Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
3
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
16
12%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
2
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
19
15%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/07/2022 18:49

NOTA DE PREMSA (11/07/2022)

Renfe licita les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès

L’import de la licitació supera els 4 milions d’euros

L’obra inclou la construcció d’un edicle per controlar i ordenar l’entrada a l’aparcament de l’estació


Renfe ha licitat les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès (línia R2 Nord) per un import de 4.058.541,59 euros. Un cop iniciades les actuacions, el termini d’execució serà de dotze mesos.

La proposta de l’actuació pretén transformar l’estació perquè sigui totalment accessible en compliment de la normativa vigent. D’aquesta manera, es rehabilitarà el vestíbul completament, instal·lant-hi noves escales i noves rampes d’accés, i adequant l’enllumenat exterior.

L’edifici comptarà amb una nova zona d’atenció, venda i informació al client, una sala d’espera i millores en la il·luminació; mentre que s’adaptaran els lavabos a les normes d’accessibilitat.

Les andanes seran accessibles, eliminant els desnivells entre la sortida de l’edifici i l’andana, amb nous paviments que incorporaran encaminaments podotàctils. Les noves marquesines cobriran més espais a les andanes, així com a l’aparcament.

Precisament, una de les actuacions més representatives d’aquesta millora a l’estació de Llinars del Vallès és la construcció d’un nou edicle a la zona d’aparcament que permetrà l’entrada controla i la reordenació del pàrquing de l’estació a la zona sud. L’espai comptarà amb noves places per a PMR i per a cotxes elèctrics.

Abans de la pandèmia, l’estació de Llinars del Vallès sumava uns 3.800 passatgers en dia feiner.

Pla ‘Transformem Rodalies’

Aquesta actuació s’emmarca en el projecte ‘Transformem Rodalies’, un pla que té com a doble objectiu millorar l’atenció de les persones i optimitzar la qualitat del servei. ‘Transformem Rodalies’ preveu programes amb propostes concretes i realitzables per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 10/09/2022 4:07

NOTA DE PREMSA (06/09/2022)

Renfe avança en les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Mollet-Sant Fost

S’hi han construït noves instal·lacions provisionals per donar servei als usuaris

L’obra de millora suposa una inversió superior als 4 milions d’euros


Renfe ha culminat la primera fase de les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de Mollet-Sant Fost (línies R2 i R8) amb la construcció de noves instal·lacions provisionals que donaran servei als usuaris mentre es treballa en el nou edifici de l’estació i en la zona de vies i andanes.

Les noves dependències compten amb màquines autovenda, intèrfons de comunicació, informació al viatger mitjançant megafonia i pantalles, i barreres de control d’accés. Aquesta estació provisional és totalment accessible i romandrà en servei fins a la primavera de 2023, moment en què finalitzarà tota l’actuació de millora de l’accessibilitat.

Les obres, que es van iniciar al maig i tenen un termini d’execució de 15 mesos, compten amb una inversió de 4.056.291,91 euros.

Els treballs inclouen la renovació i modernització de l'edifici de viatgers així com:

-Construcció d'un pas inferior amb ascensors a ambdues andanes
-Recrescut d'andanes i prolongació fins a 200 metres, el que possibilitarà l'accés al tren des de l'andana
-Substitució de la il·luminació existent a les andanes
-Urbanització d'accessos
-Instal·lació de noves marquesines que cobreixin l'accés als ascensors i les escales

Paral·lelament, amb objecte de millorar l'accés als trens s'han finalitzat les actuacions d'adequació, prolongació i repavimentat de l'andana principal que han comptat amb un pressupost de mig milió d'euros.

Totes aquestes actuacions permetran adequar les instal·lacions a les necessitats dels més de 10.000 viatgers que diàriament (abans de la Covid-19) utilitzaven aquesta estació.



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 23/10/2022 18:13

Han començat les obres de reforma de l'estació de La Garriga.



petazeta_3
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: petazeta_3 » Diumenge 22/01/2023 10:04

Bones! Sabem com avancen les obres que actualment estan en marxa a les diferents estacions?

D'altra banda, algú sap si ja han començat les obres a l'estació de Llinars del Vallès?

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... 19_Llinars

Salutacions!



pukyxd
N6
N6
Entrades: 267
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Divendres 03/02/2023 23:35

El pas soterrat de l’estació de Renfe a Sant Vicenç serà una realitat el 2025

La infraestructura forma part del projecte de rehabilitació integral de l’equipament on s’invertiran 7,5 milions d’euros

El projecte de rehabilitació integral de l’estació de Renfe de Sant Vicenç de Castellet, que inclourà la construcció d’un pas soterrat que permetrà comunicar a peu les dues bandes del poble separades per la línia del tren, serà una realitat a mitjans de l’any 2025. Els treballs, que tindran una durada de 20 mesos, és previst que comencin l’any vinent, amb una inversió global de 7,5 milions d’euros.

El projecte de millora de l’estació de Renfe de Sant Vicenç, que s’ha presentat aquest divendres al migdia a l’Ajuntament, contempla la rehabilitació integral de l’edifici i de les andanes i la construcció d’un pas ciutat que reforçarà la seguretat de les persones usuàries i millorarà la mobilitat i els recorreguts a peu al municipi. En aquest sentit, l’alcaldessa de Sant Vicenç, Adriana Delgado, ha assegurat que «és un projecte vital d’una banda per la rehabilitació de l’estació, que és molt necessària i, de l’altra, perquè hi haurà la construcció d’aquest pas ciutat, que també soluciona un problema de mobilitat intern de Sant Vicenç».


Notícia completa



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: Adrià Grande » Dilluns 13/02/2023 22:22

Avui he estat a Cornellà i es veu que les obres referents a la construcció d'un nou accés pel carrer Sevilla ja estan en marxa. El que no sé és fa quan van començar, perque no acostumo a passar per allà.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 267
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 03/04/2023 22:32

Arrenquen les obres per allargar les andanes de l’estació d’Arc de Triomf

L'actuació permetrà que s'hi aturin trens més llargs i, per tant, doblar l'oferta de places a les línies R1, R3 i R4

Aquest dilluns comencen les obres que han de perllongar 200 metres les andanes de l’estació de Rodalies d‘Arc de Triomf. L’acte l’ha presidit la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i la tercera tinenta d’alcaldia i regidora de Mobilitat, Laia Bonet. Totes dues han destacat que es tracta d’una actuació “petita, de cirurgia” però que serà fonamental per millorar el servei al Maresme.

Es tracta d’unes obres llargament esperades que permetran que les línies R1, R3 i R4 puguin fer servir els trens Clivia de doble composició, que són el doble de llarg que els que circulen ara en aquestes línies. Això farà possible, doncs, gairebé duplicar l’oferta de places, fins arribar als 2.000 passatgers per tren. Calculen que es guanyaran uns 5.000 viatgers diaris, a l’estació amb les xifres més altes de connexió amb el metro.

[Notícia completa]



petazeta_3
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: petazeta_3 » Dijous 30/11/2023 8:15

Renfe inverteix més de 9 milions d’euros per adequar escales i ascensors en una desena d’estacions de Rodalies

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... s-de-euros




Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/01/2025 9:00

Diari de Girona, 24 de gener de 2025 ha escrit: Perdre un tren per anar en cadira de rodes
Neus Albelda, una gironina amb mobilitat reduïda afincada a Barcelona, denuncia que no va poder agafar un tren a l’estació del Clot en direcció Girona perquè l’ascensor per a baixar a l’andana no funcionava

Meritxell Comas
Girona 24 GEN 2025 6:30

Neus Albelda, una gironina amb mobilitat reduïda afincada a Barcelona des de fa més de vint anys, feia cua a la guixeta de l’estació del Clot de Barcelona per a comprar un bitllet de tren en direcció Girona. Era el 6 de gener, dia de Reis, i havia quedat per dinar amb la família, però no per això ho endolcirem més. La sorpresa va arribar quan la persona que despatxava els tiquets va dir-li que no li podia vendre perquè, ras i curt, no podria agafar el tren. El motiu: que l’ascensor per a baixar a l’andana no funcionava. I és que Albelda té una malaltia degenerativa hereditària que li afecta a les funcions motores i, per desplaçar-se fins a Girona, ho ha de fer en cadira de rodes (per Barcelona es mou en tricicle elèctric, però per «qüestió d’espai» no pot fer-lo servir quan viatja a Girona perquè «no entra a l’ascensor de casa el meu pare»).

Ràpidament, ella li va exigir una alternativa: «Senzillament em va dir que anés a una altra estació», lamenta. «Però no tenia marge de maniobra perquè si perdia aquell tren, ja no arribava a temps a dinar si havia d’anar a una altra estació i agafar el següent», assegura. Amb tot, lamenta que «aquestes situacions fan mal i et generen molta impotència, no és només perdre’t el dinar familiar, que també, és veure la feina que encara queda per fer en matèria d’accessibilitat».

Aquesta no era la primera vegada que topava amb aquest escenari. Sense anar més lluny, també s’hi va trobar el 27 de desembre, quan tornava de passar les festes a Girona. «L’ascensor del Clot tampoc funcionava, em vaig haver de buscar la vida i un grup de persones voluntàries es van oferir per agafar-me de la cadira i pujar-me a coll per les escales», recorda.

Aquell dia, però, no ho va fer: «Entre una cosa i l’altra el tren ja era a baix i no vaig ser a temps de reaccionar», lamenta. «Hi havia una altra noia que també anava en cadira de rodes perquè s’havia trencat una cama i els seus pares la van haver de baixar en braços per l’escala, amb tan mala sort que va caure i es va trencar l’altra cama», assegura.

Va demanar el full de reclamacions per a posar una queixa a Renfe però a l’estació li van dir que no en tenien. «No m’ho posen fàcil, em van dir que ho havia de fer a través de la pàgina web i ara resulta que he de trucar no sé on», lamenta.

Un mes sense funcionar
Des de Renfe assenyalen que l’ascensor de l’estació del Clot va estar un mes sense funcionar, en concret, «des de mitjans de desembre fins el 18 de gener, que va ser reparat». La demora, justifiquen, va ser perquè «estaven pendents d’una peça que va tardar en arribar».

Girona «ha quedat enrere»
Tot i això, assegura que «Barcelona està molt millor adaptada que Girona», que critica que «ha quedat molt enrere»: «Vaig anar al Trueta a vacunar-me del covid i no vaig poder accedir a la zona de vacunació en cadira de rodes, em van haver de punxar al passadís», lamenta.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Divendres 24/01/2025 9:34

El problema de fons es que els ascensors no son solució. Quants més ascensors hi han, més avaries. I cap ascensors, especialment aquells que son públics i es veuen exposats a un us intensiu a més de possible incivisme, té un 100% de fiabilitat. Per garantir l'accés a les PMR caldria que tots els ascensors tinguin un segon ascensors com a redundància, per que quan un no funciona funcioni l'altre. Amb això es podria apropar a un 100% de fiabilitat.

Una solució millor seria fer rampes d'accés sempre que sigui possible, que generalment amb una mica de voluntat es podria a molts llocs. Pèro com que allò es veu com una solució "cutre" doncs no interessa, volen ascensors que es molt més atractiu de veure, i després venen les queixes perque estan constantment espatllats. La cantinela dels ascensors espatllats porta anys ja, pèro en l'habitual absència total de qualsevol mira pragmàtica a ningú se l'acut que el problema es estar depenent d'aquests ascensors, cars i propensos a les avaries.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 24/01/2025 12:18

Elefant ha escrit: Divendres 24/01/2025 9:34 El problema de fons es que els ascensors no son solució. Quants més ascensors hi han, més avaries. I cap ascensors, especialment aquells que son públics i es veuen exposats a un us intensiu a més de possible incivisme, té un 100% de fiabilitat. Per garantir l'accés a les PMR caldria que tots els ascensors tinguin un segon ascensors com a redundància, per que quan un no funciona funcioni l'altre. Amb això es podria apropar a un 100% de fiabilitat.

Una solució millor seria fer rampes d'accés sempre que sigui possible, que generalment amb una mica de voluntat es podria a molts llocs. Pèro com que allò es veu com una solució "cutre" doncs no interessa, volen ascensors que es molt més atractiu de veure, i després venen les queixes perque estan constantment espatllats. La cantinela dels ascensors espatllats porta anys ja, pèro en l'habitual absència total de qualsevol mira pragmàtica a ningú se l'acut que el problema es estar depenent d'aquests ascensors, cars i propensos a les avaries.
En general et diria que tens raó que les rampes són uns solució més robusta, però que resol menys problemes. Pujar desnivells molt alts amb cadira de rodes, fins i tot si la rampa té tots els descansos necessaris, pot ser tot un Tourmalet. Per a gent gran que els costa fer pujades, també l'ascensor és una solució millor. Si és un tema de cotxets o bicicletes potser és millor la rampa perquè tens més garantia de que funcionaran. Per certs desnivells la quantitat de rampa a construir pot obligar a fer un forat molt gran així que tampoc ha de ser barat.

El tema també és que hi ha un contrast entre el manteniment a Rodalies i tots els altres mitjans. Jo que porto uns quants anys empenyent cotxets, la veritat que ho noto molt si no funciona un ascensor, i al metro veig que si un ascensor no funciona per matí, al vespre ja està arreglat. L'altre dia vaig anar a Rodalies al Prat de Llobregat en direcció Barcelona, i no funcionava res, ni dos ascensors ni escales mecàniques. En el moment de pensar-me les meves opcions, va passar el segurata i em va dir "no funciona, que esto es la Renfe" (literalment!).



Solució Barcelona
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: Solució Barcelona » Dijous 27/03/2025 9:55

Sabeu per què la via desviada de Mollet - Sant Fost encara no està operativa? Les obres semblen acabades de fa temps, però encara no s'utilitza, i els trens de la R8 que van a Granollers han de creuar les vies de la R2.

He vist això ja diverses vegades a la xarxa. Les obres semblen gairebé enllestides però per algun detall no s'acaben de posar en servei. Se m'acudeix la connexió a l'aeroport, es va connectar el ramal actual a les noves vies fa mesos però falta posar un tram minúscul de catenària i (potser?) senyalització.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 06/04/2025 1:29

metropoliabierta ha escrit:Inversión millonaria para renovar las escaleras mecánicas de la estación de Rodalies de El Prat

La actuación se engloba en el Plan de Medidas Urgentes de la Generalitat para mejorar la accesibilidad

Renfe invertirá más de 1,47 millones de euros a renovar las cuatro escaleras mecánicas de la estación de El Prat de Llobregat, incluído el suministro, la instalación y el mantenimiento integral de los equipamientos.

La actuación se enmarca en el Plan de Medidas Urgentes en el que la compañía trabaja con la Generalitat para mejorar, entre otros, la accesibilidad a las estaciones de Rodalies.

Precisamente, una de las 39 actuaciones que recoge el plan es la adecuación de los equipos de elevación en una decena de estaciones, y la renovación de escaleras mecánicas y los ascensores más antiguos cuenta con una inversión de unos 7 millones de euros.
Més informació: https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 422_0.html



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 18/04/2025 18:01

Recordeu que, ja fa uns quants mesos, és va comentar que una de les actuacions previstes, i fàcils de fer, era recuperar l'accés de l'estació de plaça de Catalunya des de la plaça de la Universitat, però jo no n'he sentit ni llegir res més, en sabeu quelcom?. Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”