes de parlar de "grandes obras y grandes eventos a la Camps/Barberá", haurien de fer obres menys cridaneres, però que resolguéssin coses més pràctiques a més curt termini.
Ara com ara, a Barcelona de moment ja n'hi ha prou amb que intentin acabar la L9/L10, que ja és prou tela.
A mi sincerament no em sembla pas una bogeria un túnel paral·lel a la Ronda Litoral, tot i que no és prioritari, però adequant estació de França, un possible intercanviador a Drassanes (que no tinc clar que sigui necessari) i una estació per la Zona Franca - Port, i d'aquí a l'Aeroport, crec que seria una molt bona iniciativa i alternativa a un túnel per la Diagonal o per la Travessera de Gràcia.
Home, dir que serà low cost un túnel que per ubicació haurà de ser completament estanc o bé estar dotat de multitud de bombes d'extracció d'aigua (freàtica i de filtracions marines) treballant nit i dia a ple rendiment al llarg de tot el túnel per sempre més... No sé jo!una alternativa low cost
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Ho comentava l'altre dia. A més, la línia del morrot podria anar fins a l'aeroport de Barcelona, allà fer-hi una estació passant, i després enllaçar amb la línia de Vilanova. Aixi es podria fer un servei de tren Tarragona - Vilanova - Aeroport - Barcelona - Mataró
**
Connectar l'Estació de França amb el Morrot no hauria de ser tan complicat
1. Estació de França: deprimir 2 vies de manera que siguin accessibles a un nivell -1 preparades per entrar en túnel cap a Marquès d'Argentera
2. Túnel per Marquès d'Argentera per sota Pla de Palau i Isabel II. Aquí hi ha el problema de creuar-se amb el túnel de la L4 del metro. La sort és que la L4 és de les que va construir-se en rasa i va a poca profunditat.
3. Arribant a Passeig de Colom, anar per la part muntanya del Passeig, sense entrar en conflicte amb el túnel viari de la Ronda Litoral. De fet es podria aprofitar el parking que hi ha al llarg del Passeig de Colom (i si cal aparcar, sempre es podria reconvertir algun edifici del Passeig de titularitat pública actualment destinat a usos inexplicables.
4. A Colom fer una estació, amb correspondència amb l'estació de Drassanes de L3
5. Seguir per Josep Carner, per la banda muntanya de la Carbonera fins arribar a la muntanya de Montjuïc.
6. Una mica abans d'arribar al Morrot, creuar la Ronda Litoral per sota, aprofitant que ja va en superfície, i enllaçar amb les línies actuals del Morrot.
Total 2,2 km, i no sembla cap obra d'enginyeria de l'altre mon.
**
Connectar l'Estació de França amb el Morrot no hauria de ser tan complicat
1. Estació de França: deprimir 2 vies de manera que siguin accessibles a un nivell -1 preparades per entrar en túnel cap a Marquès d'Argentera
2. Túnel per Marquès d'Argentera per sota Pla de Palau i Isabel II. Aquí hi ha el problema de creuar-se amb el túnel de la L4 del metro. La sort és que la L4 és de les que va construir-se en rasa i va a poca profunditat.
3. Arribant a Passeig de Colom, anar per la part muntanya del Passeig, sense entrar en conflicte amb el túnel viari de la Ronda Litoral. De fet es podria aprofitar el parking que hi ha al llarg del Passeig de Colom (i si cal aparcar, sempre es podria reconvertir algun edifici del Passeig de titularitat pública actualment destinat a usos inexplicables.
4. A Colom fer una estació, amb correspondència amb l'estació de Drassanes de L3
5. Seguir per Josep Carner, per la banda muntanya de la Carbonera fins arribar a la muntanya de Montjuïc.
6. Una mica abans d'arribar al Morrot, creuar la Ronda Litoral per sota, aprofitant que ja va en superfície, i enllaçar amb les línies actuals del Morrot.
Total 2,2 km, i no sembla cap obra d'enginyeria de l'altre mon.
Vist com ho dibuixes, Oriolix, sembla una alternativa bastant viable per absorbir la creixent demanda de Rodalies.
I després de Colom/Drassanes en sentit sud, quina seria la següent estació?
Això de "mutilar" aparcaments per fer-hi passar vies diria que ja ho varen fer a Alacant amb bons resultats.
I després de Colom/Drassanes en sentit sud, quina seria la següent estació?
Això de "mutilar" aparcaments per fer-hi passar vies diria que ja ho varen fer a Alacant amb bons resultats.
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
-
- N5
- Entrades: 111
La següent podria estar o a l'altura del Pg de la Zona Franca fent enllaç amb la futura estació de Motors de la L10, o a l'Avinguda del Parc Logístic fent enllaç amb la L9jmroig ha escrit: I després de Colom/Drassanes en sentit sud, quina seria la següent estació?
Una proposta que recupero de fa un parell d'anys
Per a la proposta de convertir EdF en estació passant
- 2 vies s'enfonsarien a l'entrada de l'estació. D'allí sortirien en corba pel Pg.Isabel II cap al Pla de Palau (600m)
- Passarien per sota L4. Aquí la sort és que la L4 es va fer a cel obert i passa a molt poca profunditat
- Continuem cap a Moll de la Fusta. Aquí proposo que el tren vagi per l'actual parking que hi ha al costat de la Ronda Litoral. Si cal fer un parking, ja trobaran algun edifici gran i poc útil pel Pg.Colom (600m més)
- Arribant a Colom, túnel per la part superior, direcció Montjuïc fins la Carbonera. Com que no hem de passar per sota de Ronda Litoral no hi ha massa problema (400m)
- Passades les Drassanes, estació on hi ha la plaça de la Carbonera, on hi ha espai de sobra. Evidentment, enllaç amb L3-Drassanes (quedarà a uns 250m)
- Sortint de la nova estació "Rodalies-Drassanes", continuar túnel sota Pg.Carner. Arribant a la desviació de Miramar, el túnel passa Ronda Litoral per sota, i arriba a les vies de mercaderies del port. (800m)
- Per les vies del Port, fins Pg.Zona Franca, amb estació enllaç amb L10 (2.800m de vies ja existents)
- Aleshores segueix pel ramal final de L10, el que va en viaducte, fins la ZAL (3.000m ja existents)
- De Zal a l'Aeroport en línia recta per vies noves, amb pont sobre el Llobregat (6 km nous)
- A l'Aeroport surt per l'actual accés, pero amb enllaç més o menys a Viladecans per continuar direcció Tarragona (3 km ja existents, només caldria l'enllaç)
Així fem una línia passant, amb relativament poca inversió i aprofitant vies ja existents, de mercaderies, de L10 i de l'accés a l'Aeroport. La línia total seria d'uns 20km (EdF-Viladecans), dels quals 1,8Km serien noves vies en túnel, 6,6km noves vies en superfície i la resta aprofitant vies existents.
La nova línia permetria serveis amb accés també passant a l'Aeroport, donant servei tant als que vinguin del Maresme i de la línia de Girona, com també als que vénen de Tarragona
Per a la proposta de convertir EdF en estació passant
- 2 vies s'enfonsarien a l'entrada de l'estació. D'allí sortirien en corba pel Pg.Isabel II cap al Pla de Palau (600m)
- Passarien per sota L4. Aquí la sort és que la L4 es va fer a cel obert i passa a molt poca profunditat
- Continuem cap a Moll de la Fusta. Aquí proposo que el tren vagi per l'actual parking que hi ha al costat de la Ronda Litoral. Si cal fer un parking, ja trobaran algun edifici gran i poc útil pel Pg.Colom (600m més)
- Arribant a Colom, túnel per la part superior, direcció Montjuïc fins la Carbonera. Com que no hem de passar per sota de Ronda Litoral no hi ha massa problema (400m)
- Passades les Drassanes, estació on hi ha la plaça de la Carbonera, on hi ha espai de sobra. Evidentment, enllaç amb L3-Drassanes (quedarà a uns 250m)
- Sortint de la nova estació "Rodalies-Drassanes", continuar túnel sota Pg.Carner. Arribant a la desviació de Miramar, el túnel passa Ronda Litoral per sota, i arriba a les vies de mercaderies del port. (800m)
- Per les vies del Port, fins Pg.Zona Franca, amb estació enllaç amb L10 (2.800m de vies ja existents)
- Aleshores segueix pel ramal final de L10, el que va en viaducte, fins la ZAL (3.000m ja existents)
- De Zal a l'Aeroport en línia recta per vies noves, amb pont sobre el Llobregat (6 km nous)
- A l'Aeroport surt per l'actual accés, pero amb enllaç més o menys a Viladecans per continuar direcció Tarragona (3 km ja existents, només caldria l'enllaç)
Així fem una línia passant, amb relativament poca inversió i aprofitant vies ja existents, de mercaderies, de L10 i de l'accés a l'Aeroport. La línia total seria d'uns 20km (EdF-Viladecans), dels quals 1,8Km serien noves vies en túnel, 6,6km noves vies en superfície i la resta aprofitant vies existents.
La nova línia permetria serveis amb accés també passant a l'Aeroport, donant servei tant als que vinguin del Maresme i de la línia de Girona, com també als que vénen de Tarragona
I una altra opció que vaig proposar fa uns mesos
****
Pla per connectar amb l'aeroport amb una línia passant i recuperar l'estació de França
1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
3. Aquest accés a l'Aeroport connectaria tant amb la línia que va a Sants com la que aniria cap a l'estació de França
4. S'anul·laria l'actual tram de línia que va de l'estació de Viladecans a l'actual estació del Prat, que també quedaria anul·lada
5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Total:
4 noves estacions: Colom, Zona Franca, nova estació del Prat, Sant Boi
20 km de nou traçat:
Nou accés a l'aeroport: 12 km
Connexió Morrot - Estació de França: 2 km
Connexió Viladecans-Cornellà: 6 km
****
Pla per connectar amb l'aeroport amb una línia passant i recuperar l'estació de França
1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
3. Aquest accés a l'Aeroport connectaria tant amb la línia que va a Sants com la que aniria cap a l'estació de França
4. S'anul·laria l'actual tram de línia que va de l'estació de Viladecans a l'actual estació del Prat, que també quedaria anul·lada
5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Total:
4 noves estacions: Colom, Zona Franca, nova estació del Prat, Sant Boi
20 km de nou traçat:
Nou accés a l'aeroport: 12 km
Connexió Morrot - Estació de França: 2 km
Connexió Viladecans-Cornellà: 6 km
-
- N5
- Entrades: 111
I no seria més senzill que després de Zona Franca vagi a l'actual estació del Prat? Per cert aquesta estació a la Zona Franca estaria soterrada o per sobre del Passeig?Oriolix ha escrit:I una altra opció que vaig proposar fa uns mesos
****
Pla per connectar amb l'aeroport amb una línia passant i recuperar l'estació de França
1. Continuar la línia que mor a l'estació de França pel moll de la Fusta fins connectar amb les línies del Morrot. Fer-hi dues estacions, a Colom i a la intersecció amb el Passeig de la Zona Franca. Connectar aquesta línia amb la que va cap a l'aeroport i Castelldefels
2. Fer l'accés a l'Aeroport per l'est del Prat, amb una nova estació del Prat, fent una línia passant que connecta amb l'antiga línia a l'alçada de l'estació de Viladecans
3. Aquest accés a l'Aeroport connectaria tant amb la línia que va a Sants com la que aniria cap a l'estació de França
4. S'anul·laria l'actual tram de línia que va de l'estació de Viladecans a l'actual estació del Prat, que també quedaria anul·lada
5. A més, es faria una nova traça des de Viladecans fins connectar amb la línia de l'Hospitalet a l'alçada de Cornellà, amb una nova estació a Sant Boi.
Total:
4 noves estacions: Colom, Zona Franca, nova estació del Prat, Sant Boi
20 km de nou traçat:
Nou accés a l'aeroport: 12 km
Connexió Morrot - Estació de França: 2 km
Connexió Viladecans-Cornellà: 6 km
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
El Periódico, 27 de març de 2023 ha escrit: MAPA | Així és el túnel ferroviari proposat des del Vallès per connectar amb Barcelona
L’associació Fem Vallès planteja afavorir la connexió territorial a través d’una descongestió litoral
Tres representants veïnals del Vallès expliquen a EL PERIÓDICO la seva visió sobre la proposta de nou túnel
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Vieient aquest projecte, que em sembla una molt bona idea, queda clar que el projecte del Ministeri de Foment lideralt pel Sr, Macias és poc ambiciós. EL sr. Macias el que ha fet és desencallar projectes aturats fa 30 anys.
Amb les Rodalies pel litoral entenc que l'EdF hauria d'agafar certa importància com a terminal de regionals i alta velocitat amb origen-final a BCN, no?
Amb les Rodalies pel litoral entenc que l'EdF hauria d'agafar certa importància com a terminal de regionals i alta velocitat amb origen-final a BCN, no?
Sembla ser que en Pau Noy s'apunta al debat de propostes per tercer túnel, però postejant a La Vanguardia enlloc del FTC. Per la insistència de que no és una proposta personal, em pregunto si no és un globo-sonda d'algun càrrec executiu o polític:
La Vanguardia, 6 d'agost de 2023 ha escrit: Una nueva línea transversal de tren de cercanías por el litoral de Barcelona
Se trata de aprovechar segmentos de las actuales infraestructuras ferroviaria y también viaria para levantar una línea de cercanías con paso por la estación de Francia que proporciona seis nuevas estaciones en Barcelona y otra en Badalona.
No crec que invertir en un tercer túnel de creuament a Barcelona, fent que la línia transcorri d'esquenes a la ciutat (línia de costa) sigui la millor de les idees quan una gran part de la ciutat i altres poblacions de la rodalia no tenen pas cap estació relativament a prop, havent de gastar un temps considerable des de casa fins a l'estació més propera (per després sortir de Barcelona) amb l'elevat cost en temps que això representa (i per tant, el poc atractiu per a la seva utilització).jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 07/08/2023 13:10 Sembla ser que en Pau Noy s'apunta al debat de propostes per tercer túnel, però postejant a La Vanguardia enlloc del FTC. Per la insistència de que no és una proposta personal, em pregunto si no és un globo-sonda d'algun càrrec executiu o polític:
La Vanguardia, 6 d'agost de 2023 ha escrit: Una nueva línea transversal de tren de cercanías por el litoral de Barcelona
Se trata de aprovechar segmentos de las actuales infraestructuras ferroviaria y también viaria para levantar una línea de cercanías con paso por la estación de Francia que proporciona seis nuevas estaciones en Barcelona y otra en Badalona.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Ja sense comentar aquell tòpic tan estúpid de l'"ebullimiento global", ni com de poc seria l'efecte d'aquesta obra sobre l'escalfament global encara si la tèsi absurda del CO2 tingués lògica; la proposta del sr. Noy té moltes falles. Primer, lo que ja diu Miquel, es traçaria una nova travessera per una zona que bàsicament només pot donar el 50% de cobertura que qualsevol altre, perque quasi només tindria població per un costat. A més de ser una zona que no és precisament el centre d'activitat de Barcelona. Llavors encara de ser més econòmica aquella opció, també donaria menys benefici.jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 07/08/2023 13:10 Sembla ser que en Pau Noy s'apunta al debat de propostes per tercer túnel, però postejant a La Vanguardia enlloc del FTC. Per la insistència de que no és una proposta personal, em pregunto si no és un globo-sonda d'algun càrrec executiu o polític:
La Vanguardia, 6 d'agost de 2023 ha escrit: Una nueva línea transversal de tren de cercanías por el litoral de Barcelona
Se trata de aprovechar segmentos de las actuales infraestructuras ferroviaria y también viaria para levantar una línea de cercanías con paso por la estación de Francia que proporciona seis nuevas estaciones en Barcelona y otra en Badalona.
Segon, tal com ell ho proposa, aquesta travesia serviria només per entrar els trens ràpids de l'R1, a més d'alguns R2s que quedarian enllaçats. Llavors operativament això seria extremadament rigid, doncs no es podrien repartir d'altres serveis en aquella travesia, i ni tan sols tots els trens de l'R1 pararien a les mateixes estacions a Barcelona.
De fet, si de fer una tercera travessia pel litoral es tracta, seria més llògic desviar senzillament l'R1 cap a EdF, i només fer el tròs d'EdF fins a Morrot. L'R1 igualment entra a Barcelona utilitzant les vies d'accés de l'EdF, osigui que ni tan sols cizallaria. Igual, també es podrien creuar les vies de l'R1 i l'R2nord al triangle ferroviari i entrar l'R2nord per aquella travessia. Pèro sempre tornem a lo mateix, no es una zona gaire central de la ciutat, al menys no per que valgui la pena fer-hi un tercer túnel enllà.
Igualment, jo mantinc que la necessitat del tercer túnel de Rodalies està una mica sobrevalorada. Amb La Torrassa el tema de la saturació dels túnels millorarà, i es podran fer lleugeres millores en freqüències. Això junt amb trens de més capacitat ja farà molt. Millor fer el tercer túnel a llarg termini i ben fet.