FGC Sant Gervasi/Plaça Molina, tant costa fer un passadís?
FGC Sant Gervasi/Plaça Molina, enllaçades des de 2009
Com que no he trobat en el FTC informació sobre quan es va obrir el passadís d'enllaç i a mode d'informació, penjo aquesta notícia de 2009, per tenir documentat quan es va obrir:
https://www.laxarxa.cat/infolocal/area- ... nt-gervasi
Entra en servei el vestíbul comú d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi
Aquest espai disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes
11/05/2009 14:24hInfolocal
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha posat en funcionament, aquest dilluns, el nou vestíbul comú de les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de plaça Molina i Sant Gervasi, que permetrà millorar les connexions entre diferents línies de ferrocarril en aquest punt. D'aquesta manera s'allibera la banda nord de la plaça Molina, fins ara ocupada per necessitats de l'obra. Ara les obres es concentren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi, que comporten la reducció d'un carril de circulació a la Via Augusta en aquest punt.
Aquest dilluns ha entrat en funcionament el nou vestíbul comú d'FGC que comunica les estacions de plaça Molina i Sant Gervasi, que fins ara disposaven d'accessos independents no connectats, tot i situar-se a tocar. Així, el vestíbul provisional que es va habilitar a la Via Augusta a prop del carrer de Balmes durant l'execució d'aquestes obres deixa de ser operatiu.
Amb el nou vestíbul comú es faciliten els intercanvis entre les diferents línies d'FGC que donen servei a les dues estacions, ja que les persones usuàries podran accedir tant a les línies de Reina Elisenda (L6), Sant Cugat - Rubí (S5), Universitat Autònoma (S55) i Tibidabo (L7) des de tots els accessos, així com fer els transbordaments sense haver de sortir a l'exterior.
El nou vestíbul ara en servei s'ha construït sota l'edicle existent de l'estació de Sant Gervasi, que s'ha remodelat per tal de modernitzar les instal·lacions, instal·lar-hi un nou ascensor que connecta amb el carrer i adequar-lo a les noves necessitats. El vestíbul comú disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes, i compta amb tres ascensors més per connectar amb les andanes i escales fixes i mecàniques.
El nou vestíbul comú forma part del projecte d'interconnexió i remodelació de les dues estacions d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi per a millorar la mobilitat, l'accessibilitat i la intermodalitat entre elles. El projecte compta amb una inversió de 10 milions d'euros.
Obres en marxa
Les obres continuen i se centren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi fins a una longitud útil de 80 metres, la qual cosa permetrà donar cabuda a trens amb més capacitat, per donar una resposta adequada a l'increment de demanda d'usuaris registrat darrerament en aquesta línia.
Precisament, aquestes obres comporten la reducció de cinc a quatre carrils en el tram de la Via Augusta entre el carrer de Brusi i el carrer de Balmes fins a la tardor. A més, a partir del proper cap de setmana quedarà ocupat un espai de la vorera a l'entorn de l'accés provisional, entre la Gran Via i el carrer de Balmes, per necessitats de les obres.
(P.D.: Gràcies per l'avís de la data, 122-042-132, tot i que al cos de la notícia sí que sortía bé l'any, encara si fa més temps del què sortia en principi, tela que continui tant mal senyalitzat!)
https://www.laxarxa.cat/infolocal/area- ... nt-gervasi
Entra en servei el vestíbul comú d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi
Aquest espai disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes
11/05/2009 14:24hInfolocal
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha posat en funcionament, aquest dilluns, el nou vestíbul comú de les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de plaça Molina i Sant Gervasi, que permetrà millorar les connexions entre diferents línies de ferrocarril en aquest punt. D'aquesta manera s'allibera la banda nord de la plaça Molina, fins ara ocupada per necessitats de l'obra. Ara les obres es concentren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi, que comporten la reducció d'un carril de circulació a la Via Augusta en aquest punt.
Aquest dilluns ha entrat en funcionament el nou vestíbul comú d'FGC que comunica les estacions de plaça Molina i Sant Gervasi, que fins ara disposaven d'accessos independents no connectats, tot i situar-se a tocar. Així, el vestíbul provisional que es va habilitar a la Via Augusta a prop del carrer de Balmes durant l'execució d'aquestes obres deixa de ser operatiu.
Amb el nou vestíbul comú es faciliten els intercanvis entre les diferents línies d'FGC que donen servei a les dues estacions, ja que les persones usuàries podran accedir tant a les línies de Reina Elisenda (L6), Sant Cugat - Rubí (S5), Universitat Autònoma (S55) i Tibidabo (L7) des de tots els accessos, així com fer els transbordaments sense haver de sortir a l'exterior.
El nou vestíbul ara en servei s'ha construït sota l'edicle existent de l'estació de Sant Gervasi, que s'ha remodelat per tal de modernitzar les instal·lacions, instal·lar-hi un nou ascensor que connecta amb el carrer i adequar-lo a les noves necessitats. El vestíbul comú disposa d'una superfície de més de 800 metres quadrats i tres plantes, i compta amb tres ascensors més per connectar amb les andanes i escales fixes i mecàniques.
El nou vestíbul comú forma part del projecte d'interconnexió i remodelació de les dues estacions d'FGC de plaça Molina i Sant Gervasi per a millorar la mobilitat, l'accessibilitat i la intermodalitat entre elles. El projecte compta amb una inversió de 10 milions d'euros.
Obres en marxa
Les obres continuen i se centren en el perllongament de les andanes de l'estació de Sant Gervasi fins a una longitud útil de 80 metres, la qual cosa permetrà donar cabuda a trens amb més capacitat, per donar una resposta adequada a l'increment de demanda d'usuaris registrat darrerament en aquesta línia.
Precisament, aquestes obres comporten la reducció de cinc a quatre carrils en el tram de la Via Augusta entre el carrer de Brusi i el carrer de Balmes fins a la tardor. A més, a partir del proper cap de setmana quedarà ocupat un espai de la vorera a l'entorn de l'accés provisional, entre la Gran Via i el carrer de Balmes, per necessitats de les obres.
(P.D.: Gràcies per l'avís de la data, 122-042-132, tot i que al cos de la notícia sí que sortía bé l'any, encara si fa més temps del què sortia en principi, tela que continui tant mal senyalitzat!)
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: 28 juny 2026, 06:52, en total s’ha editat 1 vegada.
S'hauria d'anomenar Plaça Molina i prou. En general, FGC té una tendència molt pronunciada a confondre el personal, amb ocurrències com voler anomenar Provença "La Pedrera" (ja és prou gros que es neguin a unificar nomenclatura amb el metro) o posar Can Feu | Gràcia a una línia que ja té una estació anomenada Gràcia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pel nostre compte de Twitter han fet algunes d'observacions molt bones, com a exemple aquestes:
- foronda 141
- N8

- Entrades: 881
- Ubicació: Poblenou
"" ja que les persones usuàries podran accedir tant a les línies de Reina Elisenda (L6), Sant Cugat - Rubí (S5), Universitat Autònoma (S55) i Tibidabo (L7)""
Les línies S5 i S55 desde que van allargar fins a Parc del Nord i Nacions Unides, no existeixen.
Les línies S5 i S55 desde que van allargar fins a Parc del Nord i Nacions Unides, no existeixen.
La notícia data del moment de l'obertura del passadís entre les dues estacions, l'any 2009.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
França451
- N10

- Entrades: 2568
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Buenas tardes,
Yo también había visto esa observación. La noticia es de 2009 y en aquel entonces, existían la S5 y la S55, por lo cual esa información es correcta. Yo comencé leyendo el hilo desde el principio, y como se investigaba cuándo se hizo o desde cuándo existía el pasillo de conexión de Sant Gervasi con Plaça Molina, ya leí que la noticia que se publica se indica que es de 2009 pero que no sabemos si es la fecha exacta de la existencia de esa conexión o ya estaba de antes. En cualquier caso hay que poner la cabeza en la red existente en ese momento. Con lo cual, la información de las S5 y S55 son correctas. En este caso el patinazo mental no ha sido precisamente del periodista de la noticia.
Un saludo
Yo también había visto esa observación. La noticia es de 2009 y en aquel entonces, existían la S5 y la S55, por lo cual esa información es correcta. Yo comencé leyendo el hilo desde el principio, y como se investigaba cuándo se hizo o desde cuándo existía el pasillo de conexión de Sant Gervasi con Plaça Molina, ya leí que la noticia que se publica se indica que es de 2009 pero que no sabemos si es la fecha exacta de la existencia de esa conexión o ya estaba de antes. En cualquier caso hay que poner la cabeza en la red existente en ese momento. Con lo cual, la información de las S5 y S55 son correctas. En este caso el patinazo mental no ha sido precisamente del periodista de la noticia.
Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
