T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Entrada Autor: França451 » Dimarts 26/03/2024 22:36

Buenas noches.

Hoy he puesto a prueba mi tarjeta. He observado con atención todo lo que pone en la pantalla. Hay que fijarse bien en los términos que aparecen. Una cosa es la "carga" y otra muy diferente el "producto". Lo que está activo es la carga, pero no el producto, al menos estando vigente un título activo. Cuando esté el título activo caducado, se activarán las opciones de cargar en producto 1 y producto 2. Producto es el espacio para poder cargar títulos, y supongo que es ahí donde te dirá la opción de cargar un producto, pudiendo elegir el 1 o el 2, pero el que elijas invalidará el otro producto. Aquí está el quod de la cuestión, lo que ahora te deja cargar es un sólo producto, que no se puede invalidar estando activo, y te da la opción de cargarlo con 2 cargas. Por eso aparecen las opciones "carga 1" y "carga 2".

El tema es: cuando hay un título cargado en uno de los dos productos, y está activo, hasta que no se acabe, el sistema no da opción de activar el otro producto, desactivando el primero. Ese era el objetivo final de la T Mobilitat, que teniendo un título cargado en el producto 1, y que estando activo, se pudiera desactivar para activar el producto 2 y utilizar un título diferente en este segundo producto. Una vez que hayamos usado en el mismo lo que sea, desactivarlo, volviendo a activar el producto 1, aún vigente y seguir utilizándolo. Que era lo que Guigui comentaba, si tienes una T usual de 1 zona en activo y tienes que salir de tu zona y usar por ejemplo dos viajes de una T casual de 3 zonas, poder hacerlo con la misma tarjeta y luego seguir usando tu t usual de 1 zona. Pero parece ser que llegar a ese extremo, todavía el sistema de los coj***** no tiene suficientes neuronas electrónicas para haberlo conseguido. En fin, habrá que esperar todavía para eso uno o dos años, o vete a saber. Al igual para cuando se acabe la Sagrada Família, la tarjeta T Mobilitat aún no te permite usar dos productos diferentes en la misma tarjeta.

Cuidado!!! Tengo la sensación de que en una tarjeta vacía te pueda dejar cargar un título en uno de los productos y otro diferente en el producto 2, pero en el momento en que actives uno de ellos, no hay forma de desactivarlo para acceder al otro hasta que no gastes el primero.

Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 27/03/2024 11:45

La meves experiencia amb la T-Desastre:
- Tinc un T-Mobilitat per Android. La vaig carregar amb un T-Casual. Ara esta en un estat catatonic que no puc fer res. No la puc recarregar perque te un titol amb viatges pendents pero no la puc utilizar perque el viatges han caducat. 40 incidencias a ATM i es :cop :cop :cop
- T-Mobilitat en plastic. Ara tinc un iphone. Soc incapaç amb la App de veure quan caduca. Error de lectura. Pero si obro la web al portatil i em logo amb usuari i contraseña si ho puc veure
- Tinc una T-Usual 1 Zona. Si vull anar a Sabadell necesito una segona T-Mobilitat amb el seu cost. Tot per la inutilitat de la ATM i la concesionaria del servei. Les T-Mobilitat adicionals haurien de ser gratuites per l'usuari i a carrec de la concesionaria del sistema. Cornuts i pagar el beure.

França451
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 27/03/2024 21:51

davida ha escrit: Dimecres 27/03/2024 11:45 La meves experiencia amb la T-Desastre:
- Tinc un T-Mobilitat per Android. La vaig carregar amb un T-Casual. Ara esta en un estat catatonic que no puc fer res. No la puc recarregar perque te un titol amb viatges pendents pero no la puc utilizar perque el viatges han caducat. 40 incidencias a ATM i es :cop :cop :cop
- T-Mobilitat en plastic. Ara tinc un iphone. Soc incapaç amb la App de veure quan caduca. Error de lectura. Pero si obro la web al portatil i em logo amb usuari i contraseña si ho puc veure
- Tinc una T-Usual 1 Zona. Si vull anar a Sabadell necesito una segona T-Mobilitat amb el seu cost. Tot per la inutilitat de la ATM i la concesionaria del servei. Les T-Mobilitat adicionals haurien de ser gratuites per l'usuari i a carrec de la concesionaria del sistema. Cornuts i pagar el beure.
Respecto a lo de Sabadell, indicar que si la T Usual la hubieras validado por primera vez en la Autónoma, Cerdanyola, Barberá, Ripollet, Sant Cugat y creo que no me dejó ningún municipio de la zona 2C perteneciente a la AMB, (zona 61), podrías llegar a Sabadell dado que Bcn-Barberá/Cerdanyola o Bcn-Sant Cugat es 1 zona, pero también Barberá/Cerdanyola-Sabadell o Sant Cugat-Sabadell es 1 zona. El único requisito para hacer Bcn-Sabadell es bajar cada vez que hagas el trayecto en la zona intermedia (cualquier estación de zona 2c perteneciente a un municipio de la AMB) y coger siguiente tren o siguiente transporte si cambias a bus o a FGC. Es decir, trasbordo obligatorio con segunda validación (haces 1 zona + 1 zona, para entendernos). Ventajas de poner municipios de la zona 2 en la AMB.

Respecto a lo que comentas al final de tu mensaje, es justamente lo que yo pensaba. Necesitas otra tarjeta, te compras otra y pagas otra, es decir, si a día de hoy no han permitido usar dos títulos diferentes en la misma tarjeta, sea plástico, cartón o móvil es porque les interesa que te gastes las pelas en comprar el soporte de otro título: eso es más dinero para sus bolsillos y que nosotros los usuarios seamos los payasos que les pagamos, como pagamos a políticos, hacienda, ayuntamientos, etc. Vamos, que eso tiene dos nombres: robar por parte de los dirigentes y "recaudación pura y dura". Con lo cual ya tenemos hecha la trampa: nos han subido todos los billetes este año, pero aparte de eso, dado que para cada cosa necesitas una tarjeta diferente, pagas el coste de todas esas tarjetas, y 0,50 € no parece nada pero cuando has tenido a lo largo del año que comprar por circunstancias seia o siete tarjetas por motivos y títulos diferentes, suma por cada persona que lo hace lo que se llevan esos cabronazos a nuestra costa.

Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dissabte 30/03/2024 1:41

Crítiques a la T-Mobilitat: “Necessito dues targetes de diferents zones i són indistingibles”.

Els passatgers que fan servir la T-Casual en diferents zones es queixen que no poden diferenciar els títols perquè són idèntics.

https://beteve.cat/mobilitat/critiques- ... tingibles/

França451 te envié un privado el 26/Mar. No lo has visto porque todavía está en la bandeja de salida. Gracias.

França451
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 30/03/2024 9:49

oscar440 ha escrit: Dissabte 30/03/2024 1:41 Crítiques a la T-Mobilitat: “Necessito dues targetes de diferents zones i són indistingibles”.

Els passatgers que fan servir la T-Casual en diferents zones es queixen que no poden diferenciar els títols perquè són idèntics.

https://beteve.cat/mobilitat/critiques- ... tingibles/

Hola, Óscar, gracias por el aviso y por el mensaje. Ahora lo veo. Parece que el tema está calentito. Es que de verdad, cuánto tiempo llevan con eso??? Yo me saqué la tarjeta verde en marzo de 2023, lo recuerdo porque fue antes de ir a Oporto por primera vez. Y ya estaban con ese tema, poder cargar dos títulos en un mismo soporte. Qué han hecho en todo este tiempo? Nada de nada, porque cargar títulos por la web sigue teniendo fallos. Lo único que han hecho bien ha sido retirar los rollos de tarjetas con banda magnética, en lo demás no han sabido escribir la O con un canuto. Y mira que no me gusta hacer esto pero tengo que decirlo: son una colla de inútiles!!!!!! Mira que han tenido meses para ir perfeccionando todo eso, pues no, a tocarse lo de abajo y a presumir de que tenemos T Mobilitat, nada más. No han hecho nada más.

França451 te envié un privado el 26/Mar. No lo has visto porque todavía está en la bandeja de salida. Gracias.

França451
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 30/04/2024 14:49

Viendo o escuchando opiniones de usuarios, la T Mobilitat sigue apuntándose tantos en ser el trabajo más chapucero de la ATM en Barcelona.
El principal problema , aparte de todos los mencionados es que a veces falla al pasarla por las máquinas lectoras y tienes que ir viendo torno a torno dónde funciona. Eso me ha sucedido por ejemplo en Sagrada Familia para el metro entrada L5, o en Sants de Renfe. Los usuarios de la T Casual tienen que andar con cinco ojos debido a que sí no te das cuenta, al pasar la tarjeta por el lector te puede descontar dos viajes de golpe.
A la hora de recargar yo pensaba que las máquinas autoventa eran cien por cien fiables. Nada más lejos de la realidad. Esta mañana al recargarla, cuando después de hacer el pago me indicó que pasará la tarjeta por el lector para cargar el título, lo de los 60 segundos, me dio título erróneo, y se "desconectó" el lector unos segundos, cuando volvió a funcionar pasé otra vez la tarjeta y finalmente me indicó carga realizada correctamente, pero aún así una vez acabada la compra, en la UAB tuve que comprobar que la carga estaba activa. Al validar la t mobilitat de cartón en plaza mayor para ir a la uab escuché un sospechoso segundo pitido por lo que después de validar la otra en la UAB tuve que comprobar en la Creu Alta que la zona donde se había validado era 0061. En fin, un desastre.

albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 30/04/2024 20:12

Yo el cuanto al tema de validar, el mayor problema me lo he encontrado en Pl Catalunya Renfe. Muchos errores de lectura para salir y entrar porque no te lee correctamente pero eso que comentas de la T-Casual por suerte no me ha tocado.

m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 02/08/2024 19:38

Més de 800 estancs s’estrenen com a punts de recàrrega de les targetes T-mobilitat
Un total de 825 estancs repartits en 160 municipis de l’àrea de Barcelona s’han anat incorporant les darreres setmanes com a punts oficials de venda i recàrrega de targetes T-mobilitat.
https://www.atm.cat/punts-de-venda-t-mobilitat
https://t-mobilitat.atm.cat/web/t-mobil ... itat/54021

Salvem l'Estació de França!

genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 08/08/2024 9:22

Regió-7, 8 d'agost de 2024 ha escrit: Opinió | una mica de tot
Miquel Spa
08 D’AG. 2024 6:25
Bus barat com a Perpinyà

Estació d’autobusos de la Seu d’Urgell. Els autocars arriben i marxen cap a móns diversos. Hi ha passatgers que van a Andorra, a treballar majoritàriament. Altres agafen la ruta cap a Barcelona i altres cap a Lleida en sentits oposats. Un altre grup agafa un vehicle petit per anar cap a Puigcerdà o si més no cap als municipis cerdans de la demarcació de LLeida, sobre els quals la Seu també hi exerceix un rol de capital econòmica. A la finestreta el viatger comú compra un abonament de deu viatges de la companyia Alsina Graells. Compra un abonament de dues zones entre la Seu i Prullans i en paga uns dotze euros, dels quals dos son per costejar la targeta física i la resta per deu trajectes. Cada viatge li costa 0,84 euros. Fins a Prullans, el trajecte es fa amb parada a Marinet en un temps de menys de mitja hora molt còmoda. Durant molts anys el Pirineu ha criticat la diferència de criteris pel que fa a la mobilitat que es podia observar en la comparació amb, per exemple, l’Alta Cerdanya. Un veí de Cerdanya que vol viatjar a Perpinyà o Tolosa de Llenguadoc, paga des de fa molts anys una tarifa única d’un euro. Amb aquest import simbòlic impulsat sota l’eslògan «Bus a un euro» les administracions públiques han fomenten l’ús del transport. Pel mateix trajecte d’unes dures hores fins a Barcelona o Lleida, el cerdà ha hagut de pagar fins ara més de vint euros. Amb les noves tarifes d’abonaments que han entrat en funcionament els últims anys la crítica del pirinenc ja no és vàlida. De la mateixa manera que el veí de Prullans paga 0,84 euros pel trajecte des de la Seu, el viatge a Barcelona des de la Cerdanya costa amb els abonaments al voltant dels cinc euros en funció de la parada de sortida. Des de la vall es poden agafar les dues línies, la que ve de la Seu amb parades a la ruta de Martinet i Bellver o la que ve de Puigcerdà, amb parades a la ruta per Alp i el túnel del Cadí. És cert que hi ha poques freqüències comparades amb les que surten de Berga, però el preu ara és imbatible. Tan sols els peatges i les zones blaves de les ciutats ja costen més que el bitllet del transport públic per carretera. L’exemple dels joves cerdans que cada setmana pugen i baixen a les ciutats per estudiar amb la targeta T-10 pirinenca a la butxaca anirà fent exemple amb els de més edat acostumats al vehicle privat. Segur. Una altra cosa és el tren. Aquí hi ha encara molta feina a fer.

Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 02/10/2024 20:02

Vaig fer-me la T-Mobilitat (variant nominal, de plàstic, 4,50€) bastant tard, quan ja quedava relativament poc per a la desaparició dels títols de paper.

Vaja, que no vaig ser precisament un "early adopter". I la meva targeta és "relativament recent".

Li he donat un ús interessant, però no pas diari. Uns 4 dies per setmana segur. I sempre la guardo bé immediatament després de validar-la.

Doncs ja se m'està fent malbé, la cobertura plàstica s'està desprenent (i, a sobre, per la cantonada on hi ha el codi QR)

Quina és la vostra experiència al respecte? Espero que, tot i el mal aspecte que té sense la cobertura, em duri força encara, perquè no em fa gràcia anar-me gastant 4,50€ en una cosa que se suposa "perdurable" (la podríem comparar amb les targetes de crèdit)

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 02/10/2024 20:16

Fran-Ikarus ha escrit: Dimecres 02/10/2024 20:02 Vaig fer-me la T-Mobilitat (variant nominal, de plàstic, 4,50€) bastant tard, quan ja quedava relativament poc per a la desaparició dels títols de paper.

Vaja, que no vaig ser precisament un "early adopter". I la meva targeta és "relativament recent".

Li he donat un ús interessant, però no pas diari. Uns 4 dies per setmana segur. I sempre la guardo bé immediatament després de validar-la.

Doncs ja se m'està fent malbé, la cobertura plàstica s'està desprenent (i, a sobre, per la cantonada on hi ha el codi QR)

Quina és la vostra experiència al respecte? Espero que, tot i el mal aspecte que té sense la cobertura, em duri força encara, perquè no em fa gràcia anar-me gastant 4,50€ en una cosa que se suposa "perdurable" (la podríem comparar amb les targetes de crèdit)
Jo inicialment vaig fer servir la app, però després vaig decidir que era més pràctica la targeta, i la vaig comprar fa un any i tres mesos. Li dono un ús similar al que descrius, i està en força bon estat tot i que la trec de la cartera cada cop.

D'altra banda, si li compres una funda porta-targetes (les he vist en molts basars) funciona sense treure-la de la funda. N'hi ha de molt finetes.

Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 02/10/2024 20:47

Fran-Ikarus ha escrit: Dimecres 02/10/2024 20:02 Vaig fer-me la T-Mobilitat (variant nominal, de plàstic, 4,50€) bastant tard, quan ja quedava relativament poc per a la desaparició dels títols de paper.

Jo sóc "early adopter" i el laminat de l'anvers està fatal ja.
Estava pensant en arrencar-lo del tot i fer-me un disseny personalitzat a sobre.

geekest_cat
N4
N4
Entrades: 74
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Divendres 04/10/2024 10:30

Jo vaig ser dels primers en comprar-la quan va estar disponible, i encara la tinc en molt bon estat. Però faig el què ha comentat en jgomezs: la porto sempre dins d'una funda porta-targetes de les que es poden trobar fàcilment als basars.

un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Divendres 04/10/2024 13:01

Doncs vaig trigar en adoptar-la, però ús diari, la porto sempre a la butxaca sense funda ni res.
Resultat obvi, les vores han perdut la cobertura de plàstic, el meu nom queda completament esborrat, bastant mal estat. Els validadors m'han dit diverses vegades que l'he de renovar perque o poden verificar que sigui meva (segur?).

Si la vols renovar per deteriorament normal és gratuït, o com a mínim ho és a tot arreu on es fa servir aquest format, com la targeta de crèdit, DNI o les biblioteques, no és el mateix que si la perds

França451
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 04/10/2024 14:15

Yo la tengo desde hace año y medio. El cubrimiento de película de plástico sólo está un poco deteriorado por las puntas. Casi desde el principio la llevo en porta tarjetas, pero no las de plástico blando, sino que he comprado siempre las porta tarjetas que son de cartón recubierto de plástico, que son más duras y duran más. Así queda más segura. El inconveniente de estos soportes es que habrás de sacarla para pasarla por la validadora, y más aún si llevas en la misma funda la tarjeta del banco y el DNI, básicamente para que las validadores no se hagan la picha un lío y los buses no te cobren donde no deben.
Hay otra cosa. Las primeras veces usaba la funda tal cual, y en dos meses estaba completamente deshecha. Ahora me dura mucho más porque le hice una especie de "bolsa" con plástico de envolver de los comercios, y de esta forma no hay roce con la tela del bolsillo del pantalón y la funda te dura también mucho más.

Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 19/10/2024 19:59

Llei de Murphy, o "esto me pasa por hablar"...

Sigui com sigui, dijous passat vaig extraviar la "T-Mobilitat que s'anava quedant sense recobriment". Com que faig trasbordament entre FGC i Metro, la deixo a la butxaca per no haver d'estar ficant-la i treient-la de la cartera, i suposo que quan vaig treure el mòbil a l'andana d'FGC em devia caure (vaig haver de demanar a Pl. Espanya que m'obrissin per sortir)

Bé, la broma m'ha costat un total de 9€ (4,50€ per l'emissió del nou suport i 4 viatges de T-Casual que he hagut de fer aquests dies fins que he tingut temps d'anar al punt T-Mobilitat)

Parlant del punt T-Mobilitat, he optat pel de Rodalies Pl. Catalunya. A les màquines de venda que hi ha davant dels torns d'entrada a Rodalies, he preguntat a una persona de seguretat on hi era el punt T-Mobilitat. M'enviava "a la parte de arriba de la plaza, en la calle Pelayo". Una mica estrany que m'adrecés a la zona del c. Pelai com "la part de dalt de la plaça", i més encara si resulta que el punt T-Mobilitat era per Rodalies, i Rodalies hi era allà.

Sort que no li he fet cas i no he sortit a fer la volta a tota la plaça, perquè menys de 10 metres a la dreta he vist, a l'aparador de l'oficina de Rodalies, un logo "T-Mobilitat" i, és clar, era allà.

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 11/11/2024 11:28

https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 093_0.html

Buenos días.

Hace ya unos días que encontré está noticia. Como no recordaba dónde la había visto, llamé al teléfono de la T Mobilitat y me han dicho que de este tema aún no saben nada ni hay una fecha determinada para esta nueva interfaz.

Entonces por qué está noticia dice que "a partir de noviembre ya se podrá"? O es que las máquinas de TMB de metro de Barcelona ya están habilitando una versión de prueba de la nueva interfaz?
Alguien sabe algo más exacto? Los de la T mobilitat no saben nada, y la noticia tampoco dice claramente si la nueva interfaz sólo afectará a la T Mobilitat virtual del móvil o afecta ya a la tarjeta física.

Sólo una cosa me han confirmado en la T Mobilitat: cuando se puedan cargar los dos títulos diferentes en la misma tarjeta, no hará falta pedir una tarjeta nueva, la que tenemos ya está preparada. Es decir, que la teoría del chip que creo que dijo Frank en su momento, no tiene nada que ver, ya que se necesiten un chip o dos, no le afecta al parecer, quiero decir, con las tarjetas que ya tenemos todos en nuestras manos ya sirve, lo que tienen que cambiar es la interfaz de las máquinas autoventa, que es lo que no se sabe la fecha en que lo harán. Parece ser que ya tienen preparada la nueva interfaz, pero no hay una fecha definida de su puesta en marcha. Eso es lo que me han indicado en T Mobilitat.

Bueno, alguien sabe más datos acerca de esto?

Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 96

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Diumenge 01/12/2024 22:39

Nous defectes a la T-Mobilitat:
Aquest matí, el meu pare ha tornat des de l'Hospitalet fins a casa (a Gràcia) en L5, fent servir la T-70/90 FM/FN. Just després, hem anat tots cinc de la família cap a Sant Cugat en FGC. Volíem fer servir cinc viatges més de la mateixa targeta.
El problema ha estat que, en entrar el meu germà el primer, com que no havia passat una hora i quart des que el pare havia entrat al metro a Pubilla Cases, ha considerat aquest viatge com un transbord. Llavors, en intentar passar el segon, no ens ha deixat perquè no hi havia prou viatges ja començats per a fer més transbordaments. L'hem fet sortir (validant la targeta, és necessari als FGC) i, en provar de tornar a entrar, ens ha saltat un altre error perquè el títol havia estat validat recentment.
Hem parlat amb una agent de l'estació, que ens ha dit que no hi podia fer res i que quedaven dues hipòtesis: o bé havíem d'esperar 10 minuts a que acabés l'hora i quart des de l'accés al metro, o bé dos o tres minuts a que acabessin els cinc minuts de control per a evitar dos usos del mateix títol.
Hem provat la segona opció i hem pogut entrar sense problemes, però l'espera ens ha fet perdre un tren (per sort no anàvem amb pressa i n'hi havia cada deu minuts).
Propostes per a evitar-ho, per a tots els títols multipersonals:
  • Permetre que entri més gent que viatges iniciats, gastant òbviament viatges addicionals.
  • Quan això succeeixi, gastar viatges per a la gent que hagi accedit com a transbord. Per exemple, si entren dues persones com a transbordament i després una tercera, aquesta validació gasta tres viatges (un viatge nou per a cadascuna de les tres persones).
  • Afegir a l'app T-Mobilitat i a les màquines autovenda una opció d'acabar tots els viatges iniciats. D'aquesta forma, no comptaria cap validació com a transbord tot i que no hagués finalitzat el temps reglamentari.
  • Eliminar el control que evita l'ús dels títols per dues persones diferents entre la sortida i l'entrada: com que els títols multipersonals permeten ser utilitzats simultàniament per més d'una persona, no trobo cap motiu per a impedir això, i així l'eliminació dels viatges iniciats se simplifica a validar entrada, validar sortida i tornar a validar entrada. El problema d'aquesta alternativa és que només pot fer servir a estacions amb validació a la sortida.

metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/12/2024 16:46

https://www.atm.cat/ca/w/np_les-comarqu ... -de-premsa

Les comarques del Berguedà, el Ripollès i el Solsonès s’integraran a la 7a corona tarifària de l’ATM de Barcelona el primer semestre de 2025

Contingut actualitzat el 19 de des. 2024

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, l’Autoritat del Transport Metropolità i el Consell Comarcal del Berguedà han acordat el calendari per a la incorporació al Sistema Tarifari Integrat de l’àrea de Barcelona d’aquestes comarques que, en el cas del Berguedà i el Ripollès, ja gaudeixen des del 2015 d’un règim especial de preus.

• D’aquesta manera, els habitants de la nova 7a corona, formada per un total 67 municipis, podran viatjar amb la gamma de títols i abonaments integrats i fer-ho amb tecnologia T-mobilitat.

Barcelona, 19 de desembre.- Les comarques del Berguedà, el Ripollès i el Solsonès s’integraran a la 7a corona de l’ATM de Barcelona abans d’acabar el primer semestre de l’any 2025. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el Consell Comarcal del Berguedà han acordat un calendari tècnic per a la incorporació al Sistema Tarifari Integrat (STI) de l’ATM de Barcelona d’aquestes comarques, que en el cas del Berguedà i el Ripollès, gaudeixen des del 2015 d’un règim especial de preus, tot i que amb limitacions.

D’aquesta manera, a la nova 7a corona, formada per un total de 67 municipis, s’hi podrà viatjar amb la gamma de títols i abonaments integrats de l’actual STI, que abastarà amb aquesta incorporació un total de 363 municipis. Es preveu que els títols i abonaments de 7 zones permetin recórrer totes les zones tarifàries de l’àrea integrada de Barcelona (de la 1 a la 7). Els preus i condicions finals que regiran aquesta 7a corona hauran de ser aprovats l’abril de 2025 pel Consell d’Administració de l’ATM.

Operadors adaptats a la tecnologia T-mobilitat

Els operadors de transport que presten servei en aquestes comarques (Renfe i diferents operadors de bus com TEISA, Alsina Graells i Transports Mir) han anat adaptant els seus sistemes de transport, validació i informació a la tecnologia T-mobilitat, un desplegament tècnic que permetrà finalment a les persones usuàries d’aquestes comarques gaudir dels avantatges d’un sistema de transport digitalitzat, sense contacte i tecnològicament integrat. El sistema T-mobilitat els donarà la possibilitat de viatjar amb suport físic o mòbil amb l’avantatge de poder comprar i recarregar títols de forma telemàtica a través de l’aplicació.

Flexitransport, un sistema digital per al transport a demanda al Berguedà

El passat mes de gener, el transport a demanda de la comarca del Berguedà va fer un pas cap a la seva digitalització amb la posada en servei d’una nova app de gestió anomenada Flexitransport. Aquest nou sistema desenvolupat i gestionat per l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) en col·laboració amb l’ATM de Barcelona, permet a la ciutadania fer peticions de trasllats de manera àgil, ràpida i més adaptada a les necessitats de les persones. Actualment, la demanda d’aquesta modalitat de transport supera les 4.000 persones l’any.

L’ampliació del Sistema Tarifari Integrat

Des de l’1 de gener del 2015 la comarca d’Osona va quedar plenament incorporada al STI, mentre que les comarques del Berguedà i el Ripollès es van integrar al sistema en unes condicions especials. Amb l’ampliació d’aquestes tres comarques, l’àrea integrada de Barcelona comprèn actualment 346 municipis i aproximadament 5,7 milions d’habitants. La integració tarifària permet que la ciutadania s’estalviï haver de comprar diferents títols de transport a l’hora de fer un desplaçament amb diversos modes amb el consegüent estalvi econòmic.

Paquets actuals del Berguedà i el Ripollès

Actualment, els habitants del Berguedà i el Ripollès compten amb uns paquets especials de transport que els permeten viatjar amb una targeta recarregable de deu viatges per als desplaçaments entre la comarca i Barcelona més una T-casual d’una zona per als desplaçaments dins la zona 1.

Fins a l’entrada en vigor de les tarifes de la 7a corona, seguiran vigents els paquets següents:

Pack Berguedà – Barcelona: una targeta recarregable de deu viatges amb l’operador de bus Alsina Graells per a desplaçar-se fins a Barcelona més una targeta integrada T-casual d’1 zona per als desplaçament dins la zona 1.

Pack el Berguedà - el Bages: està format per una targeta recarregable de deu viatges amb l’operador de bus Alsina Graells per als trajectes fins la comarca del Bages més una targeta integrada T-casual d’1 zona per als desplaçaments dins la zona de destinació (6D o 6E).

Pack el Ripollès - Barcelona: està format per un abonament de deu viatges amb Rodalies de Catalunya o una targeta recarregable de 10 viatges amb l’operador de bus Teisa per desplaçar-se fins a Barcelona més una targeta integrada T-casual d’1 zona per als desplaçaments dins la zona 1.

França451
N9
N9
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 06/01/2025 13:33

Buenos días.

Parece que nadie ha advertido un pequeño cambio en muchas máquinas autoventa, al menos en FGC. En lugar del botoncito de la opción "T mobilitat", han puesto uno que pone en mayúsculas "RECARGA". Esta opción permite si dispones de T Mobilitat de darte la información que hay en la tarjeta, eso como antes, pero en el cuadro "producto 1" han añadido un nuevo botón que dice algo así como "habilitar título", o "activar título" hay un botón que antes no estaba. Por lo que veo está inactivo, es decir, no funciona aún, pero ese sospechoso botón y lo de "Recarga" en la pantalla de entrada, son señales de que ya están preparando los sistemas para que se puedan cargar dos títulos diferentes en la misma tarjeta. Por el momento, "producto 2" sigue estando inactivo.

En las máquinas del metro hay algún cambio sospechoso en la interfaz de las máquinas?

Respon

Torna a “Transport en general”