Alta Velocitat Barcelona-Perpinyà (i més enllà)

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
5%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
2
5%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
4
11%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
2
5%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
5%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
8%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
7
18%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
8%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
3
8%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
11%
S) altres opcions (detallar la resposta)
2
5%
 
Vots totals: 38
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7345
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Renfe atura el llançament de la ruta d'alta velocitat entre Barcelona i Tolosa

Entrada Autor: wefer » 04 abr. 2025, 20:42

TV3 ha escrit:Renfe atura el llançament de la ruta d'alta velocitat entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc
La nova direcció de la companyia ferroviària fa un gir d'estratègia i obre un procés de reflexió sobre el seu desplegament a França

Renfe atura indefinidament el llançament de la ruta d'alta velocitat entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc que va anunciar que començaria ara, a l'abril.
Més en general, segons han explicat fonts de Renfe a Catalunya Ràdio, la companyia obre un procés de reflexió sobre si li val la pena mantenir les altres connexions que ara fa des de Barcelona amb Lió i Marsella.

Els problemes de Renfe a França
La decisió s'atribueix a les dificultats i retards que Renfe diu que està patint i que afecten el desplegament dels seus serveis d'alta velocitat en aquest país.
De fet, Renfe té pendent des de fa anys rebre els permisos per poder fer també la ruta entre Barcelona i París, que seria molt més rendible que les línies a Lió i Marsella.
Més informació: https://www.3cat.cat/324/renfe-atura-el ... a/3344717/



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2253

Entrada Autor: albert28 » 06 juny 2025, 17:13




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3423
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » 05 nov. 2025, 12:01

Diari de Girona, 4 de novembre de 2025 ha escrit: Clam per la falta de places d'alta velocitat entre Girona i Barcelona
El secretari de Mobilitat de la Generalitat insta Renfe i el ministeri a "posar-se les piles"
L'alcalde de Girona assegura que "fa setmanes que han demanat una reunió amb el ministre" sense obtenir resposta


Un tren d'alta velocitat, a l'estació de Girona. / Marc Martí

O. P.
Girona
04 NOV 2025 12:56
Actualitzada 04 NOV 2025 16:28

El deteriorament del servei d'alta velocitat entre Girona i Barcelona, un dels que té un índex d'ocupació i rendibilitat més elevats de tot l'Estat, és més que evident en els últims mesos. Usuaris dels trens organitzats a través de grups de Telegram han recopilat centenars de retards en el que portem d'any. Trajectes que haurien de durar 39 minuts, sovint s'allarguen deu o vint minuts sense explicacions per part la companyia. A la falta de qualitat del servei s'hi afegeixen les dificultats per trobar bitllets, ja que sovint els trens van plens, sobretot en les hores punta. Els usuaris fa mesos que ho denuncien, recordant que és impossible trobar bitllet si no es compren amb setmanes d'antel·lació.

Ahir, va ser el propi secretari del Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, el que va alertar de la situació: "No hi ha bitllets d'AVE ni AVANT Girona-Barcelona Sants. He agafat el mitja distància. Cal que Renfe i el ministeri es posin les piles. Des de la Generalitat estem demanant un increment de capacitat també els de Lleida", va assegurar a la xarxa X.

La piulada de Manel Nadal va rebre una allau de comentaris, entre ells el de l'alcalde de Girona, Lluc Salellas, que va lamentar que "fa setmanes que des del govern de Girona hem reclamat una reunió amb el ministre Puente per aquest i altres temes i no hem obtingut cap respost". La vicealcaldessa de la ciutat, Gemma Geis, expressava el malestar per la situació i demanava "que els diputats del PSC se sumin a la denúncia. Els diputats de @JuntsXCat ja fa temps que reclamen un tracte just pels gironins.

També usuaris habituals del servei criticaven la piulada de Nadal: "Si vas sovint a Barcelona, imagino que si, ja deus saber que els billets d'AVANT els has d'agafar amb força antel·lació per no quedar-te sense. És el que fem tots. I si algun dia no en trobem agafem el MD, És un drama, si, però que et queixis tu és el colmo", assegurava un. "La vostra política és com la Renfe, sempre amb retard. Deixa de queixar-te i posa't a treballar", lamentava un altre.

Més de 2,4 milions de passatgers anuals al corredor ferroviari Girona-Barcelona
L’ús del corredor ferroviari entre Girona i Barcelona -que continua essent, com des de fa anys, la línia de mitja distància més utilitzada de tot Espanya- segueix creixent. Segons l’última edició de l’Informe Anual del Ferrocarril, el nombre de viatgers va augmentar un 44,7% en l’últim any. D’aquesta manera, els 2,43 milions de viatgers assolits es converteixen en la xifra més elevada des de l’any 2014, que és el primer del qual es tenen dades. A més, es tornen a superar els dos milions de viatgers per primer cop des de 2019, abans de la pandèmia.

Per tipologies de servei, els trens que més viatgers transporten són els de mitja distància: més d’1,3 milions de viatgers gironins van optar per aquesta modalitat. Es tracta d’un increment de gairebé el 52% respecte l’any anterior, quan van ser 863.272 els gironins que van utilitzar aquest tipus de servei. Tot i això, el punt culminant de la mitja distància s’havia produït entre els anys 2017 i 2018, quan va superar els 900.000 passatgers.

En segon lloc es troben els usuaris de l’alta velocitat de mitja distància; és a dir, el servei conegut com a Avant, molt popular entre els gironins que van diàriament a treballar a Barcelona. Els Avant van ser utilitzats per 960.351 persones, una xifra que podria ser més alta si Renfe incrementés les places, qüestió que és una demanda històrica per part dels usuaris, especialment en dies d’especial demanda com els divendres. En tot cas, es tracta d’un increment de gairebé el 30%, tot i que la xifra també es troba per sota de la dels anys 2018-2019, quan aquest servei va superar el milió d’usuaris.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”