Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB
Desapareix l'11, modifiquen la 133 i creen la 134 TMB
La línia 11 desapareix, i es modifica una de barri i se'n crea una de nova:
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... gularitat/
La línia 11 d’autobús es reestructura en dues noves línies de proximitat per guanyar temps i regularitat
16/04/2024
El proper dilluns 22 d’abril es posen en marxa les noves línies: la 134 (Nou Barris) i la línia 133 (Sant Andreu), que fins ara funcionava com a Bus del Barri
Les freqüències de pas es milloren, s’augmenta la capacitat de passatge i permetran una millor comunicació amb punts de referència com el CAP de Sant Andreu
A partir d’aquest dilluns 22 d’abril, Nou Barris i Sant Andreu comptaran amb dues noves línies de bus que substituiran l’actual línia 11 (Trinitat Vella-Roquetes) per tal de millorar el servei als dos districtes. La mesura s’estableix per part de l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) després d’analitzar la regularitat i la freqüència, i compartir-ho amb els veïns i els districtes. Així, amb la substitució de la línia 11 per aquestes dues noves línies de proximitat, la 133 i la 134, s’augmenta l’oferta de transport públic per a les persones usuàries de Sant Andreu i de Nou Barris, amb una millor freqüència de pas i una major cobertura i connectivitat amb els equipaments sanitaris i culturals.
Línia 134 (Nou Barris)
Aquesta nova línia circular, amb terminal única a Roquetes, tindrà el mateix recorregut que la línia 11 fins al passeig d’Andreu Nin amb el carrer Rosselló i Porcel, on haurà de girar a l’av. Meridiana per arribar a l’estació de Fabra i Puig, just darrere de l’estació d’autobusos. Des d’allà enllaçarà amb la seva ruta actual.
Amb un recorregut de 8,4 quilòmetres, es calcula un temps de volta de 55 minuts i amb una freqüència de pas d’entre 15 i 18 minuts els dies feiners, mentre que els dissabtes s’estima que la freqüència sigui d’uns 20 minuts i, en festius, d’entre 24 i 27 minuts. Així, es millora la freqüència respecte a l’actual línia 11.
A les parades ja existents que donen servei als CAP’s de Roquetes, Chafarinas i Rio de Janeiro, amb la nova parada d’intercanvi amb la línia 133 a Fabra i Puig també es millora la connexió a l’estació de bus i de tren Sant Andreu Arenal, així com amb l’estació de metro de Fabra i Puig i altres línies de bus. A més, es millora la comunicació per arribar al CAP de Sant Andreu, centre sanitari de referència per a una part important de la població de Nou Barris tant per l’assistència d’especialitats com la realització de proves.
Dins dels canvis de mobilitat derivats de la reestructuració de la línia 11 en aquestes dues noves línies s’han ajustat alguns girs per millorar-ne la freqüència al carrer Almansa (afectació en les parades Via Favència / Almagro i Via Favència / IES Guineueta) i a l’av. Meridiana (afectació en les parades passeig d’Andreu Nin / Rosselló i Porcel, passeig d’Andreu Nin / Parc Esportiu Can Dragó, passeig d’Andreu Nin / Av. Rio de Janeiro i Vèlia / Pi Garrigó) i s’han creat dues noves parades: una davant de les Piscines de Can Dragó al carrer Rosselló i Porcel i una nova parada d’intercanvi entre les dues línies a Fabra i Puig propera al CAP Sant Andreu. La connexió entre les línies 133 i 134 en aquest sector es troba a 150 metres (uns 2 minuts).
A banda d’aquesta nova àrea d’intercanvi, les persones usuàries també disposen d’altres d’alternatives en bus: H4 (Zona Universitària / Bon Pastor), H6 (Zona Universitària / Onze de Setembre), V29 (Diagonal Mar / Roquetes) i 60 (Besòs Verneda / Vall d’Hebron).
Línia 133 (Sant Andreu)
Fins ara aquesta línia funcionava com a Bus del Barri, des de la seva creació l’any 2018, unint els barris de Baró de Viver, Sant Andreu del Palomar i el Bon Pastor. Amb aquesta modificació es converteix en una línia de proximitat circular. Amb terminal única a Carretera de Ribes, circularà pel lateral de l’av. Meridiana i baixarà pel carrer Malalts per donar servei a l’eix comercial del barri de Sant Andreu. La connexió amb el barri de Bon Pastor es farà pel carrer Sant Adrià i s’ampliarà a Baró de Viver per donar servei al CUAP Casernes.
Amb aquest canvi no només s’optimitza el servei sinó que també s’amplia la capacitat de passatge i de places per a persones amb mobilitat reduïda al passar a operar la línia amb busos estàndards. Pel que fa a les freqüències, estaran en 15 minuts en dies feiners, 20 minuts en dissabte i entre 37 i 40 minuts en festius, millorant així les freqüències de pas. I, a més, s’amplia l’horari de servei en caps de setmana.
Pel canvi del tipus de vehicle que farà el nou recorregut, s’ha adequat la infraestructura del carrer Ciutat Asunción amb unes obres ja executades que permetran l’accés a un bus estàndard al carrer Clariana.
TMB ha previst una campanya informativa que inclou un fullet explicatiu, cartells a les parades i a l’interior dels autobusos de la línia, a més d’informadors en alguns dels vehicles i en algunes parades els dies previs de vigència de la mesura i el mateix dilluns 22.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... gularitat/
La línia 11 d’autobús es reestructura en dues noves línies de proximitat per guanyar temps i regularitat
16/04/2024
El proper dilluns 22 d’abril es posen en marxa les noves línies: la 134 (Nou Barris) i la línia 133 (Sant Andreu), que fins ara funcionava com a Bus del Barri
Les freqüències de pas es milloren, s’augmenta la capacitat de passatge i permetran una millor comunicació amb punts de referència com el CAP de Sant Andreu
A partir d’aquest dilluns 22 d’abril, Nou Barris i Sant Andreu comptaran amb dues noves línies de bus que substituiran l’actual línia 11 (Trinitat Vella-Roquetes) per tal de millorar el servei als dos districtes. La mesura s’estableix per part de l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) després d’analitzar la regularitat i la freqüència, i compartir-ho amb els veïns i els districtes. Així, amb la substitució de la línia 11 per aquestes dues noves línies de proximitat, la 133 i la 134, s’augmenta l’oferta de transport públic per a les persones usuàries de Sant Andreu i de Nou Barris, amb una millor freqüència de pas i una major cobertura i connectivitat amb els equipaments sanitaris i culturals.
Línia 134 (Nou Barris)
Aquesta nova línia circular, amb terminal única a Roquetes, tindrà el mateix recorregut que la línia 11 fins al passeig d’Andreu Nin amb el carrer Rosselló i Porcel, on haurà de girar a l’av. Meridiana per arribar a l’estació de Fabra i Puig, just darrere de l’estació d’autobusos. Des d’allà enllaçarà amb la seva ruta actual.
Amb un recorregut de 8,4 quilòmetres, es calcula un temps de volta de 55 minuts i amb una freqüència de pas d’entre 15 i 18 minuts els dies feiners, mentre que els dissabtes s’estima que la freqüència sigui d’uns 20 minuts i, en festius, d’entre 24 i 27 minuts. Així, es millora la freqüència respecte a l’actual línia 11.
A les parades ja existents que donen servei als CAP’s de Roquetes, Chafarinas i Rio de Janeiro, amb la nova parada d’intercanvi amb la línia 133 a Fabra i Puig també es millora la connexió a l’estació de bus i de tren Sant Andreu Arenal, així com amb l’estació de metro de Fabra i Puig i altres línies de bus. A més, es millora la comunicació per arribar al CAP de Sant Andreu, centre sanitari de referència per a una part important de la població de Nou Barris tant per l’assistència d’especialitats com la realització de proves.
Dins dels canvis de mobilitat derivats de la reestructuració de la línia 11 en aquestes dues noves línies s’han ajustat alguns girs per millorar-ne la freqüència al carrer Almansa (afectació en les parades Via Favència / Almagro i Via Favència / IES Guineueta) i a l’av. Meridiana (afectació en les parades passeig d’Andreu Nin / Rosselló i Porcel, passeig d’Andreu Nin / Parc Esportiu Can Dragó, passeig d’Andreu Nin / Av. Rio de Janeiro i Vèlia / Pi Garrigó) i s’han creat dues noves parades: una davant de les Piscines de Can Dragó al carrer Rosselló i Porcel i una nova parada d’intercanvi entre les dues línies a Fabra i Puig propera al CAP Sant Andreu. La connexió entre les línies 133 i 134 en aquest sector es troba a 150 metres (uns 2 minuts).
A banda d’aquesta nova àrea d’intercanvi, les persones usuàries també disposen d’altres d’alternatives en bus: H4 (Zona Universitària / Bon Pastor), H6 (Zona Universitària / Onze de Setembre), V29 (Diagonal Mar / Roquetes) i 60 (Besòs Verneda / Vall d’Hebron).
Línia 133 (Sant Andreu)
Fins ara aquesta línia funcionava com a Bus del Barri, des de la seva creació l’any 2018, unint els barris de Baró de Viver, Sant Andreu del Palomar i el Bon Pastor. Amb aquesta modificació es converteix en una línia de proximitat circular. Amb terminal única a Carretera de Ribes, circularà pel lateral de l’av. Meridiana i baixarà pel carrer Malalts per donar servei a l’eix comercial del barri de Sant Andreu. La connexió amb el barri de Bon Pastor es farà pel carrer Sant Adrià i s’ampliarà a Baró de Viver per donar servei al CUAP Casernes.
Amb aquest canvi no només s’optimitza el servei sinó que també s’amplia la capacitat de passatge i de places per a persones amb mobilitat reduïda al passar a operar la línia amb busos estàndards. Pel que fa a les freqüències, estaran en 15 minuts en dies feiners, 20 minuts en dissabte i entre 37 i 40 minuts en festius, millorant així les freqüències de pas. I, a més, s’amplia l’horari de servei en caps de setmana.
Pel canvi del tipus de vehicle que farà el nou recorregut, s’ha adequat la infraestructura del carrer Ciutat Asunción amb unes obres ja executades que permetran l’accés a un bus estàndard al carrer Clariana.
TMB ha previst una campanya informativa que inclou un fullet explicatiu, cartells a les parades i a l’interior dels autobusos de la línia, a més d’informadors en alguns dels vehicles i en algunes parades els dies previs de vigència de la mesura i el mateix dilluns 22.
Queixes veïnals contra l’eliminació de la Línia 11 de bus de TMB al Bon Pastor.
Les associacions de veïns asseguren que amb els canvis els busos tindran menys freqüència de pas i les parades queden més allunyades dels habitatges.
https://beteve.cat/mobilitat/queixes-ve ... on-pastor/
Les associacions de veïns asseguren que amb els canvis els busos tindran menys freqüència de pas i les parades queden més allunyades dels habitatges.
https://beteve.cat/mobilitat/queixes-ve ... on-pastor/
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
18.06.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia H14 canvia el recorregut definitivament al carrer de Ramon Viñas. Parada anul·lada: 3356 - Av de la Platja - Pont d'Eduard Maristany. Parades alternatives: 9909 - Platja, 148 i 9910 - Ramon Viñas, 4.
A partir d'aquesta data, la línia H14 canvia el recorregut definitivament al carrer de Ramon Viñas. Parada anul·lada: 3356 - Av de la Platja - Pont d'Eduard Maristany. Parades alternatives: 9909 - Platja, 148 i 9910 - Ramon Viñas, 4.
- foronda 141
- N8
- Entrades: 858
- Ubicació: Poblenou
Colocadas a les Rambles la senyalització de las noves paradas en sentit ascendent per el carril de baixada.
Han posat l'enganxina de la V13, tot i que per altres canals s'informa que la línia quedará limitada a Pl. Catalunya.
En que quedem ????
Han posat l'enganxina de la V13, tot i que per altres canals s'informa que la línia quedará limitada a Pl. Catalunya.
En que quedem ????
17.06.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia 67 canvia el recorregut a la ronda de Sant Pere.
Parades anul·lades: 562 - Balmes - Gran Via i 1271 - Pl Catalunya - Bergara.
Parades alternatives: 1082 - Ronda Sant Pere - Pl Catalunya i 1209 - Gran Via - Balmes.
A partir d'aquesta data, la línia 67 canvia el recorregut a la ronda de Sant Pere.
Parades anul·lades: 562 - Balmes - Gran Via i 1271 - Pl Catalunya - Bergara.
Parades alternatives: 1082 - Ronda Sant Pere - Pl Catalunya i 1209 - Gran Via - Balmes.
11.06.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, les línies H16, 13 i 91 canvien el recorregut al carril central de la gran via de les Corts Catalanes.
Parada anul·lada: 1559 - Gran Via - Llançà. Parada alternativa: 3247 - Gran Via - Pl Espanya.
A partir d'aquesta data, les línies H16, 13 i 91 canvien el recorregut al carril central de la gran via de les Corts Catalanes.
Parada anul·lada: 1559 - Gran Via - Llançà. Parada alternativa: 3247 - Gran Via - Pl Espanya.
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Según la web de TMB queda limitada a Plaça Catalunya, pero no especifica si será para siempre o no. Espero y quiero creer que no.foronda 141 ha escrit: ↑Dissabte 15/06/2024 20:57 Colocadas a les Rambles la senyalització de las noves paradas en sentit ascendent per el carril de baixada.
Han posat l'enganxina de la V13, tot i que per altres canals s'informa que la línia quedará limitada a Pl. Catalunya.
En que quedem ????
La línea se inauguró hasta Drassanes. Se amplió a Pla de Palau y ahora se la recorta a Plaça Catalunya. Me imagino que "como ya va el 59..." ¿Alguien sabe si va a ser así para siempre? Porque en vez de ir para adelante vamos para atrás.
Lo que de verdad no entiendo es por qué cuando se pacifican calles, se echa fuera al transporte público como si fuera un ogro contaminante. No me explico en este país de m**** esa cultura por echar fuera al transporte público.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
En esta queja creo que tienes mucha razón, es más, no es algo que se limite a España, en todo el mundo occidental el transporte público es el patito feo. La moda son las bicis, que en la mayoría de ciudades tienen un impacto absolutamente residual sobre el reparto modal, porque a causa del empobrecimiento de las clases medias y trabajadoras lo que predomina son desplazamientos desde los suburbios a la ciudad, trayectos que no son prácticos en bici, obviamente. Irónicamente el fomento de la bici que lo venden muy progre y moderno y de izquierdas beneficia sobre todo a las clases más altas que son los que pueden permitirse vivir en las zonas céntricas de las ciudades.França451 ha escrit: ↑Dilluns 17/06/2024 17:31Según la web de TMB queda limitada a Plaça Catalunya, pero no especifica si será para siempre o no. Espero y quiero creer que no.foronda 141 ha escrit: ↑Dissabte 15/06/2024 20:57 Colocadas a les Rambles la senyalització de las noves paradas en sentit ascendent per el carril de baixada.
Han posat l'enganxina de la V13, tot i que per altres canals s'informa que la línia quedará limitada a Pl. Catalunya.
En que quedem ????
La línea se inauguró hasta Drassanes. Se amplió a Pla de Palau y ahora se la recorta a Plaça Catalunya. Me imagino que "como ya va el 59..." ¿Alguien sabe si va a ser así para siempre? Porque en vez de ir para adelante vamos para atrás.
Lo que de verdad no entiendo es por qué cuando se pacifican calles, se echa fuera al transporte público como si fuera un ogro contaminante. No me explico en este país de m**** esa cultura por echar fuera al transporte público.
Y como los medios ya solamente existen para hacer de palmeros a respectivas fuerzas políticas pues los usuarios del transporte público están ya completamente sin voz en la opinión publicada.
No esperes que en los próximos años o incluso décadas haya un impulso significativo al transporte público. Por ejemplo con Rodalies lo que harán es arreglarlo para que funcione normal pero no se harán verdaderas mejoras tipo trenes semidirectos o así.
Pero ahora el 59 solo irá desde Pla de Palau hacia las ramblas y no en sentido inverso. Y además bajando por Vía Laietana.
25.06.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia D40 canvia el recorregut definitivament al carrer de Tarragona. Parades anul·lades: 3762 - València - Tarragona, 3763 - Diputació - Vilamarí i 9893 - Av. Roma, 16. Parades alternatives: 394 - Tarragona - Pl Espanya i 1499 - Metro Tarragona.
A partir d'aquesta data, la línia D40 canvia el recorregut definitivament al carrer de Tarragona. Parades anul·lades: 3762 - València - Tarragona, 3763 - Diputació - Vilamarí i 9893 - Av. Roma, 16. Parades alternatives: 394 - Tarragona - Pl Espanya i 1499 - Metro Tarragona.
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Pregunta: por qué el D40 recupera su recorrido por Calle Tarragona de bajada y el V7 sigue manteniendo el desvío provisional?sag470 ha escrit: ↑Dissabte 29/06/2024 17:45 25.06.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia D40 canvia el recorregut definitivament al carrer de Tarragona. Parades anul·lades: 3762 - València - Tarragona, 3763 - Diputació - Vilamarí i 9893 - Av. Roma, 16. Parades alternatives: 394 - Tarragona - Pl Espanya i 1499 - Metro Tarragona.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Pregunta. Por qué cuando se hizo este cambio en la web de TMB se anunció como incidencia, pero una vez hecho el cambio, en la misma web no se dijo nada del recorte de la V13? Me refiero a que la V13 simplemente aparecía como Pl Catalunya-Av Tibidabo, o Pl Kennedy, pero en ningún lado se indicaba que le recortaban el recorrido como incidencia. Simplemente le cambiaron el origen a la chica callando, como si fuera lo más natural del mundo. Sé que antes del corte se anunció en la web que se recortaría pero no vi ni carteles en la línea, ni movimientos vecinales, ni nada de nada. Simplemente la dejaron como estaba antes la 58 cuando era 58 y hale, allá te las apañes.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
A partir de dilluns 12 d’agost de 2024 i de forma definitiva, modificació del recorregut de la línia a la plaça Països Catalans i entorn de l'estació de Sants de Barcelona amb l’anul·lació de les parades afectades.
Parades alternatives definitives:
- 000777 Av Roma - Tarragona
- 003875 Tarragona - Mallorca
- 003878 Pg. Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial
La línia serà modificada tal i com s'indica al plànol següent:
Parades alternatives definitives:
- 000777 Av Roma - Tarragona
- 003875 Tarragona - Mallorca
- 003878 Pg. Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial
La línia serà modificada tal i com s'indica al plànol següent:
12.08.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia H10 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça dels Països Catalans.
Parades anul·lades: 3166 - Pl Joan Peiró, 3324 - Pl Països Catalans i 3643 - Pg Sant Antoni - Vallespir.
Parades alternatives: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial i 3879 - Pg Sant Antoni - Estació de Sants.
A partir d'aquesta data, la línia H10 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça dels Països Catalans.
Parades anul·lades: 3166 - Pl Joan Peiró, 3324 - Pl Països Catalans i 3643 - Pg Sant Antoni - Vallespir.
Parades alternatives: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial i 3879 - Pg Sant Antoni - Estació de Sants.
12.08.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia 27 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça dels Països Catalans.
Parades alternatives: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial i 3879 - Pg Sant Antoni - Estació de Sants.
A partir d'aquesta data, la línia 27 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça dels Països Catalans.
Parades alternatives: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial i 3879 - Pg Sant Antoni - Estació de Sants.
12.08.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia 78 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça dels Països Catalans.
Parades alternatives: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial i 3879 - Pg Sant Antoni - Estació de Sants.
A partir d'aquesta data, la línia 78 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça dels Països Catalans.
Parades alternatives: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial i 3879 - Pg Sant Antoni - Estació de Sants.
12.08.2024 - Modificació del recorregut
A partir d'aquesta data, la línia 115 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça de Joan Peiró.
Parada anul·lada: 3166 - Pl Joan Peiró.
Parada alternativa: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial.
A partir d'aquesta data, la línia 115 canvia el recorregut, definitivament, a la plaça de Joan Peiró.
Parada anul·lada: 3166 - Pl Joan Peiró.
Parada alternativa: 3878 - Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial.
A partir de dilluns 12 d’agost de 2024 i de forma definitiva, modificació del recorregut de la línia a la plaça Països Catalans i entorn de l'estació de Sants de Barcelona amb l’anul·lació de les parades afectades.
Parades alternatives definitives:
- 003166 Pl de Joan Peiró
- 003879 Pg Sant Antoni - Estació de Sants
- 003878 Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial
- 003875 Tarragona - Mallorca
- 000777 Av Roma - Tarragona
La línia serà modificada tal i com s'indica al plànol següent:
Parades alternatives definitives:
- 003166 Pl de Joan Peiró
- 003879 Pg Sant Antoni - Estació de Sants
- 003878 Pg Sant Antoni - Parc de l'Espanya Industrial
- 003875 Tarragona - Mallorca
- 000777 Av Roma - Tarragona
La línia serà modificada tal i com s'indica al plànol següent:
A partir de dilluns 26 d'agost de 2024, es trasllada de forma definitiva la parada CEM Can Roca de Castelldefels i passa a ser l'origen i final de la línia. Tal i com s'indica al plànol següent:
Aviam, és senzill entendre-ho crec jo.França451 ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 20:11 Pregunta. Por qué cuando se hizo este cambio en la web de TMB se anunció como incidencia, pero una vez hecho el cambio, en la misma web no se dijo nada del recorte de la V13? Me refiero a que la V13 simplemente aparecía como Pl Catalunya-Av Tibidabo, o Pl Kennedy, pero en ningún lado se indicaba que le recortaban el recorrido como incidencia. Simplemente le cambiaron el origen a la chica callando, como si fuera lo más natural del mundo. Sé que antes del corte se anunció en la web que se recortaría pero no vi ni carteles en la línea, ni movimientos vecinales, ni nada de nada. Simplemente la dejaron como estaba antes la 58 cuando era 58 y hale, allá te las apañes.
La 59 és una línia que va més enllà de Pla de Palau, passant per tot el Passeig Marítim i que ara a l'estiu carrega molt per obvis motius. En canvi, la V13 no és una línia que et serveixi per anar fins a la platja.
Les rambles estan en obres i no es que encara s'hagi pacificat o res.
De Plaça Catalunya fins a Pla de Palau ja tens la mateixa 59, i la V15, sumat que per Via Laietana ja baixen la 47 i la V17. Pel que penso que no calia enviar-hi una altre línia més en un carrer en obres i la circulació és lenteta.
De Pla de Palau a Catalunya en canvi ja tens també la 59 (via La Rambla), i la V15 (via Arc de Triomf) pel que tampoc és pas cap pèrdua.
Així que fins que no acabin les obres en uns anys, he de suposar que la V13 quedarà a Catalunya.
El metro de Barcelona amb motoristes!