Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7450
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Incidències a ferrocarrils fora de Catalunya

Entrada Autor: wefer » 06 set. 2025, 09:25

Doncs encara més estrany aquest accident. Perquè això significa que s'ha d'haver trencat el cable i, a més, no han d'haver actuat els frens d'emergència.
És a dir, són dos sistemes de seguretat que han d'haver fallat a la vegada.

O és molt mala sort, o és molt mal manteniment



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2256

Entrada Autor: albert28 » 06 set. 2025, 23:54




jgomezs
N7
N7
Entrades: 402

Entrada Autor: jgomezs » 07 set. 2025, 12:21

albert28 ha escrit: 06 set. 2025, 23:54 Primer informe



Enllaç al PDF https://portugalferroviario.net/wp-cont ... hp?id=4353
No entanto, e independentemente disso, as evidências indicam que o freio pneumático e também o freio manual foram rapidamente aplicados pelo guarda-freio da cabina n.º 1, mas que na configuração existente os freios não têm a capacidade suficiente para imobilizar as cabinas em movimento sem estas terem as suas massas em vazio mutuamente equilibradas através do cabo de ligação. Desta forma, não constitui um sistema redundante à falha dessa ligação.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3454
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » 10 set. 2025, 09:58

Enllaç a la publicació de la Nota Informativa del Gabinete de Prevenção e Investegação de Acidentes com Aeronaves e de Acidentes Ferroviçarios

https://www.gpiaaf.gov.pt/detalhe-noticias?uri=1665

PDF en portuguès

PDF en anglès

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23901
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 21 oct. 2025, 00:49

Manteniment simulat i cable prohibit: les greus irregularitats en l’Elevador da Glória de Lisboa que va descarrilar mortalment

L’informe oficial destapa que Carris va registrar inspeccions inexistents i va permetre que el funicular funcionés amb un cable il·legal i sense supervisió tècnica real · L'empresa es va estalviar 600.000 euros en seguretat

El cable que unia les dues cabines del funicular que va tenir l’accident el 3 de setembre a Lisboa no estava certificat per al transport de persones i, a més, no complia les especificacions tècniques establertes per la mateixa Carris, l’empresa pública responsable del servei. Així ho conclou l’informe preliminar fet públic pel Gabinet de Prevenció i Investigació d’Accidents Aeris i Ferroviaris de Portugal (GPIAAF), que també denuncia greus irregularitats en el manteniment de l’ascensor de la Glória.

Segons el document, Carris havia registrat com a executades inspeccions i tasques de manteniment que, en realitat, no sempre s’havien arribat a fer. Algunes d’aquestes intervencions, considerades crítiques per a la seguretat, s’executaven de manera no estandarditzada i sense supervisió tècnica adequada. El GPIAAF també indica que la formació del personal subcontractat era exclusivament pràctica, sense cap suport teòric ni presència d’enginyers especialitzats en funiculars.

L’informe constata que el cable que es va trencar “no era apte per a ser instal·lat amb baules giratòries” —com preveu el sistema de la Glória— i que la zona exacta on es va produir la ruptura no era visible en cap de les inspeccions programades, llevat que es desmuntés el sistema. Entre el 2021 i el 2023, Carris hauria estalviat prop de 600.000 euros en manteniment. El dia de l’accident, el funicular ja havia completat 53 trajectes. A la cabina superior hi viatjaven 27 persones i a la inferior, 33 —totes dues per sota del límit màxim de 42 ocupants. El xoc es va produir a una velocitat estimada d’entre 41 i 49 km/h i va causar la mort de setze persones i una vintena de ferits.

El president de la Càmara de Lisboa, Carlos Moedas, ha insistit que es tracta d’un accident provocat per causes tècniques i “no pas polítiques”. Carris, per la seva banda, ha afirmat que desconeixia les irregularitats del prestador extern i ha destituït el director de manteniment elèctric. El GPIAAF recomana que els ascensors no siguin reactivats fins que una entitat especialitzada externa reavaluï el sistema.

https://www.vilaweb.cat/noticies/manten ... ortalment/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4599
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 26 nov. 2025, 14:28



Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 134

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 20 des. 2025, 20:01

Mueren siete elefantes en el noroeste de India tras ser arrollados por un tren de alta velocidad
https://elpais.com/internacional/2025-1 ... lcompartir



Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 134

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 30 des. 2025, 14:28

Interrompuda la circulació de trens a l'Eurotúnel per una incidència a la catenària. Sembla que la cosa va per llarg...
Eurostar suspende el tráfico ferroviario entre Londres y las capitales europeas
Un convoy de la empresa Getlink, utilizados habitualmente para transportar coches, autobuses y camiones a través del túnel submarino que une Reino Unido con el continente europeo, ha quedado bloqueado en el interior del Eurotúnel debido a un fallo eléctrico
Una de las entradas de servicio al Eurotúnel.
Una de las entradas de servicio al Eurotúnel. EFE/Teresa Suárez
thumb_10530
elDiario.es
EFE
30 de diciembre de 2025 14:16 h
Actualizado el 30/12/2025 14:23 h 0
La compañía Eurostar se ha visto obligada a suspender este martes el tráfico de trenes desde Londres a París, Bruselas y Ámsterdam por un incidente eléctrico en el Eurotúnel, donde quedó bloqueado un convoy de la compañía Getlink que gestiona esa infraestructura submarina.

Una portavoz de Eurostar indicó a EFE que la circulación de trenes ha tenido que detenerse “hasta nueva orden” e insistió en que en el origen hay un problema del propio Eurotúnel y no de la compañía de transporte ferroviario.

De hecho, la portavoz explicó que uno de los convoyes de Getlink, que transportan camiones, coches y autobuses en el túnel submarino bajo el Canal de la Mancha, había quedado bloqueado en su interior.

Eurostar, que opera trenes de alta velocidad entre Londres, París, Bruselas y Ámsterdam y que es por tanto usuario del Eurotúnel, había tenido que anular durante la mañana varios de sus servicios y otros habían sufrido retrasos.

La empresa, que opera el tren bajo el Canal de la Mancha, había pedido este martes a los pasajeros que no viajen debido a un problema en el suministro eléctrico y advertía ya a primera hora de la mañana de importantes retrasos y cancelaciones de última hora. En un comunicado hecho público en la web recomienda “encarecidamente a todos nuestros pasajeros que posterguen el viaje a una fecha diferente”.

Asimismo, National Rail, que coordina los servicios ferroviarios de pasajeros en Gran Bretaña (Inglaterra, Escocia y Gales), también pidió hoy a sus usuarios postergar sus viajes hacia el continente europeo.

Retrasos y cancelaciones importantes

Eurostar reconoce que el problema eléctrico provocará retrasos importantes y cancelaciones de última hora entre la Estación Internacional de St. Pancras de Londres y París Norte.

“Hay un problema con el suministro eléctrico aéreo en el Eurotúnel. Es probable que los trenes sufran retrasos importantes y cancelaciones de última hora. Consulte antes de viajar, ya que su viaje podría verse afectado”, puntualiza la empresa en su página web.

En la web del operador del ferrocarril internacional aparecen ya cancelados varios servicios que debían partir hoy desde St. Pancras a la estación del Norte, en la capital francesa.
https://www.eldiario.es/1_c47eb9



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23797
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 18 gen. 2026, 21:16






Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 134

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 18 gen. 2026, 22:19

A Trenvista diuen que el 109 (Iryo) ha descarrilat, ha caigut sobre la via contrària i ha col·lisionat amb el 120 (Alvia) [actualització: fonts oficials de l'H24 confirmen que l'Alvia també es troba descarrilat]. L'última actualització parla de cinc morts, però encara és massa d'hora per treure cap conclusió. Pel seu canal de Telegram han compartit un vídeo cridant a la prudència i no especular ni treure conclusions precipitades per òbvies que semblin (a fer de periodista de debò, vaja). La notícia s'anirà ampliant conforme es descobreixi més informació.
https://www.trenvista.net/noticias/un-t ... -de-renfe/



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 4010
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » 18 gen. 2026, 23:40

He vist algunes imatges de l'accident, i fan feredat. Esperem a l'informe final de la CIAF. Es parla que una de les víctimes es el maquinista del 120). Estic veient el canal 24H de RTVE i acaben de confirmar 21 víctimes. Espero que no acabi com l'accident d'Angrois.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23797
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 19 gen. 2026, 08:12

https://www.20minutos.es/andalucia/cord ... 660_0.html

Al menos 39 muertos y decenas de heridos graves tras descarrilar dos trenes en Adamuz

Se ha atendido un total de 170 heridos leves. Además, 75 están ingresados, de los que 15 están en una situación complicada, según Juanma Moreno.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23797
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 20 gen. 2026, 20:40

https://beteve.cat/mobilitat/adif-limit ... na-madrid/

Adif limita temporalment a 160 km/h la velocitat dels trens entre Barcelona i Madrid

Aquesta nit es revisarà la infraestructura després que els maquinistes hagin alertat de la presència de sots
Marta Casals Torres
avui a les 16:55

(ACN/Redacció) Adif ha decidit limitar temporalment la velocitat dels trens que uneixen Barcelona i Madrid per motius de seguretat després que els maquinistes hagin alertat de la presència de sots a la infraestructura. Segons ha avançat la Cadena SER i ha pogut confirmar betevé, el gestor d’infraestructures ha decidit limitar la velocitat màxima a 160 km/h en un tram de 150 km de la línia que uneix les dues ciutats.

Aquesta nit tècnics de manteniment revisaran la infraestructura i, “si tot està bé”, s’eliminarà la limitació. La instrucció arriba dos dies després de l’accident ferroviari d’Adamuz, que ha provocat 42 víctimes mortals, les causes del qual encara s’estan investigant.

Mitja hora més de trajecte
La limitació de velocitat afecta un total de 10 punts de la via de tren. Destaca, però, la limitació en un tram de 150 km de via entre Mejorada del Campo, localitat propera a Madrid, i Alhama de Aragón. De mantenir-se, la decisió de limitar la velocitat es podria incrementar sensiblement els temps del trajecte entre Madrid i Barcelona, que s’allargaria fins a mitja hora més.

Els maquinistes limiten la velocitat
En paral·lel a la iniciativa d’Adif, els maquinistes de la línia d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid estan extremant precaucions a l’hora de circular. Tal com recorda el sindicat majoritari, SEMAF, els conductors de trens tenen la potestat de disminuir la velocitat si la causa ho justifica.

Fonts del Ministeri de Transports han relativitzat l’afectació que podrà tenir aquesta limitació i han augurat que és “gairebé segur” que la circulació tornarà a la normalitat aquest dimecres. També afirmen que la situació és un “moviment de SEMAF per boicotejar l’operativa ferroviària i aprofitar el moment”, ja que no es pot revisar la infraestructura fins a la nit.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4599
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 20 gen. 2026, 20:59

Perquè posar "en un tram de 150 km" treu clicks. :llengua


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
Trenofílic
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: Trenofílic » 21 gen. 2026, 20:59

metring ha escrit: 20 gen. 2026, 20:40 https://beteve.cat/mobilitat/adif-limit ... na-madrid/

Adif limita temporalment a 160 km/h la velocitat dels trens entre Barcelona i Madrid

Aquesta nit es revisarà la infraestructura després que els maquinistes hagin alertat de la presència de sots
Marta Casals Torres
avui a les 16:55

(ACN/Redacció) Adif ha decidit limitar temporalment la velocitat dels trens que uneixen Barcelona i Madrid per motius de seguretat després que els maquinistes hagin alertat de la presència de sots a la infraestructura. Segons ha avançat la Cadena SER i ha pogut confirmar betevé, el gestor d’infraestructures ha decidit limitar la velocitat màxima a 160 km/h en un tram de 150 km de la línia que uneix les dues ciutats.

Aquesta nit tècnics de manteniment revisaran la infraestructura i, “si tot està bé”, s’eliminarà la limitació. La instrucció arriba dos dies després de l’accident ferroviari d’Adamuz, que ha provocat 42 víctimes mortals, les causes del qual encara s’estan investigant.

Mitja hora més de trajecte
La limitació de velocitat afecta un total de 10 punts de la via de tren. Destaca, però, la limitació en un tram de 150 km de via entre Mejorada del Campo, localitat propera a Madrid, i Alhama de Aragón. De mantenir-se, la decisió de limitar la velocitat es podria incrementar sensiblement els temps del trajecte entre Madrid i Barcelona, que s’allargaria fins a mitja hora més.

Els maquinistes limiten la velocitat
En paral·lel a la iniciativa d’Adif, els maquinistes de la línia d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid estan extremant precaucions a l’hora de circular. Tal com recorda el sindicat majoritari, SEMAF, els conductors de trens tenen la potestat de disminuir la velocitat si la causa ho justifica.

Fonts del Ministeri de Transports han relativitzat l’afectació que podrà tenir aquesta limitació i han augurat que és “gairebé segur” que la circulació tornarà a la normalitat aquest dimecres. També afirmen que la situació és un “moviment de SEMAF per boicotejar l’operativa ferroviària i aprofitar el moment”, ja que no es pot revisar la infraestructura fins a la nit.
Ostres, aniran a una velocitat similar a alguns MD.

Sobre la conversació entre el maquinista de Iryo i el centre de control d'Atocha no em quadra. La conversació entenc que va ser després del xoc ja que el centre de control contesta dia que "no ve cap tren", però per què no li mostrava alarmes de l'estil, de via obstaculitzada o sense senyal...? No sé exactament com va aquest sistema, però és molt estrany que hagi passat desapercebut al centre de control.



jgomezs
N7
N7
Entrades: 402

Entrada Autor: jgomezs » 21 gen. 2026, 22:26

Estic en un AVE ara mateix, i no sé si són precaucions o tenim un altre tren a davant, però hem sortit tard, encara estem a Catalunya, i estem fent trams de 80 km/h, de 40 km/h, de 160 /h... A veure si sense voler hem recuperat els trens nocturns?



jgomezs
N7
N7
Entrades: 402

Entrada Autor: jgomezs » 22 gen. 2026, 02:07

El tren ha sortit 45 minuts tard, ha arribat dues hores tard, i la hostessa del tren creu que això és una vaga encoberta.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1988
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 23 gen. 2026, 11:05

Dijous, 15 de gener. L’AVE surt puntual de l’estació de Còrdova cap a Barcelona. Tot i que ja s’ha fet fosc, de seguida t’adones que no corre gaire. Mires els indicadors del vagó que t’informen de la velocitat. No arriba als 80 quilòmetres per hora. Estarà així ben bé una hora. Tres dies després, si fa o no fa a la mateixa hora, un altre tren d’alta velocitat descarrila a poc més de 30 quilòmetres al nord de Còrdova. Anava a més de 200 per hora. El tràgic resultat de l’accident d’Adamuz el coneixem prou bé.

Aquella mateixa tarda havíem sabut d’un altre incident a prop de Madrid que havia bloquejat la circulació d’un grapat de combois. Un AVE aturat al mig de la via havia requerit que un altre comboi anés a recollir els passatgers. Només teníem por que l’embús produït s’allargués fins a la nit i ens atrapés a nosaltres. Per això, no ens vam estranyar quan durant la primera hora del trajecte el nostre tren circulés a poc més de 70 quilòmetres per hora. Devia fer temps, vam pensar. Després vam arribar puntuals a Barcelona i no hi vam pensar més. Només em va estranyar que en passar per Atocha, l’estació estigués quasi a les fosques. Una avaria elèctrica, havia llegit la meva dona.

Enllaç a l'article:

https://share.google/yPpt9WHjIHMROuqfz



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23901
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 23 gen. 2026, 11:21

122-042-132 ha escrit: 23 gen. 2026, 11:05Només em va estranyar que en passar per Atocha, l’estació estigués quasi a les fosques. Una avaria elèctrica, havia llegit la meva dona.
Si era el tren directe de Sevilla a Barcelona, no passava per Atocha.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1860
Contacta:

Entrada Autor: davida » 23 gen. 2026, 11:32

Guigui ha escrit: 23 gen. 2026, 11:21
122-042-132 ha escrit: 23 gen. 2026, 11:05Només em va estranyar que en passar per Atocha, l’estació estigués quasi a les fosques. Una avaria elèctrica, havia llegit la meva dona.
Si era el tren directe de Sevilla a Barcelona, no passava per Atocha.
Desde fa un temps hi han Ave Andalucia Barcelona amb parada a Atocha apart dels que circumvalen Madrid. Iryo tambe ho fa. Son un Sevilla Madrid + Madrid Barcelona sense canviar de tren



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”