Potser hauria d'anar al tema dels memes, però a forotrenes van penjar això: Salutjgomezs ha escrit: ↑Dilluns 13/02/2023 15:25 El que m'ha sobtat és veure una ministra dir públicament que està buscant caps de turc per tallar per aquest tema. És un estil de management que ven de cara a la galeria però crea males dinàmiques internes. Tot i que probablement les males dinàmiques ja venen de lluny, no sé quants Rodalies han tingut topades en els últims 15 anys i sempre la conclusió del ministeri ha estat "la culpa és del maquinista".
Renfe compra nous trens regionals i MD
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 112
Re: Renfe compra nous trens regionals i MD

Aquests dos responsables (de RENFE i ADIF) que van a l'atur, ¿és possible que siguin els mateixos que al seu dia van dissenyar els temuts submarins de l'armada espanyola que s'enfonsaven...?



Una cosa a que no paro a donar voltes es perquè hem comprat els MDs a 200km/h. No veig on s'aprofitarà aquesta vmax. A la xarxa convencional la infraestructura no hi arriba, i a les LAV caldria apujar preu del bitllet i farien de tap de trens més ràpids. Idees?
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Eix Atlantic Vigo Corunya, Corredor del Mediterrani Tarragona Valencia on poden correr a 200km. I algun tram mes que novestic segur(Albacete Alcazar SJ i Manzanares, Salmancs Medina)
Sí, disculpa, em referia exclusivament a rodalies de Catalunya, on hi van 28+4 dels trens nous de CAF MD.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- Sèrie EV-E801
- N5
- Entrades: 112
Podrien assolir aquesta velocitat a la variant de Vandellòs, però amb el canvi d'ample no sé si hi podran circular (tret que els tinguin d'ample estàndard is siguin els titulars de l'R16). A més, són bitensió, cosa que en molts llocs de Catalunya no s'aprofita, però sí a, per exemple, Aragó, Galícia, Pajares/Payares, Algeciras, Murcia, Salamanca, Extremadura, etc. (molts d'ells els trams que ja dèieu que admetien Vmàx de 200 km/h).
Però a veure, entre anar en 447 de Rodalies i uns trens “massa ràpids” als MD, prefereixo això últim, en fi.
Però a veure, entre anar en 447 de Rodalies i uns trens “massa ràpids” als MD, prefereixo això últim, en fi.

Una de les opcions dels primers MD és el servei entre Vigo i A Coruña. Allà fan falta els 200. Així s'alliberarien les 121 per serveis de canvi d'ample.
Renfe formalitza la compra dels 32 trens CAF per a Catalunya
https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... electricos
https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... electricos
Salvem l'Estació de França!
M'autocontesto. 200km/h segurament sigui a 25kV CA, a 3kV CC pot ser que només arribin a 160km/h ¿?Lluis ha escrit: ↑Divendres 07/04/2023 9:44 Una cosa a que no paro a donar voltes es perquè hem comprat els MDs a 200km/h. No veig on s'aprofitarà aquesta vmax. A la xarxa convencional la infraestructura no hi arriba, i a les LAV caldria apujar preu del bitllet i farien de tap de trens més ràpids. Idees?
Per tant no serien tan diferents a una 449. Les noves son directament bitensió (les 449 només preinstal·lat). I, sí, tindran bateries d'última milla. Però tret d'això seran "besugets" de 3/4 cotxes. Correcte?
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Entre Vilaseca i Ulldecona es pot circular a 200km/h en 3kV. No molt util si un MD para a totes les estacions. Pero en 2 anys segons el previst sera en ample internacional.
Sí, i de fet de Vila-Seca a Castelló també s'ha de passar a 25kV un cop es faci la LAV València - Castelló.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Es modifica, també, la comanda de Regionals Catalunya. De les 32 unitats CAF inicialment previstes (24 de 3 cotxes i 8 de 5 cotxes), passem a una única comanda de 24 trens s480, tots de 5 cotxes (100m) 
A la línia R16 de Tortosa s'hi destinaran, degut al canvi d'ample, 14 trens s121 d'ample variable. Circulant en doble, resulten 7 unitats dobles s121.

A la línia R16 de Tortosa s'hi destinaran, degut al canvi d'ample, 14 trens s121 d'ample variable. Circulant en doble, resulten 7 unitats dobles s121.
Salvem l'Estació de França!