La gràcia d'una lliçó es que es universalment aplicable. El meu primer pensament era amb la línia de Portbou, encara que fins a on jo sàpiga mai s'ha parlat de tancarla, a més que pel diferent ample de via només serveix limitadament per substituir el túnel del pertús...jgomezs ha escrit: ↑Dimecres 23/08/2023 10:03No estaràs pas mirant a Astúries amb aquesta lliçó, oi?Elefant ha escrit: ↑Dimecres 23/08/2023 9:53 Hi ha una lliçó aqui, doncs quan es va fer el túnel base es va sugerir de tancar la línia antiga, que només passa per pobles petits (tot i que mitjançant un curt tren cremallera comunica amb la línia Furka-Oberalp, que va paral·lel als alps pel vall del Roine). Durant uns anys solament hi circulaven trens regionals amb ocupació molt baixa, que només anaven pel tram no cobert per als trens de llarga distància que van pel túnel base. Finalment es va decidir conservar la línia antiga i oferir un servei d'"Interregio" (equivalent al regional exprés) que la transita amb freqüència horaria, molt enfocada al turisme. Ara per sort hi ha la línia antiga, sino la comunicació ferroviaria entre nord i sud de Suïssa i per ende Alemanya i Italia estaria quasi completament tallada durant mesos.
Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Tallada la circulació del TGV entre Barcelona i Madrid per una incidència a Guadalajara
La incidència, que afecta els tres operadors de TGV, ha obligat a tallar la circulació en ambdós sentits
https://www.vilaweb.cat/noticies/circul ... adalajara/
La incidència, que afecta els tres operadors de TGV, ha obligat a tallar la circulació en ambdós sentits
https://www.vilaweb.cat/noticies/circul ... adalajara/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs arran d'això la SEMAF ha demanat aturar les circulacions fins que es resolgui definitivament.
Sembla que a can ADIF no fan les revisions de les obres que engeguen a cap nucli.
Sabotatge a gran escala a l'alta velocitat francesa hores abans d'inaugurar els Jocs de París
Tres de les quatre línies de la capital francesa han patit incendis intencionats i coordinats i es calcula que les cancel·lacions i retards afectaran 800.000 passatgers durant tot el cap de setmana
https://www.ccma.cat/324/sabotatge-a-la ... a/3305232/
Tres de les quatre línies de la capital francesa han patit incendis intencionats i coordinats i es calcula que les cancel·lacions i retards afectaran 800.000 passatgers durant tot el cap de setmana
https://www.ccma.cat/324/sabotatge-a-la ... a/3305232/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
3/24, 6 d'agost de 2024 ha escrit: A cops de martell contra les finestres d'un tren a 40 graus: caos a Chamartín per una avaria
Un tren Avlo que feia el trajecte València-Madrid es va espatllar a l'altura de Conca, però va continuar amb normalitat fins que va parar del tot a la capital espanyola
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Descarrilament d'un tren (la 470 174M), entre Quinto i la Zaida. No hi ha hagut ferits.

Font: Facebook Via Libre

Font: Facebook Via Libre
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Una pregunta... Dónde diablos están el balasto y las vías? Porque se ve la catenària però Nada más. Y las vías????
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Diria que se ven las traviesas y uno de los raíles... Cubierto en una mata de plantas.
Habrá que incluir un cortacésped en los trenes que hagan esta ruta?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Estem suposant que la foto és del frontal del tren. Però jo entenc que és la part posterior, i que és precisament l'últim cotxe el que ha descarrilat. Mentre no ha pogut parar, ha anat arrossegant tota la terra dels voltants a sobre la via. Per això està coberta de porqueria.
Una altra possibilitat seria un aiguat o similar que hagués cobert de terra la via.
Una altra possibilitat seria un aiguat o similar que hagués cobert de terra la via.
Al parecer hubo un corrimiento de tierra por las fuertes lluvias y tormentas. El coche descarrilado (174M), es el de cabeza, no el de cola. Tal vez en este enlace quede más claro:
https://www.elperiodicodearagon.com/ara ... 6.amp.html
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
https://naciodigital.cat/societat/ave-b ... gn=pushweb
Un AVE bolcat i un intent de suïcidi obliguen a tallar la circulació entre Madrid i Barcelona
L'alta velocitat amb origen o destí a la capital espanyola pateix afectacions mentre es resolen les incidències
Un AVE bolcat i un intent de suïcidi obliguen a tallar la circulació entre Madrid i Barcelona
L'alta velocitat amb origen o destí a la capital espanyola pateix afectacions mentre es resolen les incidències
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sembla que Pepe Gotera y Otilio gestionen els trens com si fos una maqueta Ibertrén.Regió-7, 22 d'octubre de 2024 ha escrit: Adif va fer descarrilar el comboi a Atocha per evitar que xoqués de cara amb un tren de viatgers
El tren circulava a gran velocitat pel túnel de Chamartín, entre 100 i 200 km/h, en un tram de 50
May Mariño
Madrid 22 D’OCT. 2024 13:08 Actualitzada 22 D’OCT. 2024 13:21
Un treballador del centre de control d'Adif va adoptar la decisió de desviar el comboi, sense passatgers que circulava a elevada velocitat, rumb a l'estació d'Atocha de Madrid i desviar-lo a una altra via provocant així el seu descarrilament per tal d'evitar que pogués xocar amb algun tren que es trobés de cara, segons apunten fonts del Ministeri de Transports.
Precisament, el ministre Óscar Puente, en declaracions durant la visita a la Fira Internacional de l'Autobús i Autocar (FIAA 2024) a IFEMA Madrid, va realitzar un relat de l'ocorregut aquest dissabte i que sumat a un incident posterior, va provocar el caos ferroviari en el qual es van veure afectats milers de viatgers aquest cap de setmana.
Segons va exposar Puente, un tren anava "remolcat a taller" i, “en un moment determinat”, que encara està investigant-se per unes “raons que no podem exposar i que s'esclariran”, es va deixar anar i va circular sense control. És llavors quan va “inicia un recorregut en una espècie de caiguda lliure pel túnel de Chamartín” i, tal com es revelen en uns àudios de treballadors, va arribar a circular a gran velocitat, “a la deriva per les agulles del Jardí Botànic, que són de 50 km/h, a 100 o 200”.
És llavors quan, segons fonts consultades per El Periódico D'Espanya del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible asseguren que un treballador va procedir a fer una “maniobra” per a “forçar” el canvi de via i, si fes falta, que el tren descarrillés” i així “evitar cap xoc”.
“No està determinat que hi hagués un tren amb el qual pogués xocar”, va puntualitzar Puente, encara que és “evident que si el tren hagués continuat amb la seva trajectòria podria haver aconseguit impactar contra algun tren que pogués venir en aquest moment”, va afegir.
Tot el relacionat amb aquest cas, que asseguren que res té a veure amb el gruix del caos ferroviari del cap de setmana, està sota investigació.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Anant a la font de la notícia (audio de WhatsApp?) sembla que Pepe Gotera y Otilio quasi es maten a dins del tren descarrilat: