Seguir llegint: https://www.3cat.cat/324/allargar-lr1-i ... a/3345032/Allargar l'R1 i millorar l'R8: nous serveis de Rodalies al Vallès, Baix Llobregat i Penedès
La Universitat Autònoma serà una de les grans beneficiades amb l'ampliació, que encara no té data
Enmig del caos de Rodalies, amb només 12 dies sense incidències en tres mesos, i de les queixes constants dels usuaris, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, va sorprendre fa uns dies amb un anunci: la voluntat d'allargar l'R1 fins a Cerdanyola Universitat.
És l'objectiu amb què treballa el govern, que ja ha estat notificat a Renfe i Adif. Ara bé, de moment el Departament de Territori no posa data a l'estrena d'aquesta ampliació del servei de Rodalies.
Actualment, per les obres de soterrament de Sant Feliu de Llobregat, l'R1 acaba a l'Hospitalet de Llobregat, però la seva capçalera original és Molins de Rei. Un cop es recuperi la segona via en aquesta zona, ja es podrà començar a operar amb normalitat i serà a partir de llavors quan pugui estrenar-se l'ampliació del servei.
Els trens de l'R1 continuaran des de Molins de Rei fins a Cerdanyola Universitat fent parada al Papiol, Castellbisbal, Rubí Can Vallhonrat i Sant Cugat Coll Favà. No caldrà construir ni un sol quilòmetre de vies noves.
La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat i millorar l'R8
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat i millorar l'R8
Ja que estan que l'allarguin fins a Fabra i Puig 

- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El que s'ha de fer és convertir la R7 en circular, tal com estava previst.
És molt esgotador que cada nou govern, cada nou conseller, tingui una nova idea revolucionària que serveixi absolutament per a res i que sigui revertida pel següent.
El que necessitem és un PLA compartit per totes les administracions, amb pressupostos i terminis clars i que es compleixi. No podem dependre només dels capricis del polític de torn com si fóssim una dictadura bananera.
És molt esgotador que cada nou govern, cada nou conseller, tingui una nova idea revolucionària que serveixi absolutament per a res i que sigui revertida pel següent.
El que necessitem és un PLA compartit per totes les administracions, amb pressupostos i terminis clars i que es compleixi. No podem dependre només dels capricis del polític de torn com si fóssim una dictadura bananera.
-
- N3
- Entrades: 33
Totalment d'acord en que van posant tiretes sense tenir un pla real de com solucionar els problemes que plaguen la xarxa de Rodalies.
Dit això, per què envien els trens a Castellbisbal a fer inversió de marxa? No estava fet el nus ferroviari per a poder entrar des de qualsevol punt a les vies de l'R8? No podrien entrar des del Papiol directament i estalviar la inversió de marxa???
Dit això, per què envien els trens a Castellbisbal a fer inversió de marxa? No estava fet el nus ferroviari per a poder entrar des de qualsevol punt a les vies de l'R8? No podrien entrar des del Papiol directament i estalviar la inversió de marxa???
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
Entenc que és un error periodístic i realment no passarà per Castellbisbal sinó que faran el que dius: des del Papiol entraran al nus i aniran directe cap a Rubí.PizzaiPinya24 ha escrit: ↑Dimarts 15/04/2025 10:29 Totalment d'acord en que van posant tiretes sense tenir un pla real de com solucionar els problemes que plaguen la xarxa de Rodalies.
Dit això, per què envien els trens a Castellbisbal a fer inversió de marxa? No estava fet el nus ferroviari per a poder entrar des de qualsevol punt a les vies de l'R8? No podrien entrar des del Papiol directament i estalviar la inversió de marxa???
Pel que fa a allargar la R8 fins a Vilafranca, fa anys que sento que ho diuen però mai es concreta en res. Aviam si, per fi, aquesta és la definitiva. Creuem els dits...
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
La raó de la retallada de la R7, no era per garantir més freqüències a la resta de línies del túnel de Pl.Catalunya que està ja prou saturat?wefer ha escrit: ↑Dimarts 15/04/2025 10:06 El que s'ha de fer és convertir la R7 en circular, tal com estava previst.
És molt esgotador que cada nou govern, cada nou conseller, tingui una nova idea revolucionària que serveixi absolutament per a res i que sigui revertida pel següent.
El que necessitem és un PLA compartit per totes les administracions, amb pressupostos i terminis clars i que es compleixi. No podem dependre només dels capricis del polític de torn com si fóssim una dictadura bananera.
Respecte a la notícia, bueno, dins del que cap ja ho esmenten, fer la R1 cap a Cerdanyola per la situació dels túnels és el que s'hauria de fer, i el fet de passar 30 minuts la R8 i perllongar cap a Vilafranca donaria una mobilitat ferroviària interessant entre l'Alt Penedès i el Baix Llobregat i les comarques del Vallès... Tard o d'hora han de fer els intercanviadors d'Hospital General i Volpelleres
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
En el tema de gestió hi veig un problema afegit: com més llarga és una línia, més difícil és complir els horaris a no ser que posis uns coixins enoooormes.
I diria que la xarxa de Rodalies ara mateix no està com per complicar-la més. Anunciar nous serveis quan són incapaços de fer funcionar els actuals és simplement populisme.
I diria que la xarxa de Rodalies ara mateix no està com per complicar-la més. Anunciar nous serveis quan són incapaços de fer funcionar els actuals és simplement populisme.
wefer ha escrit: ↑Dissabte 19/04/2025 20:17 En el tema de gestió hi veig un problema afegit: com més llarga és una línia, més difícil és complir els horaris a no ser que posis uns coixins enoooormes.
I diria que la xarxa de Rodalies ara mateix no està com per complicar-la més. Anunciar nous serveis quan són incapaços de fer funcionar els actuals és simplement populisme.
D'aquí que en un altre article fa poc es parlés de línies més curtes, per donar un servei suburbà més fiable i que no depengui de trens que venen d'excursió.
D'altra banda, allargar un parell de trens per hora de Molins a Cerdanyola no sembla un allargament dramàtic, però si que contribueix al garbuix d'infinites combinacions d'orígens i finals que després fan tan difícil gestionar les incidències.metring ha escrit: ↑Diumenge 23/03/2025 9:26 https://www.lavanguardia.com/local/barc ... vista.html
Catalunya requiere una planificación ferroviaria urgente a 25 años vista
Los expertos abogan por definir bien el modelo antes de decidir los proyectos concretos
(...) Como segundo paso, Calvet apunta a un replanteamiento del modelo ferroviario, con trayectos más cortos pero de mayor fiabilidad, como hicieron precisamente los suizos en el 2000. “Los servicios que entran a los túneles de Barcelona deberían llegar como máximo a unos 60 kilómetros a la redonda: Vilanova, Martorell, Vic y Maçanet. Un esquema con grandes rótulas que conecten en el mismo andén con los trenes que van más allá para garantizar que llegan todos en hora, porque es imposible sacar un tren de Puigcerdà y marcar el momento exacto en el que va pasar por la plaza Catalunya”.
(...)
Si és per capacitat als túnels, ja que ens hem entestat en malgastar-la amb la R-Aeroport, doncs la podríem allargar fins a Cerdanyola UAB pel ramal de les aigües, i així ja no cal la R7?
O l'altra, fer una R7 Fabra i Puig - l'Hospitalet, però donant la volta per fora de la ciutat.
Els actuals R7 serveixen de reforços de la R4 en Les hores punta,.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Veure vídeo de la informació: https://www.rtvelvendrell.cat/la-xarxa- ... e-calders/La Xarxa Vendrellenca demana que la línia 8 de Rodalies arribi fins a Sant Vicenç de Calders
La Xarxa Vendrellenca demana que la línia 8 de Rodalies arribi fins a Sant Vicenç de Calders. L’entitat exigeix millores també a la Línia 4 de Rodalies i reclama a tots els polítics del Baix Penedès que solucionin els problemes de mobilitat de la comarca.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Crec que el títol porta a confusió. Sí que estan d'acord amb el perllongament fins Vilafranca, el que demanen és que a més arribi fins St. Vicenç
Salut!
Salut!