Inversions ferroviàries de l'Estat a Catalunya
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Inversions ferroviàries de l'Estat a Catalunya
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 2 de juny de 2022 ha escrit: Opinió: Laura Fanals
Excuses que ja no funcionen
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 8 de juny de 2022 ha escrit: La Cambra de Barcelona insta a agilitzar les infraestructures més estratègiques
L’organisme veu en la xarxa de Rodalies i el corredor mediterrani els dèficits més grans
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 13 de març de 2024 ha escrit: Catalunya va concentrar el 14% de la inversió a Renfe el 2021 i Madrid, el 54,6%
Més d’una vintena d’organismes estatals només van invertir aquell any a la Comunitat de Madrid
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
https://www.3cat.cat/324/adif-i-renfe-n ... a/3346108/TV3 ha escrit:Adif i Renfe només han complert amb una sisena part de la inversió prevista el 2024
Entre gener i juny, Adif només va executar una mínima part dels més de 1.080 milions previstos per tot l'any, i el mateix va passar amb Renfe, que va executar menys d'una quarta part del pressupost
Retards, avaries als trens, a les catenàries... A la llarga llista d'incidències a la xarxa ferroviària a Catalunya hi ha contribuit en bona mesura la manca d'inversió crònica. Segons ha pogut saber Catalunya Radio i TV3 les inversions en infraestructures durant el primer semestre del 2024 van arribar amb comptagotes a Catalunya.
Entre gener i juny, Adif només va executar una mínima part dels més de 1.080 milions previstos per a tot l'any, i el mateix va passar amb l'operadora Renfe, que va executar menys d'una quarta part del pressupost.
En concret, Adif només va executar un 16,7% del pressupostat per a tot l'any (181 milions d'una inversió inicial de 1.081, sense sumar-hi l'alta velocitat).
L'operadora Renfe no va superar el 23% d'execució (34 milions dels 151 previstos).
Entre tots dos, la inversió va ser de 215 milions dels més de 1.200 pressupostats, un 17,5%.
A Madrid, en canvi, la inversió en el capítol d'infraestructures va ser del doble (un 34,9%).