Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23676
Ubicació: Fabra i Puig

Camp Nou ="inacabat" versus L9

Entrada Autor: metring » 30 set. 2025, 11:40

Per cert, com no comenteu la ficada de peus a la galleda d'en Manel Nadal amb el tweet d'ahir, parlant de què el Camp Nou està "Molt inacabat", quan si hi ha una cosa que és el paradigme de l'inacabat és precisament la L9: :roll:




Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4553
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 30 set. 2025, 13:44

No només això, el verb "tunelar" no existeix. L'IEC no diu res sobre el tema.
:laugh-01


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Barceloní
N3
N3
Entrades: 28
Ubicació: L4 Joanic

Entrada Autor: Barceloní » 30 set. 2025, 16:19

A més a més, una obra no pot estar "molt inacabada". O està inacabada o està acabada. El que sí pot estar és molt (o poc) avençada o endarrerida.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: Elefant » 01 oct. 2025, 07:37

La llengua no és un dictamen de dalt a baix, sino una cosa viva que va evolucionant, igual que el llatí va evolucionar per formar-se el català, el castellà, l'italià, etc..
La llengua es un codi per comunicar, i lo important d'un codi es que l'emissor i el receptor el comparteixin. Tothom entén lo que vol dir "tunelar", llavors que té de dolent aquest neologisme, aquesta creació d'una paraula nova, excepte que alguns acadèmics potser no els agradi?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1888
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 01 oct. 2025, 09:44

Ara ja han rectificat la notícia, en relació a l'avançament de la tuneladora

El director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha explicat que hi ha “tres trams” pel que fa a material que trobarà la maquinària: granit, pissarres i gresos. Els càlculs són que cada mes pugui avançar una mitjana d’uns 130 metres.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”