Nous trens per al Metro de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23580
Ubicació: Fabra i Puig

Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/06/2025 20:27

https://beteve.cat/mobilitat/tmb-sumara ... equencies/

TMB sumarà 39 trens per proveir de combois l’L9 i millorar la freqüència a totes les línies

La licitació de la nova flota es farà a finals de juliol i els primers combois entraran en funcionament el 2029

Jordi Escofet
avui a les 20:13

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat la compra de 39 trens per ampliar la flota de TMB i millorar la freqüència de pas. Illa ho ha dit durant l’acte institucional del centenari del metro. La majoria dels nous combois donaran servei al tram central de l’L9 i la resta es destinaran a altres línies. La inversió prevista és de 331 milions d’euros, que assumirà la Generalitat de Catalunya a través de l’ATM amb un 51 %, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25 % i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24 %.

Fonts de TMB han explicat que un dels objectius que es pretén amb la nova adquisició és passar dels 1,5 milions de passatgers diaris actuals als dos milions. Salvador Illa, president de la Generalitat, ha qualificat la inversió com “un pas de gegant per millorar la qualitat del metro de Barcelona” i ha recordat que la inversió en el metro per part del govern català “està assolint nivells històrics.”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat la compra de 39 trens per ampliar la flota de TMB i millorar la freqüència de pas. Illa ho ha dit durant l’acte institucional del centenari del metro. La majoria dels nous combois donaran servei al tram central de l’L9 i la resta es destinaran a altres línies. La inversió prevista és de 331 milions d’euros, que assumirà la Generalitat de Catalunya a través de l’ATM amb un 51 %, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25 % i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24 %.

Fonts de TMB han explicat que un dels objectius que es pretén amb la nova adquisició és passar dels 1,5 milions de passatgers diaris actuals als dos milions. Salvador Illa, president de la Generalitat, ha qualificat la inversió com “un pas de gegant per millorar la qualitat del metro de Barcelona” i ha recordat que la inversió en el metro per part del govern català “està assolint nivells històrics.”

Arribada dels primers trens el 2029
La licitació dels 39 trens es farà a finals de juliol del 2025 i l’adjudicació a la primavera del 2026. L’arribada dels nous trens serà al 2029 i es preveu que la totalitat dels 39 combois estiguin operatius al 2030. Tot i així, fonts de TMB han matisat que aquestes dates estaran condicionades a l’evolució de les obres del tram central de l’L9.

L’ampliació dels 185 trens actuals es farà movent-ne 26 d’una línia a l’altra per uniformitzar flotes i optimitzar-ne el manteniment. D’aquesta manera, a l’L2 el 22 trens actuals passaran a l’L9 i se n’incorporaran 25 per incrementar-ne l’oferta. A la resta de línies, l’L1 s’incrementarà la flota amb sis trens nous i a l’L4 amb quatre trens. A l’L3 arribaran quatre trens i quatre dels actuals de la sèrie 5.000 passaran a l’L5.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4527
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 30/06/2025 21:44

L’ampliació dels 185 trens actuals es farà movent-ne 26 d’una línia a l’altra per uniformitzar flotes i optimitzar-ne el manteniment. D’aquesta manera, a l’L2 el 22 trens actuals passaran a l’L9 i se n’incorporaran 25 per incrementar-ne l’oferta. A la resta de línies, l’L1 s’incrementarà la flota amb sis trens nous i a l’L4 amb quatre trens. A l’L3 arribaran quatre trens i quatre dels actuals de la sèrie 5.000 passaran a l’L5.
Interessant. Creia que ja amb els 7000 que van comprar hagués permès fer que tots els 5000 passin a formar part íntegrament de la flota de la línia 5.
En quant a la línia 2, aquests nous trens seran també 9000?


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 362
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dilluns 30/06/2025 22:35

No ho crec, si ho fóssin anirien directes a la L9. Per moure 26 9000 cap a la L9 hauran de treure'n 4 de la L4, a la L2 n'hi ha 22. Tornem a veure lo erroni que va ser comprar els primers 9000 abans de temps i després massa i massa ràpid. Si s'hagués fet bé encara tindríem els 1100, 3000, 4000 i 2000, i amb l'extra que haurien estat desamiantats i retornats a servei. De 7000 a la L3 van justos amb 26, per això encara tenen alguns 5000. M'imagino que la compra és de 7000 i 8000. Compte amb que no ens colin treure els 2100.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

xevi
N7
N7
Entrades: 633

Entrada Autor: xevi » Dimarts 01/07/2025 8:42

Mai entendré com un país de caqueta com el nostre, té trens nous a tot arreu i en canvi, qualsevol gran capital europea rica té trens de +40 anys....



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”