Bones a tots/es
Soc una gran fanàtica de tot el món ferroviari, i sempre m'ha il·lusionat poder treballar-hi. Diguem que seria el meu somni. La meva idea és poder formar part de l'empresa FGC sent maquinista.
Més o menys m'he anat informant, però trobo que no hi ha prou informació a nivell criteris per la prova psicofísica.
En el meu cas tinc miopia i no sé fins a quin punt podria ser apte per ser maquinista.
El que demanaria és si coneixeu algun maquinista en actiu o no, que vulgui donar-me un cop de mà, assessorar-me en aquest tema, en la prova de coneixements també i si se sap quan seran les pròximes convocatòries, o com està tot el tema.
Gràcies i qualsevol ajuda serà benvinguda!!
Ajuda Maquinista FGC
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7412
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Benvinguda
Pel que jo sé les proves físiques només asseguren que puguis conduir un tren amb seguretat. Si tens miopia però pots veure-hi perfectament amb ulleres, no ha de ser cap problema, igual que per conduir un automòbil.
Pel que fa a quan serà la propera convocatòria... anem per parts.
Hi ha dos tipus de convocatòries:
Pel que jo sé les proves físiques només asseguren que puguis conduir un tren amb seguretat. Si tens miopia però pots veure-hi perfectament amb ulleres, no ha de ser cap problema, igual que per conduir un automòbil.
Pel que fa a quan serà la propera convocatòria... anem per parts.
Hi ha dos tipus de convocatòries:
- Les que són per a maquinistes de les línies "pròpies", és a dir, per la línia LLobregat/Anoia i per la Vallès (Sabadell/Terrassa). En aquestes línies on FGC gestiona tant trens com infraestructura es convoquen proves de manera puntual per formar nous maquinistes. No es necessiten requisits previs, però sí superar un procés de selecció i les proves físiques. La última convocatòria es va fer ja fa uns anys, buscaven 100 persones i se n'hi van presentar més de 1000
La propera... no se sap, pot ser l'any que ve com d'aquí a 10 anys. - Les que són per a maquinistes de les línies de la xarxa general, és a dir, la xarxa d'ADIF. En aquest cas entren la línia de la Pobla de Segur i els futurs serveis Lleida-Manresa i Barcelona-Aeroport. Ara mateix hi ha oberta convocatòria de 20 places https://www.fgc.cat/nous-maquinistes/ . Però... per portar trens a la xarxa general cal tenir el carnet oficial de maquinista, que també et serveix per portar trens a Renfe o qualsevol operadora provada de mercaderies. Per tenir aquest carnet cal fer un curset en un centre associat, el qual costa una mica més de 20.000 €
Pel que sé, una vegada tens el carnet és força senzill tenir feina de maquinista, sempre i quan estiguis disposada a tenir mobilitat arreu d'Espanya.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Moltes gràcies.
El que més em preocupava era el tema de la vista, peró veig que no hi ha gaire problema!!
Sí, la meva idea seria la convocatòria per les línies pròpies de FGC. Pel tema de la convocatòria és tot un món. Parlant-ho amb un agent d'estació de Manresa Alta, em deia que tot això també va derivant de l'aprovació o no dels pressupostos del govern, que es trobaven que hi havia molta borsa de treball de maquinistes que no podien treballar perquè no estaven els pressupostos decidits. No sé quan n'hi ha de veritat o no en tot això.
També com comentes, just aquest any han sortit ofertes per Lleida i el servei de l'aeroport-Barcelona, però és el que dius, són vies operades per Adif i et demanen el carnet.
20.000 € entenc que és una suma important de diners i que a la llarga ho amortitzaràs, però ara per ara, esperar i provar sort a FGC crec.
El que més em preocupava era el tema de la vista, peró veig que no hi ha gaire problema!!
Sí, la meva idea seria la convocatòria per les línies pròpies de FGC. Pel tema de la convocatòria és tot un món. Parlant-ho amb un agent d'estació de Manresa Alta, em deia que tot això també va derivant de l'aprovació o no dels pressupostos del govern, que es trobaven que hi havia molta borsa de treball de maquinistes que no podien treballar perquè no estaven els pressupostos decidits. No sé quan n'hi ha de veritat o no en tot això.
També com comentes, just aquest any han sortit ofertes per Lleida i el servei de l'aeroport-Barcelona, però és el que dius, són vies operades per Adif i et demanen el carnet.
20.000 € entenc que és una suma important de diners i que a la llarga ho amortitzaràs, però ara per ara, esperar i provar sort a FGC crec.