Incidències ferroviàries a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Línia tallada

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/07/2024 13:35

França451 ha escrit: Dijous 25/07/2024 12:11Perdonen una pregunta... Esa no es la misma línea que estuvo sin funcionar durante años por un choque con un autobús escolar???
La mateixa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Divendres 13/09/2024 9:28

Des de fa més de una hora sembla no entren ni surten trens d'ample estàndard a Sants.

El silenci de Adif es incidència a la infraestructura, pero comenten viatgers que sembla ha sigut per un descarrilament a Can Tunis.

No sé què costa informar correctament





Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 13/09/2024 17:22

Ha descarrilat un "Euromed" que sortia de Can Tunis:

Normalizada la circulación de trenes en Barcelona tras solucionarse la incidencia que generó retrasos y anulaciones de trenes
https://www.20minutos.es/noticia/563325 ... can-tunis/

I a la R15, un altre tall per trencament de via :osti

Cortada la circulación de trenes de la R15 de Rodalies entre Flix y Ascó en Tarragona tras romperse la vía
https://www.20minutos.es/noticia/563330 ... perse-via/



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dissabte 14/09/2024 3:41

Adif dona per resolta la incidència a Can Tunis que ha causat retards a l’alta velocitat a Sants.

El servei ha quedat interromput a primera hora i s'ha anat restablint progressivament.

https://beteve.cat/mobilitat/adif-dona- ... tat-sants/



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 11/10/2024 13:30

Diari de Girona, 11 d'octubre de 2024 ha escrit: Interrompuda la circulació de trens d'alta velocitat entre Girona i Barcelona per un atropellament
A Girona hi ha detinguts dos trens

ACN
Barcelona 11 D’OCT. 2024 12:00 Actualitzada 11 D’OCT. 2024 12:39

La circulació de trens d'alta velocitat entre Girona i Barcelona s'ha interromput aquest divendres en tots dos sentits. El pas dels trens s'ha hagut d'aturar per "un accident d'una persona en un punt no autoritzat de pas entre Llinars i Riells", segons ha informat Adif. L'incident s'ha produït a les 11h20 quan un comboi ha atropellat un cos per causes que es desconeixen. De moment, l'operadora del servei, Renfe, no té una previsió de quan es restablirà el pas dels trens. Ara mateix, a Girona hi ha detinguts dos trens, el que sortida de Figueres a les 11h35 en direcció a Barcelona i el que sortia a les 11h36 de Marsella amb destí final Madrid.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 17/10/2024 14:30

Diari de Girona, 17 d'octubre de 2024 ha escrit: Un bus de substitució d'un tren de Renfe no passa per Colera perquè "no hi cap a l'estació"
Una baixa sobtada del maquinista provoca que els passatgers hagin de ser transportats en autobús des de Portbou

Tony Di Marino
Colera 17 D’OCT. 2024 13:10 Actualitzada 17 D’OCT. 2024 13:13

El tren programat a les 8:39 hores del matí de Colera a Barcelona no ha passat per l'estació alt-empordanesa per culpa de "la baixa sobtada d'un maquinista", expliquen des de Renfe. Per aquest motiu, els passatgers han sigut traslladats per carretera des de Portbou, fent servir un autobús, però aquest no ha passat per l'estació de Colera, ja que asseguren que "no hi cap a l'estació".

D'aquesta manera, més d'una desena de persones que esperaven a l'estació s'han quedat "penjats" sense cap altra solució que esperar, ja que expliquen que quan trucaven per saber què estava passant els hi deien que "no constava la circulació".


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/10/2024 10:31




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/01/2025 22:32




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/01/2025 12:14

Es mantenen els problemes de circulació en la línia d’alta velocitat entre Figueres i Barcelona
Adif assegura que ha arreglat la incidència en la senyalització, però encara hi ha afectacions en la circulació

29.01.2025 - 10:08 | Actualització: 29.01.2025 - 12:00

La circulació ferroviària de l’alta velocitat s’ha restablert entre Figueres i Barcelona, després d’haver estat interrompuda per una incidència de senyalització a Vilobí d’Onyar. Arran d’aquest problema, un tren amb 270 passatgers havia quedat aturat a l’altura de Riells i un altre a Girona, amb 400 viatgers.

Un cop resolta la incidència, els dos trens han reprès la marxa, tot i que alguns passatgers han denunciat a la xarxa que no circulen amb normalitat. “Els 400 passatgers del tren Figueres – Girona, després de dues hores atrapats dins del tren, seguim semi aturats: aquesta és la velocitat de l’AVE: 10 km/h. I es va aturant cada pocs metres”, ha explicat Aleix Clarió.

https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... alitzacio/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/01/2025 23:16

Caos ferroviari en la línia de gran velocitat entre Figueres i Barcelona: “El maltractament és total”
Els usuaris critiquen la mala gestió de la informació de les incidències per part de Renfe

29.01.2025 - 10:08 | Actualització: 29.01.2025 - 20:17

Jornada negra en la línia de gran velocitat entre Figueres i Barcelona. Al matí, la circulació ha estat interrompuda per una incidència de senyalització a Vilobí d’Onyar. Arran d’aquest problema, un tren amb 270 passatgers havia quedat aturat a l’altura de Riells i un altre a Girona, amb 400 viatgers.

Un cop resolta la incidència al cap d’una bona estona, els dos trens han reprès la marxa, tot i que alguns passatgers han denunciat a la xarxa que no circulen amb normalitat. “Els 400 passatgers del tren Figueres – Girona, després de dues hores atrapats dins del tren, seguim semi aturats: aquesta és la velocitat de l’AVE: 10 km/h. I es va aturant cada pocs metres”, ha explicat Aleix Clarió.

A la tarda, els problemes s’han mantingut. Renfe ha cancel·lat el tren de tornada entre Barcelona i Figueres-Vilafant previst per les 17.30 per manca de material. Això ha causat encara més malestar entre els usuaris habituals, que lamenten que jornades com les d’avui no els permeten de treballar amb normalitat. “El maltractament és total. No és només la molèstia, sinó que baixem a Barcelona a treballar i no podem fer-ho amb normalitat. Després patim per la baixa productivitat del país, però en bona part és generada per Renfe i la seva mala gestió”, lamenta l’Àngels, una de les usuàries habituals del servei.

Avui, per fer el trajecte habitual d’anada i tornada entre Girona i Barcelona ha estat més de set hores. Aquest matí, ha agafat l’Avant que sortia a les 9.10 i havia d’arribar a les 10.00, però ho ha fet a les 13.45. A la tarda, davant la cancel·lació dels trens, ha decidit d’optar per un comboi de mitjana distància, per tal d’evitar més problemes. A més, denuncia que els retards d’entre vint minuts i mitja hora estan proliferant cada dia més en aquesta línia.
Crítiques a la gestió de la informació

Una altra de les crítiques recurrents al servei és per la mala gestió de la informació de les incidències. “Podrien haver-nos deixat escollir si volíem baixar a Girona, on hem estat aturats almenys una hora, i haver-nos informat del que passava realment perquè ja ho sabien pel tren anterior… Però ens han mentit dient que era una avaria de deu minuts. No hem pogut triar què fer amb coneixement” explica.

També critica que, malgrat que Renfe disposa del contacte de les persones que han comprat els bitllets, no envia missatges SMS informant de les cancel·lacions de tren. Això causa que els usuaris hagin de consultar periòdicament la web o l’aplicació per saber si el comboi que han d’agafar continua programat.

https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... alitzacio/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 07/03/2025 18:44

Setmana de penitència a les línies de Rodalies i de Regionals, que acumulen múltiples incidents i retards


La represa aquesta setmana del servei ferroviari entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona no ha pogut ser més accidentada. Després de cinc mesos sense circulació de trens per les obres al túnel de Roda de Berà, aquest dilluns a la tarda la via es tornava a obrir i els regionals de les línies R14, R15, R16 i R17 ja podien enllaçar Barcelona amb Tarragona.

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ja avisava, però, el mateix dilluns que la recuperació del servei comportaria algunes disfuncions, i demanava “comprensió” als usuaris. A l’hora de la veritat, les afectacions han estat gairebé constants durant tota la setmana. El mateix dilluns a la tarda, el servei es va interrompre durant dues hores per una caiguda de tensió a la catenària entre Sant Vicenç de Calders i Cunit, afectant per igual els trens regionals i els de la línia R2 sud de Rodalies.

Per més informació: llegiu La Fura

https://lafurapenedes.cat/les-linies-de ... enitencia/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 08/03/2025 15:28

Tallada la circulació de TGV entre Barcelona i Mollet del Vallès per una avaria

La incidència afecta els TGV que connecten Barcelona amb el nord

Continua el caos ferroviari. Ara mateix s’ha suspès la circulació de TGV entre les estacions de Sants, a Barcelona, i Mollet del Vallès (Vallès Oriental). Segons que explica Adif, el motiu és que en una de les vies s’hi fan obres, mentre que l’altra ha quedat interceptada per un tren avariat que no transporta passatgers.

La incidència afecta els TGV que circulen connecten Barcelona amb el nord, inclosos els que provenen o es dirigeixen a l’estat francès. Ara mateix, un TGV que es dirigia cap a Barcelona és aturat a Riells i Viabrea (Selva). A banda, un altre TGV procedent de Madrid que es dirigeix cap a Figueres també és aturat a Sants.

A més, aquest matí, una nova avaria a la catenària ha deixat aturat un tren de gran velocitat de la companyia Ouigo al túnel de sortida a l’estació de Sants de Barcelona. Protecció Civil ha evacuat els 403 passatgers del comboi, que es dirigia cap a Madrid. Els afectats han tornat caminant a l’estació de Sants després de dues hores d’espera.

L’incident ha deixat sense tensió tres vies i ha obligat a tallar la circulació en aquest tram. Una volta restablerta la circulació, els trens circulen amb retards d’entre una hora i dues de mitjana. Ara bé, a primera hora del matí, s’han viscut moments d’aglomeracions a l’estació perquè els trens no sortien.

Adif ha explicat que ja han retirat el tren aturat i han restablert totalment la tensió en la segona via d’alta velocitat del tram entre Sants i el Prat de Llobregat, i en les vies 2 i 3 de l’estació barcelonina.

Aquesta avaria té lloc només vint-i-quatre hores després d’un altre problema elèctric que va obligar ahir a evacuar 900 persones d’un tren de Rodalia a l’Hospitalet de Llobregat.

https://www.vilaweb.cat/noticies/tallad ... catenaria/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 10/03/2025 2:48

Aquest titular sensacionalista no l´entenc. Volen barrejar la polèmica de l´estació de Montcada-Reixac (R2), amb l´estació de Montcada-Ripollet (R3), dues linies diferents, encara que són del mateix municipi? Dubto que a Montcada-Ripollet hi hagin hagut 184 víctimes mortals, però ho volen barrejar tot a la mateixa saca de Montcada, per donar més impacte a la notícia. Patètic. Reclameu, aixó sí, el soterrament de totes les linies de Montcada, que el tren fa molt mal...i sempre és el dolent, quan són les imprudències de la gent qui la paga.

Muere un hombre atropellado por el tren cuando cruzaba la vía en Montcada i Reixac: víctima 184 en este tramo.

Nueva víctima mortal en las vías del tren a su paso por Montcada i Reixac (Barcelona). Este sábado por la noche, alrededor de las diez y media, un hombre ha sido embestido por un convoy de la línea R3, cerca de la estación de Montcada-Ripollet, según ha informado el Ayuntamiento a través de las redes sociales.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 08102.html



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/03/2025 11:46

Diari de Girona, 26 de març de 2025 ha escrit: La línia Portbou-Barcelona té incidències el 20% dels dies
La xarxa catalana de Rodalies pateix de mitjana una incidència amb més de 10.000 afectats cada dos dies i mig
La meitat dels problemes són avaries
El 24% dels trens de Rodalies estan fora de servei


Redacció
ACN
Girona / Barcelona 26 MAR 2025 6:00

La xarxa de Rodalies i Regionals va patir 553 incidències greus entre principis del 2021 i agost del 2024, un mes abans de les obres de Roda de Berà. Per tant, se’n va registrar una cada 2,5 dies. Així es desprèn d’una resposta del Departament de Territori a una pregunta parlamentària de Junts que inclou les incidències que van afectar més de 10.000 viatgers de Rodalies o més de 1.000 de Regionals. El recompte detalla les incidències en forma d’avaria, imprevistos -com atropellaments, obstacles a la via, robatoris de cable de coure o falta de maquinista- i limitacions temporals de velocitat. La meitat d’incidències greus van ser per avaria a la infraestructura o del tren. La línia amb més dies amb afectacions va ser l’R15 (que comunica Barcelona amb Tarragona i les Terres de l’Ebre), amb 369. La línia R11, entre Portbou i Barcelona, va sumar 243 dies d’afectacions en el mateix període, el que suposa gairebé afectacions en el 20% de les jornades. En el cas de la línia R1, que va de Maçanet-Massanes fins a Molins de Rei, les afctacions van ser molt menors: només 52 dies amb incidències en poc més d’un any i mig.

Errors en la senyalització, interrupcions importants del servei com l’incendi a les instal·lacions d’Adif a Gavà el maig del 2023, l’avaria al sistema de telecomunicacions al Control de Trànsit Centralitzat (CTC) del gestor d’infraestructures ferroviàries que el 9 de setembre del 2022 va deixar sense servei Rodalies i Regionals unes hores tot i que les conseqüències es van arrossegar tot el dia; el robatori de coure el 12 de maig del 2024 -la mateixa jornada de les darreres eleccions al Parlament-, el descarrilament d’un Talgo a Sitges el setembre del 2022; i limitacions temporals de velocitat per diversos motius com treballs programats o incidències; o atropellaments, són alguns dels problemes que han afectat el servei ha provocat retards a desenes de milers de passatgers.

Una de les causes que va provocar més disfuncions en el servei són les limitacions temporals de velocitat, amb 35 dies a la bifurcació de Vila-seca entre l’abril i el juny del 2022, a més de mitja dotzena de casos més entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona entre octubre i novembre del 2022. D’altra banda, també es va produir l’incendi al quadre de senyals de Gavà al maig del 2023, que l’agència ACN ha comptabilitzat com una sola incidència, però que va tenir un enorme impacte amb retards i una circulació de trens molt menor a l’habitual durant vint dies a l’R2 sud i Regionals del sud.

En aquests tres anys i vuit mesos, també destaquen 34 atropellaments i almenys dues persones més que van mostrar intenció de llançar-se a la via; els 45 casos en què el tren es va demorar o suprimir davant la manca de maquinista per motius que es desconeixen - només en un cas es fa constar que és per malaltia- o els més de deu dies de treballs per restablir el tram afectat entre Girona i Caldes de Malavella pel descarrilament d’un tren de mercaderies el setembre del 2021 o tres anys més tard, al juliol del 2024, l’incendi d’un vagó amb gas liquat prop de la capital gironina.

A més, el juny del 2022, un tren Regional de l’R16 va xocar contra una locomotora de mercaderies de l’empresa Captrain a Vila-seca i va deixar una vintena de contusionats de diversa consideració amb afectacions durant un dia. Unes setmanes abans, el descarrilament d’un tren de mercaderies a Vila-verd va obligar a tallar el servei durant cinc dies -entre el 28 d’abril i el 3 de maig- entre la Plana de Picamoixons i Montblanc.

En el període analitzat per la Generalitat -titular del servei- consten una quinzena d’incidències derivades del robatori de coure amb afectacions a més de 10.000 viatgers a Rodalies o 1.000 a Regionals. Alguns casos van comportar conseqüències molt greus com el cas de Montcada la matinada del 12 de maig que va afectar totes les línies de Rodalies i que va tardar unes 48 hores a restablir completament el servei. Els fets es van produir just abans que els col·legis electorals obrissin portes amb motiu de les eleccions al Parlament i va fer que alguns ciutadans no es poguessin desplaçar per dipositar el seu vot.

Les dades recopilades pel Departament de Territori no inclouen el tall de les obres de Roda de Berà, que va començar l’1 d’octubre de l’any passat i va obligar els usuaris de les comarques de Tarragona a haver d’agafar el bus en alguns trams de les línies de Regionals i a planificar amb molta antelació els seus desplaçaments per les nombroses incidències. Les afectacions, a més, no van acabar a principis de març, amb la teòrica finalització de l’obra, ja que s’han seguit acumulant nombrosos retards i encara cal enllestir els treballs a Sant Vicenç de Calders.

En la resposta, tampoc hi consten els nombrosos retards per diverses incidències a la infraestructura d’aquesta tardor i hivern i la darrera vaga convocada pels sindicats i que les organitzacions majoritàries van acabar desconvocant.

Pel que fa a les vagues, a la resposta parlamentària només hi consten sis jornades amb afectacions per aquest motiu, concretament el 30 de setembre, l’1, 4, 5 7 i 8 d’octubre del 2021 arran d’una convocatòria del sindicat de maquinistes Semaf contra el possible traspàs de Rodalies a la Generalitat i per demanar que es recuperessin els llocs de treball i circulacions prèvies a la pandèmia, entre d’altres motius.

Durant el període analitzat, s’han convocat moltes més aturades per part dels representants dels sindicats majoritaris, que finalment han estat desconvocades en arribar a algun tipus d’acord amb l’empresa.


Diari de Girona, 25 de març de 2025 ha escrit: El 24% dels trens de Rodalies estan fora de servei
La consellera Sílvia Paneque reitera que el traspàs del servei serà un "impuls definitiu" per a la millora del transport ferroviari
Rodalies pateix de mitjana una incidència amb més de 10.000 afectats cada dos dies i mig

ACN
Barcelona25 MAR 2025 16:23
Actualitzada 25 MAR 2025 17:33

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha explicat aquest dimarts que el 24% del material rodant de Rodalies inventariat no està operatiu en aquests moments, d'acord amb una estimació elaborada per la Generalitat i Renfe. Durant la seva intervenció al ple sobre Rodalies al Parlament, Paneque ha identificat una desena de "punts crítics" com la mateixa manca de material, que hauria de començar a quedar resolta amb la incorporació de 110 nous trens a partir del 2026; la manca de tallers de manteniment i reparació i la capacitat insuficient dels túnels de Barcelona, entre d'altres. Paneque també ha assegurat que el traspàs del servei ha de ser un "impuls definitiu" per la millora del servei. "Mai no s'havia arribat tan lluny", ha dit.

"El nombre de trens disponibles en aquests moments és absolutament insuficient i alhora tenim molts combois inutilitzats", ha admès la consellera de Territori durant la seva intervenció al pla monogràfic sobre Rodalies que ha compartit a mitges amb el president de la Generalitat, Salvador Illa. Segons Paneque, la "manca estructural" de trens i el seu envelliment està provocant cancel·lacions, congestió i retards reiterats.

En aquest punt, ha citat l'adquisició de trens nous actualment en fabricació a la planta d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda. El primer ja fa setmanes que està en circulació de proves durant les nits i està previst que a principis de l'any que ve es comenci a incorporar les noves unitats al ritme de tres o quatre nous al mes fins als 110 previstos. A més, ha assenyalat que la manca de material impedeix que es pugui oferir un servei amb composicions dobles.

En total, la consellera ha citat una desena de "punts crítics" que dificulten el funcionament normal del servei. Per exemple, s'ha referit a la capacitat insuficient dels dos túnels que travessen Barcelona -de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya- amb 14 i 18 trens en hora punta i ha comentat que s'està treballant per augmentar la capacitat operativa fins a 24 trens per hora.

També ha citat els trams de via única pendent de desdoblar, com el tram entre Parets i la Garriga de l'R3, unes obres que han de començar a principis d'estiu; els trams saturats i cisallaments que dificulten l'operativa; l'augment de l'incivisme o la "descoordinació" a l'hora de facilitar la informació sobre les incidències i que haurien de permetre els usuaris a buscar alternatives en cas d'incidències inevitables.

Un altre dels "punts crítics" que ha enumerat és la falta de personal de conducció i del personal ferroviari als tallers i la manca de manteniment als ascensors i escales mecàniques. En aquest sentit, ha detallat que de 264 ascensors i escales mecàniques, 109 estan fora de servei i ha afegit que es treballa perquè aquests equipaments estiguin operatius abans d'acabar l'any. A banda, ha destacat les "incidències sobrevingudes" per problemes en els sistemes de senyalització i circuits de via, entre d'altres, per manca de manteniment.

Per tot plegat, Paneque ha reconegut que les incidències s'han multiplicat per 2,5 i que les queixes dels usuaris són "comprensibles" i que són justificades.

Al mateix temps, la consellera ha explicat que s'està treballant amb diverses mesures, com reforç de la informació, la incorporació de més personal per reforçar la informació a les capçaleres de les línies i ha citat el Pla de Rodalies, que inclou diverses actuacions específiques, com la renovació de catenàries, estacions i millores dels accessos a les estacions.

Al llarg de la seva intervenció, la consellera ha comentat que "el primer objectiu" és que el servei i els trens "funcionin bé". "Sempre hem tingut un sentit de la responsabilitat que ens interpel·la i ens preocupa com a Govern", ha apuntat. Paneque ha indicat que "el traspàs de Rodalies ha de ser un impuls definitiu" sempre que, ha dit, "en els pròxims mesos tothom actual amb la mateixa responsabilitat". "Mai no s'ha arribat tan lluny. Ho hem fet amb noves confiances amb el Ministeri i Adif", ha recalcat Paneque, que també s'ha referit a la importància d'aconseguit la "complicitat de tots els actors", en especial els treballadors.

La consellera ha insistit que la cessió de les competències és "importantíssima" i d'"especial rellevància" per a Catalunya, que es troba davant una "oportunitat transcendent" per culminar aquest procés, ha afegit.

Pel que fa a les obres de Sant Vicenç de Calders, Paneque ha refermat que a partir de l'agost, amb la finalització de les obres, hi haurà un servei de Regionals entre Tarragona i Barcelona cada mitja hora.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 03/04/2025 10:10

Diari de Girona, 2 d'abril de 2025 ha escrit: Quatre hores aturats: l'odissea dels viatgers d'un R11 de Rodalies a Girona
La caiguda d'un arbre sobre la catenària ha deixat aïllat un comboi a l'alçada de Sant Miquel de Fluvià
Els viatgers han acabat sol·licitant taxis per poder seguir el seu camí

Carlos Márquez Daniel
Barcelona/Girona02 D’ABR. 2025 19:46
Actualitzada 02 D’ABR. 2025 19:56

Un dissabte de gossos, amb fred i un vent endimoniat. La inclemència, per sort, gairebé no es percep des de dins del tren. Fins que passa una desgràcia: cau un arbre sobre la catenària i es talla l'alimentació elèctrica. Són coses que passen a Rodalies. El comboi s'atura el ralentí. Els viatgers es miren i arronsen les espatlles. Passen les hores, ningú no ve a buscar-los i comença a regnar una certa inquietud. Va passar el 29 de març a l'altura de Sant Miquel de Fluvià, i els usuaris anaven a bord d'un R11 que havia sortit amb destinació a Girona des de Figueres cap a les 14.45 hores. Un dels passatgers, perquè se'n facin una idea, tenia previst arribar al seu destí cap a les 15.30 hores. Va entrar a casa poc abans de les deu de la nit, com si hagués anat i tornat a Madrid amb AVE.

Quan va caure l'alimentació elèctrica de la infraestructura, el tren es va quedar sense llum, sense aire condicionat i sense megafonia. Un gran tros de ferro sense vida. El maquinista no els podia informar si no era abandonant la cabina i parlant cara a cara amb els passatgers. Va passar una hora. Van passar dues hores. Van passar tres hores. Se'ls va fer fins i tot de nit. Fora, relaten els viatgers, unes "tremendes ratxes de vent" que no convidaven a treure el cap. Ningú ho va fer. I és el més recomanable, perquè un mai no sap si el tren té l'avaria just a sobre, amb un cable solt que escup 3.000 volts mortals de tensió.

El conductor finalment va sortir del seu habitacle i els va convidar, si ho creien convenient, a abandonar el tren, tenint en compte que la incidència quedava a una certa distància i no hi havia perill. En primera instància es van negar, potser esperançats que algú vingués a buscar-los. En intuir que no hi havia 'operació rescat' a la vista, van decidir organitzar-se i van començar a contractar taxis. Va ser així com molts van continuar el seu viatge fins a Girona.

Falten busos?
Mentre això passava, Renfe implementava un pla alternatiu de transport per carretera. Però potser per ser dissabte a la tarda, l'operador no va poder fer front a la demanda real, tal com van exhibir alguns afectats a través de les xarxes socials. Un d'ells, a les 18 hores tocades, es queixava que només hi havia un autobús per a diversos centenars de persones. Altres compartien, ja entrada la nit, arguments similars amb vídeos des de l'estació de trens de Girona.

A aquesta hora, els viatgers de l'R11 de Sant Miquel de Fluvià seguien a l'interior del tren. Els havien informat que Renfe ja estava advertida de la situació i que vindrien busos per ells. Però no venia ningú i els taxis i els cotxes particulars anaven desfilant. "No teníem menjar ni aigua, i al tren hi havia gent gran i nens", relaten els afectats. El servei de bus només es va desplegar per al tram Girona-Sant Miquel de Fluvià, però a les 19.30 es va ampliar fins a Figueres, ja que aquest era el tram complet sense servei ferroviari a conseqüència de la caiguda d'un arbre sobre la catenària.

Si s'ho pregunten, un bus sí que va arribar finalment fins al lloc on s'havia aturat, unes quatre hores abans, un dels trens de l'R11. Va tenir molt poca feina: la gran majoria dels passatgers ja s'havia buscat la vida. Un portaveu de Renfe explica que la causa d'aquest retard no és clara. Dos busos sol·licitats sí que van arribar al seu destí, però aquest tercer... En qualsevol cas, l'operador "lamenta el que ha passat": "Demanem disculpes als usuaris afectats".

Diari de Girona, 3 d'abril de 2025 ha escrit: Opinió
Laura Fanals
Girona 03 D’ABR. 2025 6:30
Actualitzada 03 D’ABR. 2025 7:30
Quatre hores

En quatre hores es poden fer moltes coses. Pots anar en cotxe de Girona als afores de Marsella, per exemple. Pots llegir-te l’últim llibre de la Marta Orriols, fer una feina a mitja jornada o fer un bon tram de camí de ronda de la Costa Brava. Però quan aquestes quatre hores les passes en un tren de Renfe aturat per la caiguda d’un arbre a la via, sense informació, sense llum, sense aigua ni menjar, amb el vent xiulant a l’exterior i envoltat de gent tant o més nerviosa que tu, no fa cap gràcia.

En quatre hores hi ha temps de sobres, això sí, d’informar -i tranquil·litzar- els passatgers. Hi ha temps per buscar una alternativa eficaç per poder realitzar el trajecte, en lloc d’anar tard i quedar-se curt amb els autobusos. De temps n’hi ha, però faltaria voluntat per fer-ho. Renfe sembla que està tan acostumada a aquest tipus d’incidències que ja ni tan sols la preocupen, donant per suposat que els usuaris també hi estan avesats.

Tot i que fa anys que el servei de Renfe deixa molt a desitjar, la situació està esdevenint crítica. De moment s’ha apartat Antonio Carmona -excel·lent professional- de les tasques de direcció per tornar-lo a posar de portaveu, mentre que s’han també apartat dos treballadors per un presumpte sabotatge en el servei. Però tot això és la xocolata del lloro, com també ho és la reprovació de la consellera Paneque al Parlament. Perquè al final, tothom sap que el problema de Renfe no és puntual ni es resoldrà de forma fàcil. De fet, molts dubtem que s’arribi a resoldre mai.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 07/04/2025 12:36

Diari de Girona, 6 d'abril de 2025 ha escrit: Opinió
Josep Callol

06 D’ABR. 2025 6:31
Actualitzada 06 D’ABR. 2025 8:22
Renfe i l'olor de sabotatge

Dissabte de la setmana passada a la tarda vaig rebre un missatge de la meva filla dient que intentava arribar a Girona, però que no veia amb gaire optimisme aconseguir-ho. Ja feia una bona estona que el seu tren havia arribat a l’estació d’El Clot, s’havia aturat, havia obert portes i les havia tancat quasi immediatament perquè a dins del comboi no hi entrava ni una agulla. I a l’andana estava, esperant un nou tren per pujar-hi i arribar a Girona o Flaçà, tot i que no tenia gens clar quan podria ser perquè les informacions a les pantalles eren confuses i utilitzava contínuament el ja habitual «teòricament a tal hora n’ha de passar un». El «teòricament» s’ha estès sense remei entre el llenguatge habitual dels usuaris de «la Renfe». Li vaig enviar un enllaç amb la notícia de Diari de Girona on s’explicava que un arbre havia caigut a la catenària a Sant Miquel de Fluvià i que molt probablement aquella situació era la culpable de la incidència. Finalment, va arribar a Girona, però va tardar més de cinc hores a recórrer els 100 quilòmetres que separen les dues ciutats.

Però al viatger ja li és igual, perquè les explicacions dels retards, vinguin dels treballadors de l’empresa -que no són gens acurades, ni ràpides i ni molt menys precises- o d’un diari, ja no els tranquil·litzen ni els hi fan passar l’enuig. Aquesta companyia, o l’altra (Adif) que no surt mai pràcticament enlloc i que és la propietària i per tant responsable de la infraestructura, no excel·leixen precisament per la transparència davant de qualsevol mal tràngol, malgrat que una de les promeses per pal·liar les emprenyades dels viatgers era millorar la informació.

Aquella enèsima incidència no hauria passat de ser una més, si no fos que uns dies després vam saber que un tren havia quedat atrapat a pocs metres de la caiguda de l’arbre durant quatre hores amb els passatgers a dins. I aquesta història no hauria passat de ser una més, si no fos que uns dies després vam saber que Renfe havia deixat abandonats completament a la seva sort aquells viatgers; que el maquinista i la interventora havien trucat insistentment al centre d’operacions de Renfe per demanar un autobús, sense cap èxit; que la companyia havia dit a Territori que la situació estava controlada; que Sílvia Paneque -suposo que per experiència- no s’ho va creure i que va demanar a l’alcalde de Sant Miquel de Fluvià, Àngel Posas, que ho anés a comprovar. La no tan sorpresa va ser que al comboi hi havia 12 persones que feia hores que hi eren i que els que ja havien marxat ho havien fet pel seu propi peu.

Les incidències poden emprenyar, però si tenen una explicació raonable, poden ser més fàcils d’empassar o, almenys, de comprendre-les. El que va passar dissabte de la setmana passada no té una explicació raonable, com tampoc la té que uns dies abans alguns treballadors del centre de gestió de Renfe donessin instruccions contradictòries i incorrectes que van acabar amb l’anul·lació de diversos trens. En aquella ocasió es van apartar dos treballadors i els serveis jurídics de la companyia investiguen el cas. En la del dissabte fatídic s’hauria d’actuar amb la mateixa contundència. ¿Qui va ser el responsable de mentir al Govern, intencionadament o no, i qui va decidir que no calia enviar un autocar a recollir els passatgers que quedaven en aquell tren? I tots hem de saber, però especialment els 12 «oblidats», quines mesures es prenen, quins expedients s’obren i què va passar exactament. Perquè si algú és capaç de mentir sense tenir el més petit respecte pels ciutadans, com és el cas, no em puc imaginar què es pot arribar a fer. Aquesta serà l’única fórmula per posar fi a situacions que més que errades o inclemències del temps o del que sigui, fan olor de sabotatge.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 19/04/2025 22:10

Quaranta passatgers atrapats durant sis hores en un tren entre Barcelona i Saragossa per una avaria elèctrica

Protecció Civil ha activat en alerta el pla FERROCAT

Una quarantena de passatgers fa vora sis hores que resten atrapats en un tren regional entre Barcelona i Saragossa per una avaria elèctrica. L’avaria s’ha detectat a les 14.20 entre Faió (Baix Aragó) i la Pobla de Massaluca (Terra Alta).

Protecció Civil ha activat en alerta el pla FERROCAT. ADIF i RENFE han acabat el transbordament pels volts de les 21.30. El tren ha marxat en direcció a Nonasp i finalment portarà els passatgers fins a Saragossa.

Hi ha hagut una altra incidència en un tren que feia el mateix recorregut. Un altre regional que ha sortit de Barcelona a les 08.45 i havia d’arribar a Saragossa a les 14.06 h, ha quedat aturat a Nonasp. RENFE ha indicat que a l’interior d’aquest comboi hi havia trenta-cinc passatgers.

https://www.vilaweb.cat/noticies/quaran ... electrica/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”