Exprés.cat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1959

Territori i Sostenibilitat millora la connexió de bus exprés.cat entre Vic i Barcelona

Entrada Autor: sag470 » Dijous 27/02/2020 21:13

A partir de dilluns 2 de març s’amplia l’oferta del bus d’altes prestacions (e12) que uneix Barcelona amb Vic

Aquesta línia va experimentar un augment del 4,67% en el nombre de viatgers l’any 2019

El Departament de Territori i Sostenibilitat incrementa l’oferta en el corredor Vic-Barcelona que realitza el bus exprés.cat e12. Així, es creen dues noves expedicions d’anada i tornada a les 19.40h i 20.40 des de Vic i a les 20.45h i 21.45h des de Barcelona (Sagrera) de dilluns a divendres feiners, excepte el mes d’agost. Dissabtes feiners es creen 3 noves freqüències des de Vic en sentit Barcelona (7.00h, 10.00h i 12.00h) i les seves corresponents tornades (8.00h, 11.00h i 13.00h). I diumenges i festius es creen 4 noves expedicions des de Vic en sentit Barcelona (14.00, 16.00h, 17.45h i 20.30h) i les seves corresponents tornades (15.35h, 17.05h, 18.50h i 21.50h).

Aquesta línia d’altes prestacions ha crescut en un 4,67% el nombre de viatgers durant l’any 2019, arribant a transportar 592.207 persones.

Amb aquestes noves expedicions, el Departament de Territori i Sostenibilitat continua avançant en el seu compromís de millora de la mobilitat a la zona de baixes emissions de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ZBE) en vigor des de l’1 de gener de 2020.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -barcelona



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1959

Entrada Autor: sag470 » Dijous 27/02/2020 21:15

A partir de dilluns 2 de març s’amplia l’oferta del bus d’altes prestacions que uneix Barcelona amb Cerdanyola del Vallès i la Universitat Autònoma de Barcelona

Gràcies a aquest increment, la freqüència de pas mitjana entre Barcelona i Cerdanyola els dies lectius passa a ser de 15 minuts

El Departament de Territori i Sostenibilitat incrementa l’oferta en el corredor entre Barcelona, Cerdanyola i la UAB amb 15 noves expedicions d’anada i 16 de tornada els dies lectius. A més, també creix l’oferta de serveis del mes d’agost amb 30 noves expedicions per sentit, per a la primera setmana d’agost, i 3 noves expedicions per sentit, per a la resta dels dies feiners del mes d’agost. Per últim, també augmenta el nombre d’expedicions en cap de setmana amb 1 nova expedició per sentit dissabtes feiners i 8 noves expedicions per sentit diumenges i festius.

Aquests nous horaris impliquen la incorporació de 2 nous vehicles amb targeta ambiental. Aquesta nova oferta suposa passar a disposar d’una freqüència mitjana entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès de 15 minuts els dies lectius.

La línia entre Barcelona i la UAB va transportar 1.103.095 viatgers l’any 2019, xifra que suposa un increment del 20,75% respecte l’any anterior.

D’aquesta manera, el Departament de Territori i Sostenibilitat continua avançant en el seu compromís de millora de la mobilitat a la zona de baixes emissions de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (ZBE) en vigor des de l’1 de gener de 2020.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -exprescat



albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 05/01/2021 12:19

Departament de Territori, Generalitat de Catalunya ha escrit: Entra en funcionament la línia de bus exprés.cat entre Almacelles i Lleida (e5)
És la cinquena línia de la xarxa exprés.cat a la demarcació de Lleida i la 41a a tot Catalunya

La nova línia incorpora 10 serveis nous en total de dilluns a divendres feiners, de tal forma que s’oferiran 14 anades i 14 tornades
La Generalitat de Catalunya reforça el servei d’autobús entre Almacelles i Lleida i l’incorpora, a partir de l’11 de gener, a la xarxa d’altes prestacions exprés.cat. Serà l’e5, la cinquena línia de la xarxa exprés.cat a la demarcació de Lleida i la 41a a tot Catalunya. La transformació de l’actual línia que comunica Almacelles i Lleida en exprés.cat comporta un increment de l’oferta –de dilluns a divendres feiners i en dissabtes feiners–, i un conjunt de millores de gestió, servei i velocitat comercial.

Oferta: Es reforcen totes les franges horàries de dilluns a divendres feiners entre Almacelles i Lleida, tot incrementant el servei amb 10 noves expedicions en total, de manera que l’oferta actual passa a ser de 14 expedicions per sentit. En dissabtes no festius, s’incorporen 5 expedicions noves fins assolir-ne 10 en total, cinc d’anada i cinc de tornada.
Velocitat comercial: L’e5 estableix serveis ràpids entre Almacelles i Lleida.
La línia forma part de la integració tarifària de Lleida.
Intermodalitat: Ofereix connexions amb serveis de transport urbà i altres autobusos interurbans.
Vehicles totalment accessibles, amb premsa i servei de Wi-Fi gratuïts a bord.
La nova línia exprés.cat té una imatge diferenciada.
Horaris e5



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 28/03/2021 17:22

Des d'avui la línia e13 Sabadell-Granollers-Mataró recupera els seus horaris anteriors a la pandèmia.



albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 25/09/2021 13:11

Nova e6 Lleida - Les Borges Blanques
Departament Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Generalitat de Catalunya ha escrit:
El Departament de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori reforça la mobilitat en transport públic per carretera a les Garrigues amb un nou servei exprés.cat (e6) i quatre noves línies a la demanda del Clic.cat. La transformació de l’actual línia de bus que comunica la capital de les Garrigues i Lleida en exprés.cat comporta un increment de l’oferta i un conjunt de millores de gestió, servei, velocitat comercial i intermodalitat.

En aquest sentit, es reforcen totes les franges horàries de dilluns a divendres feiners entre les Borges Blanques i Lleida, amb un total de 33 expedicions entre les 6.15 hores del matí i les 22.30 hores de la nit. Són 17 expedicions entre les Borges Blanques i Lleida, i 16 de Lleida a les Borges Blanques. Els dissabtes hi haurà 7 expedicions, 4 direcció Lleida i 3 de tornada. I els diumenges i festius hi haurà quatre expedicions: dos en cada sentit.



Els horaris s’han dissenyat de forma que es millora la coordinacio amb els serveis ferroviaris d’alta velocitat a Lleida per anar a Barcelona.



L’e6 estableix serveis ràpids per l’N-240, entre les Borges Blanques i Lleida, a l’estació de Renfe i la d’autobusos, amb una única parada a Juneda. La línia, que forma part de la integració tarifària de Lleida, compta amb vehicles totalment accessibles, amb premsa i servei de Wi-Fi gratuïts a bord i la imatge del servei de bus exprés als autobusos i les parades.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 25/09/2021 19:47

Mentrestant a la línia de tren entre les Borges i Lleida... Res...


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 26/09/2021 2:49

Miquel ha escrit: Dissabte 25/09/2021 19:47 Mentrestant a la línia de tren entre les Borges i Lleida... Res...
Ni tampoc a la de Cervera...
Entre setmana només amb la 447 de reserva i el 448 de Saragossa que es tira mig dia aparcat a Lleida (arriba a quarts de 9 del matí i marxa a quarts de 6 de la tarda) ja es podria fer bastants serveis. Altra cosa serien els torns de maquinista.

Però com que serem el conillet d'Índies de la Gencat per fer provatures amb FGC...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/05/2024 10:16

Regió-7, 23 de maig de 2024 ha escrit: La Generalitat preveu connectar Manresa, Berga i Igualda amb busos exprés
El Departament de Territori vol ampliar fins a la vuitantena les línies del servei Expres.cat
També es contempla crear les rutes Berga-Barcelona i Igualada-Terrassa

ACN
Barcelona 23 MAI 2024 17:33 Actualitzada 23 MAI 2024 17:35

El Departament de Territori preveu doblar en els pròxims anys les línies Expres.cat amb 38 noves línies i arribar fins a la vuitantena. Entre elles, es contempla l'e25 (Berga-Barcelona), l'e26 (Berga-Manresa), l'e27 (Manresa-Igualada), l'e29 (Vilanova-Vilafranca-Igualada), l'e30 (Martorell – Terrassa per la B-40) i l'e31 (Igualada-Terrassa per la B-40).

La nova organització ve determinada per l'estudi 'Caracterització i concreció de l'evolució de la xarxa Exprés.cat, implementació dels nous serveis i definició del material mòbil necessari' i ha tingut en compte les necessitats del territori a partir del seu volum de població que en pot fer ús, els seus recorreguts, el tipus dia via, el temps de viatge i si hi ha una alternativa en tren. Exprés.cat és una xarxa de busos més directes, amb menys parades, més freqüències de pas i amb una velocitat comercial més elevada.

El document recull la proposta de crear 21 línies noves, convertir-ne 16 més que estan en servei i perllongar una línia ja existent (e13 fins a Terrassa).

A més de les esmentades que afecten a la Catalunya central, a Barcelona també es vol habilitar les línies e35 (Premià de Dalt-Barcelona), l'e36 (Pineda de Mar-Calella-Barcelona), l'e38 (Teià -El Masnou-Barcelona) i l'e42 (Lloret de Mar-Blanes-Barcelona).

A les comarques de Girona, es tractaria de la línia e7 (Blanes – Lloret de Mar), e8 (Blanes – Girona, tot i que tant podria ser nova o l' L0167 reconvertida); e9 (Girona-Flaçà-La Bisbal d'Empordà-Palafrugell), e10 (Girona-Sant Feliu de Guíxols) i e11 (Figueres-L'Escala-Torroella).

A les demarcacions de Lleida i Tarragona, serien les línies e2.2 (Lleida – Torrefarrera-Rosselló, que es dividiria de l'e2, que passaria a ser e2.1); l'e7 (Balaguer – Lleida), l'e13 (Montblanc-Tarragona), l'e14 (Valls – La Bisbal- El Vendrell-Calafell), l'e70 (Lleida-Montblanc-Tarragona) i l'e72 (Lleida-Tortosa).


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1959

Entrada Autor: sag470 » Dijous 27/06/2024 23:46

  • Es tracta d’una línia llargament reivindicada, que unirà les tres capitals a través de l’Eix Diagonal
  • Es preveuen uns 21.900 viatges anuals
  • Els horaris han tingut en compte la mobilitat obligada de treballadors i estudiants universitaris
  • El Departament de Territori posarà en marxa, el pròxim 1 de juliol, el nou autobús Exprés.cat e25, que unirà directament Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès i Igualada a través de l’Eix Diagonal, format per les carreteres C-15 i C-37


La línia funcionarà de dilluns a divendres feiners i oferirà 8 expedicions per sentit. Les sortides, tant des de Vilafranca del Penedès com d’Igualada, seran a les 6:45 h, 7:50 h, 15:05 h, 16:10 h, 17:15, 18:20, 19:25 i 20:30 h. Els horaris han tingut en compte les entrades i sortides a la feina i a la universitat, així com les connexions amb els Ferrocarrils de la Generalitat a Igualada per poder afavorir la intermodalitat.

En la presentació, la consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha assenyalat que “avui anunciem un pas més en la millora del transport públic per carretera, tot i no haver pogut aprovar els pressupostos de 2024 i malgrat no disposar d’un finançament just”. Ha advertit, en aquest sentit, que “necessitem un finançament singular que eviti que 22.000 milions d’euros marxin cada any de Catalunya per no tornar”. Són diners, ha explicat, que “triplicarien l’oferta de transport públic al país”.

La consellera ha detallat que “dues terceres parts del pressupost de la conselleria de Territori es destinen al transport públic”. “És l’aposta clara d’aquest departament i d’aquest Govern”, ha sentenciat.

El nou Exprés.cat és un servei llargament reivindicat pel territori. És, de fet, d’un dels primers acords de la Taula de Mobilitat del Penedès, que està integrada pels consells comarcals de l’Alt i Baix Penedès, el Garraf i l’Anoia, a més dels ajuntaments de la zona, l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona i l’Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona.

Està finançat pel fons climàtic, destinat a projectes per impulsar el transport públic i disminuir l'impacte ambiental. És el fons que prové de l'impost de diòxid de carboni aplicat a turismes, motocicletes i furgonetes comercials.

La posada en marxa servirà com a període de proves per determinar l’eficiència i la demanda real, per així poder acabar d’adaptar el servei a les necessitats de la mobilitat. Les previsions de passatgers se situen al voltant dels 21.900 viatges anuals. Les empreses operadores seran Hispano Igualadina i Plana.

Exprés.cat: prop de 40 noves línies previstes

Aquesta nova línia és la primera que es posa en marxa d’entre les incloses en l'estudi del Departament de Territori que preveu doblar la xarxa Exprés.cat en els pròxims anys. El document, concretament, proposa la creació de 37 noves línies: 21 de totalment noves, entre les quals hi ha la de Vilanova, Vilafranca, Igualada, i la conversió de 16 altres línies que actualment ja presten un servei regular. L’objectiu és anar-les posant en funcionament a partir de la disponibilitat pressupostària.

La proposta suposaria arribar a les 80 línies Exprés.cat arreu de Catalunya. L’oferta actual és de 43 línies, que representen el 45% de la demanda dels autobusos interurbans de tot Catalunya. La xarxa Exprés.cat està formada per busos més directes, amb menys parades, més freqüència de pas i amb una velocitat comercial més elevada. Actualment, hi ha 24 línies Exprés.cat a Barcelona, 6 línies a Girona, 6 línies a Lleida i 7 línies a Tarragona i Terres de l’Ebre. El total de viatges registrats l’any 2023 va ser de 27.445.184 milions, un 13,3% més que el 2022 i un 13,2% més que el 2019, abans de la pandèmia.

https://territori.gencat.cat/ca/inici/n ... ?id=636042



pukyxd
N6
N6
Entrades: 267
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dissabte 29/06/2024 0:37

sag470 ha escrit: Dijous 27/06/2024 23:46
  • Es tracta d’una línia llargament reivindicada, que unirà les tres capitals a través de l’Eix Diagonal
  • Es preveuen uns 21.900 viatges anuals
  • Els horaris han tingut en compte la mobilitat obligada de treballadors i estudiants universitaris
  • El Departament de Territori posarà en marxa, el pròxim 1 de juliol, el nou autobús Exprés.cat e25, que unirà directament Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès i Igualada a través de l’Eix Diagonal, format per les carreteres C-15 i C-37


La línia funcionarà de dilluns a divendres feiners i oferirà 8 expedicions per sentit. Les sortides, tant des de Vilafranca del Penedès com d’Igualada, seran a les 6:45 h, 7:50 h, 15:05 h, 16:10 h, 17:15, 18:20, 19:25 i 20:30 h. Els horaris han tingut en compte les entrades i sortides a la feina i a la universitat, així com les connexions amb els Ferrocarrils de la Generalitat a Igualada per poder afavorir la intermodalitat.

En la presentació, la consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha assenyalat que “avui anunciem un pas més en la millora del transport públic per carretera, tot i no haver pogut aprovar els pressupostos de 2024 i malgrat no disposar d’un finançament just”. Ha advertit, en aquest sentit, que “necessitem un finançament singular que eviti que 22.000 milions d’euros marxin cada any de Catalunya per no tornar”. Són diners, ha explicat, que “triplicarien l’oferta de transport públic al país”.

La consellera ha detallat que “dues terceres parts del pressupost de la conselleria de Territori es destinen al transport públic”. “És l’aposta clara d’aquest departament i d’aquest Govern”, ha sentenciat.

El nou Exprés.cat és un servei llargament reivindicat pel territori. És, de fet, d’un dels primers acords de la Taula de Mobilitat del Penedès, que està integrada pels consells comarcals de l’Alt i Baix Penedès, el Garraf i l’Anoia, a més dels ajuntaments de la zona, l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona i l’Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona.

Està finançat pel fons climàtic, destinat a projectes per impulsar el transport públic i disminuir l'impacte ambiental. És el fons que prové de l'impost de diòxid de carboni aplicat a turismes, motocicletes i furgonetes comercials.

La posada en marxa servirà com a període de proves per determinar l’eficiència i la demanda real, per així poder acabar d’adaptar el servei a les necessitats de la mobilitat. Les previsions de passatgers se situen al voltant dels 21.900 viatges anuals. Les empreses operadores seran Hispano Igualadina i Plana.

Exprés.cat: prop de 40 noves línies previstes

Aquesta nova línia és la primera que es posa en marxa d’entre les incloses en l'estudi del Departament de Territori que preveu doblar la xarxa Exprés.cat en els pròxims anys. El document, concretament, proposa la creació de 37 noves línies: 21 de totalment noves, entre les quals hi ha la de Vilanova, Vilafranca, Igualada, i la conversió de 16 altres línies que actualment ja presten un servei regular. L’objectiu és anar-les posant en funcionament a partir de la disponibilitat pressupostària.

La proposta suposaria arribar a les 80 línies Exprés.cat arreu de Catalunya. L’oferta actual és de 43 línies, que representen el 45% de la demanda dels autobusos interurbans de tot Catalunya. La xarxa Exprés.cat està formada per busos més directes, amb menys parades, més freqüència de pas i amb una velocitat comercial més elevada. Actualment, hi ha 24 línies Exprés.cat a Barcelona, 6 línies a Girona, 6 línies a Lleida i 7 línies a Tarragona i Terres de l’Ebre. El total de viatges registrats l’any 2023 va ser de 27.445.184 milions, un 13,3% més que el 2022 i un 13,2% més que el 2019, abans de la pandèmia.

https://territori.gencat.cat/ca/inici/n ... ?id=636042
Seria interessant que arribés també a Manresa.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dissabte 29/06/2024 10:27

pukyxd ha escrit: Dissabte 29/06/2024 0:37
sag470 ha escrit: Dijous 27/06/2024 23:46
  • Es tracta d’una línia llargament reivindicada, que unirà les tres capitals a través de l’Eix Diagonal
  • Es preveuen uns 21.900 viatges anuals
  • Els horaris han tingut en compte la mobilitat obligada de treballadors i estudiants universitaris
  • El Departament de Territori posarà en marxa, el pròxim 1 de juliol, el nou autobús Exprés.cat e25, que unirà directament Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès i Igualada a través de l’Eix Diagonal, format per les carreteres C-15 i C-37


La línia funcionarà de dilluns a divendres feiners i oferirà 8 expedicions per sentit. Les sortides, tant des de Vilafranca del Penedès com d’Igualada, seran a les 6:45 h, 7:50 h, 15:05 h, 16:10 h, 17:15, 18:20, 19:25 i 20:30 h. Els horaris han tingut en compte les entrades i sortides a la feina i a la universitat, així com les connexions amb els Ferrocarrils de la Generalitat a Igualada per poder afavorir la intermodalitat.
Seria interessant que arribés també a Manresa.
Molt d'acord. De fet s'assembla a les meves propostes de "si no pots fer línia orbital en tren, com a mínim fes-la amb bus". A més, una ruta amb 3 parades cobreix 3 possibles trajectes, una amb 4 parades cobreix 6 trajectes.

Aquí la Generalitat, que és gestora dels diversos serveis de transport públic, inclòs Rodalies, es podria esprémer les neurones per publicar un mapa d'una "xarxa catalana de mitja distància" combinant ferrocarril i busos, amb freqüències aproximades d'una hora, coordinar horaris on sigui possible per fer una espècie de tic tac. Podria incloure per exemple, de serveis que ja existeixen (més o menys):
Avant Girona - Barcelona - Tarragona - Lleida
R11 Girona - Barcelona
R12 Lleida - Manresa - Barcelona
R15 Reus - Barcelona
R3 Ripoll - Vic - Barcelona
R4 Sant Vicenç de Calders - Barcelona - Manresa
R5 Manresa - Barcelona
R6 Igualada - Barcelona
R8 Granollers - Martorell - Vilafranca?
R1 Maçanet - Mataró - Barcelona
Bcn e13 Mataró - Granollers - Sabadell
Bcn e25 Vilanova - Vilafranca - Igualada - Manresa?
Lle e1 Lleida - Cervera - Manresa?
Gir e1 Girona - Olot - Ripoll?
Gir e4 Girona - Lloret - Blanes?
I això són només serveis que ja existeixen o quasi existeixen.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1959

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 29/06/2024 15:22

És complicat administrativament arribar a Manresa. Hauria d'incloure's Masats. La nova e25 l'opera Plana i Monbus per no tenir prohibicions de tràfic.

Ara mateix el més fàcil es transbord a Igualada i els horaris ho facilita. Direcció Manresa hi ha 2 amb transbord de menys de 25 min i per la tarda un amb 30 min. En direccion contraria hi ha 3 trasbord amb menys de 50 min.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 29/06/2024 19:28

És hora de posar fi al disbarat decimonònic de les concessions. Que les normes hi són per complir-les i, per tant, satisfer les condicions contractuals d'una concessió, per ridícules que puguin semblar, sempre que s'ajustin a dret, d'acord.

Però una altra cosa és perpetuar aquest despropòsit per pura comoditat administrativa. Cal passar gradualment d'una concepció de concessions, a mesura que vagin expirant, a una altra de servei a la ciutadania.

Ja fa molt temps que l'administració catalana, que als anys 80 va començar força prometedora, ha deixat de pensar en el ciutadà per fixar-se en si mateixa. I això és inadmissible.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”