Futur de l'estació de França

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Re: Futur de l'estació de França

Entrada Autor: pcongre » Dimarts 04/04/2023 19:16

m.h.t. ha escrit: Dimarts 10/01/2023 21:45 La Estació de França ¿Un futuro incierto?

Magnífic reportatge-documental d'en José Luis García, d'una hora de durada, que repassa el passat, present i opcions de futur del complex ferroviari, amb un valuós recull d'imatges d'arxiu i entrevistes:

Fuaaa, jo venia a fer un parell de preguntes de principiant sobre la seva història i m'he trobat això :plas
"No querías caldo? Pues toma veintitreinta tazas" :D
Mil mercès per l'enllaç! :ok
/p


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dijous 13/04/2023 17:14

jgomezs ha escrit: Dijous 23/03/2023 22:30 No, el que intento dir és que el tren no només ocupa el solc mentre està al túnel, sinò en tot el seu recorregut. Si (per ex.) un R11 arriba a Sagrera a les 10:00, a Clot a les 10:05 i a Passeig de Gràcia a les 10:10, i aquest tren l'envies a EdF, no tindràs cap R2 o R2N aprofitant el solc, perquè per arribar a Passeig de Gràcia a les 10:10, també hauria d'estar a Sagrera a les 10:00 i a Clot a les 10:05. Només podrà aprofitar el solc un tren que surti de EdF. I per tant aquest tren que surt no farà transbord amb el R11 que entra, perquè es creuen a mig camí.
He d'admetre que m'has agafat completamenten pilotes, no ho havia pensat així.
Ara, hi ha el projecte de fer una tercera via a l'R2N em sembla que entre SAC i Montmeló, i també hi ha el projecte de fer entrar l'R3 pel ramal aigües. Amb aixó sí podria tenir sentit la meva proposta, si poden anar "en paral·lel" els trens, ja sigui un R2 i un regional al tram de tres vies de l'R2N, o un R3 i un regional entre la bif. Aigües i el triangle ferroviari, ja que els regionals des-d'enllà passarien a la línia de l'R1. De fet, potser fins i tot seria força encertat de pensar aquests projectes en combinació.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 13/04/2023 19:58

Elefant ha escrit: Dijous 13/04/2023 17:14 Ara, hi ha el projecte de fer una tercera via a l'R2N em sembla que entre SAC i Montmeló, i també hi ha el projecte de fer entrar l'R3 pel ramal aigües. Amb aixó sí podria tenir sentit la meva proposta, si poden anar "en paral·lel" els trens, ja sigui un R2 i un regional al tram de tres vies de l'R2N, o un R3 i un regional entre la bif. Aigües i el triangle ferroviari, ja que els regionals des-d'enllà passarien a la línia de l'R1. De fet, potser fins i tot seria força encertat de pensar aquests projectes en combinació.
Doncs ara que ho dius, la tercera via també està entre SAC i Sagrera LAV, podrien entrar en paral·lel des de Montcada o des de la R3, i el de EdF passar a la via de la R1 a Sagrera, al minut 3:02 del vídeo:
https://m.youtube.com/watch?v=xp543Rpef7w



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 16/08/2023 14:04

Mirant els plans actuals per Rodalia
I especulant sobre com, hipotèticament, més endavant es podrien desconnectar els diferents serveis de Rodalia perquè no s'afectin tant entre si com ara en cas d'averia
Em costa veure un escenari a la llarga en què s'hi segueixi fent servir EdF com a estació terminal
bcn2222r1234.png
bcn2222r1234.png (203.15 KiB) Visualitzat 12344 cops
Però, d'altra banda, també em costa veure un escenari en què no acabem traient capacitat viària, en comptes de seguir ampliant-la com el segle passat
I ara estava pensant... què se'n pot fer, de les rondes?
Són massa empinades com per fer-hi passar una nova línia circular pels carrils centrals, de tramvia ni que sigui? (i amb estacions insonoritzades...)
bcn2222tu00.png
bcn2222tu00.png (257.84 KiB) Visualitzat 12344 cops
Si és que no, potser EdF podria fer-se servir d'estació terminal(+tallers?) d'aquesta hipotètica nova línia ~circular, amb unes aprox 20 estacions... què en penseu?


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 16/08/2023 21:18

pcongre ha escrit: Dimecres 16/08/2023 14:04 Mirant els plans actuals per Rodalia
I especulant sobre com, hipotèticament, més endavant es podrien desconnectar els diferents serveis de Rodalia perquè no s'afectin tant entre si com ara en cas d'averia
Em costa veure un escenari a la llarga en què s'hi segueixi fent servir EdF com a estació terminal
Al menys per als regionals/MD cap al sud té sentit. No hi ha massa altres espais per aparcar-los sino. A Montcada-Bifurcació les vies estan en ús per tallers em sembla. Granollers potser? Molt trajecte per anar buits...



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 16/08/2023 21:45

Elefant ha escrit: Dimecres 16/08/2023 21:18 Al menys per als regionals/MD cap al sud té sentit. No hi ha massa altres espais per aparcar-los sino. A Montcada-Bifurcació les vies estan en ús per tallers em sembla. Granollers potser? Molt trajecte per anar buits...
Sí, a més després em sona que MB estarà en obres un temps per connectar R3 amb Aigües;
així que suposo que, amb una mica de sort, hi haurà EdF terminal unes poques dècades més, a aquest pas
Però volia dir a llarg termini...
~"horitzó 2100, què?", per així dir-ho


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dijous 17/08/2023 23:18

pcongre ha escrit: Dimecres 16/08/2023 21:45 Sí, a més després em sona que MB estarà en obres un temps per connectar R3 amb Aigües;
així que suposo que, amb una mica de sort, hi haurà EdF terminal unes poques dècades més, a aquest pas
Però volia dir a llarg termini...
~"horitzó 2100, què?", per així dir-ho
Horitzó 2100 suposo que depèn del que es vulgui fer. Això ja és un tema polític. Si per nassos es vol tancar l'EdF, es podrà. Es troba espai a La Sagrera (amb les miserables 8 vies per 2 línies), a MB o a on sigui. La qüestió es la política que hi ha al darrera: Es vol fer una politica de mobilitat pragmàtica que s'adapta a lo que hi ha i ho millora per treure el màxim suc amb menys inversió; o es fa una política idealista que defineix uns objectius i els executa com sigui, fent i desfent lo que calgui?



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 09/09/2024 10:21

He llegit aquest fil del Twitter/X i sembla que ara ja va de debò. Amb això ja l'argument de més pes pel manteniment de l'EdF desapareixerà. El que em sembla espectacular es que es va encarir enormement el túnel vial de Glòries per salvar l'accés d'EdF, i ara se la carregaràn igualment. No entenc per què estan empenyats en fer qualsevol cosa enlloc d'un salt de moltó per l'accés a EdF i potser restablir l'accés nord pels regionals del Nord quan estigui La Sagrera. Enfi, la mateixa obsessió que als anys 60. Ja ho va dir el Pere Macias, que "per ara" es mantindria EdF, pèro mai no va donar suport a mantenir-la permanentment.
Adéu Estació de França.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 09/09/2024 17:57

Segons Pere Macias, el salt de moltó de Bifuració Aragó no es pot fer perquè...
https://beteve.cat/desti-barcelona/mobi ... terurbana/
(segon vídeo, minut 2:40)
"És un lloc urbà i no es pot fer més obra"
En algun punt del salt de moltó hauries de tenir tres vies en paral·lel al carrer Aragó, no sé si hi ha prou distància de seguretat amb els edificis del voltant. A més, vaig veure a la documentació del tramvia que el calaix del tren a la Diagonal entre Aragó i Glòries és vell i complicat de tocar i ara mateix hi passa per sobre el nou tramvia. Fixa't que per fer obres sempre es busca llocs on hi hagi espai de sobres.

Però alhora també diu de l'Estació de França:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... -30-73195/
"És cert que perdrà funcions quan s’estreni la Sagrera. Però a Barcelona no li sobren instal·lacions ferroviàries, cal pensar-ho molt abans de suprimir una estació d’aquesta magnitud. Si volem un bon servei, hem de tenir a una distància raonable un lloc ampli on ‘dormin’ els trens. No els podem enviar a Valladolid i que tornin cada matí."

I home, tampoc hem de perdre sis trens per hora de capacitat només per mantenir l'Estació de França (tot i que després els desaprofitem amb la R-Aeroport). I que faci només de dipòsit, és una mica matar mosques a canonades. Caldria trobar-li més usos. El que cal assegurar-se és que no es perd i que es podran trobar aquests més usos (tercer túnel? mira que sóc pesat :D )



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 09/09/2024 18:51

jgomezs ha escrit: Dilluns 09/09/2024 17:57 Segons Pere Macias, el salt de moltó de Bifuració Aragó no es pot fer perquè...
https://beteve.cat/desti-barcelona/mobi ... terurbana/
(segon vídeo, minut 2:40)
"És un lloc urbà i no es pot fer més obra"
En algun punt del salt de moltó hauries de tenir tres vies en paral·lel al carrer Aragó, no sé si hi ha prou distància de seguretat amb els edificis del voltant. A més, vaig veure a la documentació del tramvia que el calaix del tren a la Diagonal entre Aragó i Glòries és vell i complicat de tocar i ara mateix hi passa per sobre el nou tramvia. Fixa't que per fer obres sempre es busca llocs on hi hagi espai de sobres.

Ostres, però fer el perllongament de l'L8 no sembla ser un problema, de fet sembla que estarà llest encara abans del tramvia. Curiós curiós.

Va home va. Ningú no diu que seria senzill, però considerant l'utilitat de l'obra hauria valgut la pena plenament. Discrepo que calguin tres vies en algun moment, si rebaixes la cota d'una de les vies, tant la principal com la desviada, et queda el mateix ample del túnel. Potser això hauria estat més car que adaptar unes quantes vies a Montcada-Bif., però s'està perdent en canvi la possibilitat de doblar els solcs dels regionals als túnels (com ja vaig explicar una vegada) així com una capçalera centralitzada per als trens regionals. Això de posar tots els trens passants i enviar-los a morir a Montcada es cutre cutre cutre. No es fa enlloc una tontería així, perquè es estúpid solapar trens que han acabat el recorregut en uns túnels saturats. Aquí només s'està fent per estalviar-se una obra complexa però que hauria donat valor durant dècades.
jgomezs ha escrit: Dilluns 09/09/2024 17:57 Però alhora també diu de l'Estació de França:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... -30-73195/
"És cert que perdrà funcions quan s’estreni la Sagrera. Però a Barcelona no li sobren instal·lacions ferroviàries, cal pensar-ho molt abans de suprimir una estació d’aquesta magnitud. Si volem un bon servei, hem de tenir a una distància raonable un lloc ampli on ‘dormin’ els trens. No els podem enviar a Valladolid i que tornin cada matí."

Traducció: EdF serà un diposit de trens fins que es faci un de nou a l'extraradi. Tot en línia amb el pensament utilitari i desalmat d'aquest senyor.
Algú es creu realment que quan EdF només es faci servir per aparcar trens realment durarà molt, amb tots al voltant com hienes només esperant per carregar-se la, siguin els especuladors que volen els terrenys o l'Ajuntament que vol "ObRiR lA cIuTaDeLlA cAp Al MaR"? Em fotré un fart de riure quan duri dos telediaris arribat aquell punt.
jgomezs ha escrit: Dilluns 09/09/2024 17:57I home, tampoc hem de perdre sis trens per hora de capacitat només per mantenir l'Estació de França (tot i que després els desaprofitem amb la R-Aeroport). I que faci només de dipòsit, és una mica matar mosques a canonades. Caldria trobar-li més usos. El que cal assegurar-se és que no es perd i que es podran trobar aquests més usos (tercer túnel? mira que sóc pesat :D )

Es farà un centre civic, un CAP i pisos socials, que es l'únic que l'ideologia progre hipermoralista ja permet de fer. Oblidat d'un museu de ferrocarril, perquè mantenir aquell calaix antic només per fer entrar un tren vell cada parell d'anys tampoc no es voldrà.


No senyor no, això es tot una monumental cagada, des-del primer moment que es van reprendre els projectes de millora de la xarxa convencional el destí de l'EdF va estar decidit. I ho va estar perquè fins i tot el senyor que havia d'encarregar-se de millorar el servei de trens ho fa completament sense apreciació al ferrocarril i la part que forma a l'urbanisme de la ciutat, un buròcrata ignorant que només sap fer els seus càlculs sobre un full de paper i que veu l'estació monumental de Barcelona, que ja va perdre els trens LD per culpa de l'alta velocitat, només com un parell de vies per aparcar trens.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 14/09/2024 23:11

jgomezs ha escrit: Dilluns 09/09/2024 17:57 Segons Pere Macias, el salt de moltó de Bifuració Aragó no es pot fer perquè...
https://beteve.cat/desti-barcelona/mobi ... terurbana/
(segon vídeo, minut 2:40)
"És un lloc urbà i no es pot fer més obra"
En algun punt del salt de moltó hauries de tenir tres vies en paral·lel al carrer Aragó, no sé si hi ha prou distància de seguretat amb els edificis del voltant. A més, vaig veure a la documentació del tramvia que el calaix del tren a la Diagonal entre Aragó i Glòries és vell i complicat de tocar i ara mateix hi passa per sobre el nou tramvia. Fixa't que per fer obres sempre es busca llocs on hi hagi espai de sobres.

Però alhora també diu de l'Estació de França:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... -30-73195/
"És cert que perdrà funcions quan s’estreni la Sagrera. Però a Barcelona no li sobren instal·lacions ferroviàries, cal pensar-ho molt abans de suprimir una estació d’aquesta magnitud. Si volem un bon servei, hem de tenir a una distància raonable un lloc ampli on ‘dormin’ els trens. No els podem enviar a Valladolid i que tornin cada matí."

I home, tampoc hem de perdre sis trens per hora de capacitat només per mantenir l'Estació de França (tot i que després els desaprofitem amb la R-Aeroport). I que faci només de dipòsit, és una mica matar mosques a canonades. Caldria trobar-li més usos. El que cal assegurar-se és que no es perd i que es podran trobar aquests més usos (tercer túnel? mira que sóc pesat :D )
Es veu que es té pensat fer els Regionals cap a Montcada Bifurcació, però segons un usuari de X que diria que és Maquinista, diu que l'Estació de França no desapareixeria com a tal, diu que tindria encara ús però com a capçalera dels R2Sud. La veritat és que no sé realment què dir de tot això, no es suposava que la R2 tornaria a ser passant també?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”