Eliminació de l'estació de Figueres

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Eliminació de l'estació de Figueres

Entrada Autor: genissimon » Divendres 17/02/2023 13:19

Diari de Girona, 17 de febrer de 2023 ha escrit: El projecte per treure els passos a nivell de Figueres i traslladar l'estació es licitarà a l'estiu
També preveuen licitar en els propers mesos les obres de desdoblament del cinturó de ronda, valorades en 72 milions d'euros
[...]
Volen unificar tots els serveis ferroviaris, tant els d'ample estàndard com els d'ample ibèric, a l'actual estació d'AVE Figueres-Vilafant.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 17/02/2023 15:38

genissimon ha escrit: Divendres 17/02/2023 13:19
Diari de Girona, 17 de febrer de 2023 ha escrit: El projecte per treure els passos a nivell de Figueres i traslladar l'estació es licitarà a l'estiu
També preveuen licitar en els propers mesos les obres de desdoblament del cinturó de ronda, valorades en 72 milions d'euros
[...]
Volen unificar tots els serveis ferroviaris, tant els d'ample estàndard com els d'ample ibèric, a l'actual estació d'AVE Figueres-Vilafant.
Vilafant quedaria com a cul-de-sac (increments de viatge per l'R11 al nord de Figueres) o es preveu algun ramal / canvi de traçat per evitar-ho?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 17/02/2023 16:18

Mare meva... :? :| :aaa



kastroboy
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: kastroboy » Divendres 17/02/2023 19:54

Però serà d'aquí a 30 anys, no? Mireu la Sagrera...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 17/02/2023 20:15

kastroboy ha escrit: Divendres 17/02/2023 19:54 Però serà d'aquí a 30 anys, no? Mireu la Sagrera...
No crec, eh? La de Salou no van trigar en treure les vies... Ja és evident que l'estació de Figueres desapareixerà perquè "fa una ferida al municipi"



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 17/02/2023 21:34

Esperem que es marquin un Montcada i no ho facin mai... :twisted:



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 18/02/2023 9:27

Renfe445 ha escrit: Divendres 17/02/2023 21:34 Esperem que es marquin un Montcada i no ho facin mai... :twisted:
Ho faran, si les vies de Salou i Cambrils i les de l'antiga estació de Sant Andreu Comtal les han tret ràpidament, això també... no esperis mai millores, tot el que sigui per destruir el patrimoni i treure serveis, encantats estaran.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 19/02/2023 18:13

Carlos González ha escrit: Dissabte 18/02/2023 9:27
Renfe445 ha escrit: Divendres 17/02/2023 21:34 Esperem que es marquin un Montcada i no ho facin mai... :twisted:
Ho faran, si les vies de Salou i Cambrils i les de l'antiga estació de Sant Andreu Comtal les han tret ràpidament, això també... no esperis mai millores, tot el que sigui per destruir el patrimoni i treure serveis, encantats estaran.
Bueno aviam, primer han de construir la variant, i ja se sap... Darrerament surten molts anuncis de soterraments i trasllat arreu, vull pensar que és cosa de les eleccions. Veurem què passa a l'estiu.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 19/02/2023 20:44

Carlos González ha escrit: Divendres 17/02/2023 20:15
kastroboy ha escrit: Divendres 17/02/2023 19:54 Però serà d'aquí a 30 anys, no? Mireu la Sagrera...
No crec, eh? La de Salou no van trigar en treure les vies... Ja és evident que l'estació de Figueres desapareixerà perquè "fa una ferida al municipi"
Precisament la construcció de la variant de Vandellòs ràpida, el que es diu ràpida, no va ser precisament. Va començar l'any 2000 per a inaugurar-se vint anys després.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 19/02/2023 22:45

fgc113 ha escrit: Diumenge 19/02/2023 20:44 Precisament la construcció de la variant de Vandellòs ràpida, el que es diu ràpida, no va ser precisament. Va començar l'any 2000 per a inaugurar-se vint anys després.
Ja, però la diferència és que el ramal de Vilafant-Portbou és l'única que queda per construir, ja que el ramal de Vilamalla-Vilafant ja existeix.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 20/02/2023 9:50

Un altre defecte colateral de traslladar l'actual estació del centre de Figueres a la d'alta velocitat de Vilafant és que es perd el node intermodal amb l'estació d'autobusos, ja que ara estan a menys de 200 metres l'una de l'altra.

I no, l'estació d'ample ibèric a Vilafant no quedaria en cul de sac, ja que per sortir cap a Portbou es construiria un túnel sota el castell de Sant Ferran de Figueres. A la sortida del túnel el traçat descriuria una corba a l'est per connectar amb la traça actual fora del casc urbà de Figueres.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 20/02/2023 10:15

genissimon ha escrit: Dilluns 20/02/2023 9:50 Un altre defecte colateral de traslladar l'actual estació del centre de Figueres a la d'alta velocitat de Vilafant és que es perd el node intermodal amb l'estació d'autobusos, ja que ara estan a menys de 200 metres l'una de l'altra.

I no, l'estació d'ample ibèric a Vilafant no quedaria en cul de sac, ja que per sortir cap a Portbou es construiria un túnel sota el castell de Sant Ferran de Figueres. A la sortida del túnel el traçat descriuria una corba a l'est per connectar amb la traça actual fora del casc urbà de Figueres.

Salut !!
Hauran de canviar l'ubicació de l'estació d'autobusos de Figueres si volen fer això del trasllat.

L'única cosa que veig bé és el fet de que l'estació d'AVE i Regionals sigui la mateixa, però em sembla fatal com gran part d'aquí de que per fer això hagin de treure l'estació de Figueres, que és una de les 10 estacions amb més passatge dels Regionals :nose



kastroboy
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: kastroboy » Dilluns 20/02/2023 16:07

És la 5a de Regionals de Catalunya



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 21/02/2023 9:37

Diari de Girona, 20 de febrer de 2023 ha escrit: Noves crítiques al trasllat de l'estació de Figueres a Vilafant
Promoció del Transport Públic diu que és una solució difícil i suposarà una pèrdua de viatgers
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 23/02/2023 11:34

Diari de Girona, 23 de febrer de 2023 ha escrit: Opinió: Laura Fanals
L'estació de Figueres
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 28/02/2023 12:14

Diari de Girona, 28 de febrer de 2023 ha escrit: «La supressió dels passos a nivell a Figueres és la notícia més important dels últims 40 anys»
Lladó assegura que «seria una irresponsabilitat no aprofitar aquesta oportunitat per encarar les grans transformacions que necessita la ciutat»
Demana a l’oposició que s’impliqui en un debat constructiu i que deixi de banda la confrontació

[...]
Nota: Agnès Lladó és l'alcaldessa de Figueres.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 28/02/2023 19:24

La notícia també esmenta sobre el següent aspecte...
Tramvia o bus elèctric

«Agafar un tramvia, o un bus llançadora elèctric que al final acabarà essent gairebé un tramvia, al Passeig Nou per anar l’estació intermodal per agafar l’AVE o un Regional fins a Colera o Portbou». «I la gent de la comarca que pot venir a agafar l’AVE sense agafar el cotxe reduint la petjada de carboni. Això és imaginar i repensar Figueres pensant d’aquí vint anys», apunta l’alcaldessa en l’entrevista.
Molt curiós que parli d'un tramvia innexistent i que ja deixi clar que serà molt a llarg termini tirant a mai.



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 96

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Dimarts 28/02/2023 19:51

Jo crec que l'estació ja està bé ara, molt cèntrica i ben comunicada. Una vegada vaig haver d'anar al Museu del Joguet durant dos dies seguits, el segon a primera hora del matí, i vaig poder dormir a casa d'una amiga a Girona, anant i tornant en tren, per a estalviar-me l'allotjament. Dubto que ho pogués haver fet amb l'estació a la quinta forca que volen posar.
I si volen connectar amb l'AV, que facin el tramvia aquest que diu l'alcaldessa.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 02/03/2023 9:26

Diari de Girona, 2 de març de 2023 ha escrit: Masquef "fitxa" Armangué i aposta per una estació de bus satèl·lit al centre de Figueres
L'exalcalde socialista serà el "comissionat per la transformació ferroviària de Figueres" si el candidat de Junts aconsegueix governar
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Sanato
N6
N6
Entrades: 197

Entrada Autor: Sanato » Dimecres 05/03/2025 21:14

https://www.ara.cat/girona/llum-verda-n ... 04409.html

Llum verda a la nova macroestació de tren que transformarà Figueres
La Generalitat, l'Estat i l'Ajuntament han acordat moure l'estació de Rodalies del centre de la ciutat i traslladar-la al costat de la d'alta velocitat, a Vilafant

Figueres té dues estacions de tren dins del seu terme municipal. L'estació on arriben els trens de Rodalies i mitjana distància, prop del centre de la ciutat, amb les vies a la vista a tocar de les cases, i amb diversos passos a nivell habilitats per als cotxes que volen creuar-la. I la d'alta velocitat, a l'oest del municipi, més als afores, a tocar de Vilafant, on només arriben els trens ràpids per un traçat que voreja l'àrea urbana. Són dues destinacions diferents dins de la xarxa ferroviària i no estan connectades entre si. Fa temps, però, que l'Ajuntament de la capital altempordanesa treballa per unificar-les en una única estació intermodal a Vilafant, que unificaria alta velocitat i Rodalies en una mateixa infraestructura. El canvi d'emplaçament també permetria treure les vies de tren del centre de Figueres, una demanda recurrent de molts figuerencs.

Per començar a impulsar aquesta gran transformació urbanística, el 2023, sota el mandat del govern quadripartit liderat per Esquerra, el consistori figuerenc va aprovar una modificació del POUM en les zones afectades. Des d'aleshores, ja amb Jordi Masquef, de Junts, com a alcalde, el projecte ha continuat endavant amb un comissionat específic, que ha organitzat nombroses reunions amb la Generalitat de Catalunya, l'Estat i Adif. Aquest mes de febrer, dins de la Comissió Bilateral d'Infraestructures Estat-Generalitat, les administracions han acordat finalment donar llum verda a la nova estació intermodal, i s'han compromès a atorgar-li una assignació pressupostària i a licitar les obres en els pròxims anys. Els detalls de la inversió, que podria rondar els 300 milions d'euros, però, encara no s'han concretat. Tampoc els terminis, si bé es preveu que el primer pla d'actuacions surti a concurs públic d'aquí a 2 anys.

Fora passos a nivell i nou pol de connexions
En traslladar l'actual estació del centre de Figueres al costat de la de Vilafant, els trens de Rodalies i mitjana distància entrarien i sortirien del municipi per un nou traçat paral·lel al d'alta velocitat. D'aquesta manera, s'eliminaria la via de tren que actualment travessa la ciutat pel mig, amb els seus respectius passos a nivell que, sobretot a l'estiu, ocasionen molts problemes de trànsit a tots els figuerencs que volen desplaçar-se en cotxe fins a la costa. "Eliminar els passos a nivell és una demanda històrica de la ciutat, que ja ve dels anys 70, així que estem molt contents que es facin passos a favor per resoldre la qüestió ferroviària a Figueres", defensa l'alcalde, Jordi Masquef.

La nova estació intermodal de Figueres-Vilafant també canviarà per complet el paisatge urbà de l'oest de la ciutat, ja que es convertirà en el principal pol de connexions de l'Alt Empordà. A més d'una parada de tren molt més gran, també es preveu millorar-hi les connexions per carretera, amb una variant nord i una nova sortida de l'AP-7, a més d'una nova estació d'autobusos. "Connectarem tots els pobles de l'Alt Empordà amb l'alta velocitat. Qui vulgui anar a Madrid ja no caldrà que vagi a Girona, podrà venir amb autobús o en tren convencional fins a Figueres des de Llançà, Colera, Portbou o Cervera i llavors agafar l'AVE", explica l'alcalde.

Masquef també assenyala que aquesta nova gran infraestructura a l'oest de Figueres també servirà per dignificar els barris més humils, propers a l'estació: "El concepte de centre és molt subjectiu, l'estació estarà a 12 minuts a peu de l'Ajuntament i molt a prop d'un radi de barris amb molta població, dels més desafavorits, que ara tenim l'oportunitat de transformar".

La CUP i Defensem el Tren prefereixen soterrar les vies
Amb tot, el projecte també crea reticències en alguns sectors polítics i socials del municipi. Tant la CUP de Figueres com la plataforma Defensem el Tren a l'Empordà es mostren més partidaris de destinar els recursos per fer unes obres de soterrament de les vies, mantenint l'estació al centre, en comptes d'unificar-les a Vilafant: "Volem un soterrament en trinxera, com a Vic, que eliminaria els passos a nivell i mantindria les estacions al centre, que seria molt més barat, molt més ràpid i molt més senzill de fer i que no tindria cap impacte ni sobre el paisatge ni sobre les terres agrícoles", defensa Pep Gou, portaveu de la plataforma. A més, sobre l'acord bilateral amb l'Estat, aquestes veus contràries consideren que no concreta cap compromís ferm i condiciona tot el projecte a convenis i als pressupostos estatals, amb futur incert.


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”