Nous trens per al Metro de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1948
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: 122-042-132 » 05 des. 2025, 07:47

Alstom és la única empresa que s'ha presentat a la licitació per la construcció dels 39 nous trens pel Metro de Barcelona.

"Els 39 trens nous inclouran 22 unitats per al tram central de la L9 i 17 addicionals per millorar la capacitat i freqüència de les línies convencionals; amb assignacions específiques de 4 trens per a la L1, 3 per a la L2, 6 per a la L3, 4 per a la L4 i un reajustament de 4 trens de la L3 a la L5."

Crec que la assignació no és ben bé així, ja que els trens existents a les línies L2 i L4, de la sèrie 9000, seran concentrats tots a la L9, i part dels 22 nous aniran a la L2 i L 4. Salut!

Enllaç a la noticia:

https://share.google/0aWvogC9jZTPpFzBZ



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7391
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 05 des. 2025, 14:29

Amb la quantitat d'empreses que hi ha al món que tenen capacitat per fabricar trens de metro, que només es presenti un fabricant i li acabin donant el contracte en exclusiva, fa una pudor a socarrim històrica.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 05 des. 2025, 22:35

Eso lo dije hace tiempo, que Alstom acabaría haciendo mínimo los 7000 restantes de L3… Y mira por donde! 😂😂😂😂
Pues nada, nos prepararemos para invasión de 7000 también en L2 en su totalidad y L4 algunos.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4587
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 06 des. 2025, 00:53

Té pinta que el perllongament de la línia 2 per sota de Montjuïc tornarà al calaix :llengua


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

davroca5
N7
N7
Entrades: 590
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » 06 des. 2025, 13:00

wefer ha escrit: 05 des. 2025, 14:29 Amb la quantitat d'empreses que hi ha al món que tenen capacitat per fabricar trens de metro, que només es presenti un fabricant i li acabin donant el contracte en exclusiva, fa una pudor a socarrim històrica.
Evidentment, Alstom té la fàbrica aquí. Ja ho fan a propòsit per a que surti guanyadora.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7391
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 06 des. 2025, 16:42

davroca5 ha escrit: 06 des. 2025, 13:00 Evidentment, Alstom té la fàbrica aquí. Ja ho fan a propòsit per a que surti guanyadora.
Evidentment. Però aleshores que deixin de fer un concurs i especifiquin clarament que la condició és tenir la fàbrica a Catalunya o Espanya.
Volen anar de transparents i demòcrates i al final acaben semblant tot el contrari.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23881
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 06 des. 2025, 17:18

Si per ells fos, no farien cap concurs. Però la llei els hi obliga.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jgomezs
N7
N7
Entrades: 381

Entrada Autor: jgomezs » 06 des. 2025, 19:17

A veure, les condicions són públiques i les pots veure aquí (si tens temps de llegir uns pocs centenars de pàgines de documentació). I abans estava presentada CAF i ara és Alstom: https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300615476
Així en diagonal, no veig res de l'altre món, hi ha vàries clàusules que filtren a empreses que fabriquin dins de l'Unió Europea, i que acreditin un mínim d'experiència construint metros, això ja deixa molt poques empreses candidates. D'altra banda, hi ha vàries referències a permetre UTE's d'empreses, tampoc sembla dissenyat a mida per algú.

No sé si el preu màxim de licitació be estigui tant ajustat que cap empresa de fora és vegi capaç.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”