Notícies sobre el cremallera de Montserrat.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
the sapus
N3
N3
Entrades: 26

Re: Notícies sobre el cremallera de Montserrat.

Entrada Autor: the sapus » Diumenge 18/11/2018 0:43

Aquesta és exactament la foto que vaig veure a Facebook. Algú més s'ha fixat amb l'esllavissada va caure el que sembla una pilota de futbol al mig de la via? :o :x



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 16/09/2020 12:48



L'estació del cremallera de Montserrat tindrà una tercera via per millorar l'operativitat

Dilluns vinent començaran els treballs per dotar d'una tercera via l'estació de Monistrol Vila del cremallera de Montserrat dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Així ho va anunciar aquest dimarts al migdia el seu president, Ricard Font, durant una visita acompanyat del pare abat de Montserrat, Josep Maria Soler, al renovat funicular de la Santa Cova, que va reprendre l'activitat fa un mes després de dos any inactiu per treballs de millora.

La tercera via del cremallera farà més operativa la infraestructura ja que permetrà realitzar tasques de manteniment i apartar trens quan sigui necessari, sense interferir en el servei. Segons Font, amb la nova via es «guanyarà fiabilitat i seguretat perquè es podrà fer el manteniment dels set cremalleres que ara tenim a Montserrat a prop de la mateixa estació». El treballs, amb un pressupost d'1,4 milions d'euros, començaran dilluns vinent i està previst que finalitzin abans de l'estiu del 2021.

L'actuació consisteix en la construcció d'una tercera via d'apartat a l'estació de Monistrol Vila, prèvia a l'inici del tram en cremallera i que transcorrerà en paral·lel a la via 1. Tindrà una longitud de 135,28 metres, de manera que s'hi podran estacionar fins a dues unitats de tren. La nova via no disposarà d'andana ja que s'utilitzarà per a necessitats operatives que no involucren l'embarcament o desembarcament d'usuaris del tren.

https://www.regio7.cat/bages/2020/09/15 ... 31120.html



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/08/2021 12:17

Regió-7, 5 d'agost de 2021 ha escrit: Ferrocarrils posa en servei la tercera via a l’estació de Monistrol del tren cremallera
L’ampliació facilitarà realitzar tasques de manteniment i apartar trens quan sigui necessari
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 05/08/2021 20:15

Ara que tenen 5 o 6 trens de passatgers?



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 05/08/2021 21:22

ortegote ha escrit: Dijous 05/08/2021 20:15 Ara que tenen 5 o 6 trens de passatgers?
Crec que sis, ja que un de Núria havia anat a Montserrat, però no se si l'altre també hi va anar o no.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 06/08/2021 8:09

Miquel ha escrit: Dijous 05/08/2021 21:22
ortegote ha escrit: Dijous 05/08/2021 20:15 Ara que tenen 5 o 6 trens de passatgers?
Crec que sis, ja que un de Núria havia anat a Montserrat, però no se si l'altre també hi va anar o no.
Jo també penso en 6 pero com dius podrien ser 7.
En tema cremallera fa dies que estic bastant perdut.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1766
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 06/08/2021 12:32

En tenen 7.

Sí llegiu la noticia, parla de set unitats. Les 5 originals i les dues de Núria:

Salut!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 06/08/2021 19:00

Desconeixia el trasllat de l'A11. Han trigat prou a fer-ho. D'aquesta manera els cremalleres ja tenen tot el material unificat. Els GTW a Montserrat, i els BEH amb els cotxes (Sport Wagen i MHB) i les dues locomotores (DM6 i H12) a Núria. I totes les "iaies" (E1 a E4).


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 864
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 06/08/2021 20:02

El A11 segueix a Nuria, segons aquesta foto del Face feta ahir de Griselda de Maruri del grup anem a caminar.
Fitxers adjunts
228821589_4573489352681561_5918587689321299639_n.jpg
228821589_4573489352681561_5918587689321299639_n.jpg (38.54 KiB) Visualitzat 12748 cops



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 07/03/2024 14:09

Regió-7, 7 de març de 2024 ha escrit: El nombre d’usuaris de cremallera i funiculars de Montserrat va créixer més del 50%
L’augment més notable es va registrar el tren, del 53%, que gairebé va transportar 600.000 viatgers
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 14/11/2024 10:16

Regió-7, 13 de novembre de 2024 ha escrit: Simulen un descarrilament amb una setantena de ferits al cremallera de Montserrat
El simulacre es va fer amb pocs figurants reals perquè principalment es volia posar a prova la capacitat d'avaluació i coordinació dels equips d'emergències, més que les accions de rescat

Redacció
Manresa 13 NOV 2024 17:50 Actualitzada 13 NOV 2024 17:51

La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) van dur a terme dimarts a la tarda un simulacre de descarrilament d’un cotxe del cremallera de Montserrat amb 75 persones ferides.

El supòsit del simulacre era una esllavissada a la boca nord del túnel dels Apòstols que va impactar amb el primer cotxe del cremallera, el qual va descarrilar. Com a conseqüència de l’impacte, representava que un total de 75 persones d’aquest primer cotxe van resultar ferides de diversa consideració i el maquinista també va quedar inconscient. A més, el cotxe descarrilat impedia l’entrada dels operatius a l’interior del túnel i l’accés a la resta de cotxes del cremallera.

L’exercici es va simular com si tingués lloc un dia de molta afluència de visitants a Montserrat i els seus entorns. Al cremallera, en el moment de l’impacte, hi hauria unes 300 persones. També es va simular que dos trens van quedar aturats, però sense persones ferides.

Es va simular que diversos passatgers van fer trucades al telèfon d’emergències 112. Per la seva banda, el Centre de Control de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va enviar un treballador a la zona per comprovar els fets. Un cop comprovat l’accident, es va activar el Pla d’Autoprotecció (PAU) i els recursos necessaris per fer front a l’emergència.

Participació dels actuants
Els Bombers de la Generalitat van participar al simulacre amb un ampli dispositiu per atendre l’emergència amb més d’una trentena de dotacions. A l’arribada dels primers efectius i comandaments al lloc del descarrilament, es va contactar amb el cremallera i amb la resta de cossos d’emergència per tal de recollir informació i activar els recursos d’acord amb la dimensió de l’accident.

Els Mossos d’Esquadra van mobilitzar per aquest exercici sis patrulles de seguretat ciutadana i la unitat d’intervenció en muntanya. També hi van participar els vigilants municipals de Monistrol de Montserrat. Per la seva part, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va participar al simulacre aplicant el protocol d’Incident de Múltiples Afectats (IMV) i realitzant les assistències a 5 persones afectades de diversa consideració i a 70 persones fictícies (se simula la seva participació), fent un total de 75 persones ateses.

En el simulacre també hi van participar el cos d'Agents Rurals i personal del Departament de Seguretat de Montserrat.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”