Seguiment de les obres de la L9
Camp Nou ="inacabat" versus L9
Per cert, com no comenteu la ficada de peus a la galleda d'en Manel Nadal amb el tweet d'ahir, parlant de què el Camp Nou està "Molt inacabat", quan si hi ha una cosa que és el paradigme de l'inacabat és precisament la L9:
No només això, el verb "tunelar" no existeix. L'IEC no diu res sobre el tema.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
A més a més, una obra no pot estar "molt inacabada". O està inacabada o està acabada. El que sí pot estar és molt (o poc) avençada o endarrerida.
La llengua no és un dictamen de dalt a baix, sino una cosa viva que va evolucionant, igual que el llatí va evolucionar per formar-se el català, el castellà, l'italià, etc..
La llengua es un codi per comunicar, i lo important d'un codi es que l'emissor i el receptor el comparteixin. Tothom entén lo que vol dir "tunelar", llavors que té de dolent aquest neologisme, aquesta creació d'una paraula nova, excepte que alguns acadèmics potser no els agradi?
La llengua es un codi per comunicar, i lo important d'un codi es que l'emissor i el receptor el comparteixin. Tothom entén lo que vol dir "tunelar", llavors que té de dolent aquest neologisme, aquesta creació d'una paraula nova, excepte que alguns acadèmics potser no els agradi?
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1931
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Ara ja han rectificat la notícia, en relació a l'avançament de la tuneladora
El director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha explicat que hi ha “tres trams” pel que fa a material que trobarà la maquinària: granit, pissarres i gresos. Els càlculs són que cada mes pugui avançar una mitjana d’uns 130 metres.
El director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha explicat que hi ha “tres trams” pel que fa a material que trobarà la maquinària: granit, pissarres i gresos. Els càlculs són que cada mes pugui avançar una mitjana d’uns 130 metres.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1931
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Estat de les obres en el tram central
Avancen els treballs d'excavació del túnel del tram central. La tuneladora, que va reprendre la seva activitat el juny de 2022, ha recorregut ja 2,6 quilòmetres fins a arribar al pou de Mandri el juliol de 2024. Resten 1,6 quilòmetres per perforar fins a arribar a Lesseps.
Es troben en marxa diverses actuacions al llarg del tram central:
Estació de Mandri: obra civil de l’estació pràcticament enllestida.
Estacions de Sarrià i Sanllehy: continua l’obra civil iniciada en fases anteriors.
Estacions de Campus Nord i Manuel Girona: obra civil començada aquest any 2025.
Estacions de Guinardó-Hospital de Sant Pau i plaça de Maragall: estructura interior en construcció.
Macropou de la Sagrera: en marxa les actuacions que permetran connectar els ramals nord amb el tram central.
En execució: la llosa intermèdia que separarà els dos sentits de circulació i el muntatge de via al nivell superior.
L’objectiu final és posar en servei el tram entre Sagrera TAV i Guinardó-Hospital de Sant Pau, amb quatre estacions, a finals de l'any 2027.
Avancen els treballs d'excavació del túnel del tram central. La tuneladora, que va reprendre la seva activitat el juny de 2022, ha recorregut ja 2,6 quilòmetres fins a arribar al pou de Mandri el juliol de 2024. Resten 1,6 quilòmetres per perforar fins a arribar a Lesseps.
Es troben en marxa diverses actuacions al llarg del tram central:
Estació de Mandri: obra civil de l’estació pràcticament enllestida.
Estacions de Sarrià i Sanllehy: continua l’obra civil iniciada en fases anteriors.
Estacions de Campus Nord i Manuel Girona: obra civil començada aquest any 2025.
Estacions de Guinardó-Hospital de Sant Pau i plaça de Maragall: estructura interior en construcció.
Macropou de la Sagrera: en marxa les actuacions que permetran connectar els ramals nord amb el tram central.
En execució: la llosa intermèdia que separarà els dos sentits de circulació i el muntatge de via al nivell superior.
L’objectiu final és posar en servei el tram entre Sagrera TAV i Guinardó-Hospital de Sant Pau, amb quatre estacions, a finals de l'any 2027.
- LeoMetropol
- N4

- Entrades: 76
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Se sap quan se suposa que repren l'activitat la tuneladora?
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1931
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Crec que ja està treballant, el dimecres passat vaig passar per les obres de Dr. Marañón amb l'Av de Xile, i hi havia força moviment de camions recollint terres de la cinta extractora. Salut!
Pregunta potencialment tonta, des de la ignorància: en aquestes grans obres al costat d'una línia de ferrocarril (com la L9 o la Sagrera) no es podria transportar gran part d'aquest material (terra enfora, formigó endins), en tren? Potser aprofitant hores nocturnes en les quals hi ha menys moviment de trens de passatgers.122-042-132 ha escrit: ↑16 nov. 2025, 23:38 Crec que ja està treballant, el dimecres passat vaig passar per les obres de Dr. Marañón amb l'Av de Xile, i hi havia força moviment de camions recollint terres de la cinta extractora. Salut!
Això s'ha confirmat per cap font oficial? Me n'alegraria ja que porto setmanes esperant a que s'informi que es reprén la tunelació però mira que es extrany que no se'n faci notícia...122-042-132 ha escrit: ↑16 nov. 2025, 23:38 Crec que ja està treballant, el dimecres passat vaig passar per les obres de Dr. Marañón amb l'Av de Xile, i hi havia força moviment de camions recollint terres de la cinta extractora. Salut!




