Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
30%
No trobo la diferència
21
20%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
29%
Un desastre
9
8%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 106
Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: Vila de Gràcia

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: gracienc » Dimecres 08/11/2023 14:42

genissimon ha escrit: Dimecres 08/11/2023 9:36
Diari de Girona, 7 de novembre de 2023 ha escrit: Els sindicats de Renfe i Adif convoquen cinc dies de vaga contra el traspàs de Rodalies
La mobilització serà de 24 hores i està convocada pel conjunt de la xarxa ferroviària, inclosa l'alta velocitat
[...]
--> als treballadors no se'ls hi ha anunciat canvis en les condicions laborals (almenys per ara), ans el contrari. Objectivament, el motiu per organitzar una vaga ha de ser laboral i no polític. En el cas present només hi ha anunciament polític. A alguns els hi preocupa ara el corporativisme? o deixar de treballar per l'espanya radial en un futur?
Així em remeto al que diu el marc legal quan es regula els motius per a fer les vagues i les excepcions: "... Son ilegales las huelgas por motivos políticos,... "
referència: https://www.mites.gob.es/es/guia/texto/ ... 2_25_2.htm

Salut!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 15/11/2023 10:39

Regió-7, 15 de novembre de 2023 ha escrit: La línia de Renfe del Bages acumula deures històrics, ara a l’espera del traspàs de Rodalies
La futura assumpció de competències de la Generalitat sobre la R4 nord, que a hores d’ara no té data però que ha de formar part de tot el canvi, posa a la taula de la propera empresa pública projectes que fa anys que s’arrosseguen, la majoria recollits en plans
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 19/07/2024 9:29

Regió-7, 18 de juliol de 2024 ha escrit: Generalitat i Estat acorden estudiar incloure la línia de Renfe del Bages en el traspàs
El tram de línia seria el que va de Lleida a Manresa i fins Barcelona, segregant-ne la continuació fins al Penedès

David Bricollé
Manresa 18 JUL 2024 18:52 Actualitzada 18 JUL 2024 19:00

Una de calenta i una de freda (o tèbia) en matèria ferroviària pel que fa al Bages. Generalitat i govern central han acordat aquest dijous el compromís d’«estudiar la inclusió de les infraestructures de l’R4 (Barcelona-Manresa-Lleida)» en el procés de traspàs de la gestió de la xarxa de Rodalies de Catalunya, que ha de passar progressivament de mans de l’Estat a l’administració catalana. Calenta perquè la Generalitat ratifica d’aquesta manera l’interès que havia explicitat a Regió7 que aquesta línia estigui entre les prioritàries en aquest canvi de mans, que a la pràctica hauria de suposar una gestió més directa i propera (i caldria pensar que més eficaç). Tèbia, perquè tot just es parla d’«estudiar» la possibilitat, la qual cosa també posa de manifest que s’està encara a les beceroles i que, tal com havia explicat també aquest diari, la línia bagenca no forma part, d’entrada, dels trams amb més opcions immediates de formar part del traspàs.

Aquest compromís de posar l’R4 sota els focus del traspàs l’han acordat aquest dijous el Govern i l’Estat en la reunió de la comissió de seguiment per al traspàs integral de Rodalies que s’ha desenvolupat telemàticament. Reunió en la qual s’ha establert que el procés per al traspàs a la Generalitat de la infraestructura de l’R1 de Rodalies al Maresme començarà el gener de 2025 i la de les línies Sant Vicenç de Calders-Barcelona (R2) i el Papiol-l'Hospitalet-Vic-Puigcerdà (R3), el desembre del mateix any. Com amb el cas de l’R4, també s’ha acordat estudiar la inclusió de les infraestructures de l’R16 (l’Aldea-Tortosa) en els trams a transferir a la Generalitat.

Un dels detalls rellevants de la nota feta pública per la Generalitat després de la trobada telemàtica és que quan es fa referència a l’R4 es parla de Barcelona-Manresa-Lleida. Això voldria dir que, tal com ja s’havia insinuat en més d’una ocasió, aquest futurible traspàs implicaria dividir la línia, de manera que, si prospera, de moment en quedaria fora el traçat des de Barcelona fins a Sant Vicenç de Calders (Baix Penedès), passant per Martorell. Aquest tram té un factor que el fa més complex, que és que també assumeix transport de mercaderies (de Barcelona a Lleida passant per Manresa és exclusivament de passatgers).

L’abril passat, en declaracions a Regió7 el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, explicava que en el procés de negociació que es va engegar a final de l’any passat per començar a concretar com ha de ser aquest traspàs «l’Estat no volia posar d’entrada la paraula R4 sobre la taula, malgrat que hi ha una part d’aquesta línia que el Govern central té claríssim que s’ha de fer, però no sabien exactament fins a on. En la primera negociació no li vam poder posar per aquests dubtes, que ens calia resoldre i definir.

Senzillament, hi havia altres línies que eren més fàcils de determinar», i per aquest motiu, d’entrada, van quedar recollides en un primer document les línies ferroviàries R1 al Maresme, l’R3 el Papiol-l'Hospitalet-Vic-Puigcerdà i l’R2 entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona. Tanmateix, Sanglas es mostrava convençut que l’R4 de Renfe quedaria inclosa aquest any dins del paquet de línies que formaran part del traspàs de la gestió de la xarxa de rodalies.

Avanç en l’operadora
Segons la Generalitat, la reunió d’aquest dijous ha servit per «avaluar l’avanç dels diversos grups de treball per al traspàs integral de Rodalies». Així, pel que fa al traspàs d’infraestructures, es preveu enllestir tota la documentació tècnica que analitza la infraestructura, elements de seguretat, senyalització i estacions de l’R1 al Maresme abans del 31 d’octubre d’aquest any i l’anàlisi de les línies R2 i R3 es tancarà abans del 31 de desembre.

El traspàs de l’operadora és un altre dels aspectes del qual s’ha fet seguiment. Pel que fa a aquest punt, segons s’ha concretat, s’està treballant en la definició dels elements substancials de l’operadora que substituirà Renfe com a prestadora del servei de Rodalies i en els seus estatuts. Així mateix, respecte al Pla de Rodalies, s’està treballant en un nou pla d’inversió de Rodalies per al període 2026-2030.

Composició de la comissió de seguiment

La comissió de seguiment per al traspàs integral de Rodalies està formada, per part de la Generalitat, pel secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla; el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori i Gallissà; el director general d’Infraestructures i Mobilitat, David Prat i Soto; el director general d’Ifercat, Ricard Martínez i Monteagudo; el comissionat per al Traspàs Integral de Rodalies, Pere Macias i Arau; la directora general de Pressupostos del Departament d'Economia i Hisenda, Esther Pallerols i Llinàs; el director general de Coordinació Interdepartamental del Departament de Presidència, Marc Ramentol i Sintas; i un representant del Gabinet Jurídic de la Generalitat.

Pel que fa a l’Estat, en formen part la secretària general del Transport Terrestre, Marta Serrano Balbuena; el director general del Sector Ferroviari, Carlos María Juárez Colera, i la directora general de Transport per Carretera, Roser Obrer Marco, així com representants d’Adif i de Renfe Operadora, de l’Advocacia de l’Estat, i dels Ministeris d’Hisenda i de Política Territorial.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 19/07/2024 12:40

Això de que sigui una empresa mixta entre Generalitat i Estat em fa témer el pitjor. Quan les coses vagin bé, tothom es penjarà la medalla, i quan vagin malament la culpa mai serà pròpia sinó de l'altre.
A més, hi ha el perill que es converteixi en un nou organisme que dupliqui funcions, és a dir, un lloc per col·locar més gent de partit cobrant sous astronòmics per fer no se sap ben bé què. Vaja, un tipus de Diputació o TMB... :twisted:



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Divendres 19/07/2024 12:47

wefer ha escrit: Divendres 19/07/2024 12:40 Això de que sigui una empresa mixta entre Generalitat i Estat em fa témer el pitjor. Quan les coses vagin bé, tothom es penjarà la medalla, i quan vagin malament la culpa mai serà pròpia sinó de l'altre.
A més, hi ha el perill que es converteixi en un nou organisme que dupliqui funcions, és a dir, un lloc per col·locar més gent de partit cobrant sous astronòmics per fer no se sap ben bé què. Vaja, un tipus de Diputació o TMB... :twisted:
Un clar exemple els comunicats d'ambdues parts:

Generalitat https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ner-vinent
Ministerio https://www.transportes.gob.es/el-minis ... 72024-1740



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 19/03/2025 10:22

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... emany.html

Renfe coloca un director operativo para controlar Rodalies

David Guerrero

Barcelona

18/03/2025 19:56 Actualizado a 18/03/2025 20:26
7
La misma semana que Renfe se ha garantizado el control de Rodalies para los próximos años al descafeinar el traspaso a la Generalitat, la nueva dirección de la compañía ha decidido modificar el organigrama en Catalunya. Las funciones que ejercía desde hace un año Antonio Carmona como director de Rodalies pasarán a ser asumidas por Josep Enric García Alemany, nombrado nuevo director operativo de Rodalies.

Este ingeniero de caminos que ahora estaba al frente de una consultoría de movilidad sostenible, fue durante cinco años director general de la Empresa Municipal de Transportes (EMT) de Valencia. Al final de esa etapa sufrió una estafa que le costó a la compañía cuatro millones de euros.

Su sucesora en el cargo fue Marta Serrano, actual secretaria general de transporte terrestre en el Ministerio de Transportes. Durante la misma época que García Alemany dirigió la compañía valenciana, el nuevo presidente de Renfe, Álvaro Fernández Heredia, era el gerente de la Empresa Municipal de Transportes (EMT) de Madrid, cuando se conocieron y tejieron amistad.

Antonio Carmona, ni relevado ni cesado, pero relegado a un papel institucional
Fuentes de Renfe justifican el nuevo fichaje para “reforzar la profesionalización y organización de Rodalies”, aunque lo cierto es que el cometido de García Alemany será el mismo que hasta ahora tenía Carmona, que conservará el papel de director



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 20/03/2025 11:22

3/24, 19 de març de 2025 ha escrit: Paneque admet que els problemes a Rodalies s'han disparat: "És una xarxa fràgil i poc fiable"
La consellera de Territori es mostra optimista amb el futur "a curt i mitjà termini" i Junts li demana per primer cop que dimiteixi

Ferran Vila Cabanas
19/03/2025 - 18.04Actualitzat19/03/2025 - 22.27

La consellera de Territori ha comparegut aquest dimecres al Parlament a petició pròpia després del reguitzell d'incidències dels últims dies al servei de Rodalies.

Davant dels diputats de la comissió de Territori, Sílvia Paneque ha admès que "el nombre d'incidències han augmentat" i que estem davant una "xarxa fràgil i poc fiable", tot i que ha afirmat que hi ha motius per ser "optimistes en el curt i mitjà termini".

D'acord amb les dades que ha exposat, aquesta fragilitat ha provocat que el nombre d'incidències atribuïbles a la infraestructura s'hagin disparat, i s'hagin multiplicat per 2,5 des del 2017.

Amb els números a la mà, Paneque ha dit que la situació és "inacceptable", ha reconegut que el malestar dels usuaris "és, en bona part, justificat", i ha insistit que "en Rodalies, els deures pendents s'han acumulat massa temps", malgrat que s'ha mostrat convençuda de la implicació del personal per solucionar-ho:

"La paciència dels usuaris està sota mínims perquè són molts anys acumulant problemes. Els professionals i els tècnics fan tot el que poden cada dia perquè tot plegat funcioni, però quan les coses fallen en patim les conseqüències i això perjudica la vida quotidiana de la gent."

En aquest sentit, la també portaveu del govern ha afirmat que hi ha 183 obres en marxa o que s'enllestiran abans del 2027. "No hi ha solucions ràpides i no podem prometre altra cosa que treball i esforç; hem traslladat aquesta urgència al govern d'Espanya, al ministeri, a Renfe i a Adif", ha assegurat.

"Estem convençuts que estem en el bon camí perquè Rodalies un dia sigui un servei fiable", ha insistit, a més de remarcar que algunes de les incidències s'expliquen pels inconvenients que provoquen algunes d'aquests obres "absolutament imprescindibles", com les de la xarxa sud, que ha qualificat com "les més complexes de les últimes dècades".

En qualsevol cas, la consellera ha afirmat que la voluntat del govern "no és buscar culpables", i per això ha criticat les "estridències i tripijocs polítics" i ha demanat a la resta de grups que treballin amb voluntat de suma davant un "problema de Rodalies que és estructural i històric":

"Davant aquesta situació, pensem que cal inversió, esforç, treball i coordinació."


Una Catalunya de 10 milions
Paneque ha demanat treballar amb l'horitzó de l'any 2050 amb una planificació que diu que no hi ha hagut els últims anys, quan "les infraestructures s'haurien d'haver doblat per doblar usuaris":

"Tenim infraestructures pensades per a la Catalunya de sis milions, però som més de vuit i ens encaminem cap a una Catalunya de deu."

Com a exemple, la responsable de Territori ha explicat que "l'estació de Sants supera la seva capacitat i ja no hi caben més trens". "Acabar les obres de la Sagrera és fonamental en aquest cas", ha explicat.

Així mateix, ha posat de relleu l'adquisició de 110 combois, que considera que "tindran una contribució notable al servei", i ha remarcat que el govern té "l'obsessió de millorar la comunicació als usuaris, que ha de ser clara i ràpida, especialment en cas d'incidències, perquè els viatgers puguin planificar els trajectes amb certesa".

Defensa del traspàs pactat amb ERC i el ministeri
Durant la compareixença, la consellera ha aprofitat per defensar el "convenciment absolut" que el fet de "governar Rodalies des de Catalunya serà un pas crucial en el futur d'aquest país".

Anticipant-se a les crítiques pel fet que la fórmula pactada amb el ministeri passi per crear una empresa sota el paraigua de Renfe, que en serà la propietària majoritària, Panque ha defensat que aquesta era "l'única manera" de garantir els drets dels empleats:

"Sempre hi ha hagut un acord ampli que el traspàs ha de garantir els drets dels treballadors, i l'única manera de fer-ho era tal com hem acordat amb el ministeri."

A més, la responsable de Territori ha dit que el traspàs és "fruit d'una llarga reivindicació", i ha afirmat que, pel seu govern, "tots els avenços són positius" en matèria de traspassos.

Sobre aquesta carpeta, el comissionat per al traspàs de Rodalies, l'exconseller Pere Macias, ha remarcat "la rellevància extraordinària" que aquest febrer la Generalitat hagi pagat per primera vegada els 283 milions d'euros que corresponien a Renfe per prestar el servei a Catalunya.

Així mateix, ha celebrat l'acord que permetrà que el govern espanyol eixugui el deute de la Generalitat amb la companyia per serveis prestats anteriorment, un tema que estava judicialitzat.

Junts li demana la dimissió
Al torn de l'oposició, Junts ha demanat per primera vegada la dimissió de la consellera.

El diputat Salvador Vergés ha retret a Paneque que "davant les 31 incidències diàries, vergonyoses i humiliants, vostè ens ha receptat paciència", i li ha retret que el PSC no denunciï una "desinversió històrica de l'Estat a Catalunya", que ha qualificat de "crònica i absolutament premeditada":

"El problema no és que vostès prioritzin sempre no enfadar l'amo de Madrid; el problema és que vostès són l'amo de Madrid."

Per part d'ERC, l'exconsellera Ester Capella ha demanat a la seva successora que "assenyali" els "responsables directes" d'un caos que, diu, "roba temps de vida a les persones". "Renfe ens roba, i Adif també", ha remarcat, a més de criticar que Paneque els faci de "para-xoc" assumint responsabilitats que no corresponen a la Generalitat.

Durant la intervenció, això sí, Capella ha defensat que el traspàs pactat "és el més important després dels Mossos d'Esquadra".

David Cid, dels Comuns, ha demat "'brío' al ministre Puente i nervi a la consellera Paneque" per resoldre els problemes, i ha exigit que es fixi un "horitzó de quan les Rodalies funcionaran amb normalitat".

Per part de la CUP, Dani Cornellà ha demanat que no es destini "ni un euro més a l'AVE ni als turistes fins que Rodalies no funcioni bé", a més d'insistir en demanar la dimissió de la consellera.

El PP ha agraït la tasca de "les plataformes ciutadanes que aixequen la veu" i ha apuntat que el primer que caldria resoldre és "la informació", mentre que Vox ha demanat a Paneque que "incompleixi l'acord" del traspàs de Rodalies i col·labori amb el govern espanyol per trobar solucions.

Al seu torn, Aliança Catalana també ha demanat la dimissió de la responsable de Territori i ha criticat que la infraestructura actual "no és el futur, sinó una condemna".


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 20/03/2025 14:44

Quina diferència hi ha entre això i tancar-ho tot amb pany i clau i no tornar a obrir-ho mai més?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 31/03/2025 1:23

“El govern no va al ritme que toca en el traspàs de Rodalies”
“Són el govern de Catalunya, no de l’Estat; haurien de tenir un nivell d’exigència altíssim per al compliment del full de ruta dissenyat”
“Està pactat que la Generalitat abans de en dos anys tingui majoria a la nova empresa mixta, i així ho preveu l’acord estatal amb els sindicats”

El Parlament va demanar dijous el cessament de la seva successora a Territori, Sílvia Paneque. Realment és la responsable del que està passant a Rodalies?
La posició d’ERC és molt clara aquí: cadascú ha de ser responsable d’allò que té la capacitat de controlar. És a dir, si tens el comandament sobre les vies, els trens, les estacions o el personal has de ser responsable a tots els efectes. I quan no tens el control de tot això i, per tant no et correspon a tu, la teva responsabilitat ve més condicionada pel paper que jugues. En aquest cas, ERC va plantejar la reprovació pel fet que la consellera Paneque permanentment fa el paper de para-xocs de Renfe, d’Adif i del govern espanyol.
https://www.elpuntavui.cat/politica/art ... alies.html



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”