Possible restauració de locomotora de vapor

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1766
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Possible restauració de locomotora de vapor

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 14/12/2024 9:17

Locomotora a vapor del SM
Locomotora a vapor del SM
locomotora-valls-1_241-2256406_20241213121459.jpg (22.8 KiB) Visualitzat 1968 cops
Dia important, ahir, per l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i l’Alt Camp. La locomotora de vapor que hi havia a la ciutat, concretament a l’exterior de la sala Kursaal, es va traslladar al Museu del Ferrocarril de Móra la Nova, amb la intenció que facin una avaluació del seu estat, i a partir d’aquí es decideixi quin tipus de restauració tiren endavant. Tot plegat, es va fer sota la pluja, i fred, unes condicions que van dificultar més moure la locomotora amb la grua i col·locar-la al camió per traslladar-la.

Es tracta d’una locomotora que funcionava a carbó i que és de principis del segle XX, així com ha explicat el president de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i l’Alt Camp.

https://www.diaridetarragona.com/movil/ ... HH22340043



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 16/12/2024 11:24

És la ex SM13 del Santander-Mediterraneo, RENFE 030-0236 que durant molts anys va estar pedestalitzada en un parc al costat de l'estació de Valls.

Celebro el seu trasllat a Móra la Nova, cosa que, espero, asseguri la seva supervivència i que sigui l'excepció de la norma que diu que «la pedestalització de locomotores de vapor condueix irremeiablement al seu desballestament».

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Història del transport”