Fuaaa, jo venia a fer un parell de preguntes de principiant sobre la seva història i m'he trobat això

"No querías caldo? Pues toma veintitreinta tazas"

Mil mercès per l'enllaç!

/p
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 8:53
Entrada Autor: pcongre » Dimarts 04/04/2023 19:16
Fuaaa, jo venia a fer un parell de preguntes de principiant sobre la seva història i m'he trobat això
Entrada Autor: Elefant » Dijous 13/04/2023 17:14
He d'admetre que m'has agafat completamenten pilotes, no ho havia pensat així.jgomezs ha escrit: ↑Dijous 23/03/2023 22:30 No, el que intento dir és que el tren no només ocupa el solc mentre està al túnel, sinò en tot el seu recorregut. Si (per ex.) un R11 arriba a Sagrera a les 10:00, a Clot a les 10:05 i a Passeig de Gràcia a les 10:10, i aquest tren l'envies a EdF, no tindràs cap R2 o R2N aprofitant el solc, perquè per arribar a Passeig de Gràcia a les 10:10, també hauria d'estar a Sagrera a les 10:00 i a Clot a les 10:05. Només podrà aprofitar el solc un tren que surti de EdF. I per tant aquest tren que surt no farà transbord amb el R11 que entra, perquè es creuen a mig camí.
Entrada Autor: jgomezs » Dijous 13/04/2023 19:58
Doncs ara que ho dius, la tercera via també està entre SAC i Sagrera LAV, podrien entrar en paral·lel des de Montcada o des de la R3, i el de EdF passar a la via de la R1 a Sagrera, al minut 3:02 del vídeo:Elefant ha escrit: ↑Dijous 13/04/2023 17:14 Ara, hi ha el projecte de fer una tercera via a l'R2N em sembla que entre SAC i Montmeló, i també hi ha el projecte de fer entrar l'R3 pel ramal aigües. Amb aixó sí podria tenir sentit la meva proposta, si poden anar "en paral·lel" els trens, ja sigui un R2 i un regional al tram de tres vies de l'R2N, o un R3 i un regional entre la bif. Aigües i el triangle ferroviari, ja que els regionals des-d'enllà passarien a la línia de l'R1. De fet, potser fins i tot seria força encertat de pensar aquests projectes en combinació.
Entrada Autor: pcongre » Dimecres 16/08/2023 14:04
Entrada Autor: Elefant » Dimecres 16/08/2023 21:18
Al menys per als regionals/MD cap al sud té sentit. No hi ha massa altres espais per aparcar-los sino. A Montcada-Bifurcació les vies estan en ús per tallers em sembla. Granollers potser? Molt trajecte per anar buits...pcongre ha escrit: ↑Dimecres 16/08/2023 14:04 Mirant els plans actuals per Rodalia
I especulant sobre com, hipotèticament, més endavant es podrien desconnectar els diferents serveis de Rodalia perquè no s'afectin tant entre si com ara en cas d'averia
Em costa veure un escenari a la llarga en què s'hi segueixi fent servir EdF com a estació terminal
Entrada Autor: pcongre » Dimecres 16/08/2023 21:45
Sí, a més després em sona que MB estarà en obres un temps per connectar R3 amb Aigües;
Entrada Autor: Elefant » Dijous 17/08/2023 23:18
Horitzó 2100 suposo que depèn del que es vulgui fer. Això ja és un tema polític. Si per nassos es vol tancar l'EdF, es podrà. Es troba espai a La Sagrera (amb les miserables 8 vies per 2 línies), a MB o a on sigui. La qüestió es la política que hi ha al darrera: Es vol fer una politica de mobilitat pragmàtica que s'adapta a lo que hi ha i ho millora per treure el màxim suc amb menys inversió; o es fa una política idealista que defineix uns objectius i els executa com sigui, fent i desfent lo que calgui?pcongre ha escrit: ↑Dimecres 16/08/2023 21:45 Sí, a més després em sona que MB estarà en obres un temps per connectar R3 amb Aigües;
així que suposo que, amb una mica de sort, hi haurà EdF terminal unes poques dècades més, a aquest pas
Però volia dir a llarg termini...
~"horitzó 2100, què?", per així dir-ho
Entrada Autor: Elefant » Dilluns 09/09/2024 10:21
Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 09/09/2024 17:57
Entrada Autor: Elefant » Dilluns 09/09/2024 18:51
jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 09/09/2024 17:57 Segons Pere Macias, el salt de moltó de Bifuració Aragó no es pot fer perquè...
https://beteve.cat/desti-barcelona/mobi ... terurbana/
(segon vídeo, minut 2:40)
"És un lloc urbà i no es pot fer més obra"
En algun punt del salt de moltó hauries de tenir tres vies en paral·lel al carrer Aragó, no sé si hi ha prou distància de seguretat amb els edificis del voltant. A més, vaig veure a la documentació del tramvia que el calaix del tren a la Diagonal entre Aragó i Glòries és vell i complicat de tocar i ara mateix hi passa per sobre el nou tramvia. Fixa't que per fer obres sempre es busca llocs on hi hagi espai de sobres.
jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 09/09/2024 17:57 Però alhora també diu de l'Estació de França:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... -30-73195/
"És cert que perdrà funcions quan s’estreni la Sagrera. Però a Barcelona no li sobren instal·lacions ferroviàries, cal pensar-ho molt abans de suprimir una estació d’aquesta magnitud. Si volem un bon servei, hem de tenir a una distància raonable un lloc ampli on ‘dormin’ els trens. No els podem enviar a Valladolid i que tornin cada matí."
jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 09/09/2024 17:57I home, tampoc hem de perdre sis trens per hora de capacitat només per mantenir l'Estació de França (tot i que després els desaprofitem amb la R-Aeroport). I que faci només de dipòsit, és una mica matar mosques a canonades. Caldria trobar-li més usos. El que cal assegurar-se és que no es perd i que es podran trobar aquests més usos (tercer túnel? mira que sóc pesat)
Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 14/09/2024 23:11
Es veu que es té pensat fer els Regionals cap a Montcada Bifurcació, però segons un usuari de X que diria que és Maquinista, diu que l'Estació de França no desapareixeria com a tal, diu que tindria encara ús però com a capçalera dels R2Sud. La veritat és que no sé realment què dir de tot això, no es suposava que la R2 tornaria a ser passant també?jgomezs ha escrit: ↑Dilluns 09/09/2024 17:57 Segons Pere Macias, el salt de moltó de Bifuració Aragó no es pot fer perquè...
https://beteve.cat/desti-barcelona/mobi ... terurbana/
(segon vídeo, minut 2:40)
"És un lloc urbà i no es pot fer més obra"
En algun punt del salt de moltó hauries de tenir tres vies en paral·lel al carrer Aragó, no sé si hi ha prou distància de seguretat amb els edificis del voltant. A més, vaig veure a la documentació del tramvia que el calaix del tren a la Diagonal entre Aragó i Glòries és vell i complicat de tocar i ara mateix hi passa per sobre el nou tramvia. Fixa't que per fer obres sempre es busca llocs on hi hagi espai de sobres.
Però alhora també diu de l'Estació de França:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... -30-73195/
"És cert que perdrà funcions quan s’estreni la Sagrera. Però a Barcelona no li sobren instal·lacions ferroviàries, cal pensar-ho molt abans de suprimir una estació d’aquesta magnitud. Si volem un bon servei, hem de tenir a una distància raonable un lloc ampli on ‘dormin’ els trens. No els podem enviar a Valladolid i que tornin cada matí."
I home, tampoc hem de perdre sis trens per hora de capacitat només per mantenir l'Estació de França (tot i que després els desaprofitem amb la R-Aeroport). I que faci només de dipòsit, és una mica matar mosques a canonades. Caldria trobar-li més usos. El que cal assegurar-se és que no es perd i que es podran trobar aquests més usos (tercer túnel? mira que sóc pesat)
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”