Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
100 anys de l'arribada a Terrassa dels FFCC de Catalunya
100 anys de l'arribada a Terrassa dels FFCC de Catalunya
https://www.totbarcelona.cat/100-tren-b ... 46102.html
100 anys del la línia Barcelona-Terrassa de FGC
Món Terrassa i Tot Barcelona enceta una sèrie d'articles sobre la línia S1 del Metro del Vallès amb motiu del seu centenari
per Redacció 08 de novembre de 2019 17:11
El 28 de desembre de 2019 farà 100 anys de l'arribada a Terrassa dels catalans, el Tren de Baix, Ferrocates i, també, en alguna època, se l'anomenava tramvia elèctric. Noms per a tots els gustos. Sigui com sigui, el primer comboi va arribar a les sis del matí, sense inauguració solemne.
El 29 d'octubre de 1908, el Ple de l'Ajuntament de Terrassa aprovava l'exposició pública del projecte presentat per la SA El Tibidabo de la construcció d'un tren tramvia mogut per tracció elèctrica que uniria Barcelona amb Terrassa, per facilitar el transport ràpid en aquesta zona del Vallès. Però no és fins al 1917, arran de la projectada prolongació de la línia de Sarrià cap a l'altra vessant de Collserola per l'empresa "Barcelona Tracción Light Power", que es va tornar a parlar del tema, com recull l'arxiver i historiador Joaquim Verdaguer en el seu blog. Va ser així com un 28 de desembre de 1919, Terrassa va veure arribar el seu primer tren.
Des d'aleshores la línia, actualment coneguda com a S1 del Metro del Vallès, ha patit infinitat de canvis amb la introducció de noves parades que han ampliat el servei, la incorporació de tecnologia punta en la seguretat dels passatgers i dels mateixos trens, combois renovats i adaptats a les noves necessitats o, fins i tot, en el transcurs d'aquests 100 anys el naixement de l'actual empresa gestora, en concret, un 5 de setembre de 1979, ara fa 40 anys, apareixia Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Des de Món Terrassa i Tot Barcelona ens proposem fer un viatge per la història del Tren de Baix, fent parada, sense pressa, a cadascuna de les 19 estacions que el conformen (des de Terrassa Nacions Unides a Barcelona - Plaça Catalunya). D'aquesta manera, descobrirem en una sèrie de reportatges, entrevistes i cròniques algunes curiositats, anècdotes, històries que donen vida a una línia que transporta anualment fins a 64 milions de passatgers –segons dades d'FGC el 2018.
100 anys del la línia Barcelona-Terrassa de FGC
Món Terrassa i Tot Barcelona enceta una sèrie d'articles sobre la línia S1 del Metro del Vallès amb motiu del seu centenari
per Redacció 08 de novembre de 2019 17:11
El 28 de desembre de 2019 farà 100 anys de l'arribada a Terrassa dels catalans, el Tren de Baix, Ferrocates i, també, en alguna època, se l'anomenava tramvia elèctric. Noms per a tots els gustos. Sigui com sigui, el primer comboi va arribar a les sis del matí, sense inauguració solemne.
El 29 d'octubre de 1908, el Ple de l'Ajuntament de Terrassa aprovava l'exposició pública del projecte presentat per la SA El Tibidabo de la construcció d'un tren tramvia mogut per tracció elèctrica que uniria Barcelona amb Terrassa, per facilitar el transport ràpid en aquesta zona del Vallès. Però no és fins al 1917, arran de la projectada prolongació de la línia de Sarrià cap a l'altra vessant de Collserola per l'empresa "Barcelona Tracción Light Power", que es va tornar a parlar del tema, com recull l'arxiver i historiador Joaquim Verdaguer en el seu blog. Va ser així com un 28 de desembre de 1919, Terrassa va veure arribar el seu primer tren.
Des d'aleshores la línia, actualment coneguda com a S1 del Metro del Vallès, ha patit infinitat de canvis amb la introducció de noves parades que han ampliat el servei, la incorporació de tecnologia punta en la seguretat dels passatgers i dels mateixos trens, combois renovats i adaptats a les noves necessitats o, fins i tot, en el transcurs d'aquests 100 anys el naixement de l'actual empresa gestora, en concret, un 5 de setembre de 1979, ara fa 40 anys, apareixia Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Des de Món Terrassa i Tot Barcelona ens proposem fer un viatge per la història del Tren de Baix, fent parada, sense pressa, a cadascuna de les 19 estacions que el conformen (des de Terrassa Nacions Unides a Barcelona - Plaça Catalunya). D'aquesta manera, descobrirem en una sèrie de reportatges, entrevistes i cròniques algunes curiositats, anècdotes, històries que donen vida a una línia que transporta anualment fins a 64 milions de passatgers –segons dades d'FGC el 2018.
Quin poc rigor te aquesta noticia. Els FFCC Catalans mai han arribat a Terrassa. Aquesta empresa explotava les linies de via metrica al voltant del Llobregat.
La empresa que va arribar a Terrassa el 1919 van ser FFCC de Catalunya.
La empresa que va arribar a Terrassa el 1919 van ser FFCC de Catalunya.
A Terrassa l'anomenen "els catalans". Pot ser correcte o no, però és el que sento dir als amics que hi tinc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Entrades: 35
- Ubicació: Sabadell
A Sabadell i Terrassa, majoritàriament sempre els hi hem dit "els catalans", en canvi a la meva uni, a Sant Cugat, o la gent que conec de Barcelona els anomenen "ferros" o "ferrocatas". I si els hi dius catalans, no saben de que els hi parles. Curiós.
I com li diuen a la línia de Catalans de veritat, al carrilet?marc_valldo ha escrit: ↑Diumenge 10/11/2019 11:14 A Sabadell i Terrassa, majoritàriament sempre els hi hem dit "els catalans", en canvi a la meva uni, a Sant Cugat, o la gent que conec de Barcelona els anomenen "ferros" o "ferrocatas". I si els hi dius catalans, no saben de que els hi parles. Curiós.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Bones,Renfe445 ha escrit: ↑Diumenge 10/11/2019 16:39I com li diuen a la línia de Catalans de veritat, al carrilet?marc_valldo ha escrit: ↑Diumenge 10/11/2019 11:14 A Sabadell i Terrassa, majoritàriament sempre els hi hem dit "els catalans", en canvi a la meva uni, a Sant Cugat, o la gent que conec de Barcelona els anomenen "ferros" o "ferrocatas". I si els hi dius catalans, no saben de que els hi parles. Curiós.
Yo soy de la linea LLobregat Anoia antiguo Central Catalan y los mas viejos siguen diciendo "el Carrilet", los jovenes "los Catalanaes" y a los de Terrassa y Sabadell siempre les hemos llamado "Ferrocatas", es muy raro que algien diga el nombre completo de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ni tampoco llamarles FGC.
Saludos.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Jo sempre he sentit dir "catalans" a la del Vallès, i "carrilet" a la del Llobregat. Per la meva part, sempre m'he referit com a "els catalans" a totes dues línies.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
A Terrassa històricament se li ha dit "El Tren de Baix", i la línia cap a Manresa i Lleida era "El Tren del Nord". Malauradament aquestes designacions s'estan perdent, però encara força gent li diem el Tren de Baix. També se li ha dit l'Elèctric, Els Ferrocarrils, i a Barcelona, sobretot a Gràcia, li hem dit, i encara ara, "El Tren de Sarrià", tot i que vaigis a Valldoreix o a Sant Cugat. Salut!
Tots els actes es poden consultar a la web de les Biblioteques de Terrassa:
https://www.terrassa.cat/ca/centenari-a ... n-terrassa
I els que encara no s'han fet:
Audiovisual Comentat "100 anys del Tren de Baix a Terrassa". Dimecres, 11 de març a les 19.00 h al local social del Club Ferroviari de Terrassa (Passatge de Venècia 2, Escala B, semisoterrani)
Xerrada "Del Tren de Baix i altres històries" a càrrec de Rafael Aróztegui Peñarroya, fotògraf i cronista de la ciutat. Dijous, 16 d'abril a les 19.00 h a la Casa Alegre de Sagrera (Carrer Font Vella, 29).
Activitats previstes en el marc de la XVIII Fira Modernista de Terrassa (9 i 10 de maig de 2020):
Exposició de fotografies de l'Arxiu Tobella i objectes ferroviaris del tren de Baix. Al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya.
Exposició commemorativa del centenari de l'arribada dels Ferrocarrils de Catalunya a Terrassa. A les estacions de Ferrocarrils de Terrassa.
Conferència a càrrec de Joan Carles Salmerón, expert en el món del transport i cronista de FGC. Al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. Activitat coordinada per FGC i el Club Ferroviari de Terrassa i dins els actes de la Fira Modernista.
Viatges amb el tren històric sèrie 400
https://www.terrassa.cat/ca/centenari-a ... n-terrassa
I els que encara no s'han fet:
Audiovisual Comentat "100 anys del Tren de Baix a Terrassa". Dimecres, 11 de març a les 19.00 h al local social del Club Ferroviari de Terrassa (Passatge de Venècia 2, Escala B, semisoterrani)
Xerrada "Del Tren de Baix i altres històries" a càrrec de Rafael Aróztegui Peñarroya, fotògraf i cronista de la ciutat. Dijous, 16 d'abril a les 19.00 h a la Casa Alegre de Sagrera (Carrer Font Vella, 29).
Activitats previstes en el marc de la XVIII Fira Modernista de Terrassa (9 i 10 de maig de 2020):
Exposició de fotografies de l'Arxiu Tobella i objectes ferroviaris del tren de Baix. Al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya.
Exposició commemorativa del centenari de l'arribada dels Ferrocarrils de Catalunya a Terrassa. A les estacions de Ferrocarrils de Terrassa.
Conferència a càrrec de Joan Carles Salmerón, expert en el món del transport i cronista de FGC. Al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. Activitat coordinada per FGC i el Club Ferroviari de Terrassa i dins els actes de la Fira Modernista.
Viatges amb el tren històric sèrie 400
Ahir vaig veure el 400 (que estava en reforma oi?) corrent pel COR però remolcat per maquinària de tallers
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Doncs ja t'ho pots creure, desprès de més de tres anys d'una gran revisió realitzada a Tradinsa (Puigverd), ha tornat el tren 400 (Granotes) als tallers de RUBÍ, ara cal la posada a punt, i per la Fira Modernista està previst el seu retorn per fer viatges històrics. Salut!.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Doncs me n'alegro molt, i espero amb candeletes els horaris de circulació, per tal de planificar la visita a la Fira; me'n servirà, també, de gran excusa, perquè porto alguns anys sense anar-hi.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Aquests 3 anys a Tradinsa han servit, segons fonts de col·legues de FGC, per instal·lar ATP al 400, ja que sinó era imprescindible portar Agent d'Acompanyament i així poder fer serveis especials en caps de setmana. Aviam en què quedarà la cosa, veurem veurem122-042-132 ha escrit: ↑Dimecres 26/02/2020 6:47 400 Vallvidrera-Les Planes.jpg
Doncs ja t'ho pots creure, desprès de més de tres anys d'una gran revisió realitzada a Tradinsa (Puigverd), ha tornat el tren 400 (Granotes) als tallers de RUBÍ, ara cal la posada a punt, i per la Fira Modernista està previst el seu retorn per fer viatges històrics. Salut!.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Qui hagués dit que...Fran-Ikarus ha escrit: ↑Dimarts 25/02/2020 12:46Jo, vistos els últims (ja llargs) anys, això ja m'ho prenc com Sant Tomàs, quan ho vegi...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Malauradament la Fira Modernista de Terrassa d' enguany ha quedat suspesa pels motius que afecten a tota la societat. A hores d'ara no tinc informació de sí serà cancel.lada definitivament o se li buscaran noves dates. El viatge previst amb la Granota 400 també ha quedat suspès, tot i la previsió inicial. La Festa s'havia de celebrar aquest proper cap de setmana. Salut!