Tren dels Llacs
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Tren dels Llacs
Precisament per a això estan restaurant/reconstruint la garratt gran o garratt-pacific (462f-0401) i la tercera ye-ye (10838) per donar relleu i/o recolzament a la garrafeta (282f-0421) i a les dues altres ye-ye's (10817 i 10820). També pensen en la ALCO 1603, però aquesta reconstrucció avança més lentament.
salut !!
salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
I tots aquests processos de restauració estan rutllant? De ser així seria una boníssima notícia, a més amb tot aquest material restaurat es podria crear algun altre tren històric.
De fet, de càrrega de feina a ARMF entre material propi i encàrrecs foranis no en falta.
(Només recordaré que l'ARMF és una de les poques entitats amb certificació per posar en estat de marxa i mantenir posteriorment material històric).
No fa massa que ha arribat des d' ASVAFER (Valladolid) un TER, que un cop restaurat anirà al futur "Tren turístico de la Sierra Norte", a Madrid. El que ja no sé és si seguirà a càrrec d'ASVAFER o passarà a l'AAFM de Madrid.
(Només recordaré que l'ARMF és una de les poques entitats amb certificació per posar en estat de marxa i mantenir posteriorment material històric).
No fa massa que ha arribat des d' ASVAFER (Valladolid) un TER, que un cop restaurat anirà al futur "Tren turístico de la Sierra Norte", a Madrid. El que ja no sé és si seguirà a càrrec d'ASVAFER o passarà a l'AAFM de Madrid.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Preparant el material. En concret les proves de tracció de la locomotora 020 "cuco"
- Fitxers adjunts
-
- File0530.jpg (146.51 KiB) Visualitzat 24670 cops
-
- File0527.jpg (136.34 KiB) Visualitzat 24670 cops
-
- File0526.jpg (153.94 KiB) Visualitzat 24670 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Llarg ha estat el camí que ha dut a l'èxit del tren dels llacs. Lleida 15-6-2002, Inauguració de la primera yeye.
Salutacions Cordials.
Salutacions Cordials.
- Fitxers adjunts
-
- File0470.jpg (161.51 KiB) Visualitzat 24659 cops
-
- File0469.jpg (180.17 KiB) Visualitzat 24659 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
FGC forma els seus maquinistes per operar el Tren històric dels Llacs
Ferrocarrils de la Generalitat, titular de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur, està formant quatre maquinistes perquè puguin operar els trens històrics que s’utilitzen cada any per recórrer un tram del trajecte de l’anomenat Tren dels Llacs.
Des de fa tres setmanes, els conductors circulen per la línia de la Pobla entre 10 i 18 hores en trajectes de pràctiques que de dilluns a divendres operen amb les dos locomotores del tren històric i els divendres ho fan també amb la resta del comboi. L’any passat, encara eren maquinistes de Renfe els que conduïen el Tren històric dels Llacs. De fet, històricament FGC operava en la línia només amb personal de Renfe fins que a finals del 2014 va anunciar la intenció de rescindir el contracte amb la companyia espanyola i recórrer al seu propi personal per motius, entre d’altres, econòmics.
Aquesta temporada vinent el Tren dels Llacs serà el primer en què personal de la companyia catalana condueixi la maquinària històrica, les antigues locomotores dièsel de la sèrie 10800 de Renfe, també conegudes com a ie-ie i construïdes a la dècada dels 60 del segle passat. L’última temporada del Tren dels Llacs es va estrenar el 2 d’abril de l’any passat i es va prolongar fins a la tardor.
Habitualment, les locomotores antigues són utilitzades durant una part de la campanya ja que en els mesos de més calor se substitueixen per combois moderns dotats amb aire condicionat. El Tren dels Llacs atreu cada any entre 6.000 i 7.000 turistes.
http://www.lleida.com/noticia_canal/fgc ... dels-llacs
Ferrocarrils de la Generalitat, titular de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur, està formant quatre maquinistes perquè puguin operar els trens històrics que s’utilitzen cada any per recórrer un tram del trajecte de l’anomenat Tren dels Llacs.
Des de fa tres setmanes, els conductors circulen per la línia de la Pobla entre 10 i 18 hores en trajectes de pràctiques que de dilluns a divendres operen amb les dos locomotores del tren històric i els divendres ho fan també amb la resta del comboi. L’any passat, encara eren maquinistes de Renfe els que conduïen el Tren històric dels Llacs. De fet, històricament FGC operava en la línia només amb personal de Renfe fins que a finals del 2014 va anunciar la intenció de rescindir el contracte amb la companyia espanyola i recórrer al seu propi personal per motius, entre d’altres, econòmics.
Aquesta temporada vinent el Tren dels Llacs serà el primer en què personal de la companyia catalana condueixi la maquinària històrica, les antigues locomotores dièsel de la sèrie 10800 de Renfe, també conegudes com a ie-ie i construïdes a la dècada dels 60 del segle passat. L’última temporada del Tren dels Llacs es va estrenar el 2 d’abril de l’any passat i es va prolongar fins a la tardor.
Habitualment, les locomotores antigues són utilitzades durant una part de la campanya ja que en els mesos de més calor se substitueixen per combois moderns dotats amb aire condicionat. El Tren dels Llacs atreu cada any entre 6.000 i 7.000 turistes.
http://www.lleida.com/noticia_canal/fgc ... dels-llacs
El Tren dels Llacs estrena la novena temporada amb totes les places ocupades
Es faran trenta viatges fins el 28 d'octubre i, per primera vegada, no hi haurà interrupció a l'estiu
El Tren turístic dels Llacs ha estrenat aquest dissabte la novena temporada amb totes les places ocupades, segons Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Més de 300 passatgers han pujat al comboi que fa el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur (Pallars Jussà) amb locomotores i vagons històrics.
El Tren dels Llacs preveu oferir enguany trenta viatges fins el 28 d'octubre. Per primera vegada el servei no s'interromprà a l'estiu ja que durant quatre setmanes, de mitjans de juliol a mitjans d'agost, el recorregut es farà amb els nous trens panoràmics que cobreixen habitualment la línia des de mitjans de l'any passat. En temporades anteriors el Tren del Llacs se suspenia en aquesta època per esquivar les altes temperatures, ja que el tren històric no disposa d'aire condicionat. L'any passat l'ocupació del Tren dels Llacs va arribar al 99,08% (7.213 de les 7.280 places ofertes), la segona xifra més elevada des de l'inici d'aquest servei l'any 2009.
El primer viatge de la nova temporada del Tren del Llacs ha exhaurit les places, 310, un fet que no és habitual en l'entrena de la temporada, segons ha explicat el responsable del servei turístic de Ferrocarrils de la Generalitat, Josep Maria Sabando. "Feia anys que no sortíem tan plens, malauradament ens han trucat per reservar per avui i hem hagut de dir que no perquè ja no quedaven places", ha explicat. A les 10:40 han sortit de l'estació de Lleida dues locomotores i sis vagons plens de gom a gom de passatgers atrets tant pel paisatge del recorregut com pel fet de viatjar amb material ferroviari d'època.
Com que ja es preveia una forta demanda, FGC ha programat excepcionalment una nova expedició per demà diumenge que ja té més del 60% de les localitats venudes. La resta de viatges sempre es fan en dissabte.
De fet, el principal atractiu del Tren dels Llacs són els espectaculars paisatges per on passa la línia entre Lleida i la Pobla, sobretot a la Noguera i el Pallars Jussà, on voreja els embassaments de Sant Llorenç, Camarasa, Cellers i Sant Antoni i travessa els congostos de Mont-rebei i Terradets. El preu és de 30 euros i a la tornada s'ofereix als passatgers un tast de coca de recapte de Balaguer. També es poden adquirir paquets turístics (visites guiades, tastos de productes locals, etc.) vinculats als principals atractius del territori i hi ha parades facultatives a Cellers i a Tremp, on es poden desenvolupar activitats lúdiques.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, la Direcció General de Turisme de la Generalitat, la Diputació de Lleida i l'ATM de l'Àrea de Lleida impulsen aquest servei del tren turístic, que recorre la línia històrica d’FGC de Lleida-la Pobla de Segur amb material mòbil de més de 50 anys remolcat per dues locomotores dièsel acoblades dels models 10817 i 10820, que es van construir l'any 1968 i que estaven concebudes per prestar serveis mixtos de línia i maniobres. Són conegudes també com a “ye-yes”. El material remolcat està format per cotxes d'època de la sèrie 6000.
L'Associació per a la Reconstrucció i Posta en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF) és l'entitat encarregada de la prestació del servei i del manteniment del material mòbil històric emprat, cedit per la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.
http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... s/ocupades
Es faran trenta viatges fins el 28 d'octubre i, per primera vegada, no hi haurà interrupció a l'estiu
El Tren turístic dels Llacs ha estrenat aquest dissabte la novena temporada amb totes les places ocupades, segons Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Més de 300 passatgers han pujat al comboi que fa el trajecte entre Lleida i la Pobla de Segur (Pallars Jussà) amb locomotores i vagons històrics.
El Tren dels Llacs preveu oferir enguany trenta viatges fins el 28 d'octubre. Per primera vegada el servei no s'interromprà a l'estiu ja que durant quatre setmanes, de mitjans de juliol a mitjans d'agost, el recorregut es farà amb els nous trens panoràmics que cobreixen habitualment la línia des de mitjans de l'any passat. En temporades anteriors el Tren del Llacs se suspenia en aquesta època per esquivar les altes temperatures, ja que el tren històric no disposa d'aire condicionat. L'any passat l'ocupació del Tren dels Llacs va arribar al 99,08% (7.213 de les 7.280 places ofertes), la segona xifra més elevada des de l'inici d'aquest servei l'any 2009.
El primer viatge de la nova temporada del Tren del Llacs ha exhaurit les places, 310, un fet que no és habitual en l'entrena de la temporada, segons ha explicat el responsable del servei turístic de Ferrocarrils de la Generalitat, Josep Maria Sabando. "Feia anys que no sortíem tan plens, malauradament ens han trucat per reservar per avui i hem hagut de dir que no perquè ja no quedaven places", ha explicat. A les 10:40 han sortit de l'estació de Lleida dues locomotores i sis vagons plens de gom a gom de passatgers atrets tant pel paisatge del recorregut com pel fet de viatjar amb material ferroviari d'època.
Com que ja es preveia una forta demanda, FGC ha programat excepcionalment una nova expedició per demà diumenge que ja té més del 60% de les localitats venudes. La resta de viatges sempre es fan en dissabte.
De fet, el principal atractiu del Tren dels Llacs són els espectaculars paisatges per on passa la línia entre Lleida i la Pobla, sobretot a la Noguera i el Pallars Jussà, on voreja els embassaments de Sant Llorenç, Camarasa, Cellers i Sant Antoni i travessa els congostos de Mont-rebei i Terradets. El preu és de 30 euros i a la tornada s'ofereix als passatgers un tast de coca de recapte de Balaguer. També es poden adquirir paquets turístics (visites guiades, tastos de productes locals, etc.) vinculats als principals atractius del territori i hi ha parades facultatives a Cellers i a Tremp, on es poden desenvolupar activitats lúdiques.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, la Direcció General de Turisme de la Generalitat, la Diputació de Lleida i l'ATM de l'Àrea de Lleida impulsen aquest servei del tren turístic, que recorre la línia històrica d’FGC de Lleida-la Pobla de Segur amb material mòbil de més de 50 anys remolcat per dues locomotores dièsel acoblades dels models 10817 i 10820, que es van construir l'any 1968 i que estaven concebudes per prestar serveis mixtos de línia i maniobres. Són conegudes també com a “ye-yes”. El material remolcat està format per cotxes d'època de la sèrie 6000.
L'Associació per a la Reconstrucció i Posta en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF) és l'entitat encarregada de la prestació del servei i del manteniment del material mòbil històric emprat, cedit per la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.
http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... s/ocupades
https://okdiario.com/noticias/alsa-hace ... 68.twitter
ALSA se hace con su segundo tren turístico en su apuesta por convertirse en operador ferroviario
OKDIARIO
30/05/201918:36
Se trata del segundo tren turístico que la firma logra en España, donde este servicio está liberalizado desde 2017
Alsa se ha adjudicado el contrato para explotar el tren turístico dels Llacs, que circula entre Lérida y la Pobla de Segur, según informó la empresa del grupo británico de transportes National Express, que enmarca este nuevo servicio en su "vocación de ser un operador multimodal de movilidad".
Se trata del segundo tren turístico que la firma logra en España, donde este servicio está liberalizado desde 2017, y lo hace en vísperas de que en diciembre de 2020 se abra a la competencia todo el transporte de viajeros en tren.
Alsa, que tiene licencia de operador ferroviario y certificado de seguridad, dispone también desde el pasado año de un centro propio de formación para maquinistas.
La compañía ha resultado adjudicataria de este servicio de la Generalitat de Cataluña a través de un proceso de licitación pública y empezará a operarlo el próximo 1 de junio.
Alsa pondrá en servicio 18 circulaciones diarias, para las que aportará los maquinistas y el resto de personal de operaciones.
El histórico tren dels Llacs discurre por la derecha del río Segre desde Lérida hasta la Pobla de Segur por una vía única en un itinerario llano hasta llegar a las primeras montañas de Sant Llorenç de Montgai y Camarasa.
Después, el tren continúa su trayecto por la cuenca del río Noguera Pallaresa, cruzando embalses y cordilleras montañosas como el Montsec, hasta la Pobla de Segur, la última parada.
Se trata de un viaje de 89 kilómetros de longitud que, según la empresa, constituye "una experiencia única para los amantes de la naturaleza y los aficionados a la historia del ferrocarril".
Alsa suma este servicio ferroviario histórico al tren de Felipe II entre Madrid y el Escorial, que la compañía ya presta desde 2017
ALSA se hace con su segundo tren turístico en su apuesta por convertirse en operador ferroviario
OKDIARIO
30/05/201918:36
Se trata del segundo tren turístico que la firma logra en España, donde este servicio está liberalizado desde 2017
Alsa se ha adjudicado el contrato para explotar el tren turístico dels Llacs, que circula entre Lérida y la Pobla de Segur, según informó la empresa del grupo británico de transportes National Express, que enmarca este nuevo servicio en su "vocación de ser un operador multimodal de movilidad".
Se trata del segundo tren turístico que la firma logra en España, donde este servicio está liberalizado desde 2017, y lo hace en vísperas de que en diciembre de 2020 se abra a la competencia todo el transporte de viajeros en tren.
Alsa, que tiene licencia de operador ferroviario y certificado de seguridad, dispone también desde el pasado año de un centro propio de formación para maquinistas.
La compañía ha resultado adjudicataria de este servicio de la Generalitat de Cataluña a través de un proceso de licitación pública y empezará a operarlo el próximo 1 de junio.
Alsa pondrá en servicio 18 circulaciones diarias, para las que aportará los maquinistas y el resto de personal de operaciones.
El histórico tren dels Llacs discurre por la derecha del río Segre desde Lérida hasta la Pobla de Segur por una vía única en un itinerario llano hasta llegar a las primeras montañas de Sant Llorenç de Montgai y Camarasa.
Después, el tren continúa su trayecto por la cuenca del río Noguera Pallaresa, cruzando embalses y cordilleras montañosas como el Montsec, hasta la Pobla de Segur, la última parada.
Se trata de un viaje de 89 kilómetros de longitud que, según la empresa, constituye "una experiencia única para los amantes de la naturaleza y los aficionados a la historia del ferrocarril".
Alsa suma este servicio ferroviario histórico al tren de Felipe II entre Madrid y el Escorial, que la compañía ya presta desde 2017
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
La Gencat, com sempre, privatitzant el que dóna beneficis. Després es queixaran que no tenen calers. Normal, després d haver-los regalat tots als seus amiguets.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Suposadament és una mesura "temporal" ocasionada per la pèrdua dels maquinistes que se n'han anat a Renfe.
I no els hauria sortit millor pujar els sous dels maquinistes que això?Sky ha escrit:Suposadament és una mesura "temporal" ocasionada per la pèrdua dels maquinistes que se n'han anat a Renfe.

-
- N5
- Entrades: 125
No se d'on treus que dona beneficis, que jo sàpiga no és precisament així.robertotlh ha escrit:La Gencat, com sempre, privatitzant el que dóna beneficis. Després es queixaran que no tenen calers. Normal, després d haver-los regalat tots als seus amiguets.
El tema és que com els maquinistes estan amb el conveni de muntanya en comptes de maquinista tenen un greuge salarial d'uns 9000€/any respecte Renfe (pràcticament la meitat del que costa el curs de maquinista com a tal).
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Una pregunta, ALSA operarà la línia Lleida - La Pobla de Segur de FGC o bé el "tren dels llacs", tren turístic amb material històric que fins ara gestionava ARMF?
Gràcies.
Gràcies.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El turístic. Se l'ha adjudicat per 2 anys (temporades 2019 i 2020):
Ferrocarrils de la Generalitat adjudica temporalmente a ALSA la operación del Tren turístico dels Llacs
https://www.alsa.es/-/ferrocarrils-de-l ... dels-llacs
Curiosament, ara fa 1 any llegiem això... No semblava pas que manqués personal
Lo Caspolino entrarà a formar part de l'oferta de trens turístics gestionats per FGC
https://www.fgc.cat/gabinet/lo-caspolin ... onats-fgc/
Ferrocarrils de la Generalitat adjudica temporalmente a ALSA la operación del Tren turístico dels Llacs
https://www.alsa.es/-/ferrocarrils-de-l ... dels-llacs
Curiosament, ara fa 1 any llegiem això... No semblava pas que manqués personal

Lo Caspolino entrarà a formar part de l'oferta de trens turístics gestionats per FGC
https://www.fgc.cat/gabinet/lo-caspolin ... onats-fgc/
Salvem l'Estació de França!
S'ha hagut d' "externalitzar" els conductors temporalment, degut al fet de la marxa de bastant personal de conducció a Renfe, amb millors condicions.
Aniria bé que FGC apliqués el conveni normal i no el de Turisme i Muntanya, havent-hi molt més servei normal que turístic
Aniria bé que FGC apliqués el conveni normal i no el de Turisme i Muntanya, havent-hi molt més servei normal que turístic
Hola!
Algú sap si aquest any circularà i, si és així, quan se sabran els horaris i les tarifes?
He entrat a la web del Tren dels Llacs i encara surten els preus i el calendari de l'any passat.
També he cercat a la web d'Alsa (en teoria, pel que he vist en aquest fil, ho han "privatitzat" i se'n farà càrrec durant dos anys) i tampoc apareix enlloc.
M'estranya, perquè se suposa que la temporada comença a finals d'abril (el mes que ve)...
Gràcies!
Algú sap si aquest any circularà i, si és així, quan se sabran els horaris i les tarifes?
He entrat a la web del Tren dels Llacs i encara surten els preus i el calendari de l'any passat.

També he cercat a la web d'Alsa (en teoria, pel que he vist en aquest fil, ho han "privatitzat" i se'n farà càrrec durant dos anys) i tampoc apareix enlloc.
M'estranya, perquè se suposa que la temporada comença a finals d'abril (el mes que ve)...
Gràcies!
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -20-juliol
El Tren dels Llacs Panoràmic farà la primera circulació de temporada d'estiu el 20 de juliol
●L’inici de la temporada del Tren dels Llacs Panoràmic arriba en un moment idoni, ja que actualment els embassaments de la conca de l’Ebre estan al voltant del 90% de la seva capacitat. L’espectacularitat del trajecte està garantida.
●El Tren Panoràmic farà quatre circulacions: els dies 20 i 27 de juliol i 3 i 10 d’agost. El Tren Històric reprendrà el servei tots els dissabtes des del 17 d'agost fins al 26 d’octubre.
●Aquesta temporada, com a novetat, s'ha finalitzat l'adequació del tram Cellers - Llimiana a Salàs de Pallars de la ruta cicloturística dels Llacs.
El dissabte 20 de juliol el Tren dels Llacs Panoràmic enceta una nova temporada d’estiu. Aquest transport turístic gestionat per FGC funciona durant les setmanes centrals de l’estiu i viatja a través de la històrica línia ferroviària de Lleida - La Pobla de Segur. Al llarg del recorregut ofereix un trajecte fotogènic on conèixer còmodament un paisatge únic amb grans extensions d’aigua. Els viatgers gaudeixen d’unes panoràmiques de les serres del Monroig i el Montsec gràcies a les seves finestres de gran tamany. Unes vistes que, a més, aquesta temporada lluiran encara més, ja que segons la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre, a data del 4 de juliol, els embassaments de Sant Llorenç, Camarasa, Terradets i Sant Antoni estan al voltant del 90% de la seva capacitat.
El recorregut
El Tren dels Llacs circula entre muntanyes, ponts, túnels i pel mig de profunds congostos. Un recorregut històric i panoràmic pel cor de Catalunya des de la Plana fins al Prepirineu de Lleida, on els viatgers queden impactats per la naturalesa canviant durant el trajecte. Un espectacle que es pot observar sense baixar del vagó. Hi ha dues opcions per fer aquest recorregut singular: amb el Tren Històric o amb el Tren Panoràmic,que destaca per les seves finestres de grans dimensions.
El viatge transcorre per la vora dels rius Segre i Noguera Pallaresa, des de Lleida fins a La Pobla de Segur. Travessa les comarques del Segrià, la Noguera, la zona de muntanya del Montsec fins a arribar al cor del Pallars Jussà. Un cop deixa enrere el riu Segre, entra a formar part de la conca del riu Noguera Pallaresa que permet a les persones usuàries observar els embassaments i el Montsec acabant el recorregut a La Pobla de Segur. El Tren dels Llacs travessa quatre llacs, 40 túnels i 75 ponts al llarg de 89 quilòmetres de trajecte.
Els Trens Panoràmics, unitats GTW de la sèrie 331, ofereixen un gran confort i una accessibilitat total així com espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda i bicicletes, i endolls a la disposició dels clients. A més, regularment s'informa el viatger de les parades i altres informacions amb equips de megafonia i intèrfons. Disposen de 90 seients distribuïts en dos cotxes climatitzats. L’experiència s’arrodoneix gràcies a un servei de guiatge que explica la història del territori i els diferents punts per on circula el tren. Durant la temporada 2024, el Tren Panoràmic farà quatre circulacions: el 20 i 27 de juliol i el 3 i el 10 d’agost.
La ruta cicloturista
Com a novetat, aquesta temporada el Departament de Territori ha finalitzat l'adequació del tram Cellers - Llimiana a Salàs de Pallars que, afegit al tram preexistent de La Pobla de Segur a Salàs i al futur de Sant Llorenç de Montgai a Lleida conformaran la Ruta Cicloturista dels Llacs.
La ruta transcorre per les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà, de forma paral·lela i complementària a la línia d’FGC Lleida - La Pobla de Segur, en un entorn d’alt valor paisatgístic. L’objectiu principal d’aquesta via verda és promoure l'ús de la bicicleta de forma segura com a element turístic, esportiu i d'oci. Alhora es fomenta la intermodalitat, ja que permet combinar l’ús de la bicicleta amb el tren per completar el recorregut.
El Departament de Territori està desenvolupant una xarxa catalana de rutes cicloturístiques de llarg recorregut, una de les línies d’actuació de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025.
Propostes per arrodonir l’experiència
A La Pobla de Segur, punt d’arribada d’aquest transport turístic, es presenten diverses opcions com, per exemple, visitar l’Espai Raier, el Molí de l’Oli i la Casa Mauri, la Fàbrica de licors Portet o fer un tomb pels entranyables carrers de la vila abans de tornar a agafar el tren de tornada. Una altra parada obligatòria de la ruta és el municipi de Salàs, on destaquen les seves antigues botigues museu, el Museu Salàs de Pallars o la Torre de Barta.
Al territori també és recomanable descobrir el Museu Hidroelèctric i la central de Capdella o el Museu de la Sal a Gerri de la Sal, on encara es pot veure com era antigament el sistema d’extracció.
Els bitllets per al Tren dels Llacs es poden adquirir anticipadament a través de la botiga online que els usuaris interessats trobaran al portal web turistren.cat, el lloc web que aglutina tota la oferta de transports turístics de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
El Tren dels Llacs Panoràmic farà la primera circulació de temporada d'estiu el 20 de juliol
●L’inici de la temporada del Tren dels Llacs Panoràmic arriba en un moment idoni, ja que actualment els embassaments de la conca de l’Ebre estan al voltant del 90% de la seva capacitat. L’espectacularitat del trajecte està garantida.
●El Tren Panoràmic farà quatre circulacions: els dies 20 i 27 de juliol i 3 i 10 d’agost. El Tren Històric reprendrà el servei tots els dissabtes des del 17 d'agost fins al 26 d’octubre.
●Aquesta temporada, com a novetat, s'ha finalitzat l'adequació del tram Cellers - Llimiana a Salàs de Pallars de la ruta cicloturística dels Llacs.
El dissabte 20 de juliol el Tren dels Llacs Panoràmic enceta una nova temporada d’estiu. Aquest transport turístic gestionat per FGC funciona durant les setmanes centrals de l’estiu i viatja a través de la històrica línia ferroviària de Lleida - La Pobla de Segur. Al llarg del recorregut ofereix un trajecte fotogènic on conèixer còmodament un paisatge únic amb grans extensions d’aigua. Els viatgers gaudeixen d’unes panoràmiques de les serres del Monroig i el Montsec gràcies a les seves finestres de gran tamany. Unes vistes que, a més, aquesta temporada lluiran encara més, ja que segons la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre, a data del 4 de juliol, els embassaments de Sant Llorenç, Camarasa, Terradets i Sant Antoni estan al voltant del 90% de la seva capacitat.
El recorregut
El Tren dels Llacs circula entre muntanyes, ponts, túnels i pel mig de profunds congostos. Un recorregut històric i panoràmic pel cor de Catalunya des de la Plana fins al Prepirineu de Lleida, on els viatgers queden impactats per la naturalesa canviant durant el trajecte. Un espectacle que es pot observar sense baixar del vagó. Hi ha dues opcions per fer aquest recorregut singular: amb el Tren Històric o amb el Tren Panoràmic,que destaca per les seves finestres de grans dimensions.
El viatge transcorre per la vora dels rius Segre i Noguera Pallaresa, des de Lleida fins a La Pobla de Segur. Travessa les comarques del Segrià, la Noguera, la zona de muntanya del Montsec fins a arribar al cor del Pallars Jussà. Un cop deixa enrere el riu Segre, entra a formar part de la conca del riu Noguera Pallaresa que permet a les persones usuàries observar els embassaments i el Montsec acabant el recorregut a La Pobla de Segur. El Tren dels Llacs travessa quatre llacs, 40 túnels i 75 ponts al llarg de 89 quilòmetres de trajecte.
Els Trens Panoràmics, unitats GTW de la sèrie 331, ofereixen un gran confort i una accessibilitat total així com espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda i bicicletes, i endolls a la disposició dels clients. A més, regularment s'informa el viatger de les parades i altres informacions amb equips de megafonia i intèrfons. Disposen de 90 seients distribuïts en dos cotxes climatitzats. L’experiència s’arrodoneix gràcies a un servei de guiatge que explica la història del territori i els diferents punts per on circula el tren. Durant la temporada 2024, el Tren Panoràmic farà quatre circulacions: el 20 i 27 de juliol i el 3 i el 10 d’agost.
La ruta cicloturista
Com a novetat, aquesta temporada el Departament de Territori ha finalitzat l'adequació del tram Cellers - Llimiana a Salàs de Pallars que, afegit al tram preexistent de La Pobla de Segur a Salàs i al futur de Sant Llorenç de Montgai a Lleida conformaran la Ruta Cicloturista dels Llacs.
La ruta transcorre per les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà, de forma paral·lela i complementària a la línia d’FGC Lleida - La Pobla de Segur, en un entorn d’alt valor paisatgístic. L’objectiu principal d’aquesta via verda és promoure l'ús de la bicicleta de forma segura com a element turístic, esportiu i d'oci. Alhora es fomenta la intermodalitat, ja que permet combinar l’ús de la bicicleta amb el tren per completar el recorregut.
El Departament de Territori està desenvolupant una xarxa catalana de rutes cicloturístiques de llarg recorregut, una de les línies d’actuació de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025.
Propostes per arrodonir l’experiència
A La Pobla de Segur, punt d’arribada d’aquest transport turístic, es presenten diverses opcions com, per exemple, visitar l’Espai Raier, el Molí de l’Oli i la Casa Mauri, la Fàbrica de licors Portet o fer un tomb pels entranyables carrers de la vila abans de tornar a agafar el tren de tornada. Una altra parada obligatòria de la ruta és el municipi de Salàs, on destaquen les seves antigues botigues museu, el Museu Salàs de Pallars o la Torre de Barta.
Al territori també és recomanable descobrir el Museu Hidroelèctric i la central de Capdella o el Museu de la Sal a Gerri de la Sal, on encara es pot veure com era antigament el sistema d’extracció.
Els bitllets per al Tren dels Llacs es poden adquirir anticipadament a través de la botiga online que els usuaris interessats trobaran al portal web turistren.cat, el lloc web que aglutina tota la oferta de transports turístics de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Aviam tinc un dubte.
Segons tinc entes, el tren dels llacs basicament es anar amb el historic per la linia lleida la pobla.
Durant les setmanes centrals de l'estiu la sortida es fa amb el tren panoramic ( Que es el mateix tren de la linia regular)
Dubtes:
El recorregut es exatament el mateix si vas un dia normal entre setmana o un finde i compres un bitllet senzill per la linia regular?
Si es aixis quina diferencia hi ha amb la sortida del tren panoramic i perque aquest el cobren 10€ mes car (el historic si entenc que el cobrin mes car al ser un tren diferent)
En linia regular 14,30€ per persona anda i tornada.
Amb tren panoramic 27,50€ per persona.
Aviam si m'ho podeu aclarar.
Es perque m'agradaria fer el recorregut pero no queden bitllets per al tren historic, llavors havia pensat en ferho amb la linia regular i ja l'any que ve fer-ho amb el historic. Pero em sorpren molt la diferencia de preu amb el panoramic sent el mateix tren i la mateixa linia.
Moltes gracies
Segons tinc entes, el tren dels llacs basicament es anar amb el historic per la linia lleida la pobla.
Durant les setmanes centrals de l'estiu la sortida es fa amb el tren panoramic ( Que es el mateix tren de la linia regular)
Dubtes:
El recorregut es exatament el mateix si vas un dia normal entre setmana o un finde i compres un bitllet senzill per la linia regular?
Si es aixis quina diferencia hi ha amb la sortida del tren panoramic i perque aquest el cobren 10€ mes car (el historic si entenc que el cobrin mes car al ser un tren diferent)
En linia regular 14,30€ per persona anda i tornada.
Amb tren panoramic 27,50€ per persona.
Aviam si m'ho podeu aclarar.
Es perque m'agradaria fer el recorregut pero no queden bitllets per al tren historic, llavors havia pensat en ferho amb la linia regular i ja l'any que ve fer-ho amb el historic. Pero em sorpren molt la diferencia de preu amb el panoramic sent el mateix tren i la mateixa linia.
Moltes gracies
Aquest any 2025, el Tren dels Llacs circularà del 26 d'abril al 25 d'octubre https://turistren.cat/trens/tren-dels-l ... gJ5tvD_BwE