Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Solució Barcelona
N1
N1
Entrades: 2

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Entrada Autor: Solució Barcelona » Dimarts 06/05/2025 17:00

Avui a Castelldefels, tothom dins el tren direcció Granollers, que hauria d'haver sortit fa 15 minuts, quan diu el maquinista que sortirà abans el següent cap a Barcelona. Tothom canvia de tren i, 3 minuts més tard, surt el de Granollers en servei però sense cap passatger dins. Quina mena de servei és aquest? Sembla que interessa anar movent els trens per cobrar el sou a final de mes, però si hi ha gent dins o no, és igual.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7300
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 06/05/2025 23:00

Renfe sempre ha sigut un caos, no és una novetat.
Hi ha maquinistes que intenten fer bé la feina... i altres que els importa tot un rave. A qualsevol empresa n'hi ha d'aquests, que jo m'he trobat també amb casos similars a autobusos de Barcelona que n'hi ha per llogar-hi cadires.
El que és més indignant és que després, per fer vaga, reclamar augment de sou o queixar-se del traspàs, sí que sempre hi estan disposats.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1810
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 13/05/2025 0:02

Retiren el tren avariat a l’Arc de Triomf de Barcelona que ha causat endarreriments de 40 minuts

La incidència ha afectat les línies R1, RG1, R3 i R4

Els tècnics han retirat el tren de Rodalia avariat que ha causat endarreriments de més de quaranta minuts entre les línies R1, RG1, R3 i R4 a l’altura de l’estació de l’Arc de Triomf de Barcelona.

El tren ha estat prop de dues hores aturat, obligant els combois a circular per via única en aquest tram.

https://www.vilaweb.cat/noticies/tren-a ... reriments/



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7300
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 14/05/2025 23:15

És que és de ciutat tercermundista que TOTES les vies principals que creuen la ciutat siguin amb una sola via per sentit, i amb estacions també amb només dues vies. És que és tan cutre...

:facepalm-01



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23827
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/05/2025 16:20

wefer ha escrit: Dimecres 14/05/2025 23:15 És que és de ciutat tercermundista que TOTES les vies principals que creuen la ciutat siguin amb una sola via per sentit, i amb estacions també amb només dues vies. És que és tan cutre...
Això ho hem d'agrair als altaveus que fabulen de "ferides urbanes" per esgarrapar quatre vots. Passa que els únics que ho recordem som els que mai ens hem deixat entabanar per aquestes facècies. Mentrestant, els que aplaudeixen les gracietes d'aquest nivell tan pobre segueixen fent, com si pensar no anés amb ells.

La democràcia va d'educació bona. Però també de bona educació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 372

Entrada Autor: Elefant » Dissabte 17/05/2025 10:19

wefer ha escrit: Dimecres 14/05/2025 23:15 És que és de ciutat tercermundista que TOTES les vies principals que creuen la ciutat siguin amb una sola via per sentit, i amb estacions també amb només dues vies. És que és tan cutre...

:facepalm-01
Doncs a Munic tenen només un túnel urbà amb via doble, ni tan sols dos com a Barcelona. I a Zuric només recentment van fer una segona travessia urbana, també amb via doble igual que la primera. Evidentment en aquells llocs tenen una infraestructura més ample per altres costats, però lo que vull dir és que no és pas estrany que hi hagi travessies urbanes estretes, habitualment pensades únicament per als trens de rodalies. Criticable? Sí. De tercer món? No realment. I sí, segurament hi han exemples més positius.
Guigui ha escrit: Divendres 16/05/2025 16:20
wefer ha escrit: Dimecres 14/05/2025 23:15 És que és de ciutat tercermundista que TOTES les vies principals que creuen la ciutat siguin amb una sola via per sentit, i amb estacions també amb només dues vies. És que és tan cutre...
Això ho hem d'agrair als altaveus que fabulen de "ferides urbanes" per esgarrapar quatre vots. Passa que els únics que ho recordem som els que mai ens hem deixat entabanar per aquestes facècies. Mentrestant, els que aplaudeixen les gracietes d'aquest nivell tan pobre segueixen fent, com si pensar no anés amb ells.

La democràcia va d'educació bona. Però també de bona educació.
Els túnels urbans de Barcelona daten principalment del s. XIX (Aragó) i dels anys 30 (Pl. Catalunya), realment no es pot dir que la situació d'aquests tingui res a veure amb la penya de les "ferides urbanes". A Barcelona històricament sempre les vies van estar encaixonades. En tot cas jo criticaria la reducció de vies a l'entrada de Sants i la desaparició de la línia de la costa, però allò tampoc no hauria sigut directament una solució per al tema dels túnels urbans.

Amb millors enllaços entre les travessies i un millor sistema de senyalització potser en casos aixis es podria reaccionar més ràpidament desviant trens i evitar grans col·lapses. També seria un objectiu més proper que no ampliar els túnels urbans o fer-ne de nous.

Per criticar falta d'educació, jo també criticaria que sovint només es demanen solucions de màxims i no solucions pragmàtiques de compromís, que per culpa d'aquestes demandes de màxims al final s'acaba no fent res.
Al final, tot el tema de les ferides urbanes sempre ha estat emprenyat també per una dolenta integració del ferrocarril. Si la gent veuria que es pot integrar millor el tren a l'urbanisme, les demandes de soterrament serien menys.



jgomezs
N7
N7
Entrades: 332

Entrada Autor: jgomezs » Diumenge 18/05/2025 1:08

Elefant ha escrit: Dissabte 17/05/2025 10:19
wefer ha escrit: Dimecres 14/05/2025 23:15 És que és de ciutat tercermundista que TOTES les vies principals que creuen la ciutat siguin amb una sola via per sentit, i amb estacions també amb només dues vies. És que és tan cutre...
Doncs a Munic tenen només un túnel urbà amb via doble, ni tan sols dos com a Barcelona. I a Zuric només recentment van fer una segona travessia urbana, també amb via doble igual que la primera. Evidentment en aquells llocs tenen una infraestructura més ample per altres costats, però lo que vull dir és que no és pas estrany que hi hagi travessies urbanes estretes, habitualment pensades únicament per als trens de rodalies. Criticable? Sí. De tercer món? No realment. I sí, segurament hi han exemples més positius.

Per criticar falta d'educació, jo també criticaria que sovint només es demanen solucions de màxims i no solucions pragmàtiques de compromís, que per culpa d'aquestes demandes de màxims al final s'acaba no fent res.
Al final, tot el tema de les ferides urbanes sempre ha estat emprenyat també per una dolenta integració del ferrocarril. Si la gent veuria que es pot integrar millor el tren a l'urbanisme, les demandes de soterrament serien menys.
Molt d'acord amb tu aquí.

De fet Barcelona és de les poques ciutats que conec que van construir un túnel de ferrocarril quadruplicat. El resultat va ser que, des del dia 1, un dels dos parells de vies es dedicava a transport local (la L1 del metro).

Durant força temps es podia fer servir material mòbil normal de RENFE a la L1, de fet. Si les línies de Rodalies no fan servir les vies del metro, és perquè el metro dona un servei d'alta intensitat i criticalitat a moltíssima gent i destarotaries tot el sistema ficant-hi trens amb dissenys i règims de parada diferents, que no pots apuntar al segon ni sovint al minut quan t'arribaran. Si això s'assembla molt a la descripció de per què Rodalies és difícil, doncs prenem nota...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7300
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 20/05/2025 22:51

No és així.
Ni Zurich ni Munich són comparables amb Barcelona. Zurich té 1,3 milions d'habitants a la seva àrea metropolitana, i Munich 1,6 milions. Són gairebé dos "pobles" comparats amb l'àrea metropolitana de Barcelona (5 milions). https://worldpopulationreview.com/citie ... ent/europe
Barcelona s'ha de comparar amb àrees similars, com Madrid, Sant Petersburg o Berlín. Ara us emplaço a que mireu les infraestructures ferroviàries d'aquestes ciutats, sobretot la quantitat de vies que entren a les ciutats, i després compareu amb Barcelona. Aquesta ciutat fa riure (per no plorar).



jgomezs
N7
N7
Entrades: 332

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 21/05/2025 13:38

I si comparem amb Madrid, ells tenen dos túnels passants com nosaltres (Sol i Recoletos), un túnel passant d'alta velocitat totalment desaprofitat, una futura mega-estació en obres des de fa dècades (Chamartín), i si comptes Rodalies + FGC, una quantitat de corredors suburbans comparable, potser amb la diferència que a Barcelona hi ha molts més serveis Regionals perquè a Madrid un cop surts de la província ja està quasi tot buit.

Berlin no conec gaire, però pel que veig al mapa sembla que bàsicament tenen dos túnels passants també?

El que em sembla tercermundista és el tenir trens "pijos" que poden malgastar la disponibilitat de infrastructura, mentre els que fan el 90% de la feina de portar passatgers es cauen a pedaços. Aquesta ciutat no fa plorar perquè tot sigui un desastre sinó que és frustrant per la quantitat d'oportunitats perdudes.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4531
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 21/05/2025 21:53

Berlín si no recordo malament té dos túnels nord-sud passants, un que és per S-Bahn i l'altre nou pels trens regionals. Estan fent un tercer túnel on anirà una nova línia de S-Bahn, que porta dècades en obres xD


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1810
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 27/05/2025 19:30

Desastre total a, com a mínim a la R4.
Retards de més d'una hora, aquest matí, i ara us escric des d'un R4 aturat a Terrassa, i ja veurem. Salut!



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2245

Entrada Autor: albert28 » Divendres 30/05/2025 23:34

A les 21:50


A les 21:58


I els últims trens a Martorell (no Hi ha St Vicenç/Vilafranca) estan acabant a Hospitalet i zero informació a l'estació d'Hospitalet.

On està el pla de xoc relatiu a la informació al viatger?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1810
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 07/06/2025 17:03

Odissea ferroviària al túnel del Garraf: més de dues hores atrapats i evacuats a peu per les vies.

Passatgers denuncien la gestió de RENFE i una falta total d’informació

https://www.vilaweb.cat/noticies/odisse ... -evacuats/



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Divendres 13/06/2025 21:23

Estic a Terrassa Est. Volia agafar (amb una mica de pressa) el tren de les 20:48 per anar Montcada-Manresa. El tren feia un parcial de Terrassa Nord a L'Hospitalet.
He arribat a l'estació a les 20:45, i en teoria trigava tres minuts (tot normal). Sembla ser que hi havia un robatori de cable entre Sants i Hospitalet.
A les 21:00, deprés de tota aquesta estona indicant 1 min a les pantalles, el tren ha desaparegut. Poca estona més tard ha passat una 465 de buit en sentit sud a tota velocitat. Si el problema estava a Sants, ja podria haver acceptat passatgers fins a Fabra i Puig. D'aquí a Hospitalet hi ha L1 per qui anés a aquella zona.
Realment, no saben ni gestionar les incidències :emprenyat
A les 21:22, per fi, ha arribat un St. Vicenç, suposo que els de les 21:03.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23592
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 12/07/2025 16:21






Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1810
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 12/07/2025 19:34

D'acord hi ha avís i temporal però cal suspendre tots els serveis?, tots. I curiòs, FGC funcionant amb tota normalitat. Realment RENFE/Adif i cia. no té ni idea de gestionar el servei i no vol o no li dóna la gana, i a sobre et diuen que no hi ha servei alternatiu per carretera, qué l'usuari és foti, és indignant. Salut!.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23827
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 13/07/2025 0:57

La recuperació del servei, un desastre. Una persona coneguda m'ha explicat que ha esperat més d'una hora a l'estació de Calafell per anar a Barcelona. Mentrestant, trens que passaven de buit sense parar i informació zero.

Aquesta era la millora que van prometre? Que, si més no, millorarien la informació (admetent que la que hi havia -hi ha- era un desastre? Amb què sortiran ara? Que ara "sí que" milloraran "de debò"?

Ens estan cantant la nadala tot l'any: "fum, fum, fum".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7300
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 13/07/2025 12:08

Jo ja li he fet aquesta reflexió a diverses persones i totes estan d'acord. Ara deu fer uns 30 anys que vaig començar a recórrer la xarxa de rodalies i regionals de Renfe a Catalunya. La situació d'abandonament de moltes estacions era dramàtica, i el servei era entre regular i dolent en general.
En aquell moment, estava CONVENÇUT que en pocs anys, com a mínim el servei de Rodalies, milloraria enormement i es posaria a l'alçada del de altres ciutats europees.
30 anys després, puc afirmar sense cap mena de dubte que em vaig equivoca. El servei avui dia és molt pitjor del que era fa 30 anys, i cada vegada ens allunyem més dels estàndards europeus de qualitat d'una xarxa de transport. De fet hi ha ciutats africanes que tenen millor servei que nosaltres (millor per ells).
Sí, s'han apujat algunes andanes, s'han instal·lat alguns ascensors (molts dels quals no funcionen), etc. Però el servei és més desastrós, menys fiable i menys adequat als temps que corren del que ho ha estat mai en aquesta ciutat (si descomptem el període de la postguerra).

Continuo tenint esperança de que tot això canviarà. Però molta menys que abans ja que potser no és un problema tècnic o polític puntual, sinó més aviat un problema estructural d'aquesta societat.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”