Línia Orbital Ferroviària
Re: Línia Orbital Ferroviària
Ho sento wefer però el teu comentari cap al Vallès és molt ofensiu, no se si ho vas dir com a causa d'un "calenton" del moment o ho penses realment però no crec que siguin correctes les teves paraules cap al Vallès i molt menys cap als seus ciutadans.
-
- N6
- Entrades: 300
No crec que t'ho hagis de prendre personalment. És obvi que el Vallès tendeix a viure a les esquenes de Barcelona, com Mónaco de França. Només cal veure les entrades diàries de vehicles per tot arreu. Això no és ofensiu per a llurs residents, sinò la constatació d'un fenòmen socioeconòmic en el qual, com succeeix sempre, qui en resulta beneficiari no té consciència dels beneficis que obté.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Clar que no eren "correctes". A l'igual que no eren correctes les paraules contra els barcelonins. Precisament això és el que volia demostrarSokjo ha escrit:Ho sento wefer però el teu comentari cap al Vallès és molt ofensiu, no se si ho vas dir com a causa d'un "calenton" del moment o ho penses realment però no crec que siguin correctes les teves paraules cap al Vallès i molt menys cap als seus ciutadans.

- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Els acords d'investidura ressusciten l'orbital: el tren de Vilanova a Mataró sense passar per Barcelona
La línia orbital és un dels grans reclams històrics del país més enllà de Barcelona. El tren que ha de connectar Vilanova i la Geltrú i Mataró passant per l'interior compta amb un Pla Director Urbanístic i la reserva de sòl aprovat l'any 2010. Significaria la connexió de tota la segona corona metropolitana amb tren per primer cop a la història sense mirar cap a Barcelona, ja que l'actual traçat ferroviari té situacions anòmales com que Vilanova i Vilafranca, dues capitals de comarca de la vegueria del Penedès que tenen lligams històrics, no comptin amb un traçat de transport públic ferroviari. Un altre exemple és la manca de connexió directa entre les capitals dels vallesos. Precisament, l'acord entre el PSC i els Comuns per a la investidura de Salvador Illa inclou el punt "d'impulsar la mobilitat sostenible en la segona corona metropolitana", destacant l'àrea dels vallesos "a través de la línia orbital".
El Govern en solitari del PSC vol treure-li la pols a aquest projecte que va ser enterrat per la crisi del 2008. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, va assegurar fa tres setmanes al Parlament que el projecte podria ser una realitat "a mitjà termini". De fet, la línia orbital, com va assegurar la mateixa consellera, entrarà dins del nou Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya i el nou Pla de Rodalies 2025-2030. La línia orbital projectada el 2004 i concretada el 2010 incloïa 120 quilòmetres (68 quilòmetres de nova creació), 39 estacions (18 de nova creació), 12 intercanviadors amb Rodalies i Ferrocarrils i dues hores de trajecte del Garraf fins al Maresme, amb un total de 96.000 passatgers de 26 municipis i 6 comarques (Garraf, Alt Penedès, Baix Llobregat, Vallès Occidental, Vallès Oriental i Maresme).
més informació
https://www.elnacional.cat/ca/politica/ ... 2_102.html
La línia orbital és un dels grans reclams històrics del país més enllà de Barcelona. El tren que ha de connectar Vilanova i la Geltrú i Mataró passant per l'interior compta amb un Pla Director Urbanístic i la reserva de sòl aprovat l'any 2010. Significaria la connexió de tota la segona corona metropolitana amb tren per primer cop a la història sense mirar cap a Barcelona, ja que l'actual traçat ferroviari té situacions anòmales com que Vilanova i Vilafranca, dues capitals de comarca de la vegueria del Penedès que tenen lligams històrics, no comptin amb un traçat de transport públic ferroviari. Un altre exemple és la manca de connexió directa entre les capitals dels vallesos. Precisament, l'acord entre el PSC i els Comuns per a la investidura de Salvador Illa inclou el punt "d'impulsar la mobilitat sostenible en la segona corona metropolitana", destacant l'àrea dels vallesos "a través de la línia orbital".
El Govern en solitari del PSC vol treure-li la pols a aquest projecte que va ser enterrat per la crisi del 2008. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, va assegurar fa tres setmanes al Parlament que el projecte podria ser una realitat "a mitjà termini". De fet, la línia orbital, com va assegurar la mateixa consellera, entrarà dins del nou Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya i el nou Pla de Rodalies 2025-2030. La línia orbital projectada el 2004 i concretada el 2010 incloïa 120 quilòmetres (68 quilòmetres de nova creació), 39 estacions (18 de nova creació), 12 intercanviadors amb Rodalies i Ferrocarrils i dues hores de trajecte del Garraf fins al Maresme, amb un total de 96.000 passatgers de 26 municipis i 6 comarques (Garraf, Alt Penedès, Baix Llobregat, Vallès Occidental, Vallès Oriental i Maresme).
més informació
https://www.elnacional.cat/ca/politica/ ... 2_102.html