Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Inundacions catastròfiques a València

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 02/11/2024 23:34

La LAV Madrid-València presumptament està menys afectada que altres línies.
Tot i així, no crec que baixin d'un mes d'obres, els danys són nombrosos.
El tram Cuenca-Requena-València està tallat, però la LAV des de Cuenca cap a Albacete, Alacant i Múrcia funciona, en teoria normalment. Igualment el tram Cuenca-Madrid, comú als dos ramals.

De la LAV València-Xàtiva (i el ramal convencional de mercaderies València-Almussafes, que va paral.lel), que porten anys quasi acabades però no han entrat en servei per raons desconegudes, no he vist dades, així que no puc opinar. Tot i que no seria gens estrany que tinguéssin algun tipus de desperfecte.

Tot i això, totes tres passen en plena zona zero (curs de la Rambla/Barranc del Poio/de Xiva/de Torrent/de Catarroja, d'ara en endavant "Rambla del Poio" per fer curt), i la LAV de Xàtiva a més travessa el riu Magre i el riu Xúquer, zones on també hi ha hagut bastants desperfectes.

La línia convencional València-Buñol-Utiel... diguem que s'haurà de veure què en queda al tram entre Aldaia i Utiel.
Entre Aldaia i València-Sant Isidre està bastant malmesa, però sembla ser que els danys no son tant terribles.
També s'haurà de veure si han sobreviscut els ponts sobre la Rambla del Poio (entre Loriguilla i Chiva) i sobre el riu Buñol (entre Siete Aguas i Buñol), així com els talussos, o fins i tot trinxeres i túnels.
La línia travessa la zona zero, i és la més afectada de totes.
No crec que es tardin menys de 12 mesos en poder-la reconstruïr.
No se n'han vist masses imatges, fins ara, però és el què es comenta... :nose

La línia convencional València-Silla està feta un absolut desastre entre el pont del Túria i Silla.
Probablement ja n'haureu vist imatges, a hores d'ara. Cotxes, fang, canyes, balast emportat, senyals arrencades, etc.
Es trigarà bastant en poder-la restaurar.
Les estacions d'Alfafar-Benetússer, Massanassa, Catarroja, Albal (encara no inaugurada tot i portar força temps pràcticament acabada!), i Silla, probablement tindran danys més o menys severs.
Desconec l'estat del pont sobre la Rambla del Poio que hi ha entre Massanassa i Catarroja, no sé si se l'haurà emportat o no la riuada.
També desconec l'estat del pont sobre el Barranc de Picassent, que està entre Catarroja i Silla.
Entre d'altres coses, això vol dir que no serà possible anar en tren de Barcelona ni València cap a Gandia, Xàtiva, Alcoi, Albacete, Alcázar, Madrid, Jaén, Alacant, Múrcia... fins que la línia no sigui reparada.
La cosa va per mesos... si els ponts han aguantat.

Desconec l'estat de la línia Silla-Xàtiva.
La zona d'Algemesí, Alginet i La Pobla Llarga també ha quedat bastant malmesa, pel què sembla, però desconec fins a quin punt haurà afectat les vies.

Igualment desconec l'estat de la línia Silla-Gandia al tram Silla-Cullera, tot i que la zona ha quedat menys malmesa.

La xarxa convencional al nord de València no ha patit danys, tret d'un camió que va caure a les vies entre les estacions de Nules i Borriana-Les Alqueries.
Es reprèn el servei Euromed fins a València, però en mode reduït, només dos trens per dia i sentit... sempre que a Castelló i a Tarragona la tempesta no empitjori.
Desconec com es podran explotar les línies C5 (València-Sagunt-Caudiel) i C6 (València-Sagunt-Castelló), però a priori no hi hauria d'haver massa problemes, ídem amb els regionals/MD de Tortosa i Teruel... sempre i quan el temps no empitjori, està clar.

La xarxa de FGV de MetroValència ha sofert un cop molt més dur perquè el CTC de l'estació de València Sud ha quedat afectat greument, així com tot el complex ferroviari de València Sud.

Es podrà restablir el servei a les línies del nord del Túria (línies de Marítim, de Rafelbunyol, de Bétera, de Llíria, de Riba-roja, i de l'Aeroport), que no han patit danys o han estat d'importància relativament menor, però encara no se sap quan, i suposo que en mode bastant restringit degut als problemes de blocatge i senyalització que hi haurà fins que no es pugui reparar el CTC.

Pel què sembla, la xarxa de tramvies es podrà restablir més aviat, per sort.

Altra cosa són les línies del sud del Túria (les de Torrent, de Torrent Avinguda i de "[Vilanova de] Castelló [de la Ribera]"), on els danys són molt nombrosos, en especial tot el tram entre el riu Túria i Torrent, on la Rambla del Poio s'ha emportat mig pont de Paiporta i ha deixat l'estació de Paiporta i tot el tram entre València Sud i Torrent fets un absolut desastre, però també hi ha danys més avall, entre Picassent i el final de la línia.
Dubto que en menys d'un any estigui arreglat del tot el tram València Sud-Torrent, però el pont del riu Tordera entre Blanes i Malgrat es va reconstruïr ràpid... :nose
També desconec quants trens haurien pogut quedar malmesos, el tram Sant Isidre-Torrent té força circulacions, i és el més utilitzat de tota la xarxa.

Les inundacions no han sigut pitjors que les del desbordament del Túria de 1957 pel què fa a quantitat d'aigua transportada pels rius desbordats (altra cosa és el nombre de víctimes, i que el 1957 hi havia una cosa anomenada censura franquista, per tant només podem especular, i millor no fer-ho que la cosa ja és prou desastrosa).
Però sí que han sigut pitjors que les del riu Xúquer durant la "pantanà" de Tous al 1982, convé recordar-ho. :(
Tot i que la quantitat d'aigua que va ploure llavors va ser similar.

Per altra banda, comentari per a la reflexió:
Es reclamava el soterrament de l'estació de Rodalies d'Alfafar-Benetússer.
No vull ni imaginar-me el resultat de tal obra si el desastre hagués passat amb el soterrament ja fet i i en servei, i dos trens en doble composició estacionats a l'estació... la riuada ha passat en plena hora punta de la tarda.
Espero no ser massa desagradable ni insensible amb el comentari, perquè la cosa és recent i qui més qui menys, coneixem algú o tenim família a València, i els efectes duraran, però convé tenir en compte les inundabilitats quan es planeja un soterrament.
Per altra banda, aquest desastre, en altres circumstàncies, potser també hauria pogut produïr-se a d'altres llocs, com per exemple les estacions del Prat de Llobregat, Rubí, Torrent-Avinguda (que no sé si s'ha inundat, podria ser), Gandia, Elx-Parc, Elx-Carrús, Orihuela, Montcada i Reixac-R2, Cornellà-Riera, o altres.
Els efectes haurien pogut ser encara més esborronadors.
També a les andanes d'alta velocitat de l'estació de Girona, on de fet les inundacions ja es van donar més d'un cop fa uns anys, tot i que de manera moltíssim menys destructora, i a que era degut a una part inacabada de túnel que sembla haver-se corregit, almenys fins a cert punt.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 03/11/2024 17:24, en total s’ha editat 35 vegades.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 02/11/2024 23:59

La part comunicativa de Puente, touche. Tal com ha sigut a Twitter, la feinada que s'està currant.

De sorpresa anunciant la restauració de la C3, afegeix que s'electrificarà. Quan bona gent pensàvem la tancarien, anuncien això. Esperem es compleixi.



Potser ara lo de Alfafar el soterrament es posposa sine-die?



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 03/11/2024 0:52

albert28 ha escrit: Dissabte 02/11/2024 23:59 La part comunicativa de Puente, touche. Tal com ha sigut a Twitter, la feinada que s'està currant.
... :?
albert28 ha escrit: Dissabte 02/11/2024 23:59De sorpresa anunciant la restauració de la C3, afegeix que s'electrificarà. Quan bona gent pensàvem la tancarien, anuncien això. Esperem es compleixi.
Això d'anunciar com a "gran novetat" que s'electrificarà ho trobo una mica... d'aquella manera. :(
Ja fa anys que està programat electrificar-la entre València i Utiel.
I desdoblar-la entre València-Sant Isidre i Aldaia o fins i tot Buñol (la cosa del desdoblament ha anat variant segons el ministre de torn).
Però fins ara, res.

També és cert que la majoria de la gent ho desconeix, això només se sabia en àmbits ferroviaris, i potser entre part dels usuaris de la línia C3 (dubto que tots).
albert28 ha escrit: Dissabte 02/11/2024 23:59 Potser ara lo de Alfafar el soterrament es posposa sine-die?
Ni idea. Ja es veurà.
Tant de bo.

Potser seria millor elevar-la.
Visualment no és l'ideal, però la seguretat ha de passar per sobre de l'estètica, especialment a zones sensibles.

Personalment, em quedaria més satisfet si anunciés un pla per millorar la canalització de la Rambla del Poio (principal causant del desastre), del riu Magre (segon causant principal del desastre), del riu de Buñol (tercer causant principal del desastre) i del Barranc del Carraixet (no afectat per aquestes inundacions, però igualment molt perillós).
I probablement, també del riu Xúquer entre l'aiguabarreig amb el riu Magre i la desembocadura de Cullera (sempre m'ha deixat inquiet com un riu tant llarg i perillós com el Xúquer pot tenir una desembocadura tant petita).
Tal i com es va fer en el seu moment amb el riu Túria els anys 1960, cosa que aquest cop ha permès de salvar el casc urbà de València ciutat.
Les conseqüències de no haver desviat el Túria, a hores d'ara, serien per desmaiar-se... i ja són prou horroroses.

Especialment la Rambla del Poio a l'alçada de Riba-roja, on en certs punts amb prou feines és un canalet com les rieres que passen pel delta del Llobregat, quan aigües amunt és ampla com el Llobregat mateix... i potencialment igual de destructora, com desgraciadament hem pogut veure.
També entre Riba-roja i l'Albufera, és clar.

Fer el mateix a Alacant i Múrcia amb el riu Segura tampoc sobraria, és una altra zona clàssica on l'agricultura i les zones urbanitzades residencials, comercials o industrials s'han menjat l'espai del riu.
De fet, la darrera vegada que es va desbordar el riu Segura, es va inundar l'estació d'Orihuela, cosa que va retardar les obres d'arribada de l'AVE a Múrcia i va tallar els Rodalies C1 Alacant-Múrcia.

A Salou ho han fet amb el Barranc de Barenys, han tirat cases per ampliar el llit del barranc, que sempre causava inundacions.
Tot i que no sabria dir si aguantaria unes quantitats de pluja tant demencials com les de València, tot s'ha de dir.
Encara que és un curs una mica més curt que la Rambla del Poio, bastant més curt que el del riu de Buñol, i moltíssim més curt que el del riu Magre.
Quan plou tantíssim, puja al quart pis, si no hi ha cinquè.
Però en qualsevol cas, el pitjor seria no haver-hi fet res.

A Múrcia ho han fet amb el Guadalentín.

I a França amb el Roine.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Diumenge 03/11/2024 16:37

437.001 ha escrit: Dissabte 02/11/2024 23:34 [...]
Si no recordo malament van ser uns 10-11 mesos per a construir el nou pont ferroviari sobre el riu Tordera entre Malgrat de Mar i Blanes malmès pel temporal Glòria el gener del 2020.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.



França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 11/01/2025 20:50

Buenas tardes,

Mi móvil me está reportando una noticia de un choque entre dos tranvías en una misma vía en Estrasburgo, Francia. Parece que no hay víctimas mortales ni heridos graves pero el choque ha sido bastante significativo y hay varios heridos. Ha ocurrido esta tarde, porque la noticia es muy reciente. Reporto el aviso, cuando se sepan más cosas acerca del hecho id poniendo los enlaces. Por el momento he visto noticias del hecho en diarios internacionales, en el diario deportivo Marca y en el diario El Mundo. Si este no es el sitio adecuado, ruego que mováis la noticia al hilo correspondiente.

Un saludo


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 12/01/2025 3:44

França451 ha escrit: Dissabte 11/01/2025 20:50 Buenas tardes,

Mi móvil me está reportando una noticia de un choque entre dos tranvías en una misma vía en Estrasburgo, Francia. Parece que no hay víctimas mortales ni heridos graves pero el choque ha sido bastante significativo y hay varios heridos. Ha ocurrido esta tarde, porque la noticia es muy reciente. Reporto el aviso, cuando se sepan más cosas acerca del hecho id poniendo los enlaces. Por el momento he visto noticias del hecho en diarios internacionales, en el diario deportivo Marca y en el diario El Mundo. Si este no es el sitio adecuado, ruego que mováis la noticia al hilo correspondiente.

Un saludo
En El Caso, ha salido esto:

Decenas de heridos en el choque de dos tranvías en Estrasburgo: despliegue y cierre de la estación central.

Accidente y caos en la estación central de Estrasburgo, en Francia. Dos tranvías han chocado y el siniestro ha dejado decenas de heridos, alrededor de cincuenta, de diferente consideración, aunque ninguno de ellos con lesiones graves. Los hechos han tenido lugar este sábado 11 de enero, poco después del mediodía. Según ha explicado la cadena francesa BFMTV, la colisión se habría producido por un error en el cambio de vía entre ambos convoyes y la prefectura ya ha anunciado que, por ahora, se encuentran en "relativa emergencia".

Hasta el lugar de los hechos, la estación central de Estrasburgo, se han trasladado varias dotaciones de los bomberos y policía francesa, junto con los servicios sanitarios para atender a la veintena de heridos. Por otro lado, la estación ha quedado prácticamente cerrada para el transporte, sin que los tranvías circulen, pero tampoco lo hagan los autobuses, que han dejado de acceder al recinto, según ha precisado la Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS).

Los pasajeros han caído uno sobre otro.

El accidente ha puesto en alerta a toda la ciudad de Estrasburgo e incluso la alcaldesa, Jeanne Barseghian, se ha trasladado hasta la estación central donde han tenido lugar los hechos y han desplegado decenas de equipos de rescate y emergencias, con unos 150 efectivos. Los heridos, unos cincuenta, fueron casi todos leves o menos graves, aunque unos quince fueron evacuados al hospital. Un testigo del siniestro entre ambos tranvías, en declaraciones a BFM Alsace, ha explicado que durante el impacto los pasajeros cayeron uno sobre el otro y algunos de los viajeros no se levantaron del suelo, por lo que estarían, supuestamente, entre los heridos de gravedad.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 74102.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 12/01/2025 11:57

[...] y el siniestro ha dejado decenas de heridos, alrededor de cincuenta, de diferente consideración, aunque ninguno de ellos con lesiones graves.

[...] durante el impacto los pasajeros cayeron uno sobre el otro y algunos de los viajeros no se levantaron del suelo, por lo que estarían, supuestamente, entre los heridos de gravedad.
Aquest redactat confús i incoherent, que no sembla pretendre altra cosa que crear alarmisme, fa que no em pugui prendre seriosament aquesta informació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2426
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 12/01/2025 13:51

Bueno, es lo que pasa cuando nos topamos con los periolistos de El caso, que además no saben redactar. La vanguardia ayer había dejado en su noticia que todos eran heridos leves por contusiones y golpes al caer al suelo, pero que no había heridos de gravedad, al menos durante las primeras horas tras el accidente. Parece que lo ha habido heridos de gravedad, por suerte y que los vehículos implicados, estos sí han tenido daños visibles. Por otro lado me pareció leer algo acerca de que uno de los tranvías estaba circulando marcha atrás, o algo así, por lo que ¿algo me dice que podría haber perdido los frenos o algo por el estilo?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”