Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Re: Sortides B-23 i A-2

Entrada Autor: Javi M » Divendres 01/10/2021 18:22

albert28 ha escrit: Divendres 01/10/2021 18:13
Javi M ha escrit: Divendres 01/10/2021 15:02 És a dir, que teòricament, Sant Feliu no podrà fer servir les seves sortides de la B-23 ni de l'A-2. En el primer cas per trobar-se escasos metres dins del terme municipal de Sant Joan, i en el segon, per haver de travessar per la BV-2001. Així doncs, tant si es ve de la B-23 com de l'A-2, caldrà circular gairebé 4 km més fins a la sortida de Molins, i després desfer el trajecte fins a Sant Feliu.
No, si vas cap St Feliu no hi ha limitació. Seria cap a St Boi el que comentes.
Per a ser exactes, la sortida de la B-23 de Sant Feliu no es veuria afectada, ja que se situa íntegrament al terme de Sant Feliu. En canvi sí que quedaria restringida l'entrada a l'autovia, ja que l'accés es trova uns metres dins del terme de Sant Joan.

Molt lògic tot plegat! :plas :plas



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Divendres 01/10/2021 18:28

Javi M ha escrit: Divendres 01/10/2021 18:22
albert28 ha escrit: Divendres 01/10/2021 18:13
Javi M ha escrit: Divendres 01/10/2021 15:02 És a dir, que teòricament, Sant Feliu no podrà fer servir les seves sortides de la B-23 ni de l'A-2. En el primer cas per trobar-se escasos metres dins del terme municipal de Sant Joan, i en el segon, per haver de travessar per la BV-2001. Així doncs, tant si es ve de la B-23 com de l'A-2, caldrà circular gairebé 4 km més fins a la sortida de Molins, i després desfer el trajecte fins a Sant Feliu.
No, si vas cap St Feliu no hi ha limitació. Seria cap a St Boi el que comentes.
Per a ser exactes, la sortida de la B-23 de Sant Feliu no es veuria afectada, ja que se situa íntegrament al terme de Sant Feliu. En canvi sí que quedaria restringida l'entrada a l'autovia, ja que l'accés es trova uns metres dins del terme de Sant Joan.

Molt lògic tot plegat! :plas :plas
Cert, em deixava aquest sense sentit. I a sobre en una zona on NO hi ha vivendes ni res, camps i alguna nau industrial. Ni m'havia adonat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 21/03/2022 21:09

Eloi Badia ha assegurat que demà continuaran multant els cotxes no autoritzats que circulin en horari ZBE. Pel que sembla, la sentència (que no és ferma i òbviament serà recorreguda per l'AMB) només s'aplicarà si algun dels demandants (diversos col·lectius) ho sol·licita, ja que no es va demanar l'anul·lació immediata:

https://www.europapress.es/catalunya/no ... 54004.html
El TSJC anula la ordenanza de la Zona de Bajas Emisiones del Ayuntamiento de Barcelona


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 15/04/2022 12:49

La multen dues vegades per circular per la ZBE quan el cotxe anava sobre una grua
Per arreglar aquests errors, encara que siguin clars, és el ciutadà que ha de fer l'esforç per demostrar-ho davant l'administració
https://www.ccma.cat/324/la-multen-dues ... a/3158386/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 23/04/2024 9:47

Diari de Girona, 22 d'abril de 2024 ha escrit: Girona aprova inicialment la zona de baixes emissions: restriccions viàries al centre de dilluns a divendres laborables
Els vehicles domiciliats a la ciutat podran circular per la zona de baixes emissions encara que no tinguin l'etiqueta ambiental
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 06/12/2024 9:06

Curiosament, de la mesura més radical i definitiva de totes (la prohibició total de circulació dels vehicles sense adhesiu ambiental per la ZBE, les 24 hores del dia els 365/366 dies de l'any, a partir de l'1 de gener del 2025) no se n'ha tornat a parlar.

Penseu que està simplement "ajornada"?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 03/03/2025 2:04

Ja és definitiu: Barcelona prohibirà la circulació dels cotxes amb etiqueta B a la ZBE a partir d'aquest dia : 1 de gener de 2026
Els vehicles amb el distintiu groc hauran de buscar una alternativa per accedir a la capital catalana amb el seu vehicle privat

Les Zones de Baixes Emissions (ZBE) ja són una realitat a Barcelona i a tota ciutat amb més de 50.000 habitants. Aquests espais en els quals es limita l'accés dels vehicles de combustió per reduir la contaminació de l'aire està estipulada per llei.

La Direcció General de Trànsit (DGT) contempla diferents distintius o etiquetes en funció del tipus de vehicle, el tipus de motor o combustible que emprin i l'emissió de gasos contaminants que es derivin del seu funcionament.
https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 258_0.html



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 04/03/2025 0:03

Difícilment és podrà aplicar

Cal canviar el 60% del parc mòbil, i és impossible en un any, i ja portem un retard de 2 anys.

https://elmon.cat/moneconomia/empreses/ ... bil-92853/



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimecres 05/03/2025 10:43

122-042-132 ha escrit: Dimarts 04/03/2025 0:03 Difícilment és podrà aplicar

Cal canviar el 60% del parc mòbil, i és impossible en un any, i ja portem un retard de 2 anys.

https://elmon.cat/moneconomia/empreses/ ... bil-92853/
Segur que aviat anuncien moratories i excepcions que aigualeixen la normativa.
En tot cas, espero que s'acabi aplicant... Massa caqueta respirem a Barcelona...



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 05/03/2025 11:08

gracienc ha escrit: Dimecres 05/03/2025 10:43
122-042-132 ha escrit: Dimarts 04/03/2025 0:03 Difícilment és podrà aplicar

Cal canviar el 60% del parc mòbil, i és impossible en un any, i ja portem un retard de 2 anys.

https://elmon.cat/moneconomia/empreses/ ... bil-92853/
Segur que aviat anuncien moratories i excepcions que aigualeixen la normativa.
En tot cas, espero que s'acabi aplicant... Massa caqueta respirem a Barcelona...
Faran moratòries, però la solució no pot ser canviar tot el parc de vehicles. Els problemes amb els cotxes a Barcelona no són només un tema de contaminació, sinó també d'accidentalitat, soroll, i sobretot, d'espai. La majoria de barcelonins que conec o no tenen cotxe, o el fan servir bàsicament per caps de setmana. Amb el transport públic que hi ha dins la ciutat, només que funcionessin millor els Rodalies, ja no hi hauria excusa.



Respon

Torna a “Vehicles privats”