• Finalment no n'arribarà cap d'STADLER a Catalunya per manca de longitud als tallers
• S'hi incorporen 14 unitats d'ample variable per a la línia de Tortosa
https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... roves.html
Les proves de certificació i homologació dels nous combois es faran a la línia del Maresme, la R1, durant l’horari nocturn. Al llarg de l’any també es traslladaran a d'altres llocs que es fan servir habitualment per posar al límit els combois, com ara el port de Payares, entre Lleó i Astúries, on aquests dies se sotmet a les proves corresponents l’altre model de tren que Renfe ha adquirit al fabricant Stadler.

Malgrat que el contracte inicial preveia destinar 49 trens de 100 metres d’Alstom i vint combois de 200 metres de Stadler, finalment Renfe ha decidit renovar la flota de Rodalies de Barcelona només amb trens d’Alstom. Ha modificat el repartiment territorial i ha destinat a Catalunya 72 trens dels 201 que sortiran de la planta de Santa Perpètua per a tot Espanya. La decisió es va ratificar el 16 de desembre passat en la primera reunió de l’òrgan mixt entre la companyia i la Generalitat des que els socialistes van arribar al poder, segons ha pogut saber La Vanguardia.
Fonts de la companyia justifiquen la decisió perquè els trens de 100 metres de la sèrie Coradia d’Alstom aporten més versatilitat i es poden convertir en dobles quan calgui i per adaptar-se a la demanda. En canvi, els de 200 metres no podrien circular per totes les línies de Rodalies perquè hi ha estacions que encara no estan adaptades. També suposen dificultats importants per als tallers de manteniment a causa de l’extensa longitud que tenen.
Als 72 combois d’Alstom cal afegir-hi 38 trens de CAF destinats als Serveis Regionals, 24 seran de 100 metres i 14 seran d’ample variable per a la línia de Tortosa. En total, 110 nous trens per a Catalunya, en comptes dels 101 que s’havien pactat inicialment per renovar i ampliar la flota actual.