Propostes per al Tramvia de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Propostes per al Tramvia de Barcelona

Entrada Autor: wefer » Dissabte 20/07/2024 19:32

Començo aquest fil exclusiu per a propostes relacionades amb la xarxa del tramvia de Barcelona per no sobresaturar el fil de propostes ferroviàries a Barcelona.

Aviat es posarà en servei el tram fins a Pg. de Sant Joan, i ja és hora de clarificar per on passarà el traçat per connectar les dues xarxes. Se suposa que la prolongació s'hauria de fer continuant recte per la Diagonal. Perquè la línia recta és el més lògic i el més racional, oi? Doncs... NO. O no com a mínim en una xarxa de transport on hi ha conceptes més importants que la geometria. I un d'ells és la possibilitat de crear ENLLAÇOS amb la resta de la xarxa.

La prolongació en línia recta des de Pg. de Sant Joan fins a Francesc Macià parteix d'un error, i és considerar la línia del tram com un transport AÏLLAT de la resta de la xarxa. Perquè el problema que té aquest traçat és que les connexions no són les millors. Concretament, passar recte per la Diagonal dona un enllaç correcte amb la L3, però s'oblida totalment de FGC. És a dir, no té enllaç amb tota la xarxa suburbana de FGC que connecta amb el Vallès. Terrassa, Sabadell, Sant Cugat... tota aquesta ingent quantitat de viatgers NO tindran accés ràpid al Tram.

La solució? Molt senzilla: desviar lleugerament el Tram, perquè s'acosti a la cruïlla Balmes-Provença. Allà, podem crear un MEGAintercanviador que concentraria un punt estratègic per connectar el Vallès amb la zona sud de Barcelona i el nord de la Diagonal.

Aquí us passo el plànol:
Proposta Tramvia Eixample
Proposta Tramvia Eixample
proposta tramvia red.jpg (312.77 KiB) Visualitzat 20157 cops
Com veieu, aprofito a més els carrers de Provença i Enric Granados, que actualment estan infrautilitzats, encara que també es podria fer pèr Rosselló i/o fer-lo passar per dos carrers diferents segons el sentit. Ambdues solucions serien variacions que no alterarien la idea principal, que és crear intercanviador amb FGC sense perdre la connexió amb la L3.

Fer el tramvia 100% recte per la Diagonal considero que seria un error i no per les raons que han exposat els promotors de l'absurd bus a bateries, que no té cap sentit. Ho seria perquè es perdria una gran possibilitat de convertir-lo en una peça clau del transport metropolità. I no, la volta no suposaria cap augment de temps significatiu ni cap volta absurda. Volta absurda és el que fa el Tram a Esplugues, allò sí que és un delicte :roll: :emprenyat



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 20/07/2024 20:43

Jo no hi estic d'acord. L'accés del corredor del Vallès a la part alta de Barcelona no ha de ser el tramvia, si no les prolongacions de L12 i L9/10 a Sarrià i L8 a Gràcia que les connectaran cap al Llobregat, a Zona Universitària i Francesc Macià respectivament.

Ni parlar que de Sarrià a Diagonal-Numància amb el bus V7 és molt poc temps.

De la mateixa manera, cap al costat sud la sortida natural hauria de ser la prolongació de L8 des de Gràcia cap a Glòries i el Besòs, passant per l'interior de Gràcia (Joanic)

El Provença - Verdaguer ja el tens servit de forma més ràpida via L5. Ens quedarien més orfes les estacions de Sicília i Monumental (L2). No crec que s'hagi de penalitzar el temps de viatge del tramvia per oferir una alternativa directa a un grapat d'usuaris que en futur haurien de tenir millors connexions als seus destins amb altres actuacions.

El que sí que caldria fer és replantejar l'enllaç de Diagonal - Provença per tal de poder-lo fer més eficient que el que hi ha actualment. Especialment els moviments FGC-L3 (i d'aquí unes dècades, amb el Tram).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 20/07/2024 22:21

Entenc el que dius, però no és ben bé la qüestió. I donaré 4 raons per les quals l'alternativa que proposo és més eficient:
  1. Hi ha coses com la nova L12 que ni se sap quan es faran. Si és que algun dia s'arriben a fer.
  2. Que existeixi una alternativa no significa que sigui la millor. Per exemple, per anar del Vallès a la zona de la Diagonal entre Francesc Macià i Fòrum no hi ha cap altra combinació bona que no sigui aquesta amb el tramvia. I no, haver de fer 2 correspondències no és cap opció. Ni un autobús (per això es fa el tramvia i no un bus elèctric). Es tracta de fer el transport públic capaç, ràpid i eficient. Si només hi ha d'haver una alternativa, tanquem FGC perquè al cap i a la fi ja arriba Renfe a Terrassa i Sabadell.
  3. L'èxit del transport públic es basa en convertir-lo en una malla que permeti diverses opcions per arribar als llocs. És clau per la rapidesa, per la resiliència i, en definitiva, per fer-lo atractiu perquè la gent deixi l'automòbil privat.
  4. Però la raó definitiva és: i quina és la raó per NO fer aquest intercanviador, havent de perdre viatgers i intermodalitat fent el traçat totalment recte? Perquè no veig que hi hagi cap raó per fer-lo recte.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dissabte 20/07/2024 22:39

Mi que m'ho he arribat a plantejar, doncs sens dubte l'enllaç entre Tram i FGC serà molt pobre i jo sempre dic que els enllaços han de ser pràctics, còmodes, quasi cada Metre compta.
No tinc resposta al plantejament, una part diu que s'ha de fer per la Diagonal, tema de línia recta, tema de transport al llarg d'aquesta avinguda, tema de mantenir el perfil dels carrers... un altre diu que el que proposes té més sentit pràctic.

Al final però, penso que la discussió ja no porta enlloc, més que res perque es un projecte que després d'anys i panys esta finalment encarrilat, i com ben saps a Barcelona tots aquests temes causen molt nerviosisme i paranoia ("oh no el tramvia anant per un altre carrer? Impensable, es l'apocalipsi!"), llavors per que debatre'n, si al final es farà sí o sí per la Diagonal i donem gràcies de que es faci.

M'interessaria més mirar quins altres itineraris de tramvia podrien ser factibles a Barcelona, com ara Gran Via o Litoral. En aquest últim em preocupa molt més que es faci per Pg Circumval·lació que no per devant de la Ciutadella, i que es faci baixar al WTC que no pas pujar al menys fins a Pl. Espanya, trajectes que a més recuperarialen uns itineraris realment clàssics del tramvia de Barcelona.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 20/07/2024 23:02

Tens tota la raó en que per desgràcia la discussió sobre el millor traçat del tramvia a Francesc Macià està totalment viciat per l'estúpida demagògia política. Jo intento fer el debat però SEMPRE des del punt de vista tècnic i de millor opció per al transport públic. Què bonic seria poder discutir els temes per trobar la millor solució, i no per aconseguir manipular la gent i robar uns quants vots. Però no m'hi resigno...

En quant a la resta de la xarxa:
Hi ha una prolongació molt útil i fàcil de fer que s'ha deixat oblidada sota el brut i dogmàtic debat del tram a la Diagonal i els autobusos elèctrics. Es tracta de la prolongació des de Wellington. No costaria gens continuar el tram per Circumval·lació, parar davant de l'estació de França (No al tancament, necessitem aquesta estació!) i continuar fins a Colón. Si és que l'avinguda és tan ample, i fins i tot al Moll de la Fusta ja tens una calçada exclusiva feta! En un mes el tens funcionant i permetria accedir a tota la zona baixa de Ciutat Vella, EdF i connexió amb la L3. Tan fàcil...

P.D: el traçat per Pg. Picasso en comptes de Circumval·lació tampoc seria cap drama, però no aportaria molta diferència i ens deixaria el cul de sac de Wellington molt fora de lloc.



França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 21/07/2024 11:58

El tramo por la diagonal no es ningún drama. Por un lado la salida de la L3 Norte de Diagonal da directamente a Plaza 5 d'oros y la salida Sur de la L3 tampoco queda tan lejos. Tanto desde una como desde la otra, ir a FGC líneas del Vallés no es un problema taaaaan grace, lo he hecho yo con los ojos cerrados. Por otro lado subir a Diagonal/Balmes, a las paradas de bus desde la salida Provença Norte de FGC tampoco es algo que te haga correr una maratón. No sé, es que ese planteamiento me parece un poco sui géneris, es como pretender justificar que en Glóries el tram vaya por Diagonal y Ciudad de Granada para coger Gran Vía en vez de seguir recto desde Glóries. Ya al margen de que justifiquemos enlaces o no enlaces.

El trazado actual por ejemplo tampoco es que sea para tirar cohetes para enlazar con el metro en L2 en la Monumental, no está precisamente al lado. Del mismo modo, Verdaguer por lo que he visto conecta bien con la L5 porque ésta tiene salidas en la Diagonal, pero ponte tú a conectar con la L4, no pilla precisamente al lado, tenemos el mismo problema.

Sinceramente pretender justificar un enlace para desviarla de la diagonal pues no sé.... Los ejemplos que he puesto tienen el mismo problema, el enlace no es precisamente inmediato. Entonces no le veo sentido a esa justificación, porque en todos ellos hay que andar un trozo.

En el ejemplo mencionado de la Monumental, me di cuenta de que las salidas del metro están ubicadas justamente en el punto intermedio más o menos entre la Gran Vía y la Diagonal. Si bajas en las paradas de bus de Monumental en la Gran vía, como si bajas en la futura parada de tram, te toca andar más o menos lo mismo para coger el metro, por lo que el enlace está cerca pero no es en absoluto "inmediato". Habría, entonces que desviar el trazado del Tram por ejemplo por Padilla y Diputació para que el enlace con metro fuera inmediato? Evidentemente que no. Las dos cuadras o cuadra y media que hay que recorrer no son motivos para desviar el trazado, del mismo modo que las dos cuadras de Diagonal no son motivo para desviar el trazado, ni las dos cuadras y media de Verdaguer para ir a la línea 4 de metro. A veces los enlaces no son lo mejor del mundo en Barcelona. Ejemplos como Passeig de Gràcia, Plaça de Sants o el mismo Diagonal-Peovença, o Catalunya y Espanya no son enlaces que estén al lado, pero son próximos y se hicieron para conectar diferentes líneas o medios de transporte y no se han tenido que modificar los trazados de las diferentes líneas para dejarlos más cerca, se han hecho donde se han hecho y se ha hecho el enlace como se ha podido. Entonces tú propuesta no le veo mucho sentido.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 21/07/2024 13:10

Desde el cruce Diagonal-Balmes a Balmes-Provença son 300 metros y tres cruces con semáforo. Eso son 5 minutos solo de camino más lo que pierdes en semáforos que puede llegar a ser 2 minutos. No es catastrófico, pero tampoco es ideal. Piensa que 7 minutos suena a poco pero son tres o cuatro paradas en Metro.
Creo que aceptando que ya no se llegará a plantear seriamente desviar el tranvía de Diagonal una buena solución de compromiso sería un pasillo subterráneo entre el cruce Diagonal-Balmes y la estación de FGC con tapis rulant. Así se evitan los semáforos y demás transeúntes. Quizás la construcción a cielo abierto no sería demasiado cara. También se podría prescindir de tener que adaptarlo a PMR, ya que para PMR seguiría el itinerario en superficie.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/07/2024 13:37

L'accés a l'estació de Provença més proper a la Diagonal és Balmes-Rosselló. Dues illes o 266 metres.

No és ideal? No. Hi ha enllaços més llargs? Sí.

Ja no entro en el debat de si això justifica desviar el traçat del tramvia (per Balmes, reduint dos carrils de circulació al llarg de dues illes?, per Enric Granados, passant per una zona pacificada, on el tramvia haurà d'anar amb molt de compte, compartint espai amb vianants potencialment imprudents?). Això sí, podrien situar les parades de manera que enllacin millor, i no com ho han fet en el tram que estan a punt d'inaugurar.

En general, el tema dels enllaços a Barcelona és força lamentable. Però se saltaria l'àmbit estricte d'aquest fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 21/07/2024 19:42

Guigui ha escrit: Diumenge 21/07/2024 13:37 L'accés a l'estació de Provença més proper a la Diagonal és Balmes-Rosselló. Dues illes o 266 metres.

No és ideal? No. Hi ha enllaços més llargs? Sí.

Ja no entro en el debat de si això justifica desviar el traçat del tramvia (per Balmes, reduint dos carrils de circulació al llarg de dues illes?, per Enric Granados, passant per una zona pacificada, on el tramvia haurà d'anar amb molt de compte, compartint espai amb vianants potencialment imprudents?). Això sí, podrien situar les parades de manera que enllacin millor, i no com ho han fet en el tram que estan a punt d'inaugurar.

En general, el tema dels enllaços a Barcelona és força lamentable. Però se saltaria l'àmbit estricte d'aquest fil.
Vols dir que realment es podrien haver fet millor les parades? Per exemple, la de Monumental era o bé entre Lepant i Padilla o entre Marina i Sardenya, ara si es feia aquesta segona opció quedava força lluny de Glòries pèro molt a prop per fer-ne un altre al mig, i lo mateix amb Verdaguer.
Ara, Verdaguer era o bé entre Pg. Sant Joan i Roger de Flor o entre Bailén i Girona. No sé si la primera opció hagués estat realment millor que entre Girona i Bailén...

Com sigui, a Monumental hi ha una sortida d'emergència a la cantonada de Diagonal i Marina, lo intel·ligent seria habilitar aquesta com a accés al Metro, amb això l'accés al Metro quedaria a només uns 130 metros del extrem de la parada del Tramvia.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 21/07/2024 22:13

Elefant ha escrit: Diumenge 21/07/2024 19:42Com sigui, a Monumental hi ha una sortida d'emergència a la cantonada de Diagonal i Marina, lo intel·ligent seria habilitar aquesta com a accés al Metro, amb això l'accés al Metro quedaria a només uns 130 metros del extrem de la parada del Tramvia.
És que realment aquesta sortida d'emergència era una sortida normal, però que es va decidir no obrir per estar massa a prop de Sagrada Família i no justificar tenir aquest accés obert. Òbviament, ara això ha canviat...

En quant a la resta de comentaris, crec que hi ha un error de concepte en "són 300 metres, 7 minuts caminant, això no és res". No és res per a vosaltres, però per a molta gent (la majoria?) és un temps més que dissuasori per fer servir aquest enllaç.
I tenint en compte que "desviar" el traçat no suposaria pràcticament increment de temps (coses molt pitjors hi ha a la xarxa del Tram!) fa que valgui la pena.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/07/2024 22:30

Elefant ha escrit: Diumenge 21/07/2024 19:42Vols dir que realment es podrien haver fet millor les parades? Per exemple, la de Monumental era o bé entre Lepant i Padilla o entre Marina i Sardenya, ara si es feia aquesta segona opció quedava força lluny de Glòries pèro molt a prop per fer-ne un altre al mig, i lo mateix amb Verdaguer.
Ara, Verdaguer era o bé entre Pg. Sant Joan i Roger de Flor o entre Bailén i Girona. No sé si la primera opció hagués estat realment millor que entre Girona i Bailén...
Segons tinc entès, la parada de Monumental estarà a la cantonada amb Lepant i la de Verdaguer entre Girona i Bailèn. Doncs bé, una queda a una illa de Monumental L2 i l'altra a dues de Verdaguer L4. Sembla que, a l'hora de situar les parades s'hagin fixat només en la distància entre elles, sense tenir en compte els enllaços.

Això dista molt de ser una xarxa digna d'esment. És una juxtaposició de diferents línies de transport, que casualment es toquen o no.

Un altre exemple de traca és la futura connexió amb Gràcia. La L3, amb Fontana a tocar, com si no existís, i com si ningú de la Vall d'Hebron necessiti arribar més de pressa a Francesc Macià que agafant el 27.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 21/07/2024 23:13

Guigui ha escrit: Diumenge 21/07/2024 22:30
Elefant ha escrit: Diumenge 21/07/2024 19:42Vols dir que realment es podrien haver fet millor les parades? Per exemple, la de Monumental era o bé entre Lepant i Padilla o entre Marina i Sardenya, ara si es feia aquesta segona opció quedava força lluny de Glòries pèro molt a prop per fer-ne un altre al mig, i lo mateix amb Verdaguer.
Ara, Verdaguer era o bé entre Pg. Sant Joan i Roger de Flor o entre Bailén i Girona. No sé si la primera opció hagués estat realment millor que entre Girona i Bailén...
Segons tinc entès, la parada de Monumental estarà a la cantonada amb Lepant i la de Verdaguer entre Girona i Bailèn. Doncs bé, una queda a una illa de Monumental L2 i l'altra a dues de Verdaguer L4. Sembla que, a l'hora de situar les parades s'hagin fixat només en la distància entre elles, sense tenir en compte els enllaços.

Això dista molt de ser una xarxa digna d'esment. És una juxtaposició de diferents línies de transport, que casualment es toquen o no.

Un altre exemple de traca és la futura connexió amb Gràcia. La L3, amb Fontana a tocar, com si no existís, i com si ningú de la Vall d'Hebron necessiti arribar més de pressa a Francesc Macià que agafant el 27.
Llavors com penses que s'haurien d'haver ubicat les parades? Monumentalitat entre Marina i Sardenya i Verdaguer entre Pg. Sant Joan i Bailén?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 21/07/2024 23:37

Exacte. Perquè així és com quedarien més a prop de la L2 (Monumental) i la L4 i L5 (Verdaguer).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 22/07/2024 12:50

El problema es que per les creueres en diagonal no sempre hi caben les parades del tramvia, que requereixen 80 m només per les andanes, a més dels passos de vianants als extrems. Llavors la parada de Verdaguer entre Bailén i Pg. Sant Joan directament no hi cap perque hi ha la creuera de Mallorca.

La parada de Monumental suposo que sí es podria haver fet entre Serdenya i Marina, pèro la parada Sicília (o com es digués) per distància hauria d'ubicar-se entre Nàpols i Roger de Flor (dues illes des-de la parada Monumental, dues des-de la parada Verdaguer) pèro de nou no hi cap per la creuera del c. València i s'hauria de fer igualment entre Nàpols i Sicília, una illa de distància des-de Monumental. O directament s'omet i queda una distància de quasi 750 m entre Monumental i Verdaguer.
Inversament apropar Verdaguer a Monumental no té sentit, ja que si es fa entre Roger de Flor i Pg. Sant Joan queda encara més lluny del Metro, sobre tot de l'L5.

Llavors, com sugeriries resoldre això?

És tot una situació de Guatemala-Guatepeor que sent realistes amb el tema de no tallar carrers o fer creueres impossibles no veig que tingui una solució ideal.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 22/07/2024 17:24

Doncs una bona opció seria continuar per ProvenCa fins a Urgell i P. Francesc Macià, intercanvi amb Ferrocarrils a ProvenCa, cobertura de L'Hospital Clínic i l'Escola Industrial, i deixar la Diagonal com està ara. Què en penseu?, i no és la primera vegada que en parlo, i és una opció. A veure que en diu el projecte definitiu que s'ha de presentar aquest mateix mes. ? Salut!



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 22/07/2024 23:19

No em puc resistir de posar-hi cullerada.

Per un costat, em sembla bé la intenció de connectar intercanviadors, és important.

Però crec que tornem a infravalorar l'espai que necessita el tramvia (en doble sentit necessita l'espai de tres carrils, no dos), i com la seva eficiència ve gràcies a tenir un recorregut completament separat del vehicle privat.

Passar per Urgell i Provença ja es va proposar en el passat, i la PTP la va rebutjar amb l'argument que pràcticament duplica el número de semàfors per al tramvia, que precisament el tram Francesc Macià - Cinc d'Oros és el més simple semafòricament. Tinguem en compte aquí que només fer entrar i sortir el tramvia de la Diagonal ja pot ser un pitote semàforic, només cal veure la proposta del tramvia per Ciutat de Granada.

Fa temps que dono voltes a una proposta de tramvia per l'Eixample, i en qualsevol carrer típic amb 10 metres de calçada no hi veig manera d'encabir-lo mantenint la separació total del vehicle privat i l'accés de vehicle privat a les façanes dels dos costats.

La solució de posar el tramvia en dos carrers paralels encaixa una mica millor des del punt de vista de separació amb el vehicle privat, però llavors un dels dos sentits de circulació del tramvia s'allunya de tots els intercanvis, inclòs el L3-L5 que és el més important (Diagonal és la parada de metro amb més validacions de Barcelona, per davant de Catalunya i tot). Per tant, el sacrifici és una mica en va.

A més, això faria que fossin carrers de velocitat 30, per tant més lents. I a més havent de posar cura extra de no atropellar turistes buscant angle de foto a la Pedrera (ja donen problemes a tocar de la Sagrada Família).

Total, la penalització en temps seria molt més gran que la penalització en distància.



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimarts 23/07/2024 5:45

122-042-132 ha escrit: Dilluns 22/07/2024 17:24 Doncs una bona opció seria continuar per ProvenCa fins a Urgell i P. Francesc Macià, intercanvi amb Ferrocarrils a ProvenCa, cobertura de L'Hospital Clínic i l'Escola Industrial, i deixar la Diagonal com està ara. Què en penseu?, i no és la primera vegada que en parlo, i és una opció. A veure que en diu el projecte definitiu que s'ha de presentar aquest mateix mes. ? Salut!
Això és duplicar el recorregut de la L5 (que ja fa molt bé la L5) i que ja quedarà ben complementat amb la L8, que amb la teva idea també la diplicariem.

I a més conceptualment estariem desviant transport públic per a que el vehicle privat pugui mantenir la seva linia recta. Això ja està superat ja què el vehicle privat no serveix com a transport global per a la mobilitat a Barcelona/metropolitana. No és una opció realista per a la majoria. Se n'ha de generar alternatives.
La superació passa per poder oferir enllaços de transport públic que en representin una alternativa bona en temps i comoditat. No es tracta d'oferir transport públic per als pobres i que els que tenen pasta vagin en cotxe còmodes. En aquest sentit desviar el tramvia es un sense sentit (només serviria per dir que l'has fet però no per a que la gent l'agafi) que només té justificació des de algunes ideologies reacciolnaries que consideren el transport públic un subsidi per a la classe treballadora i idealitzen l'us del vehicle privat.



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimarts 23/07/2024 9:27

wefer ha escrit: Dissabte 20/07/2024 19:32
Com veieu, aprofito a més els carrers de Provença i Enric Granados, que actualment estan infrautilitzats, encara que també es podria fer pèr Rosselló i/o fer-lo passar per dos carrers diferents segons el sentit. Ambdues solucions serien variacions que no alterarien la idea principal, que és crear intercanviador amb FGC sense perdre la connexió amb la L3.
Jo em puc imaginar una alternativa diferent sense haver de canviar els plans de fer el tramvia recte.
El trasbord provença-diagonal es dels pocs transbords sense escales ni corbes, és perfectament recte

http://estacions.albertguillaumes.cat/i ... ovenca.png (no em deixa pujar aquesta imatge)

Com a alternativa no podem posar cintes transportadores per accelerar el pas de les persones en aquest transbord?

Les posariem en dos trams, els dos entre les estacions.
Potser també hauriem de poguer fer la via més recta per sobre de la L5, però és secundari.

El trasbord es d'uns 200 metres.

Potser també requeriria reorganització de validadores però to el que dic és assumible
wefer ha escrit: Dissabte 20/07/2024 23:02 No costaria gens continuar el tram per Circumval·lació, parar davant de l'estació de França (No al tancament, necessitem aquesta estació!) i continuar fins a Colón. Si és que l'avinguda és tan ample, i fins i tot al Moll de la Fusta ja tens una calçada exclusiva feta! En un mes el tens funcionant i permetria accedir a tota la zona baixa de Ciutat Vella, EdF i connexió amb la L3. Tan fàcil...
És possible que no hagis passejat gaire aquesta carrer (Circunval·lació) Jo hi estudiava a l'escola del carrer, visquent a ciutat vella quan vaig veure per primer cop el tram de Wellington em va semblar veure ovnis, va ser impactant veure un tren al carrer, i mira que el tenia a prop
Però de tota manera, aquest carrer tot i que no ho sembli és ESTRET. Una via si hi cabria pero dues no, potser sembla ample pel maps perque te un carril per sentit, bulevard i carril bici, però només hi ha vorera a un costat, s'haurien d'expropiar terrenys a renfe, imagina un món on això és possible... No ho veig. De tota manera una via si és possible, i la resta del traçat és ben fàcil, el passeig de l'argentera te 8!! carrils per un carrer que ve de 2 a circunval·lació i 4 a picasso, a més de que el tram passeig colom ja te espai aprofitable i segurament el més dificil seria connectar-lo amb la l3 que quedaria a 230 metres si el passem pel costat de mar (el fàcil)



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dimarts 23/07/2024 10:13

Elefant ha escrit: Dilluns 22/07/2024 12:50 El problema es que per les creueres en diagonal no sempre hi caben les parades del tramvia, que requereixen 80 m només per les andanes, a més dels passos de vianants als extrems. Llavors la parada de Verdaguer entre Bailén i Pg. Sant Joan directament no hi cap perque hi ha la creuera de Mallorca.
He mesurat i de pas a pas hi han 78 metres, dos metres més que l'andana de la parada terminal de Bon Viatge
De totes maneres, li tenim por a tallar carrers al tràfic o desviar-los per una lateral?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/07/2024 11:05

un Ànec ha escrit: Dimarts 23/07/2024 9:27Com a alternativa no podem posar cintes transportadores per accelerar el pas de les persones en aquest transbord?

Les posariem en dos trams, els dos entre les estacions.
Ja n'hi ha, i són exactament tal com els descrius.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”