Doncs encara més estrany aquest accident. Perquè això significa que s'ha d'haver trencat el cable i, a més, no han d'haver actuat els frens d'emergència.
És a dir, són dos sistemes de seguretat que han d'haver fallat a la vegada.
O és molt mala sort, o és molt mal manteniment
Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7338
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
albert28 ha escrit: ↑06 set. 2025, 23:54 Primer informe
Enllaç al PDF https://portugalferroviario.net/wp-cont ... hp?id=4353
No entanto, e independentemente disso, as evidências indicam que o freio pneumático e também o freio manual foram rapidamente aplicados pelo guarda-freio da cabina n.º 1, mas que na configuração existente os freios não têm a capacidade suficiente para imobilizar as cabinas em movimento sem estas terem as suas massas em vazio mutuamente equilibradas através do cabo de ligação. Desta forma, não constitui um sistema redundante à falha dessa ligação.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Enllaç a la publicació de la Nota Informativa del Gabinete de Prevenção e Investegação de Acidentes com Aeronaves e de Acidentes Ferroviçarios
https://www.gpiaaf.gov.pt/detalhe-noticias?uri=1665
PDF en portuguès
PDF en anglès
Salut !!
https://www.gpiaaf.gov.pt/detalhe-noticias?uri=1665
PDF en portuguès
PDF en anglès
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment simulat i cable prohibit: les greus irregularitats en l’Elevador da Glória de Lisboa que va descarrilar mortalment
L’informe oficial destapa que Carris va registrar inspeccions inexistents i va permetre que el funicular funcionés amb un cable il·legal i sense supervisió tècnica real · L'empresa es va estalviar 600.000 euros en seguretat
El cable que unia les dues cabines del funicular que va tenir l’accident el 3 de setembre a Lisboa no estava certificat per al transport de persones i, a més, no complia les especificacions tècniques establertes per la mateixa Carris, l’empresa pública responsable del servei. Així ho conclou l’informe preliminar fet públic pel Gabinet de Prevenció i Investigació d’Accidents Aeris i Ferroviaris de Portugal (GPIAAF), que també denuncia greus irregularitats en el manteniment de l’ascensor de la Glória.
Segons el document, Carris havia registrat com a executades inspeccions i tasques de manteniment que, en realitat, no sempre s’havien arribat a fer. Algunes d’aquestes intervencions, considerades crítiques per a la seguretat, s’executaven de manera no estandarditzada i sense supervisió tècnica adequada. El GPIAAF també indica que la formació del personal subcontractat era exclusivament pràctica, sense cap suport teòric ni presència d’enginyers especialitzats en funiculars.
L’informe constata que el cable que es va trencar “no era apte per a ser instal·lat amb baules giratòries” —com preveu el sistema de la Glória— i que la zona exacta on es va produir la ruptura no era visible en cap de les inspeccions programades, llevat que es desmuntés el sistema. Entre el 2021 i el 2023, Carris hauria estalviat prop de 600.000 euros en manteniment. El dia de l’accident, el funicular ja havia completat 53 trajectes. A la cabina superior hi viatjaven 27 persones i a la inferior, 33 —totes dues per sota del límit màxim de 42 ocupants. El xoc es va produir a una velocitat estimada d’entre 41 i 49 km/h i va causar la mort de setze persones i una vintena de ferits.
El president de la Càmara de Lisboa, Carlos Moedas, ha insistit que es tracta d’un accident provocat per causes tècniques i “no pas polítiques”. Carris, per la seva banda, ha afirmat que desconeixia les irregularitats del prestador extern i ha destituït el director de manteniment elèctric. El GPIAAF recomana que els ascensors no siguin reactivats fins que una entitat especialitzada externa reavaluï el sistema.
https://www.vilaweb.cat/noticies/manten ... ortalment/
L’informe oficial destapa que Carris va registrar inspeccions inexistents i va permetre que el funicular funcionés amb un cable il·legal i sense supervisió tècnica real · L'empresa es va estalviar 600.000 euros en seguretat
El cable que unia les dues cabines del funicular que va tenir l’accident el 3 de setembre a Lisboa no estava certificat per al transport de persones i, a més, no complia les especificacions tècniques establertes per la mateixa Carris, l’empresa pública responsable del servei. Així ho conclou l’informe preliminar fet públic pel Gabinet de Prevenció i Investigació d’Accidents Aeris i Ferroviaris de Portugal (GPIAAF), que també denuncia greus irregularitats en el manteniment de l’ascensor de la Glória.
Segons el document, Carris havia registrat com a executades inspeccions i tasques de manteniment que, en realitat, no sempre s’havien arribat a fer. Algunes d’aquestes intervencions, considerades crítiques per a la seguretat, s’executaven de manera no estandarditzada i sense supervisió tècnica adequada. El GPIAAF també indica que la formació del personal subcontractat era exclusivament pràctica, sense cap suport teòric ni presència d’enginyers especialitzats en funiculars.
L’informe constata que el cable que es va trencar “no era apte per a ser instal·lat amb baules giratòries” —com preveu el sistema de la Glória— i que la zona exacta on es va produir la ruptura no era visible en cap de les inspeccions programades, llevat que es desmuntés el sistema. Entre el 2021 i el 2023, Carris hauria estalviat prop de 600.000 euros en manteniment. El dia de l’accident, el funicular ja havia completat 53 trajectes. A la cabina superior hi viatjaven 27 persones i a la inferior, 33 —totes dues per sota del límit màxim de 42 ocupants. El xoc es va produir a una velocitat estimada d’entre 41 i 49 km/h i va causar la mort de setze persones i una vintena de ferits.
El president de la Càmara de Lisboa, Carlos Moedas, ha insistit que es tracta d’un accident provocat per causes tècniques i “no pas polítiques”. Carris, per la seva banda, ha afirmat que desconeixia les irregularitats del prestador extern i ha destituït el director de manteniment elèctric. El GPIAAF recomana que els ascensors no siguin reactivats fins que una entitat especialitzada externa reavaluï el sistema.
https://www.vilaweb.cat/noticies/manten ... ortalment/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.


