Aviat es posarà en servei el tram fins a Pg. de Sant Joan, i ja és hora de clarificar per on passarà el traçat per connectar les dues xarxes. Se suposa que la prolongació s'hauria de fer continuant recte per la Diagonal. Perquè la línia recta és el més lògic i el més racional, oi? Doncs... NO. O no com a mínim en una xarxa de transport on hi ha conceptes més importants que la geometria. I un d'ells és la possibilitat de crear ENLLAÇOS amb la resta de la xarxa.
La prolongació en línia recta des de Pg. de Sant Joan fins a Francesc Macià parteix d'un error, i és considerar la línia del tram com un transport AÏLLAT de la resta de la xarxa. Perquè el problema que té aquest traçat és que les connexions no són les millors. Concretament, passar recte per la Diagonal dona un enllaç correcte amb la L3, però s'oblida totalment de FGC. És a dir, no té enllaç amb tota la xarxa suburbana de FGC que connecta amb el Vallès. Terrassa, Sabadell, Sant Cugat... tota aquesta ingent quantitat de viatgers NO tindran accés ràpid al Tram.
La solució? Molt senzilla: desviar lleugerament el Tram, perquè s'acosti a la cruïlla Balmes-Provença. Allà, podem crear un MEGAintercanviador que concentraria un punt estratègic per connectar el Vallès amb la zona sud de Barcelona i el nord de la Diagonal.
Aquí us passo el plànol:
Com veieu, aprofito a més els carrers de Provença i Enric Granados, que actualment estan infrautilitzats, encara que també es podria fer pèr Rosselló i/o fer-lo passar per dos carrers diferents segons el sentit. Ambdues solucions serien variacions que no alterarien la idea principal, que és crear intercanviador amb FGC sense perdre la connexió amb la L3.
Fer el tramvia 100% recte per la Diagonal considero que seria un error i no per les raons que han exposat els promotors de l'absurd bus a bateries, que no té cap sentit. Ho seria perquè es perdria una gran possibilitat de convertir-lo en una peça clau del transport metropolità. I no, la volta no suposaria cap augment de temps significatiu ni cap volta absurda. Volta absurda és el que fa el Tram a Esplugues, allò sí que és un delicte

