Com que no he trobat en el FTC informació sobre quan es va obrir el passadís d'enllaç i a mode d'informació, penjo aquesta notícia de 2019, per tenir documentat quan es va obrir:
https://www.laxarxa.cat/infolocal/area- ... nt-gervasi
Entra en servei el vestíbul comú d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi
Aquest espai disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes
11/05/2009 14:24hInfolocal
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha posat en funcionament, aquest dilluns, el nou vestíbul comú de les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de plaça Molina i Sant Gervasi, que permetrà millorar les connexions entre diferents línies de ferrocarril en aquest punt. D'aquesta manera s'allibera la banda nord de la plaça Molina, fins ara ocupada per necessitats de l'obra. Ara les obres es concentren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi, que comporten la reducció d'un carril de circulació a la Via Augusta en aquest punt.
Aquest dilluns ha entrat en funcionament el nou vestíbul comú d'FGC que comunica les estacions de plaça Molina i Sant Gervasi, que fins ara disposaven d'accessos independents no connectats, tot i situar-se a tocar. Així, el vestíbul provisional que es va habilitar a la Via Augusta a prop del carrer de Balmes durant l'execució d'aquestes obres deixa de ser operatiu.
Amb el nou vestíbul comú es faciliten els intercanvis entre les diferents línies d'FGC que donen servei a les dues estacions, ja que les persones usuàries podran accedir tant a les línies de Reina Elisenda (L6), Sant Cugat - Rubí (S5), Universitat Autònoma (S55) i Tibidabo (L7) des de tots els accessos, així com fer els transbordaments sense haver de sortir a l'exterior.
El nou vestíbul ara en servei s'ha construït sota l'edicle existent de l'estació de Sant Gervasi, que s'ha remodelat per tal de modernitzar les instal·lacions, instal·lar-hi un nou ascensor que connecta amb el carrer i adequar-lo a les noves necessitats. El vestíbul comú disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes, i compta amb tres ascensors més per connectar amb les andanes i escales fixes i mecàniques.
El nou vestíbul comú forma part del projecte d'interconnexió i remodelació de les dues estacions d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi per a millorar la mobilitat, l'accessibilitat i la intermodalitat entre elles. El projecte compta amb una inversió de 10 milions d'euros.
Obres en marxa
Les obres continuen i se centren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi fins a una longitud útil de 80 metres, la qual cosa permetrà donar cabuda a trens amb més capacitat, per donar una resposta adequada a l'increment de demanda d'usuaris registrat darrerament en aquesta línia.
Precisament, aquestes obres comporten la reducció de cinc a quatre carrils en el tram de la Via Augusta entre el carrer de Brusi i el carrer de Balmes fins a la tardor. A més, a partir del proper cap de setmana quedarà ocupat un espai de la vorera a l'entorn de l'accés provisional, entre la Gran Via i el carrer de Balmes, per necessitats de les obres.
Hora i data actual: 27 juny 2026, 22:18
FGC Sant Gervasi/Plaça Molina, tant costa fer un passadís?
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà
- ↳ Tren de l'Oreneta
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès
- ↳ ATM de Barcelona
- ↳ ATM Àrea de Girona
- ↳ ATM Camp de Tarragona
- ↳ ATM Lleida
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet
- ↳ Puntual.cat
- ↳ Via Oberta Centre d’Estudis Ferroviaris del Vallès Oriental (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
