Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 12:45
Entrada Autor: Nen de Gràcia » Dilluns 30/09/2024 16:59
Entrada Autor: genissimon » Dimarts 01/10/2024 9:17
Si no recordo malament, quan es van implantar els primers Catalunya Exprés a la línia de Girona als primers anys 90, de Girona a passeig de Gràcia trigaven 1h5' amb parades a Caldes de M., Sant Celoni i Granollers Centre. Parlo de memòria i em puc equivocar de molt. Anys abans hi havia uns serveis Rápido 2a operats amb 440 blaves i grogues que de Barcelona Sants a Girona trigaven com una hora i 20 ò 25 minuts. Amb més parades que els CEX, aixo sí. Els semidirectos més habituals trigaven com una hora i 30 ò 35 minuts.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dilluns 30/09/2024 16:59 L'altre dia vaig anar de Girona a Barcelona-Passeig de Gràcia en MD. El tren que havia d'agafar va sortir a les 18.23h, amb un retard de 4 minuts en relació a l'horari establert. Pel camí, es va aturar dos cops fora de les estacions (un a l'entrada de Caldes de Malavella, on el meu pare va veure un home gran a la via contrària, i un a l'entrada de Granollers Centre sense motiu aparent), de forma que la meva opinió va ser que el trajecte podria haver estat més ràpid. Finalment, vam arribar a Passeig de Gràcia a les 19.34h. L'hora d'arribada prevista era... sorprenentment, les 19.35h![]()
![]()
![]()
Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé![]()
![]()
![]()
Entrada Autor: un Ànec » Dimarts 01/10/2024 12:01
Aquesta és una tendència habitual als serveis Renfe Barcelona. Les linies cada vegada triguen més en fer el mateix trajecte perque per diferents motius s'aturen o moderen velocitats, producte, en part, per la quantitat de trans que avui hi viatjen. Una dada interessant és la linia Barcelona-Vic.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dilluns 30/09/2024 16:59 L'altre dia vaig anar de Girona a Barcelona-Passeig de Gràcia en MD. El tren que havia d'agafar va sortir a les 18.23h, amb un retard de 4 minuts en relació a l'horari establert. Pel camí, es va aturar dos cops fora de les estacions (un a l'entrada de Caldes de Malavella, on el meu pare va veure un home gran a la via contrària, i un a l'entrada de Granollers Centre sense motiu aparent), de forma que la meva opinió va ser que el trajecte podria haver estat més ràpid. Finalment, vam arribar a Passeig de Gràcia a les 19.34h. L'hora d'arribada prevista era... sorprenentment, les 19.35h![]()
![]()
![]()
Tot això em fa pensar que, amb una mica de voluntat (allunyar més dels rodalies, avançaments si són necessaris, etc., etc.), es podria acurtar el temps de viatge d'aquestes circulacions. No costa tant fer les coses bé![]()
![]()
![]()
Entrada Autor: genissimon » Dimarts 01/10/2024 14:30
Crec que tota la linia Papiol - Mollet és de primers anys 80 del segle XX. Però puc estar equivocat.
Entrada Autor: França451 » Dimarts 01/10/2024 15:10
un Ànec ha escrit: ↑Dimarts 01/10/2024 12:01Aquesta és una tendència habitual als serveis Renfe Barcelona. Les linies cada vegada triguen més en fer el mateix trajecte perque per diferents motius s'aturen o moderen velocitats, producte, en part, per la quantitat de trans que avui hi viatjen. Una dada interessant és la linia Barcelona-Vic.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dilluns 30/09/2024 16:59 L'altre dia vaig anar de Girona a Barcelona-Passeig de Gràcia en MD. El tren que havia d'agafar va sortir a les 18.23h, amb un retard de 4 minuts en relació a l'horari establert. Pel camí, es va aturar dos cops fora de les estacions (un a l'entrada de Caldes de Malavella, on el meu pare va veure un home gran a la via contrària, i un a l'entrada de Granollers Centre sense motiu aparent), de forma que la meva opinió va ser que el trajecte podria haver estat més ràpid. Finalment, vam arribar a Passeig de Gràcia a les 19.34h. L'hora d'arribada prevista era... sorprenentment, les 19.35h![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aquesta línia es va inaugurar el 1875. Avuí fa 149 anys. En tots aquests anys, mai aquest tren havia trigat tant en fer aquest trajecte com avui. El 1875 ja anava més ràpid fent més parades que avuí més enllà de Barcelona i amb tecnologia de fa 150 anys. La ruta dins de la ciutat avuí és completament diferent i més lent. L'única millora que ha rebut aquesta linia ha estat en quantitat de trens.
A Catalunya, l'últim quilometre de via nou es va posar el 1977 per un desdoblament, o el 75 per a arribar a l'aeroport o el 51 amb Balaguer-la Pobla de Segú (excloent AV)
Hola,genissimon ha escrit: ↑Dimarts 01/10/2024 14:30Crec que tota la linia Papiol - Mollet és de primers anys 80 del segle XX. Però puc estar equivocat.
Salut !!
Entrada Autor: Nen de Gràcia » Dimarts 01/10/2024 16:59
Entrada Autor: França451 » Dimarts 01/10/2024 17:52
Entrada Autor: un Ànec » Dimecres 02/10/2024 12:25
un inciso, los FGC circulan, de hecho, más rápido que los servicios de renfe.
Entrada Autor: Elefant » Dijous 03/10/2024 10:03
Entrada Autor: jgomezs » Diumenge 06/10/2024 1:00
Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/01/2025 16:08
Entrada Autor: robertotlh » Divendres 03/01/2025 23:19
Hauria de ser la RG1 de Tarragona, arribant a Barcelona per Vilafranca, amb 10 serveis al dia/sentitCarlos González ha escrit: ↑Divendres 03/01/2025 16:08 Bon dia
M'agradaria parlar respecte a la infraestructura que s'ha parlat de recuperar que és la de Reus - Roda, en aquest cas em vull centrar en un hipotètic servei de passatgers per aquest recorregut.
Com que les poblacions han crescut demogràficament parlant, potser els antics baixadors o estacions del recorregut de Reus - Roda haurien de canviar d'ubicació (en especial per La Riera de Gaià i el Catllar)
Les parades series doncs Reus --> El Morell | La Pobla de Mafumet --> Camp de Tarragona --> El Catllar --> La Riera de Gaià --> La Pobla de Montornès --> Roda de Berà --> Roda de Mar --> (més enllà)
I aquí, la pregunta, el servei hauria de ser un servei tipus rodalia entre Reus - Camp de Tarragona - Sant Vicenç de Calders, o penseu que es podria complementar amb un servei regional (R15) fent algun servei passant per el recorregut de Reus - Roda?
Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 04/01/2025 0:14
I com la faries acabar direcció Barcelona? Aniria des de Vilafranca i no sé si ho planteges com a servei des del túnel actual de la R4 que va a Pl.Catalunya o canviaries els recorreguts d'alguna de les línies...robertotlh ha escrit: ↑Divendres 03/01/2025 23:19 Hauria de ser la RG1 de Tarragona, arribant a Barcelona per Vilafranca, amb 10 serveis al dia/sentit
Entrada Autor: jgomezs » Dissabte 04/01/2025 14:43
El cas és que havent-hi la R14 i R15, tant Reus com Tarragona ja tenen una bona connexió de passatgers amb Barcelona, no veig clar ocupar solcs a Passeig de Gràcia només per unes poques poblacions no gaire grans. A més, suposo que aquests llocs han de tenir més lligam social amb Tarragona que no pas amb Barcelona (que algú del Tarragonès m'ho confirmi, en tot cas?). Però li veig altres utilitats potencials a recuperar el traçat.Carlos González ha escrit: ↑Dissabte 04/01/2025 0:14I com la faries acabar direcció Barcelona? Aniria des de Vilafranca i no sé si ho planteges com a servei des del túnel actual de la R4 que va a Pl.Catalunya o canviaries els recorreguts d'alguna de les línies...robertotlh ha escrit: ↑Divendres 03/01/2025 23:19 Hauria de ser la RG1 de Tarragona, arribant a Barcelona per Vilafranca, amb 10 serveis al dia/sentit
Si es necessitaria 10 serveis al dia/sentit com planteges, hauria d'acabar a Montcada Bifurcació si estigués habilitada per acabar unitats de trens allà.
El motiu per el que deia un servei regional dels Reg.Sud, és precísament perquè tenint en compte que la R16 desapareixeria com a tal per el canvi d'ample i si estigués la línia Reus - Roda de tornada operativament, es pot aprofitar els solcs disponibles per recuperar l'antic servei (era així el servei d'abans?) de Reus - BCN per la línia de Roda.
Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 08/02/2025 21:48
Entre Maçanet i Portbou encara hi ha molt trams amb catenària sense compensar i la velocitat màxima és de 140 km/hElefant ha escrit: ↑Dijous 03/10/2024 10:03 La línea Barcelona-Portbou fue una vez una de las líneas de tren troncales, y hasta Girona (y me parece que hasta Figueres) permite en teoría velocidades máximas de 160 km/h.
Como bien dice França451 los horarios se han ido dilatando, esto a raíz de que los trenes no conseguían cumplirlos, sea por deficiencias en la infraestructura o en la gestión del tráfico o ambos. Obviamente es mejor un horario más lento que un horario incumplido que además luego cause otras demoras en las demás líneas, pero lo ideal sería tener un horario bueno y además cumplirlo.
Ofrezco una vez más este magnífico mapa de las velocidades máximas en la red de ferrocarriles en España que disipa el mito de que los trenes convencionales sean muy lentos. Si son lentos es por falta de mantenimiento y mala gestión. Las velocidades en general están a la altura de lo que se le debe exigir a un ferrocarril regional e interregional, únicamente en materia de larga distancia se puede decir que se queda corto según ciertos estándares de mayores exigencias (que aún y así son pocos los países que los alcanzan, casi que solo Francia e Italia, ya que GB no tiene trenes de AV y los trenes en Alemania estan siendo un desastre al menos tan funesto como en España si es que no más).
velocidades_maximas_fc_españa.jpg
Torna a “Propostes ferroviàries”