Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/12/2024 17:35

Una humil aportació: no volen reobrir el funicular fins al castell, i es deixaran aquesta pasta per a la L2?



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 11/12/2024 9:41

metring ha escrit: Dimarts 10/12/2024 17:35 Una humil aportació: no volen reobrir el funicular fins al castell, i es deixaran aquesta pasta per a la L2?
Més que "reobrir" seria "reconstruir", que fins a on jo sé no queda gaire de l'estructura. A més, aquell funicular seria redundant amb el telefèric i quasi només tindria utilitat turística per pujar al castell.

Aquest perllongament de l'L2 va per un altre part de Montjuïc, hi tindria dues parades: Una prop del MNAC, i una per la rotonda de la creuera de l'Av. de l'estadi i l'Av. dels Muntanyans. Aquestes dues serien les úniques estacions noves, les altres serien de correspondència amb l'L10 i l'L9. No cal ser un geni per veure que la demanda no justifica ni de lluny aquest perllongament. És un projecte que va neixer, com tants altres projectes estúpids i inútils, de l'olimpiada.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 11/12/2024 22:53

Jo diria que esteu infravalorant que a la Marina del Port hi viuen 30 mil persones, a la Marina del Prat Vermell hi ha molts plans de creixement, i tota aquesta zona no té connexió directa amb el centre de la ciutat. I al anar per sota la muntanya, no hauria de ser una construcció complicada d'aquelles que has d'anar amb compte amb els edificis i els NIMBYs. Hi ha alguns projectes més prioritaris, però o són complicats tècnicament, o ho són políticament.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dijous 12/12/2024 9:43

jgomezs ha escrit: Dimecres 11/12/2024 22:53 Jo diria que esteu infravalorant que a la Marina del Port hi viuen 30 mil persones, a la Marina del Prat Vermell hi ha molts plans de creixement, i tota aquesta zona no té connexió directa amb el centre de la ciutat. I al anar per sota la muntanya, no hauria de ser una construcció complicada d'aquelles que has d'anar amb compte amb els edificis i els NIMBYs. Hi ha alguns projectes més prioritaris, però o són complicats tècnicament, o ho són políticament.
O sigui que a més de l'L10 ara cal un altre línia per anar directe al centre, perque els señoritos de la Marina del Prat Vermell no hagin de fer trasbordament?



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 12/12/2024 19:37

Elefant ha escrit: Dijous 12/12/2024 9:43 O sigui que a més de l'L10 ara cal un altre línia per anar directe al centre, perque els señoritos de la Marina del Prat Vermell no hagin de fer trasbordament?
Home, per no fer el doble de volta, que s'hi arriba abans des de el Prat que des de Foc. La L10 dona tota la volta per Torrassa i Collblanc. Has d'anar enrere per anar endavant.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dijous 12/12/2024 21:19

jgomezs ha escrit: Dijous 12/12/2024 19:37
Elefant ha escrit: Dijous 12/12/2024 9:43 O sigui que a més de l'L10 ara cal un altre línia per anar directe al centre, perque els señoritos de la Marina del Prat Vermell no hagin de fer trasbordament?
Home, per no fer el doble de volta, que s'hi arriba abans des de el Prat que des de Foc. La L10 dona tota la volta per Torrassa i Collblanc. Has d'anar enrere per anar endavant.
Doncs mala sort? Haver dit alguna cosa abans de que es fes l'L10, que tan dolenta sembla ser. Ara ja s'ha fet. A mi em fotria pagar amb els meus impostos una segona línia de Metro per un barri que tampoc està taaan poblat.
A més es pot trasbordar també a l'L8 que s'està fent el perllongament.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 64
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dijous 12/12/2024 21:22

Elefant ha escrit:
jgomezs ha escrit: Dijous 12/12/2024 19:37
Elefant ha escrit: Dijous 12/12/2024 9:43 O sigui que a més de l'L10 ara cal un altre línia per anar directe al centre, perque els señoritos de la Marina del Prat Vermell no hagin de fer trasbordament?
Home, per no fer el doble de volta, que s'hi arriba abans des de el Prat que des de Foc. La L10 dona tota la volta per Torrassa i Collblanc. Has d'anar enrere per anar endavant.
Doncs mala sort? Haver dit alguna cosa abans de que es fes l'L10, que tan dolenta sembla ser. Ara ja s'ha fet. A mi em fotria pagar amb els meus impostos una segona línia de Metro per un barri que tampoc està taaan poblat.
A més es pot trasbordar també a l'L8 que s'està fent el perllongament.
No és només el barri, es la fira, es el districte administratiu, és connectar amb l’aeroport, és tot el trajecte de la L2 al centre de BCN que no te res a veure amb el que farà la L8… Ens estem repetint tots una mica crec


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Divendres 13/12/2024 9:40

Elefant ha escrit: Dimarts 10/12/2024 16:25
LeoMetropol ha escrit: Dimarts 10/12/2024 16:02
un Ànec ha escrit:
Jo un trasbordament de l'2 amb la 9 i la 10 i de passada servei a montjuïc ho veig bé. No és pas un macroprojecte i SEMBLA un projecte senzill. Però, el que volen es combinar-la amb la L9, espro que això no ho compliqui massa...

De tota manera, és cert que potser hi han de més útils. De fet, trens de la L2 fins l'aeroport probablement deixi pràcticament en desús els de la L9, crec, o és que algú ha vist molts hotels a Sarrià?
La gent s'esperarà als trens de la L2 en comptes de pujar a la L9
Amb més raó de fer la connexió de la L2 amb l’Aeroport. Totalment cert que lo de les trinitats “clama al cielo”, però lo de la L4 a la Sagrera ja està en marxa.

I això de que la L8 dona servei a aquella zona, jo que hi he treballat, és complicadillo. Foc és força lluny d’Ildefons Cerdà i encara que allarguin la L8 a Gràcia, desservirà zones llunyanes a la L2. Tenint en compte que als barris nous de la Marina del Prat Vermell s’hi suma el nou districte administratiu de la Generalitat a Foc, ho veig necessari. Jo mentre avancin, vistos els últims anys que s’ho ha menjat tot la L9…


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Em fascina que no s'utilitzi la xarxa de bus per omplir els petits forats amb poca demanda que queden lleugerament llunyans al Metro i enlloc d'això es vulgui fer un perllongament precisament a Montjuïc a on no hi va gaire gent. I per anar a l'aeroport ja s'està fent el nou accés de Rodalies, per què llavors un Metro redundant?
Com sempre es fa un excés ridícul d'infraestructura, a un nivell que no es troba enlloc del món i després a plorar que no hi han diners per d'altres coses. Bé, si a vosaltres us sembla bé que es malbaratin recursos d'aquesta manera qui seré jo per discutir-ho.
T'has mirat la programació del Palau Sant Jordi?, i tots els museis i activitats que s'hi poden fer a la muntanya.
l'L2 perllonga per al trasbordament amb les L9 i 10, i de passada montjuïc que ja va bé, en la meva opinió



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Divendres 13/12/2024 19:21

un Ànec ha escrit: Divendres 13/12/2024 9:40 T'has mirat la programació del Palau Sant Jordi?, i tots els museis i activitats que s'hi poden fer a la muntanya.
l'L2 perllonga per al trasbordament amb les L9 i 10, i de passada montjuïc que ja va bé, en la meva opinió
Sigues una mica menys arrogant, sobre tot si parles sense coneixement de causa. El Palau Sant Jordi i els Museus ja tal, quanta demanda hi ha regularment a la zona? Doncs això.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 64
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dissabte 14/12/2024 23:02

Així com a qüestió una mica boja. L’estació de la L2 de Paral·lel i el túnel fins a Sant Antoni no es podrien aprofitar d’alguna manera?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Diumenge 15/12/2024 14:40

LeoMetropol ha escrit: Dissabte 14/12/2024 23:02 Així com a qüestió una mica boja. L’estació de la L2 de Paral·lel i el túnel fins a Sant Antoni no es podrien aprofitar d’alguna manera?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Saprofitarà com a cua de maniobres. És un tunel petit, d'uns 600 metres, molta més utilitat realment no li veig, potser per aparcar trens, ja que és doble via, però no se fins a quin punt cal...



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Diumenge 15/12/2024 15:03

Elefant ha escrit: Divendres 13/12/2024 19:21
un Ànec ha escrit: Divendres 13/12/2024 9:40 T'has mirat la programació del Palau Sant Jordi?, i tots els museis i activitats que s'hi poden fer a la muntanya.
l'L2 perllonga per al trasbordament amb les L9 i 10, i de passada montjuïc que ja va bé, en la meva opinió
Sigues una mica menys arrogant, sobre tot si parles sense coneixement de causa. El Palau Sant Jordi i els Museus ja tal, quanta demanda hi ha regularment a la zona? Doncs això.
no ho dic amb arrogància ho dic sincerament. Segurament tingui més viatjers que que estacions com el baró de viver o verneda que no son interessants pel que connecten sino perque s'hi passa per allà i rasques 1000 viatjers diaris de mitjana. Montjuïc a més ajudaria a descongestionar l'estació d'Espanya.
Després hi ha la foixarda, que podem prendre com a exemple Europa Fira, que només es troba a prop d'hotels i la fira de l'Hospitalet, menys concorreguda que el palau sant jordi anualment i hi treu milió i mig de validacions sense trasbord.
Montjuïc Té demanda per a metro, tots hem anat a montjuïc en transport public alguna vegada, i molt diverses vegades. De mitjana hi ha un esdeveniment a l'anella olímpica cada dos dies i mig. Si només un terç dels visitants, sense comptar museus, clubs esportius, treballadors, o passejants de la zona, anessin en metro a la Foixarda, ja hi haurien més usuaris que a 35 de les 189 estacions de metro.
A més a més, el trasbord amb les línies 9 i 10 és MOLT positiu per la connexió amb l'aeroport, que tant de bo quedi com a trasbord i no la portin fins allà



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 64
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Diumenge 15/12/2024 15:09

un Ànec ha escrit:
Elefant ha escrit: Divendres 13/12/2024 19:21
un Ànec ha escrit: Divendres 13/12/2024 9:40 T'has mirat la programació del Palau Sant Jordi?, i tots els museis i activitats que s'hi poden fer a la muntanya.
l'L2 perllonga per al trasbordament amb les L9 i 10, i de passada montjuïc que ja va bé, en la meva opinió
Sigues una mica menys arrogant, sobre tot si parles sense coneixement de causa. El Palau Sant Jordi i els Museus ja tal, quanta demanda hi ha regularment a la zona? Doncs això.
no ho dic amb arrogància ho dic sincerament. Segurament tingui més viatjers que que estacions com el baró de viver o verneda que no son interessants pel que connecten sino perque s'hi passa per allà i rasques 1000 viatjers diaris de mitjana. Montjuïc a més ajudaria a descongestionar l'estació d'Espanya.
Després hi ha la foixarda, que podem prendre com a exemple Europa Fira, que només es troba a prop d'hotels i la fira de l'Hospitalet, menys concorreguda que el palau sant jordi anualment i hi treu milió i mig de validacions sense trasbord.
Montjuïc Té demanda per a metro, tots hem anat a montjuïc en transport public alguna vegada, i molt diverses vegades. De mitjana hi ha un esdeveniment a l'anella olímpica cada dos dies i mig. Si només un terç dels visitants, sense comptar museus, clubs esportius, treballadors, o passejants de la zona, anessin en metro a la Foixarda, ja hi haurien més usuaris que a 35 de les 189 estacions de metro.
A més a més, el trasbord amb les línies 9 i 10 és MOLT positiu per la connexió amb l'aeroport, que tant de bo quedi com a trasbord i no la portin fins allà
Deixar la L2 a Parc Logístic sense dur-la a l’Aeroport? Perquè? Per no portar massa trens a l’Aeroport (L2+L9)? No seria millor matar la L9 a Parc Logístic i allargar la L2? A part, si han de compartir via i andana a Parc Logístic per a que una d’elles mori allà, menudo follón no?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/12/2024 15:16

El problema dels perllongaments a Barcelona és que estan fets sense cap mena de visió general. No hi ha un pla director de debò (oblideu-vos dels PDIs que se succeeixen dècada rere dècada: són poc més que mapes bonics que podria traçar qualsevol nen amb un mínim d'interès), sinó que tot està a mercè del polític de torn per tirar quatre estacions a partir del què hi ha a cada moment, sense tenir cap mena de visió de cap on ha de portar tot plegat en una fase posterior.

No hi ha efecte xarxa.
Cada operador fa la guerra pel seu compte.
Alcaldes i regidors de districte imposen el seu criteri electoralista que acaba en traçats rocambolescos.
Les extensions són pegots sense tenir en compte res més.
L'ATM brilla per la seva absència.

Així estem des de fa dècades, i així de laberíntic ens ha sortit aquest cabdell que és avui dia el transport metropolità ferroviari de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 15/12/2024 16:54

Reestructuració de la xarxa urbana de superfície. Pla d'ordenació dels transports públics de Barcelona i la seva conurbació (1982) ha escrit:El principal problema és l'acumulació de problemes. Si és cert que la manca de planificació i el seu corol·lari, la improvisació constant, són les causes més freqüents que converteixen un assumpte en problema, encara ho és més en el cas del transport barceloní.
La constant històrica dels transports barcelonins ha estat la manca de coordinació i la timidesa o el caràcter parcial de les modificacions endegades. [...]
Per a major desgràcia, les modificacions realitzades en els darrers anys s'han fet també sense una visió global. S'ha cedit fàcilment, amb gestos potser demagògics a justes demandes de veïns i de barris, i també a pressions particularistes no tan justificades, sense distingir les unes i les altres, sense una visió global. Cercant d'evitar, per damunt de tot, problemes d'ordre públic; això s'ha traduït en altres coses: en dèficits d'explotació. La manca de visió global, la manca de coordinació [...] i la no unificació de forces en una actuació conjunta al servei de la ciutat, que hauria permès crear un sistema integrat de transport públic, han provocat superposicions lamentables.
Els problemes, doncs, vénen de lluny.
Literalment tot el que has dit es va parlar fa 40 anys en un llibre de Transports Municipals de Barcelona i la CMB.
Sembla que avui dia tot l'assumpte ha passat a que un polític random llegeixi la vikipèdia i pensi, ostres i si perllonguem [introdueix projecte aleatori escrit a la vikipèdia aquí]?



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 64
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Diumenge 15/12/2024 17:19

Renfe445 ha escrit:
Reestructuració de la xarxa urbana de superfície. Pla d'ordenació dels transports públics de Barcelona i la seva conurbació (1982) ha escrit:El principal problema és l'acumulació de problemes. Si és cert que la manca de planificació i el seu corol·lari, la improvisació constant, són les causes més freqüents que converteixen un assumpte en problema, encara ho és més en el cas del transport barceloní.
La constant històrica dels transports barcelonins ha estat la manca de coordinació i la timidesa o el caràcter parcial de les modificacions endegades. [...]
Per a major desgràcia, les modificacions realitzades en els darrers anys s'han fet també sense una visió global. S'ha cedit fàcilment, amb gestos potser demagògics a justes demandes de veïns i de barris, i també a pressions particularistes no tan justificades, sense distingir les unes i les altres, sense una visió global. Cercant d'evitar, per damunt de tot, problemes d'ordre públic; això s'ha traduït en altres coses: en dèficits d'explotació. La manca de visió global, la manca de coordinació [...] i la no unificació de forces en una actuació conjunta al servei de la ciutat, que hauria permès crear un sistema integrat de transport públic, han provocat superposicions lamentables.
Els problemes, doncs, vénen de lluny.
Literalment tot el que has dit es va parlar fa 40 anys en un llibre de Transports Municipals de Barcelona i la CMB.
Sembla que avui dia tot l'assumpte ha passat a que un polític random llegeixi la vikipèdia i pensi, ostres i si perllonguem [introdueix projecte aleatori escrit a la vikipèdia aquí]?
Ens inventem un PDI sensat a la wikipedia, doncs, a veure si sona la flauta?



jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Diumenge 15/12/2024 19:03

LeoMetropol ha escrit: Diumenge 15/12/2024 17:19
Renfe445 ha escrit: Literalment tot el que has dit es va parlar fa 40 anys en un llibre de Transports Municipals de Barcelona i la CMB.
Sembla que avui dia tot l'assumpte ha passat a que un polític random llegeixi la vikipèdia i pensi, ostres i si perllonguem [introdueix projecte aleatori escrit a la vikipèdia aquí]?
Ens inventem un PDI sensat a la wikipedia, doncs, a veure si sona la flauta?
Si ja ho tenim mig fet, és el fòrum de propostes. El que cal fer és votar un membre del fòrum com a conseller! :)



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 96

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Diumenge 15/12/2024 20:32

Sobre el tema de portar la L2 a l'aeroport:
Hem de tenir en compte que la L9 ja deixa solcs per a la L10 entre Collblanc (en un futur, Bon Pastor) i Can Tries, així que la L2 podria aprofitar aquests mateixos solcs entre Parc Logístic i l'aeroport. No serà per capacitat en aquest sentit, però potser caldria que alguns serveis a la L2 fossin parcials a Parc Logístic (o Paral·lel) per a mantenir una freqüència decent en aquesta línia. El que no tinc clar és si la demanda d'enviar dues línies a l'aeroport justifica l'adquisició de material rodant addicional (no tinc ni idea de quants trens calen ni de quant costen, en realitat).
El tram de la L9 amb dos nivells es troba a la sortida de Parc Logístic sentit Aeroport, suposo que no volen que les línies comparteixin via i andana en aquesta estació per a facilitar el transbordament, que existirà inevitablement entre la L2 banda Badalona i la L9 banda Fondo.



Avatar de l’usuari
Trenofílic
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: Trenofílic » Dilluns 16/12/2024 8:07

Crec que seria prioritari prolongar la L3 fins Trinitat Vella L1, ja que allà hi ha molt mala combinació, només quasi només hi ha bus de barri i igualment et toca caminar una mica més que la distancia que fas en bus. No té molt sentit fer transbord a plaça Catalunya per arribar a Santa Coloma que tardes més que caminant de Trinitat Nova a Vella :x . Després, unir d'una vegada la L9/L10 ja que fa anys que quasi no avança. Després la connexió L4 a la Sagrera Meridiana aniria molt bé per anar a Fòrum des de la part de Horta i Nou Barris, de moment només tens algun bus V o combinació V + tram però el viatge es fa llarg, el túnel de la Sagrera TAV ja esta fet només fa falta el de Sagrera TAV a la Pau. Ja després el que queda de la L2 a l'aeroport. I de la L5, per dir una prolongació, diria que com a molt allargar-la fins a dalt de tot de Sant Genís però diria que no és tant urgent.



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dilluns 16/12/2024 8:39

LeoMetropol ha escrit: Diumenge 15/12/2024 15:09
un Ànec ha escrit:
Elefant ha escrit: Divendres 13/12/2024 19:21

Sigues una mica menys arrogant, sobre tot si parles sense coneixement de causa. El Palau Sant Jordi i els Museus ja tal, quanta demanda hi ha regularment a la zona? Doncs això.
no ho dic amb arrogància ho dic sincerament. Segurament tingui més viatjers que que estacions com el baró de viver o verneda que no son interessants pel que connecten sino perque s'hi passa per allà i rasques 1000 viatjers diaris de mitjana. Montjuïc a més ajudaria a descongestionar l'estació d'Espanya.
Després hi ha la foixarda, que podem prendre com a exemple Europa Fira, que només es troba a prop d'hotels i la fira de l'Hospitalet, menys concorreguda que el palau sant jordi anualment i hi treu milió i mig de validacions sense trasbord.
Montjuïc Té demanda per a metro, tots hem anat a montjuïc en transport public alguna vegada, i molt diverses vegades. De mitjana hi ha un esdeveniment a l'anella olímpica cada dos dies i mig. Si només un terç dels visitants, sense comptar museus, clubs esportius, treballadors, o passejants de la zona, anessin en metro a la Foixarda, ja hi haurien més usuaris que a 35 de les 189 estacions de metro.
A més a més, el trasbord amb les línies 9 i 10 és MOLT positiu per la connexió amb l'aeroport, que tant de bo quedi com a trasbord i no la portin fins allà
Deixar la L2 a Parc Logístic sense dur-la a l’Aeroport? Perquè? Per no portar massa trens a l’Aeroport (L2+L9)? No seria millor matar la L9 a Parc Logístic i allargar la L2? A part, si han de compartir via i andana a Parc Logístic per a que una d’elles mori allà, menudo follón no?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Millor deixar-la morir a Fira que ja enllaça amb la L9. Un tram de +15 km amb una demanda quatre o cinc vegades menor que el de la resta de la L2 només per conectar l'aeroport sense necessitat de trasbord em sembla criminal. Deixant-ho en trasbord es reparteixen els viatgers de l'aeroport entre la l2 i la l1. Si volem connexió amb el centre, rodalies és l'opció bona.
Després hi han mitjes solucions com recorreguts parcials de la L2 però que ofereix altres problemes (tothom s'esperarà a la l2 deixant la l9 buida) o intercanviar el ramal directament, que em sembla una involució tecnològica, si no s'automatitza la L2 però que soluciona poca cosa, a més repeteix recorregut amb la futura linia de rodalies però encara més lent. Miri per on ho miri em sembla una decisió dolenta



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”